Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold turkey stoppen met oxy

Cold turkey stoppen met oxy

73 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#1
kleine update het is niet helemaal cold turkey meer ik heb toch kratom gehaald omdat dit erg goed schijnt t helpen om de ontwenning verschijnselen tegen t gaan ipv van de huisarts benzos t krijgen dus weer meer chemische troep ik heb het net ingenomen en we gaan zien wat het doen
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Als je cold turkey stopt krijg je afkickverschijnselen die de eerste 4-5 dagen het heftigst zijn en opbouwen/piek bereiken en na die 4-5 dagen word het minder dit kan 7-10 dagen duren en daarna kan je maanden lang last houden van post-acute withdrawal syndrome. Deze periode kan je erg depressief worden en kan je sterke cravings krijgen naar de oxys. Je innerlijke thermostaat en je energieniveau en je slaap herstellen zich steeds beter terug naar de oude.

My advise, if you wanna.... Pak het 1 dag tegelijkertijd aan. Denk niet in weken maar in dagen elke dag hoor je ook immers dankbaar te zijn voor je bestaan ❤

Je mag mij ook altijd pm'en voor vragen of als je iets wilt bespreken. Ik ben net als Tijdloos expert op opoïde gebied zoals oxys.
Klik om te vergroten...
dankje zal ik zeker doen als ik advies nodig heb ik ben al blij dat jullie allemaal zo hulp zaam zijn
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
billnye zei:
ik moet wel zeggen het werkt nu die kratom eb de afkickverschijnselen zijn zo goed als weg dus het werkt wel goed
Klik om te vergroten...
Pas op dat je de oxy verslaving niet inruilt , zou als ik jou was in dit geval gewoon elke 2 weken 20 of 25% minderen. Mja is jou keuze in ieder geval goed te horen dat je je nu beter voelt!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
billnye zei:
ik moet wel zeggen het werkt nu die kratom eb de afkickverschijnselen zijn zo goed als weg dus het werkt wel goed
Klik om te vergroten...
Klopt kratom red vele levens in Amerika waar een pijnstiller epidemie plaatsvind en een hoop mensen eraan overlijden.

Je leest verhalen van mensen die van een zware dodelijke fentanyl, heroïne en oxycodon verslaving zijn afgekomen door middel van kratom.

Kratom is ook verslavend maar niet op dat niveau als zware opiaten en je kan er ook niet op overdoseren.

Nu wilt de FDA kratom illegaal gaan maken juist omdat het zo goedkoop is en zoveel mensen helpt bij hun verslaving aan zware opiaten. De FDA ziet liever dat men methadon of buprenorfine gaat slikken omdat de farmaceutische industrie daar veel meer aan verdient! Het is echt een ziek misselijkmakend spelletje.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Klopt kratom red vele levens in Amerika waar een pijnstiller epidemie plaatsvind en een hoop mensen eraan overlijden.

Je leest verhalen van mensen die van een zware dodelijke fentanyl, heroïne en oxycodon verslaving zijn afgekomen door middel van kratom.

Kratom is ook verslavend maar niet op dat niveau als zware opiaten en je kan er ook niet op overdoseren.

Nu wilt de FDA kratom illegaal gaan maken juist omdat het zo goedkoop is en zoveel mensen helpt bij hun verslaving aan zware opiaten. De FDA ziet liever dat men methadon of buprenorfine gaat slikken omdat de farmaceutische industrie daar veel meer aan verdient! Het is echt een ziek misselijkmakend spelletje.
Klik om te vergroten...
Werd ook goed pissig toen ik dit hoorde van 'hippie vrienden ' in Amerika. Hopelijk blijft het in de Benelux gewoon legaal!
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
Pas op dat je de oxy verslaving niet inruilt , zou als ik jou was in dit geval gewoon elke 2 weken 20 of 25% minderen. Mja is jou keuze in ieder geval goed te horen dat je je nu beter voelt!
Klik om te vergroten...
ja daar twijfel ik nu ook een beetje over met kratom gaat het nu prima maar is het miss niet slimmer om op baste tijden 3 5mg per dag t nemen en kratom er bij daar had mij arts het ook over maar ik de hardhoofdige eigenwijs dacht ik los dit wel ff op zo meteen stoppen en kartom er bij de arts had er ook over om van oxy naar tramadol t gaan 1x per dag 200mg tramadol en 3xmg mg na een week als ik eerst die oxy afgebouwd had
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
Werd ook goed pissig toen ik dit hoorde van 'hippie vrienden ' in Amerika. Hopelijk blijft het in de Benelux gewoon legaal!
Klik om te vergroten...
ja ik dacht dit ook van gaat een gemalen plant uit indonesie echt helpen maar het doet het wel
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#8
billnye zei:
ja daar twijfel ik nu ook een beetje over met kratom gaat het nu prima maar is het miss niet slimmer om op baste tijden 3 5mg per dag t nemen en kratom er bij daar had mij arts het ook over maar ik de hardhoofdige eigenwijs dacht ik los dit wel ff op zo meteen stoppen en kartom er bij de arts had er ook over om van oxy naar tramadol t gaan 1x per dag 200mg tramadol en 3xmg mg na een week als ik eerst die oxy afgebouwd had
Klik om te vergroten...
Ik heb de post van dopemonster gelezen maar niet elke afkick en nasleep is zo heftig!
Wat is de reden dat je twijfelt?
Ik zou absoluut niet teruggaan naar oxycodon. Je bent nu door het ergste heen en vang dat op met kratom, omdat je pas een maand terug ook al op de 2e dag echt veel verbetering zag, krijg je echt niet een paar dagen later een hele hoge lichamelijke afkick.

Sterker nog, je merkte vanmiddag al verbetering!
Als je oxycodon en kratom gaat combineren dan verpest je de kracht van kratom. Het is overbodig en je zit dan in 2 verslavingen. Overbodig omdat kratom de receptoren in je hoofd bevredigd wat normaal de oxy doet. Als je dan oxy slikt is kratom nutteloos.

Ga vooral zo door en hou je hoofd koel. Angst voor de angst is een slechte raadgever in je detoxperiode.

Wees niet bang om morgen of overmorgen te minderen met kratom, zoals @Tijdloos zei. Pas op dat je niet de ene verslaving voor de andere inruilt. Anders ben je meer tijd kwijt aan kratom gebruiken en afbouwen dan de oxy detox. Bovendien, als je mindert kan je ook voelen hoe het echt met je gaat. Grote kans in jouw geval
dat je snel geen kratom meer nodig hebt omdat de griepklachten helemaal weg zijn.

@Dopemonster het is uiteraard niet om je af te vallen. maar als je alle postings leest is dit een andere case. Met een succesvolle voorproef van slechts 1 maand terug. Ik probeer die 'angst voor de angst' niet onnodig aan te wakkeren.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Paddestoel zei:
Ik heb de post van dopemonster gelezen maar niet elke afkick en nasleep is zo heftig!
Wat is de reden dat je twijfelt?
Ik zou absoluut niet teruggaan naar oxycodon. Je bent nu door het ergste heen en vang dat op met kratom, omdat je pas een maand terug ook al op de 2e dag echt veel verbetering zag, krijg je echt niet een paar dagen later een hele hoge lichamelijke afkick.

Sterker nog, je merkte vanmiddag al verbetering!
Als je oxycodon en kratom gaat combineren dan verpest je de kracht van kratom. Het is overbodig en je zit dan in 2 verslavingen. Overbodig omdat kratom de receptoren in je hoofd bevredigd wat normaal de oxy doet. Als je dan oxy slikt is kratom nutteloos.

Ga vooral zo door en hou je hoofd koel. Angst voor de angst is een slechte raadgever in je detoxperiode.

Wees niet bang om morgen of overmorgen te minderen met kratom, zoals @Tijdloos zei. Pas op dat je niet de ene verslaving voor de andere inruilt. Anders ben je meer tijd kwijt aan kratom gebruiken en afbouwen dan de oxy detox. Bovendien, als je mindert kan je ook voelen hoe het echt met je gaat. Grote kans in jouw geval
dat je snel geen kratom meer nodig hebt omdat de griepklachten helemaal weg zijn.

@Dopemonster het is uiteraard niet om je af te vallen. maar als je alle postings leest is dit een andere case. Met een succesvolle voorproef van slechts 1 maand terug. Ik probeer die 'angst voor de angst' niet onnodig aan te wakkeren.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het mee eens als je stabiel kunt zijn op kratom of tramadol moet je zeker niet opvoeren met zwaardere zoals oxy. Dat blijft je receptoren alleen maar opfokken en oxy en kratom combineren betekend of dat ze elkaar versterken of inderdaad dat de kratom geen meerwaarde toevoegd omdat de oxy veel sterker bind aan de receptoren.

Ik daarintegen gebruik wel vaak kratom bij heroïne, omdat kratom in lage doseringen je kappa opöide receptoren stimuleert wat een stimulerend effect geeft vergelijkbaar met koffie maar dan veel chiller en de heroïne bind met de mu opoide receptoren wat de opiaat high geeft. Dat in combinatie zorgt voor minder sedatie en meer euforie. Mijn ervaring althans 🤷‍♂️
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Hier ben ik het mee eens als je stabiel kunt zijn op kratom of tramadol moet je zeker niet opvoeren met zwaardere zoals oxy. Dat blijft je receptoren alleen maar opfokken en oxy en kratom combineren betekend of dat ze elkaar versterken of inderdaad dat de kratom geen meerwaarde toevoegd omdat de oxy veel sterker bind aan de receptoren.

Ik daarintegen gebruik wel vaak kratom bij heroïne, omdat kratom in lage doseringen je kappa opöide receptoren stimuleert wat een stimulerend effect geeft vergelijkbaar met koffie maar dan veel chiller en de heroïne bind met de mu opoide receptoren wat de opiaat high geeft. Dat in combinatie zorgt voor minder sedatie en meer euforie. Mijn ervaring althans 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
ten eerste heel erg bedank voor de steun van jou en de rest hier ik was ook helemaal niet vanplan om weer oxy t gaan gebruiken maar meer toch het advies van me dokter op t volgen en dan tramadol t gaan gebruiken als vervanger voor de oxy en kratom en met tramadol echt laage hoeveel heit om het af the bouwen ik ben zelf erg koppig en had zo iets van pff ik fix dit wel ff maar gwn naar me dokter luisteren en afbouwen met de tramadol en wanneer ik verschijselen krijg gwn kratom gebruiken want ik sta echt verteld hoe goed kratom werkt tegen afkick verschijselen ik heb helemaal nergens last van ja beetje last van me benen maar dit is van de kramp van vanochtend en spier pijn van het kotsen maar sinds ik vanmiddag kratom gehaald heb 0 last meer van het griep gevoel en nu ik weer een beetje helder denk lijkt het mij toch slim om naar me dokter t luisteren en met tramadol afbouwen met behulp van kratom
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
billnye zei:
ten eerste heel erg bedank voor de steun van jou en de rest hier ik was ook helemaal niet vanplan om weer oxy t gaan gebruiken maar meer toch het advies van me dokter op t volgen en dan tramadol t gaan gebruiken als vervanger voor de oxy en kratom en met tramadol echt laage hoeveel heit om het af the bouwen ik ben zelf erg koppig en had zo iets van pff ik fix dit wel ff maar gwn naar me dokter luisteren en afbouwen met de tramadol en wanneer ik verschijselen krijg gwn kratom gebruiken want ik sta echt verteld hoe goed kratom werkt tegen afkick verschijselen ik heb helemaal nergens last van ja beetje last van me benen maar dit is van de kramp van vanochtend en spier pijn van het kotsen maar sinds ik vanmiddag kratom gehaald heb 0 last meer van het griep gevoel en nu ik weer een beetje helder denk lijkt het mij toch slim om naar me dokter t luisteren en met tramadol afbouwen met behulp van kratom
Klik om te vergroten...
Probeer alleen kratom? Als je dat lukt kun je de kratom afbouwen.

Tramadol is ook wel een goeie tho om naar 0 te gaan is beide eigenlijk wel een goede.

Het allerbeste is codeïne dat werkt beter om af te kicken dan tramadol
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou echt op de kratom blijven. Het effect kan magisch zijn zoals je zelf ondervind en als je het zo kort gebruikt is stoppen appeltje eitje.
Kratom werkt wel op dezelfde receptoren maar het houd ze ook voor de gek. Want het is geen opiaat. Ideaal dus voor de afkick. Maar als je tramadol gaat gebruiken gebruik je toch weer een opiaat met kratom. Hetzelfde verhaal dus.
Als je met afbouwen een succesformule te pakken hebt, en die heb je, houden zo! :)

Edit: tegelijk geplaatst met Dopemonster, maar eens dus. Codeïne kan. Maar ik zou niets toevoegen als je geen klachten hebt.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paddestoel zei:
Ik zou echt op de kratom blijven. Het effect kan magisch zijn zoals je zelf ondervind en als je het zo kort gebruikt is stoppen appeltje eitje.
Kratom werkt wel op dezelfde receptoren maar het houd ze ook voor de gek. Want het is geen opiaat. Ideaal dus voor de afkick. Maar als je tramadol gaat gebruiken gebruik je toch weer een opiaat met kratom. Hetzelfde verhaal dus.
Als je met afbouwen een succesformule te pakken hebt, en die heb je, houden zo! :)

Edit: tegelijk geplaatst met Dopemonster, maar eens dus. Codeïne kan. Maar ik zou niets toevoegen als je geen klachten hebt.
Klik om te vergroten...
nee drm wil niet meer dingen toe gaan voegen ik wil van alles af het begon alleen al met het begin van corona dat de chirurg geen tijd en plek had dus dan maar een jaar vol pompen met oxy tot hij een keer plek had en er een verslaving aan overhouden dus liever niet meer dingen als benzos of codiene
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#14
update als mensen hier nog naar kijken met de hulp van kratom ben ik er eigenlijk vanaf ik slaap weer normaal en niet de hele nacht meer wakker liggen ik heb me energie terug kan normaal eten zonder t moeten kotsen om de 10 min en al je standaart afkick verschijnselen zijn weg ik slikte ook niet mega veel oxy en ook niet super lang dus dat kan het ook wat milder hebben gemaakt maar als mensen dit lezen en die willen ook stopen met hun opiaten pijnstillers of anderen opiaten geef kratom een kans ik nam het en was meteen van de ontwenning verschijnselen af pas er wel mee op neem niet t veel begin gewoon met niet meer dan 5 gram en beperk het tot 2/3 dosses per dag want kratom kan verslavend zijn en je wilt niet een verslaving inruilen voor een anderen neem soms een keer geen kratom en voel aan hoe erg je last heb van de afkick als je al merkt dat je geen last meer heb of haast geen last stop dan ook met de kratom want als je het t lang gebruikt kan je er afhankelijk van worden ik ben maandag 14/3/2022 gestopt met oxy t nemen toen de afkick klachten echt kut werden voelde als zwaare griep heb ik kratom gehaald en was binnen een uur van de meesten klachten af behalve niet goed kunnen slapen en nu 17/03/2022 heb ik nauwlijks nog ergens last van en gebruik nu 6gr kratom op een dag in de ochtend en een doses in de avond en dat ga ik nu ook afbouwen
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey superknap van je!
Ik denk niet eens dat je kratom moet afbouwen.
Probeer anders morgen ochtend de dosis te skippen. Of hou het op 3 gram als je huiverig bent.

Als je 1 strain gebruik en je doet het afbouwen in kleine stapjes, dan ontwikkel je tijdens je afbouw juist tolerantie. Tegenstrijdig dus.
Maar kratom voor zo'n korte periode kan je eigenlijk altijd gewoon mee stoppen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Paddestoel zei:
Hey superknap van je!
Ik denk niet eens dat je kratom moet afbouwen.
Probeer anders morgen ochtend de dosis te skippen. Of hou het op 3 gram als je huiverig bent.

Als je 1 strain gebruik en je doet het afbouwen in kleine stapjes, dan ontwikkel je tijdens je afbouw juist tolerantie. Tegenstrijdig dus.
Maar kratom voor zo'n korte periode kan je eigenlijk altijd gewoon mee stoppen.
Klik om te vergroten...
Doe maar wel afbouwen, vanwege de oxycodon zijn ze receptoren beschadigd en als je dan rapido met kratom stopt krijg je alsnog een zware afkick, komt vanwege wat jij al zei. 'Kratom houdt de receptoren voor de gek' werkt iets anders. Het heeft gewoon een andere werking op de receptoren het houd ze niet voor de gek.

Maar oxycodon beschadigd de receptoren enorm dus als je dat opvangt met kratom en daardoor minder of geen afkick ervaart is het wel belangrijk dat je de kratom rustig aan afbouwt zodat je ze de tijd geeft om te kunnen herstellen van je oxycodongebruik
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Doe maar wel afbouwen, vanwege de oxycodon zijn ze receptoren beschadigd en als je dan rapido met kratom stopt krijg je alsnog een zware afkick, komt vanwege wat jij al zei. 'Kratom houdt de receptoren voor de gek' werkt iets anders. Het heeft gewoon een andere werking op de receptoren het houd ze niet voor de gek.

Maar oxycodon beschadigd de receptoren enorm dus als je dat opvangt met kratom en daardoor minder of geen afkick ervaart is het wel belangrijk dat je de kratom rustig aan afbouwt zodat je ze de tijd geeft om te kunnen herstellen van je oxycodongebruik
Klik om te vergroten...
Ik ben het theoretisch met je eens, maar wil mijn reply even toelichten
Ben zelf ook bekend met jarenlang en kortstondig oxycodon gebruik, mijn posting komt deels vanuit mijn persoonlijke ervaring en gebaseerd op de kratom zelf.

Wat ik ook heb meegenomen is dat TO een maand terug relatief heel makkelijk kon stoppen met oxycodon, waar ze bij dag 2 al een stijgende lijn zag. (Indicatie schade receptoren beredeneerde ik?)

Als je 1 dosis kratom overslaat kan je vlot in kaart brengen of je afkick ervaart zonder gevaren. Of bedoel jij met afbouwen dat het echt gaat om de receptoren te herstellen, ook al ervaar je geen afkick?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Paddestoel zei:
Als je 1 dosis kratom overslaat kan je vlot in kaart brengen of je afkick ervaart zonder gevaren. Of bedoel jij met afbouwen dat het echt gaat om de receptoren te herstellen, ook al ervaar je geen afkick?
Klik om te vergroten...
Nee als je geen afkick ervaart is dat uiteraard niet nodig, alleen wanneer je receptoren dusdanig beschadigd zijn dat je wel afkickverschijnselen krijgt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vraag:. ( Goed topic, dit!)
Als je wilt stoppen met methadon, is kratom dan een goede optie om niet ziek te worden?
Ik ben dit aan het overwegen, nu de methadon niet meer goed werkt...( Hevige rugpijn).
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Vraag:. ( Goed topic, dit!)
Als je wilt stoppen met methadon, is kratom dan een goede optie om niet ziek te worden?
Ik ben dit aan het overwegen, nu de methadon niet meer goed werkt...( Hevige rugpijn).
Klik om te vergroten...
Dat ligt eraan hoeveel methadon je slikt, kratom kan de ontwenning grotendeels of geheel wegnemen.

Maar het is niet de oplossing voor je pijnklachten :/ Ik zou het eerst met je dokter overleggen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."