Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet verschil tussen LSD en MDMA kwa kijk op de wereld

Het verschil tussen LSD en MDMA kwa kijk op de wereld

10 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo

Ik heb in mijn leven al ongeveer een 20tal keer MDMA genomen,
en 2 keer paddos ( 1 keer goed, 1 keer bad ).
Om het forum hier lees ik zo vanalles over LSD en dat het de kijk op de wereld totaal veranderd ( of min of meer ).
Ik ben hier wel naar benieuwd, maar ik kan het me dus niet goed voorstellen wat voor een kijk je krijgt op de wereld.
Ik weet dat die visuele effecten maar een deel van het LSD effect is, en dan het ook je denken ( en je zicht op de wereld veranderd).

Het enig middel tot nu toe dat mijn zicht op de wereld totaal heeft veranderd ( even maar ) was MDMA.
Dus mijn vraag is : in welk opzicht verschilt de 'nieuwe' kijk op de wereld tijdens de LSD-roes met die van de MDMA-roes?

groeten
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het verschilt per persoon, maar de meeste mensen die LSD hebben gedaan staan na deze ervaring positiever in het leven. Ze voelen zich wat optimistischer en kijken ook anders tegen problematiek aan.

Echter dit is voor veel mensen anders. Toen ik zwaar tripte op de LSD is mijn leven erna veel verandert qua manier van denken. Ik denk nu niet meer in negatieve patronen, maar in positieve patronen, ik ben mij gaan verdiepen in spiritualiteit en boeddhisme, en probeer enkele toe te passen op mijn dagelijks leven.

Ook ben ik door de LSD van een langdurige slaapstoornis afgekomen die over was gebleven na een speed golf (eerst een speed-verslaving, toen bijna gestopt,maar weer begonnen, weer gestopt, dit keer definitief, overgehouden:confused:laapstoornis/geheugenverlies).

Ook heeft me LSD in laten zien dat de realiteit anders is als dat ik hem zag, en zo zijn er nog meer dingen die voor mij persoonlijk verandert zijn naar LSD.

Hoop dat dit helpt :wave:
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je antwoord.
Ik herken echter veel gelijknissen met mijn ervaring met MDMA.
Vroeger was ik zeer pessimistisch, en derna kon ik eindelijk positief beginnen denken.
Helaas ben ik nu hervallen in mijn negatief denken ( het is ook al een half jaar geleden dat ik nog eens MDMA heb genomen)
Ik twijfel echt of ik eens LSD zou nemen, om uit die negatieve gedachtenspiraal te geraken.
Aan de andere kant ben ik wel bang dat die LSD-trip mss meteen een badtrip zou worden omdat ik me op dit moment eerder slecht voel.

Maar welke 'kijk' krijg je nu eigelijk tijdens de roes? Een soort love-gevoel van MDMA zal het wellicht niet zijn neem ik aan. En valt de "kater" na het gebruik mee?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb nooit last van een LSD-kater, en het ligt aan je trip hoe je je erna voelt.

Door je negatieve gevoelens kan het zijn dat je bad gaat, maar vergeet niet dat een bad-trip ook heel leerzaam kan zijn, waarom ga je bad ? Meeste mensen denken dat ze bad gaan als ze visueel iets engs zien, maar meestal zit de bad-trip in het gevoel wat je erbij krijgt. Ik heb al erge enge dingen gezien op een LSD trip, maar ik had er geen bad trip van.

De roes is niet echt MDMA achtig, overdondert en wazig is een betere beschrijving denk ik.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psycho_Chrono zei:
ik heb nooit last van een LSD-kater, en het ligt aan je trip hoe je je erna voelt.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik wel... Geestelijk echt een dweil en lichamelijk voel ik me gewoon zwaar vergiftigd. Verschilt per persoon denk ik.
Desalnietemin is het mijn favoriete drug en was elke keer LSD een unieke ervaring. Je zit echt in een andere wereld.
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar het is dus niet zo dat je je 'opgesloten' voelt in je eigen gedachten?
Want dat heb ik wel bij cannabis, meteen een lus van gedachten waar ik niet meer uit raak. Dat wel kut.
Want ik ben van nature nogal een piekeraar ( licht autisme ) .
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#7
als je van blowen al in een gedachten roes komt zou ik geen lsd doen ik heb zelf nooit lsd gedaan maar wel paddo's en bij paddo's moest ik egt veel in mezelf denken niet normaal en ik dacht dat lsd en paddo's ongeveer hetzelfde zijn alleen is lsd erger dacht ik
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
idd autisten hebben nood aan structuur en die valt volledig weg op lsd..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een autist op paddo's gezien die daarop al volledig doordraaide. Die klaagde dat alles in circels ging, zat dus ook vast in zijn eigen gedachtes.
Als je het met wiet al hebt.. dan zou ik toch even wachten tot je óf vanzelf stabieler wordt, of het gewoon niet doet.
Tripmiddelen gaan veel, en veel dieper op je gedachtes in dat wiet dat kan; en op een veel vreemdere manier, ik weet niet zeker op wélke manier dat bij lsd is, maar als het enigsnids vergelijkbaar is met paddo's, zou ik niet doen als je al niet tegen wiet kan. Want de realiteit zoals je die kende zou nog wel eens kunnen vervallen.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar ik heb ook al eens een licht autist op de LSD gezien die het helemaal geweldig vond. Bij paddo's kreeg hij dikke paranoia en LSD vond hij rustgevend. Ik weet niet in hoeverre de topicstarter autist is, en ik raad hem dan ook zeker niet aan om LSD te gaan gebruiken, maar het kán wel goed gaan.

Toch denk ik, is je beleving op de LSD met autisme anders dan als je geen autisme hebt, en dat was de vraag. Die vriend van mij met het licht autisme is zich na de trip, net als mij gaan verdiepen in spiritualiteit en dat soort dingen ( hij had er wel al enkele boeken over voor de LSD trip, maar was er nog nooit zo mee bezig geweest als na de trip )
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm zeker niet zeker niet.
Maar als je autistisch bent zou ik er wel eens goed over nadenken inderdaad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."