#1
Ja, de hoofdreden waarom ik het Christendom achter me heb gelaten. Niet dat ik me ooit een echte Christen heb gevoeld.Op dit punt is Neo-Advaita imo niet helemaal verenigbaar met Christendom, omdat er in de monotheĂŻstische religies een scheiding is tussen schepper en schepping.
Als je de creator van de creatie scheidt, kun je de bevolking álles laten doen wat je wilt. Immers: álles is geoorloofd wanneer heiligschennis wordt geconstateerd.
De realiteit kan niet gelabeld worden, kan niet tot een symbool gemaakt worden. Maar symboliseren is wat de menselijke geest doet.Maar je kunt natuurlijk wel zeggen, zoals je hier boven een beetje doet: jullie hebben dezelfde ervaring op verschillende manieren uitgelegd.
Het symbool verwarren met dat waar het naar verwijst is symbool verering. Het is niet dat we hier niet voor zijn gewaarschuwd door personen als Jezus Christus, Gautama Boeddha, etc.