Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvanaf vrijdagtrip geen sigaret :)

vanaf vrijdagtrip geen sigaret :)

50 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#1
alleen maar pure joints voor mij.. nicotine is een zenuwgif, waarom zou je dat vrijwillig gaan innemen.. :confused:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op queensday een twee trips op en owww wat vond ik roken vies, heb nu drie dagen later nog steeds niet gerookt! Ik vind het wel erg stoer van mezelf, aangezien ik al 15 jaar rook! Dit ga ik volhouden en ik maak het mezelf ook wel wat makkelijker, aangezien 1 juli nergens meer gerookt mag gaan worden op een feestje. Tenzij het een illegaal of een buitenfeestje is natuurlijk...

Wonderlijk dat ik roken nu ineens zo vies vind, heb echt jaren verstokt gerookt en vond het ook echt lekker! Misschien is nu de tijd gekomen om mijn ogen te openen en alleen gezonde dingen in mijn lichaam te stoppen!

X
P
Psy HighLid
01-01-2024, 00:00
#3
Atropa zei:
Ik rook m'n wiet altijd puur.

Het is niet zodat wiet minder sterk is zonder tabak. Want de hoeveelheid THC blijft hetzelfde.

Maar het hevige stonede gevoel komt omdat je lichaam druk bezig is met niet weten wat het wil want wiet verwijd de bloedvaten en tabak vernauwd ze.

Van pure wiet wordt je actief en je gedachten nemen een creatieve vlucht. Je spieren en lichaam worden wat opgepompt.

Maar tabak en THC in je systeem zijn 2 stoffen die het lichaam moet verwijderen waarvan tabak heel hardnekkig is. Daardoor heeft het minder energie over voor wat jij wilt en daarom wordt je passief en 'ontspannen'. Eigenlijk is het minder kunnen doen omdat je lichaam het druk heeft. Maar het kan best zou zijn dat dat als 'het effect' wordt ervaren.

Heel af en toe rook ik na een pure joint enkele trekken van een sigaret, door het lome gevoel wordt een orgasme echt super vertraagd in de beleving. Maar gedachten leven sterk afgevlakt.

Als je heel af en toe een sigaret rookt, voelt je je lichtelijk 'statisch', duizelig, lichthoofdig, lichtvoetig en plezierig in de stemming.
Tabak werkt slechts 1 x in de zoveel tijd, net als basecoke. Moet minimaal 1 volledig week van onthouding tussen zitten.

Maar als je altijd gewend bent aan tabaksjoint valt wiet heel erg licht, maar het gedachtenleven is wel constant actief. Pure wiet is in veel mindere mate een lichamelijke verdoving. Want je zintuigen, met name erogene zones, worden geintensiviseerd.

Verder duurt het voordat een pure joint onset is, zo'n 15 minuten. Met een tabaksjoint wordt de THC aan de nicotine gehecht waardoor je het kort na je eerste trek al voelt inslaan.
Klik om te vergroten...

Zeer interessante post

Heb je een link met wat meer uitleg over het vet gedeelte?
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#4
puur is zoveeeeel beter :)
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat riel zegt! Nu ik gestopt ben met roken, kegel ik ook geen tabak meer in men joint. Echt veel beter. Lekker dun, binnenstebuiten gerold.
De high is vééél lekkerder. Je wordt er niet lam van! En je blijft je sociale skilz wat behouden! :beer:
Jammer dat ik dat nu pas besef!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
En is de TS nog steeds gestopt met roken?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
pipoxyz zei:
om eerlijk te zijn begin ik er al een beetje gek van te worden.
doordat er geen tabak in mn joints zit, werkt de wiet ook een stuk minder, en ben ik eigenlijk de hele dag vrij nuchter.
als ik mn gang ga, rook ik gerust 7 gram per dag. een slank/normaal jointje is namelijk direct al een volle gram...een normaal/dik jointje is 2 gram. Die benodigde gram per joint is ondertussen een afgewogen 1/3 gram per joint geworden...dat is dus zo breed als een gasfornuis luciferstokje.
maargoed..kzit dus nu rond 2 2/3 gram pd en een budget voor 2 gram pd terwijl ik er alles aan doe om niet meer te roken :( :(
Klik om te vergroten...

In de coffeeshop hier hebben ze van die synthetische dingen die je kan mengen met wiet. Niet schadelijk voor je longen, maar je hebt wel het gevoel alsof je wat meer rookt. Ik raad dat je aan, succes mits je er wat mee doet :P
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
klinkt goed..hoe heet het?..ik ken het hier niet.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
ziehier het dilemma :)
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik meende laatst op dit forum te lezen dat je tabak kon uitpersen met water en laten drogen. Zo zou alle nicotine en teer er uit geperst worden. Ik heb de post helaas niet kunnen vinden :(.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#11
hans zei:
Ik meende laatst op dit forum te lezen dat je tabak kon uitpersen met water en laten drogen. Zo zou alle nicotine en teer er uit geperst worden. Ik heb de post helaas niet kunnen vinden :(.
Klik om te vergroten...
klopt, die post was van mij :)
het probleem daarbij is dat de tabak redelijk scheef gaat branden als je alle prut eruit haalt..minstens 25% moet er in blijven.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
je kan tabak in kokend water gooien, dan met een zakdoek uitwringen en weer laten drogen, nu heb je nicotine arm vulmiddel die je "veilig" kan roken.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb je geen vappertje? Zou toch denken dat je wel flink knetter wordt.

En anders vreet je het toch gewoon op :)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
tlijkt al te zijn opgelost inmiddels..
0.25gram jointjes verschillen niet zo van die van 0.33..en daar rook ik nu zon 9 van.. dus dat vind ik close enough bij de gewenste 2 g/pd.
Op zich heb ik wel een vaporizer, maar das lekker voor erbij..het geeft zegmaar geen Rook voldoening..de handeling is er te verschillend voor en de lucht is erg droog, zeker nu ik niet meer rook lijkt het me verstandig mn wiet nog niet te gaan vappen..dan maak ik het mezelf onnodig lastig denk ik zo ..en ik moet eerlijk zeggen dat die vreemde letterlijke stickies best lekker zijn..en ze gaan nog best lang mee ook..maar het was wel ff wennen :)
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kan je joints toch ook opvullen met andere soorten planten? Passiebloem bijvoorbeeld.

Tabak:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hmm biefstuk!
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
lekker doorbakken ook... :wink:
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#18
die is lang op vakantie geweest :)
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
idd hoe gaat t nu :beer:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#20
yups..ik rook nog steeds niet.. de week erna een mini tripje geprobeert van 50mics, maar daar ging ik zelfs bij blowen die dag, dus dat werkte niet echt.. die week daarop 200 mics gehad, en toen dropte mijn gebruik die dagen erop van 9 naar 7 joints pd, ..die ik overigens inmiddels van 25mg draai ipv 33.. heel even draaide ik ze van 20 mg, maar toen begon ik direct iets van 13 jointjes te roken..dus dat leek me niet geschikt :wink:

Verder heb ik het er dus geen dag moeilijk mee gehad..als in..ik heb de tabak niet gemist..zonder die dagelijkse stroom van jointjes zou het me echter denk ik wel iets lastiger afgaan...en zonder die wekelijkse tripjes al helemaal ..die zijn gewoon geniaal wat dat betreft :)
lsd is echt een gezondheidsdrugs :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."