Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslavingszorg info- klinieken, therapieen en instanties

Verslavingszorg info- klinieken, therapieen en instanties

30 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wijfie zei:
Weet jij waarom mensen een

Weet jij waarom mensen steeds weer terug mogen komen bij de zelfde kliniek vind de zorgverzekering dat allemaal goed. Ik ben vorig jaar opgenomen geweest en in mijn groep is niemand clean gebleven er zijn er nu 3 opgenomen dat kost wat
Klik om te vergroten...
Maar ze krijgen weer het zelfde en vervelen zich ik denk dat het beter is om met de mensen te praten echt alles er uit halen helpt bij mij ook beter eerst weer geloven in je zelf dan wordt de trek van verslaving ook minder omdat je beter in je vel zit
M
MikedwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Trubendorffer; verschillende locaties.

Locatie Amsterdam;

Geschutswerf 14
1018 BX Amsterdam

Obiplein 18 E
1094 RB Amsterdam
Telefoon Algemeen: 020 – 763 05 00

Locatie Utrecht;

Mariaplaats 23
3511 LK Utrecht
Telefoon Algemeen: 030 – 774 07 77

Locatie Tilburg;

Spoorlaan 424
5038 CG Tilburg
Telefoon Algemeen: 013 – 744 01 59

Locatie Den-Haag;

Bezuidenhoutseweg 115
2594 AD Den Haag
Telefoon Algemeen: 070 – 2 096 096

Locatie Nijmegen;

St. Annastraat 6
6524 GA Nijmegen
Telefoon Algemeen: 024 – 204 50 45

  • Intake: 0800 - 999 999 8 (Gratis)
    (bereikbaar 7 dagen per week, 24 uur per dag)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Triora kliniek
Monsterseweg 194
2553 RM Den Haag
Tel: 088 358 3741

Triora Ambulant/Intake
Monsterseweg 65
2553 RH Den Haag
Tel: 088 358 3741

Voorheen heette de kliniek 'Mirage'.

Werken volgens het zelfontworpen 'Triora' model. 12-stappen kliniek.
Daarnaast word je geintroduceerd in de zelfhulpgroepen van NA, CA en AA.

Heeft mij ontzettend geholpen!!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Changes GGZ
Intake locatie
Ulvenhoutselaan 79
4834 MD Breda
088 242 64 37
(Volgens mij is dit nummer vrijwel altijd bereikbaar)

Ze hebben een ambulante dagbehandeling in Breda (verslaving) en een eetstoornis kliniek in Halsteren.

Voor klinische opnames hebben ze een kliniek in Zuid-Afrika in de buurt van The White Boulders in Kaapstad.

Het is een 12-stappenkliniek en je krijgt dus vanzelf kennis van de zelfhulpgroepen AA, NA, CA en alle andere A'tjes.

Ze zijn erg meedenkend en kunnen over het algemeen zeer snel schakelen. Zeker als het gaat om de klinische opnames. Als je een detox nodig hebt is er vaak wel een wachttijd, maar deze is te overzien.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelf hele goede ervaring met https://verslavingszorgachterhoek.nl/

Minnessota model / 12 steps, kleine groepen, veel persoonlijke aandacht en flexibiliteit. Korte wachttijden en no-nonsense mentaliteit. Gerund door mede-verslaafden.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet iemand goede klinieken voor een langere opname (8 + - weken) in binnen en buitenland die niet met het 12 stappen programma werken
Bijvoorkeur geen GGZ of Brijder
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jane Margolis zei:
Weet iemand goede klinieken voor een langere opname (8 + - weken) in binnen en buitenland die niet met het 12 stappen programma werken
Bijvoorkeur geen GGZ of Brijder
Klik om te vergroten...

Ik heb enorm veel baat gehad bij schematherapie.. ISBA heette dat. Vlgm wel brijder helaas...
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jane Margolis zei:
Weet iemand goede klinieken voor een langere opname (8 + - weken) in binnen en buitenland die niet met het 12 stappen programma werken
Bijvoorkeur geen GGZ of Brijder
Klik om te vergroten...
Nope sorry

Waarom specifiek geen 12 stappen als ik vragen mag?

Wat @Raver al aangeeft. Schematherapie vond ik ook erg zinvol. Ik heb eerst een week detox gedaan in NL. Daarvoor zelf benzo's al afgebouwd. Daarna 6 weken Zuid Afrika (12-stappen kliniek) met enorm goede psychologen. Daar werden verschillende therapievormen gebruikt (CGT, DGT, schema, en nog ook stappenwerk). Veel in groepen met tweemaal per week individuele sessies en ook je individuele traject met stappen schrijven uiteraard.

Daarna heb ik in Nederland een tijdje nazorg als tussenfase gehad voor een week of 5 gevolgd door 12 weken ambulant (2,5 dag per week) met puur en alleen schematherapie.
Deze exacte volgorde heeft voor mij heel goed gewerkt.

In Zuid Afrika heb ik leren voelen en hebben ze me afgebroken zodat de maskers loskwamen. En in Nederland ben ik daarna goed verder kunnen gaan met m'n schema's. Had ik dit andersom gedaan, dan had het niet gewerkt. Dan had ik heel schematherapie op m'n hersenen gedaan zonder gevoel en dan werkt het niet.

Alles via Changes GGZ. Hun dagbehandeling is niet gebaseerd op 12-stappen, maar ze waarderen het wel als je naar meetings gaat. De klinische opname in Zuid Afrika is wel voor een groot deel 12 stappen waarbij je in de kliniek de eerste drie stappen zet.

Ik ben inmiddels ruim een jaar verder weer. Ben in Nederland terug opnieuw bij stap 1 begonnen en heb een tijdje gesukkeld. Ben nu bezig in stap 6 en stap 4 t/m 7 zijn zo bizar hoe veel gedragsverandering je in gang kan zetten. Echt enorm krachtig.
Ik merk de laatste weken echt veel vooruitgang in het bewaken van grenzen, mezelf niet wegcijferen, etc.
K
KetnetkroketLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jane Margolis zei:
Weet iemand goede klinieken voor een langere opname (8 + - weken) in binnen en buitenland die niet met het 12 stappen programma werken
Bijvoorkeur geen GGZ of Brijder
Klik om te vergroten...
Stichting de Stam is een therapeutische gemeenschap voor mensen met een stoornis in middelengebruik. Het traject duurt 1 jaar en daarna nog 1 jaar nazorg.
Het is niet gebaseerd op twaalf stappen, dit was voor mij ook een reden waarom ik hiervoor heb gekozen. Voor de Stam heb ik vijf behandelingen gevolgd, allemaal gestaakt vanwege terugval. Het is geen makkelijke keuze geweest om hier naartoe te gaan. Ik heb het programma inmiddels bijna afgerond en ben nog steeds clean :)

Stichting De Stam
Westeinde 43e
2512 GT Den Haag

T 070 406 48 65
E [email protected]
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien goed om te vermelden dat NA per 1 november 2023 een nieuwe website zal krijgen. (Het voornemen is 1 november, maar anders zeer vlak daarna. Er ontbreken nog steeds meetings in de meeting finder ondanks het keiharde werk van alle serviceleden die hieraan werken)

De nieuwe website van Narcotics Anonymous in Nederland zal zijn: https://www.nanederland.nl/

Je kan bij NA terecht voor herstel van drugsverslaving door middel van het bezoeken van meetings met lotgenoten en door te werken aan de 12-stappen.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ketnetkroket zei:
Stichting de Stam is een therapeutische gemeenschap voor mensen met een stoornis in middelengebruik. Het traject duurt 1 jaar en daarna nog 1 jaar nazorg.
Het is niet gebaseerd op twaalf stappen, dit was voor mij ook een reden waarom ik hiervoor heb gekozen. Voor de Stam heb ik vijf behandelingen gevolgd, allemaal gestaakt vanwege terugval. Het is geen makkelijke keuze geweest om hier naartoe te gaan. Ik heb het programma inmiddels bijna afgerond en ben nog steeds clean :)

Stichting De Stam
Westeinde 43e
2512 GT Den Haag

T 070 406 48 65
E [email protected]
Klik om te vergroten...

Achtergrond​

Voorgeschiedenis​


Bezuinigingen in de behandeling van verslaafden hebben ertoe geleid, dat langdurige opnamen, zoals drugvrije therapeutische gemeenschappen, werden gesloten of in opnameduur zodanig ingekort, dat er onvoldoende tijd is om langdurig verslaafden een reële kans te bieden tot het succesvol terugkeren in de maatschappij. Te korte opnamen gevolgd door beperkte ambulante spreekuurcontacten leidt bij langdurig verslaafden veelvuldig tot een snelle terugval met een voortzetting van overlast, vaak noodzakelijke heropnamen, jarenlange zorgkosten, kosten voor maatschappelijke opvang en het sociale en justitiële apparaat en tot belasting voor de familieleden.
Klik om te vergroten...

Helemaal 100% mee eens.
Nou, daar ben ik nou eigenlijk naar op zoek, Dankjewel. Even verder inlezen, misschien neem ik contact met ze op. Dank u!:sunglasses::thumbsup::thumbsup1::thumbsup2::thumbsup3::thumbsup4::thumbsup5:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."