Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsna hoeveel keer kan je alleen trippen?

na hoeveel keer kan je alleen trippen?

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#1
blijven steken is een mythe.
mijn voorbereidingen voor het 'garanderen' van controle zijn :
-de vooraf vastgestelde absolute zekerheid dat ik geen bezoek kan krijgen of verplichtingen heb die dag. (vooral bij een sterkere trip beschik ik gewoon niet over de vaardigheid dit vast te stellen zonder in een maal-loop te komen en met deze voorbereiding voorkom ik dat)
-makkelijk bereikbare 8-10 uur aan domme familie films bij de hand (Iets hoeft maar een beetje interessant te zijn om volledig mijn aandacht te trekken onder lsd. Van dit feit gebruik makende, kan ik dus elke eventuele gedachtemaal onderbreken.)
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#2
lucifer in the sky zei:
ik vind dat als je samen tript er meer verwarring ontstaat, echt leuk als je elkaar zo in de war kunt brengen.
ik denk als je de hele trip alleen tript veel kans hebt om te blijven steken ? namelijk dat je dan niks kunt zeggen tegen iemand, en het allemaal in je hoofd verwerkt !
Klik om te vergroten...

ind die verwaring is altijd heerlijk en zo grappig om iedereen de heele tijd HUH?! he?! te horen roepen :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind alleen trippen totaal niet leuk, niet dat ik dan ga lopen freaken maar ik vind het gewoon geen leuke trips. Ik vind het altijd zo mooi om m'n tripwereld te delen met anderen, bij voorkeur mensen die ook trippen of minstens ervaring hebben met trippen.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#4
wobble zei:
lucifer in the sky zei:
ik vind dat als je samen tript er meer verwarring ontstaat, echt leuk als je elkaar zo in de war kunt brengen.
ik denk als je de hele trip alleen tript veel kans hebt om te blijven steken ? namelijk dat je dan niks kunt zeggen tegen iemand, en het allemaal in je hoofd verwerkt !
Klik om te vergroten...

ind die verwaring is altijd heerlijk en zo grappig om iedereen de heele tijd HUH?! he?! te horen roepen :P
Klik om te vergroten...

Ik heb echt tegenovergestelde, samen met mensen zijn mijn trips altijd heel helder. Als ik alleen trip is het meestal een verwarde chaos :rockband:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Na zo'n vijf keer ging ik voor het eerst eens kijken of dat me beviel. Ik heb het nu al vet lang niet meer gedaan, maar ik vermaakte me altijd prima hoor. Dvdtjes kijken, muziek luisteren, uit het raam kijken, in bed kruipen, jointjes roken, ogen dicht en me mee laten voeren door de muziek. Ik heb me nooit een seconde verveeld (:
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Ik vind alleen trippen totaal niet leuk, niet dat ik dan ga lopen freaken maar ik vind het gewoon geen leuke trips. Ik vind het altijd zo mooi om m'n tripwereld te delen met anderen, bij voorkeur mensen die ook trippen of minstens ervaring hebben met trippen.
Klik om te vergroten...
Ik vind de tripwereld van LSD anders helemaal niet dynamisch. In tegenstelling tot paddos lijkt voor mij het visuele effect van LSD meer op een extern filter dan een wondere wereld.
Als je bv 30 plaatjes per seconde ziet, dan is bij mij plaatje 1 nog zichtbaar terwijl ik plaatje 2 3 ook al zie enzo.. een beetje zoals de windows muis staart (Dit is 100% hoe ik mijn muis zie op LSD, behalve dat bij een grote portie, er ook vertraging is tussen wat ik doe en wat ik zie van pakweg 1 seconde, dus mijn muishand gaat naar rechts, en pas 1sec later gebeurt dit op het scherm.
Het zelfde effect is verkrijgbaar met stroboscoop:



Paddos daarintegen is voor mij iets heel anders, iets mystieks, spiritueels, en leerzaaams, natuur, fractiles en stralende kleuren :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind alleen trippen veel minder zwaar dan met allemaal mensen om je heen. Heb het maar 1 keer gedaan, ging naar huis toen mijn LSD trip begon omdat de setting nogal druk was, die gast had allemaal nuchtere mensen uitgenodigd en dat wou ik niet. Thuis zitten was lekker en mentaal veel minder zwaar dan met andere mensen.

PipstothePoX zei:
Klik om te vergroten...

Hoe heet dit? Ik had LSD blotters met dat erop, exact dezelfde :P
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#8
broccoli :)
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#9
tomz0r zei:
Ik vind alleen trippen veel minder zwaar dan met allemaal mensen om je heen. Heb het maar 1 keer gedaan, ging naar huis toen mijn LSD trip begon omdat de setting nogal druk was, die gast had allemaal nuchtere mensen uitgenodigd en dat wou ik niet. Thuis zitten was lekker en mentaal veel minder zwaar dan met andere mensen.

PipstothePoX zei:
Klik om te vergroten...

Hoe heet dit? Ik LSD blotters met dat erop, exact dezelfde :P
Klik om te vergroten...

die patronen die helen tijd hetzelfde zijn en rondjes draaien en alles heten dacht ik fractals :rolleyes:
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Romanesco broccoli
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn eerste keer LSD heb ik alleen gedaan, puur met de gedachten dat ik niet weet hoe ik erop reageer maar dat van anderen ook niet wist. En ik wilde mijn eerste trip niet laten beïnvloeden door iemand anders.
Maar nu trip ik liever met goeie vrienden, heel soms doe ik het nog alleen.
Ik word in mijn eentje trouwens niet gek, kan gewoon hardop tegen mezelf praten als ik aan het trippen ben. Niet dat ik dan een 2e persoon heb, maar gewoon praten tegen jezelf. Doe ik overigens niet als ik nuchter ben hoor. :P
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#12
DrippTone zei:
Mijn eerste keer LSD heb ik alleen gedaan, puur met de gedachten dat ik niet weet hoe ik erop reageer maar dat van anderen ook niet wist. En ik wilde mijn eerste trip niet laten beïnvloeden door iemand anders.
Maar nu trip ik liever met goeie vrienden, heel soms doe ik het nog alleen.
Ik word in mijn eentje trouwens niet gek, kan gewoon hardop tegen mezelf praten als ik aan het trippen ben. Niet dat ik dan een 2e persoon heb, maar gewoon praten tegen jezelf. Doe ik overigens niet als ik nuchter ben hoor. :P
Klik om te vergroten...

hard op tegen jezelf praten of in je hoofd want dat doe ik altijd maar dat noem ik denken ;p
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee echt hard op, klinkt raar maar in je trip is het best leuk om te doen. Maak er geen gewoonte van trouwens! :tearsofjoy: Ik betrap me heel soms als ik knetter stoned ben of echt helemaal van de kaart van iets anders dat ik het dan soms ook doe. Lijkt me geen goed teken. :grin:

Overigens is een huisdier hebben ook rlxt in een trip, kun je lekker tegen aan praten. Als het een kat of hond is kun je er ook nog leuk mee spelen, met een balletje of een touwtje. :)
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#14
DrippTone zei:
Nee echt hard op, klinkt raar maar in je trip is het best leuk om te doen. Maak er geen gewoonte van trouwens! :tearsofjoy: Ik betrap me heel soms als ik knetter stoned ben of echt helemaal van de kaart van iets anders dat ik het dan soms ook doe. Lijkt me geen goed teken. :grin:

Overigens is een huisdier hebben ook rlxt in een trip, kun je lekker tegen aan praten. Als het een kat of hond is kun je er ook nog leuk mee spelen, met een balletje of een touwtje. :)
Klik om te vergroten...

een kat lijkt me echt wel chill tijdens een trip vooral zn dikke kat ;p
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Katten zijn heerlijk gezeldschap in een trip, ik heb twee lieve jonge poezen en ze zijn ongelovelijk gezellig elke keer als ik trippend thuis ben. Komen lekker knuffelen, ze zijn super mooi en geweldig om mee te spelen.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik ga een kat kopen denk voor me volgende trip eentje die lekker speels is en dik =D
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#17
als je van een uitdaging houdt (al issie niet echt dik) zou ik voor een bengaalse gaan (20upd menace:wink:
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#18
die bengaalse zijn best wel actief :openmouth:
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#19
..het actiefste type dat ik ken :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat uitgebreider over mijn ervaringen met alleen trippen:

Njah, ik *kan* overal wel trippen, maar leuk is anders. Als ik alleen ga trippen gewoon om het trippen (stel, ik gooi er nu een zegel in uit verveling), ga ik mezelf tijdens de trip lopen opfokken hoe nutteloos het was en dat ik junkerig ben, m'n trip verpest, en het zonde is. Ik denk van nature vaak redelijk psychedelisch (weet niet waarom, maar ik kan zonder wat op bijv. in een rare gedachtespiraal 4 uur lang naar een muur staan staren als ik me raar voel), dus het heeft vaak ook nog eens weinig toevoeging behalve de visuals - En de visuals gaan me alleen maar lopen irriteren als ik alledaagse dingen doe. Ik heb wel eens alleen getript - niet op LSD maar drie kwart portie paddo's.

Het kwam erop neer dat m'n tripbuddy op het allerlaatste moment afzei toen ik al paddo's had gehad, net van plan om erheen te fietsen. Nou, thuisblijven dus. Heb me wel stukjes van de trip vermaakt met wat muziek, maar met m'n pa praten over een film en helemaal normaal doen, een pizza in de oven doen terwijl de mozarellastukken groter en kleiner worden en ik me verdomd moet concentreren om goed te zien op hoeveel graden ik de oven doe, is gewoon vervelend. Niet dat ik dan een probleem heb of fout ga, gewoon vervelend, iets van "ben liever nuchter".

Natuurlijk kan je ook plannen om alleen een trip te doen, bijv. heel introspectief en filosofisch, mediteren, muziek luisteren erbij (zorg voor wat goede psybient etc, waar je echt chill op kan spacen, het hoeft geen keiharde snelle feestmuziek te zijn), lees eventueel zelfs een goed BOEK (op lagere dosissen, op hoge gaan de visuals irritant doen). Denk na over jezelf, je leven, je problemen, etc. Het kan redelijk interresant worden, alleen heb je bij dat soort trips ook een wat hogere kans om te gaan lopen freaken over dingen vind ik. Als ik op een feestje ben of met vrienden zit en zit te trippen is het altijd heel gezellig en lekker vaag doen met z'n allen, maar als ik alleen trip ga ik al gauw me aan een gedachte vastpakken en gewoon vervelend ermee bezig zijn. Ook als je niks plant met andere mensen of feesten of uitgaan of gewoon chillen met je vrienden, zorg er wel voor dat je geen andere dingen te doen hebt tijdens de trip, vooral in de piek niet.

Naar de supermarkt gaan, eten koken, opruimen, en klussen zijn allemaal dingen die ik totaal gaar vind om te doen tijdens een trip, en ronduit naar in een piek. Bij de bekende LSD-naspace (ong. 7-8 uurtjes na inname) is het allemaal prima (ik kom in die fase meestal ook thuis nadat ik op een feestje heb getript, ben dan helemaal "normaal" in m'n hoofd, alleen zie ik nog wel patroontjes en kleurtjes en zo), maar tijdens een heftige trip verplichte dingen doen is toch zo'n vervelend, dwingend gevoel, dat in een trip nog eens tien keer wordt versterkt. Ik zou dus als je in je eentje ging trippen alles goed klaarleggen zodat je niks hoeft te doen, smoes bedenken als er onverwachts wat tussen komt etc, goed nadenken wat je met de trip wil bereiken (psychedelica heeft de neiging om af te straffen als je het nutteloos gebruikt, daar heb ik ervaring mee), goede muziek opzetten, lijstje met dingen klaarzetten die in een trip leuk zijn. Wat ik ook leuk vind in trips waarbij weinig of geen mensen zijn is me focussen op m'n visuals en mezelf trainen om ze te sturen. Ik het er bijvoorbeeld een tijdje op geoefend om een soort gloeiende energiebollen van fractals in m'n handen te kunnen maken als ik me goed concentreer, en dat lukt nu bijna altijd, wat wel heel leuk is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."