Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat haal jij in wat vroeger niet mocht?

Wat haal jij in wat vroeger niet mocht?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beady zei:
Je bent mijn maatje DJ.
Klik om te vergroten...
🤜🤛
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drank en drugs gebruiken
Niet dat ze het verboden hebben maar ze waren er vast niet blij mee geweest en ik was toch wel braaf....
Ze hadden het toch niet geloofd als iemand had verteld dat ik dat zou doen vroeger.
Roken werd wel sterk afgekeurd.
Telt stiekem roken op school mee? :innocent: tja je wilt er bij horen en probeert wat, het werkte trouwens niet
Er werd gewoon nooit over gepraat eigenlijk.

We mochten heel veel thuis in vergelijking met buurkinderen en vriendjes en vriendinnetjes

Waar ik wel een ernstig tekort aan heb gehad en nog steeds naar verlang is emotionele aandacht
Mijn ouders deden wat ze konden maar hadden ook hun tekortkomingen en problemen.

Dus dat ben ik soort van aan het inhalen, gelukkig nooit bij de verkeerde mensen aandacht gevraagd of ik had t snel door en kapte t af.
Dat had best verkeerd kunnen gaan toen ik jonger was maar ik ontweek blijkbaar de verkeerde mensen door altijd naar mijn gevoel/ intuïtie te luisteren
Ik was ook heel gesloten en defensief dus je kwam niet snel door mijn pantser heen.
Fysieke aandacht is iets van de laatste 2 jaar, daar was ik niet zo mee bezig en ik verdroeg t ook niet.

Dit ben ik dus wel in sneltreinvaart aan t inhalen ! :grin:
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een onderwerp wat op dit forum wel eens voorbij kwam zijn mensen die vroeger nooit wat mochten en dan, wanneer hierover werd gesproken, ontsporen in de drugs want alles in het leven werden ze van beschermd.

En zelf besef ik me dat ik een mens ben geworden wat mijn ouders nooit wouden dat ik ben geworden. Drugs bijvoorbeeld en kom uit een gelovige huis dus heb me ook keihard gevochten dat ik mag kijken en luisteren wat ik zelf wil.

Maar eentje die ik echt actief doe wat vroeger me keihard was afgeleerd: abonnementen nemen.

Ken genoeg mensen die zo anti abo zijn die dan prepaid simkaarten gebruiken en dan ergens in de midden van de maand zonder data zitten. Dan laat ik ze zien dat voor hetzelfde geld ze vele gigabytes meer kunnen hebben om niet in de onzin te zitten waar ze nu zitten zonder door de bundel te gaan en bijbehorende kosten. Maar het zit zo in hun kop dat ik ze er niet uit kan halen. En dat is misschien ook een goed eigenschap.

Maar mijn ouders zullen niet blij zijn dat ik veel TV sportkanalen abonnementen, digitale krant abonnement, twee bios abonnementen en meerdere game abonnementen heb. Daar heb ik twee redenen voor:

1. Wat moet ik anders? Mijn ouders hebben liever dat ik via illegale manieren bovenstaande dingen bereik. Maar dat slaat nergens op, vooral op mijn leeftijd. 9 van de 10 keer als je iets legaal kan doen, bekijken of beluisteren ben je veel gelukkiger dan dat ik bijvoorbeeld een illegale sport streampje kijk die veel hapert, mindere kwaliteit heeft, reclame door het scherm of nog erger, malware op je apparaten.

2. Vaak is iets alleen maar op abonnement basis te krijgen. En mocht het wel kunnen is het zo'n dure uitgave terwijl ik me toch gelokt voel in een abonnement. Zie mobiel telefoon voorbeeld van hierboven. Verder heb ik de eigenschap van mijn ouders gekregen om krenterig door het leven te gaan. In mijn ogen is dit juist een manier om dit te kunnen doen. Met een mobiele telefoon abo haal ik veel meer uit het geld dat ik betaal dan via hetzelfde geld in een prepaid bundel. Dus die krent komt in dit geval dan in mij dan naar boven.

Voor de volledigheid van dit verhaal: Hou alle verplichte uitgaves keurig netjes bij in Excel en kijk er iedere maand in. Degene die ik niet meer nodig heb of komende maand niet gebruik gaat eruit. En een budget heb ik ervoor dus een andere kan er op die manier dan erin. Verder de voorkeur voor maandelijks opzegbare abonnementen. Ik ben zo'n freak die de voorwaarden leest voor iets nieuws afsluiten en branches waar ze nog niet met "het Netflix" model werken van makkelijk afsluiten en makkelijk en maandelijks opzeggen komt er bij mij niet meer in. Denk aan papieren kranten of de sportschool abonnement. Iets met opzegtermijn doet me ook iets niet nemen als impuls.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zeemeerman zei:
Dus dat ben ik soort van aan het inhalen, gelukkig nooit bij de verkeerde mensen aandacht gevraagd of ik had t snel door en kapte t af.
Klik om te vergroten...
Ik heb precies hetzelfde maar helaas bij mij juist vaak verkeerd afgelopen.

Maar soms moet je ook op je muil gaan om ervan te leren. Uiteindelijk zie ik nu in simpele dagelijkse dingen hoe je misleid of verleid wordt tot iets wat je niet wilt. Ben daarom een zeer vervelende man wanneer ik ergens kom met een verkoper in de lijn of fysieke winkel waar ik ben. Andersom verdien ik eraan als ik zakelijk voor mensen en bedrijven iets moet doen juist daardoor. Dus namens een klant of vriend iets bestel bedoel ik.
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel de nacht opblijven zonder snoep. Ongestoord naar porno kijken. Das alles. Ik hou van het leven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beady zei:
Heel de nacht opblijven zonder snoep. Ongestoord naar porno kijken. Das alles. Ik hou van het leven.
Klik om te vergroten...
Wat ben je toch ook een rebelse cowboy.
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Wat ben je toch ook een rebelse cowboy.
Klik om te vergroten...
Je bent mijn maatje DJ.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helemaal niks doen
Lui zijn
Niks moeten
Alles doen waar ik zin in heb
Naar niemand luisteren als het me niks intereseert.
Etc etc

Vroeger thuis was dat wel anders
t
tracher999Lid
01-01-2024, 00:00
#9
mijn ouders zijn heel ouderwets op veel vlakke zijn niet progresive dus u weet het antwoord all moest altijd uitzien wat ik deed had een hoop vriende die met vanalles expermenteerde dus ik zweeg meestal thuis nooit veel durve doen nu dik spijt van
t
tracher999Lid
01-01-2024, 00:00
#10
idd porno zien da vooral kunne leze luistere en kijke wat je wilt
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
Helemaal niks doen
Lui zijn
Niks moeten
Alles doen waar ik zin in heb
Naar niemand luisteren als het me niks intereseert.
Etc etc

Vroeger thuis was dat wel anders
Klik om te vergroten...
Deze man was een legende 👏🏻 rest in peace bro
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn moeder had een zeer vrije opvoeding. Zij wilden graag dat als wij (dus ik, en vrienden) drugs wilde proberen, dat thuis te doen i.p.v op straat.
Ze moedigde het niet aan, maar zei gewoon dat ze dan zicht erop zou hebben, en als er iets gebeurd zij aanwezig was. Echter nooit gebruik van gemaakt, want toen ik thuis woonde gebruikte ik alleen wiet, en dat werd als roken beschouwd.

Ik vond het niet een leuk/top idee dat soort dingen thuis te doen omdat ik het niet chill vond denk ik? Het klonk vroeger ook niet cool om drugs te doen in het dorp waar ik ben opgegroeid in mijn tiener jaren.

Helaas door andere omstandigheden wel verslavingen gecreeert.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Meer bewust en veiliger drugs gebruiken.

Toen ik bij mijn moeder woonde genoot ik een vrije opvoeding. Een ruimdenkende omgeving was het. Ik kreeg de ruimte om te experimenteren. Eigenlijk had ik stiekem niet genoeg zelfdiscipline om die vrije opvoeding als een gezonde opvoedingstijl te ervaren.
Voor mezelf had ik het gevoel dat ik een vrijgeleide had in het gebruik van drugs.

Ik heb als tiener zoveel en vaak xtc genomen dat ik verbaasd ben dat ik geen plantje ben. Ik zag het als onschuldige snoepjes die je gelukzaligheid bezorgen.
Speed snuiven,zelfs doordeweeks ook op school soms. Ik deed alles hersenloos. Ik nam alles wat op mijn pad kwam.

Al zeer lange tijd kijk ik hier met veel schaamte op terug, ik bekijk het als een gebrek aan zelfrespect en verantwoordelijkheid.

Sinds mijn 20´r jaren heb ik een ommekeer gemaakt.

Nu ben ik 37. Ik gebruik drugs zeer berekend, ik neem zo weinig mogelijk risico's. Ik overdrijf er niet mee en hou me aan alle spelregels. Met vol respect voor lichaam/geest en veiligheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."