Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerveling

Verveling

44 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Hmm. Ja, ik denk dat een deel van de verveling ook komt omdat ik diep .......

Ik herrinner me net dat ik vorig jaar met een mes houtjes aan het hakken was alleen maar omdat ik houtjes hakken leuk vond. Ik was totaal tevreden terwijl ik iets totaal onzinnigs aan het doen was.
Klik om te vergroten...

Als je enige activiteit, wat dan ook, doet om jezelf niet te vervelen, dan is die activiteit dus niet onzinnig. In tegendeel!
Op de bank blijven hangen , deze activiteit is juist onzinnig....
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Als je enige activiteit, wat dan ook, doet om jezelf niet te vervelen, dan is die activiteit dus niet onzinnig. In tegendeel!
Op de bank blijven hangen , deze activiteit is juist onzinnig....
Klik om te vergroten...

Zeker, ik was er meer op uit dat ik het niet voor een groter doel deed. Hakken omdat ik het hakken leuk vond.

Stukken beter dan een telefoon swipen 😊
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Verveling is iets waar ik me vaak mee bezig hou. Ik vind het soort van interesant en irritant tegelijk.
Ik ben kwa karakter nog al obsessief met wat ik doe. Ik heb heel veel hobbies gehad en vele spelletjes gespeeld om mezelf maar niet te hoeven vervelen. Maar door dat ik er dan helemaal ham op ga ben ik er ook zo weer klaar mee.

Ik kom altijd weer uit op verveling. Zelfs het gebruiken van drugs ervaar ik soms als saai. Ik ben op het moment behoorlijk uitgekeken op mijn favorite middel, wiet.

Nu zit ik hier op de bank mij te vervelen en dacht ik zo. Laat ik mezelf afleiden door wat te schrijven over vervelen.

Paar dingen die in mij opkomen:

Wat is het verband tussen verslaving en verveling? Ik heb zelf altijd snel last van verveling en wijnig last van verslaving. Is verslaving iets dat je doe om niet verveeld te zijn of verslaaf je aan iets omdat het je het altijd fijn vind en dus nooit verveel?

Is verveling in de moderne wereld juist erger omdat alles zo systematisch en voorspelbaar word gemaakt?

Of is verveling een effect van afleiding. Omdat er nu zo veel afleiding is om je in te verdrinken. Zorgt dat er voor dat ieder moment van stilte meteen extra saai is terwijl dat eigenlijk niet is.

Is verveling iets dat je leuk kan vinden? Ik heb al moeite om me er maar een moment aan over te geven. Ik schiet meteen naar een gedachte of naar mn telefoon.


Ben benieuwd wat mensen doen met of tegen hun verveling.
Klik om te vergroten...
Heb 15 honden en 17 katten, verveel me nooit, kan ook niet zeggen dag k drugs uit verveling gebruik.. was het maar zo, dan was mn verslaving makkelijker op te lossen haha
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Al die dieren van jou?
Woon je dan zo groot?
Ben benieuwd hoe dat gaat met uitlaten lol
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
8BE26C38-1F70-4829-855F-8251A39EFA26.jpeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."