Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEeuwigheid uitgelegd zodat zelfs een kind het kan begrijpen.

Eeuwigheid uitgelegd zodat zelfs een kind het kan begrijpen.

46 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een video gericht op (het dealen met) lijden stond hier nog niet bij, dus hierbij.

Deze video gaat over de zeer controversiële opvatting dat alle leed uiteindelijk een illusie is. Normaliter wordt er niet op deze manier gesproken over dit onderwerp, maar voor de waarheidszoekers onder ons bestaan er gelukkig dit soort bijeenkomsten/gesprekken en video/audio opnames daarvan. Natuurlijk zoals altijd weer fenomenaal onder woorden gebracht door Rupert:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lastig om hier niet even van in de war te raken:



Maar wat een prachtig model van het bestaan!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geloven is iets waar je mee uit moet kijken. Als je het zelf niet kan inzien of ervaren dan kun je maar beter sceptisch blijven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Deze video gaat over de zeer controversiële opvatting dat alle leed uiteindelijk een illusie is.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat die piloot die opgesloten zat in een kooi en in de fik werd gezeten hier toch zijn vraagtekens bij zet.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Natuurlijk, we moeten voorzichtig zijn met zulke uitspraken. Er is onnoemelijk veel leed in de wereld en het is ongevoelig om dat allemaal als 'nep' te benoemen.

Maar het gaat er hier om te onderzoeken wie het dan eigenlijk is die lijdt. Heel erg diep die kwestie in jezelf onderzoeken. En wat je dan vindt, is dat er niemand is waar lijden betrekking op heeft. Er is letterlijk geen 'lijder'. De lijder bestaat alleen als een fictieve entiteit. Er is alleen een bewustzijn dat volkomen neutraal tegenover plezier én pijn staat. Natuurlijk betekent dit niet dat je dan tegen iemand zegt die lijdt, dat dit allemaal maar een illusie is, want diegene gelooft absoluut de 'lijder' te zijn van zijn/haar ervaring. Maar voor het bewustzijn dat klaar is om de eigen aard te onderzoeken, zal ontdekt worden dat er niemand is (en ooit geweest is) waar lijden betrekking op heeft. Valt die illusionaire zelf weg, dan stort de hele constructie waarop lijden gebouwd is ook in.
Klik om te vergroten...
Ik snap het, Mindless :) Weet dat je het niet zo kortzichtig bedoelde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wil je nuchter je mind blowen:



Dit gaat mij nooit vervelen... :redheart:

"Have any of you left the place called 'here' and actually visited the place you call 'there'?

Dat klinkt in eerste instantie als een grappig feitje maar de implicatie is dat je altijd alleen 'hier' bent geweest, nooit 'daar'. Je bent in werkelijkheid nooit ergens heen geweest, ooit. Hetzelfde gaat op voor tijd. Je bent nooit in een ander "moment" geweest dan 'nu'. 'Hier' is geen locatie in ruimte en 'nu' is geen moment in tijd. Laat dat maar eens goed inzinken. :wink:

Zien mensen dit gegeven? Waarom praat de hele wereld niet over dit ongelofelijke doch extreem simpele feit?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier is de ego. Nu is het enige dat ik ooit ervaren heb.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."