Wat uitgebreider over mijn ervaringen met alleen trippen:
Njah, ik *kan* overal wel trippen, maar leuk is anders. Als ik alleen ga trippen gewoon om het trippen (stel, ik gooi er nu een zegel in uit verveling), ga ik mezelf tijdens de trip lopen opfokken hoe nutteloos het was en dat ik junkerig ben, m'n trip verpest, en het zonde is. Ik denk van nature vaak redelijk psychedelisch (weet niet waarom, maar ik kan zonder wat op bijv. in een rare gedachtespiraal 4 uur lang naar een muur staan staren als ik me raar voel), dus het heeft vaak ook nog eens weinig toevoeging behalve de visuals - En de visuals gaan me alleen maar lopen irriteren als ik alledaagse dingen doe. Ik heb wel eens alleen getript - niet op LSD maar drie kwart portie paddo's.
Het kwam erop neer dat m'n tripbuddy op het allerlaatste moment afzei toen ik al paddo's had gehad, net van plan om erheen te fietsen. Nou, thuisblijven dus. Heb me wel stukjes van de trip vermaakt met wat muziek, maar met m'n pa praten over een film en helemaal normaal doen, een pizza in de oven doen terwijl de mozarellastukken groter en kleiner worden en ik me verdomd moet concentreren om goed te zien op hoeveel graden ik de oven doe, is gewoon vervelend. Niet dat ik dan een probleem heb of fout ga, gewoon vervelend, iets van "ben liever nuchter".
Natuurlijk kan je ook plannen om alleen een trip te doen, bijv. heel introspectief en filosofisch, mediteren, muziek luisteren erbij (zorg voor wat goede psybient etc, waar je echt chill op kan spacen, het hoeft geen keiharde snelle feestmuziek te zijn), lees eventueel zelfs een goed BOEK (op lagere dosissen, op hoge gaan de visuals irritant doen). Denk na over jezelf, je leven, je problemen, etc. Het kan redelijk interresant worden, alleen heb je bij dat soort trips ook een wat hogere kans om te gaan lopen freaken over dingen vind ik. Als ik op een feestje ben of met vrienden zit en zit te trippen is het altijd heel gezellig en lekker vaag doen met z'n allen, maar als ik alleen trip ga ik al gauw me aan een gedachte vastpakken en gewoon vervelend ermee bezig zijn. Ook als je niks plant met andere mensen of feesten of uitgaan of gewoon chillen met je vrienden, zorg er wel voor dat je geen andere dingen te doen hebt tijdens de trip, vooral in de piek niet.
Naar de supermarkt gaan, eten koken, opruimen, en klussen zijn allemaal dingen die ik totaal gaar vind om te doen tijdens een trip, en ronduit naar in een piek. Bij de bekende LSD-naspace (ong. 7-8 uurtjes na inname) is het allemaal prima (ik kom in die fase meestal ook thuis nadat ik op een feestje heb getript, ben dan helemaal "normaal" in m'n hoofd, alleen zie ik nog wel patroontjes en kleurtjes en zo), maar tijdens een heftige trip verplichte dingen doen is toch zo'n vervelend, dwingend gevoel, dat in een trip nog eens tien keer wordt versterkt. Ik zou dus als je in je eentje ging trippen alles goed klaarleggen zodat je niks hoeft te doen, smoes bedenken als er onverwachts wat tussen komt etc, goed nadenken wat je met de trip wil bereiken (psychedelica heeft de neiging om af te straffen als je het nutteloos gebruikt, daar heb ik ervaring mee), goede muziek opzetten, lijstje met dingen klaarzetten die in een trip leuk zijn. Wat ik ook leuk vind in trips waarbij weinig of geen mensen zijn is me focussen op m'n visuals en mezelf trainen om ze te sturen. Ik het er bijvoorbeeld een tijdje op geoefend om een soort gloeiende energiebollen van fractals in m'n handen te kunnen maken als ik me goed concentreer, en dat lukt nu bijna altijd, wat wel heel leuk is.