Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseen bad trip stoppen?

een bad trip stoppen?

25 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lullig of niet, ook heeft een benzo mij een keer gered uit een "toekomstige" bad trip. Ik voelde heb al aankomen, overigens mijn vriend ook, en we namen snel gelukkig beide 10 mg diazepam. Ik ging bijna bad (werd al enorm chaotisch, paniekerig en angstig) en het begon langzaam in te werken. De angst was echt binnen 5 minuten weg.

Benzo's helpen echt. Zelfs een lichtje dosis. Moet alleen een benzo vinden die enorm snel inwerkt en dat "just-in-case" bij de hand te hebben. Ik weet dat het beter is om de bad-trip gewoon mee te maken maar vind één keertje wel genoeg. De kans bestaat er eenmaal dat je bad gaat. Het gebeuren de beste. Je leert er veel van, misschien mijn top 10 leerzame trips geweest maar het is wat hoor haha.

Andere tip: als je in de negatieve-gedachte-mindfuck-loop zit. Laat iemand de loop "gedachte" duidelijk op papier schrijven en laat de gene die er in vast zit naar kijken. Als je dus opnieuw in de loop komt zie je in één keer alle gedachtes. Had mij achteraf misschien geholpen.
U
UnFyKilianZLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat kan werken, suiker vermindert ook vaak de effecten.
U
UnFyKilianZLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yaizer zei:
Lullig of niet, ook heeft een benzo mij een keer gered uit een "toekomstige" bad trip. Ik voelde heb al aankomen, overigens mijn vriend ook, en we namen snel gelukkig beide 10 mg diazepam. Ik ging bijna bad (werd al enorm chaotisch, paniekerig en angstig) en het begon langzaam in te werken. De angst was echt binnen 5 minuten weg.

Benzo's helpen echt. Zelfs een lichtje dosis. Moet alleen een benzo vinden die enorm snel inwerkt en dat "just-in-case" bij de hand te hebben. Ik weet dat het beter is om de bad-trip gewoon mee te maken maar vind één keertje wel genoeg. De kans bestaat er eenmaal dat je bad gaat. Het gebeuren de beste. Je leert er veel van, misschien mijn top 10 leerzame trips geweest maar het is wat hoor haha.

Andere tip: als je in de negatieve-gedachte-mindfuck-loop zit. Laat iemand de loop "gedachte" duidelijk op papier schrijven en laat de gene die er in vast zit naar kijken. Als je dus opnieuw in de loop komt zie je in één keer alle gedachtes. Had mij achteraf misschien geholpen.
Klik om te vergroten...
Het is niet altijd als je beetje paniekerig word of angstig dat het een bad trip is, maar soms is het wel beter om toch de trip wat te minderen, je weet maar nooit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Same here. De dark side is gewoon fascinerend en mijn "bad trips" echoden veel langer na dan de fijne trips. Ze zijn ook in staat echte verandering in gang te zetten.
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb 1 bad trip gehad die ik nooit ga vergeten. Ik heb me werkelijk in mijn leven nog nooit zó slecht gevoeld, en dat komt van iemand die de nodige antidepressiva achterover heeft geslagen in het verleden. Alhoewel heftig, was het leerzaam en heeft het me wakker geschud. Daarnaast, als ik me nu eens wat minder voel, heb ik een referentiekader van hoe ik me óók heb gevoeld (tijdens die bad trip dus).
Het punt van een bad trip is dat je bad gaat omdat je buiten je comfortzone terecht komt. En met bijvoorbeeld truffels gaan er soms nou eenmaal deurtjes ongewild open, terwijl je die het liefst dicht had gehouden. Echter kun je daardoor juist weer nieuwe inzichten op doen en alles vanuit een andere toestand bekijken.
Of ik het nog eens wil? Nee, dat niet.
EDIT: Ik moet wel zeggen, je moet wel openstaan voor de informatie die je krijgt uit een bad trip. Een vriendin van me kon er niet mee omgaan, daar heb ik uiteindelijk een heel pakje druivensuiker in gegooid tot ze wat kalmeerde.
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat we eerst moeten uitleggen wat een bad trip nou eigenlijk in houd. Onder invloed van psychedelica verlies je je controle, je stapt een nieuwe wereld binnen die onbekend voor je is in deze realiteit. Gevoelens, denken, horen, zien, ruiken en proeven is allemaal op dat moment nieuw. Psychedelica wilt je deze nieuwe wereld laten zien, maar mensen houden van controle waardoor ze proberen terug te gaan in hun oude bekende realiteit die veilig aan voelt. Dit is de oorzaak van een bad trip, sommige mensen kunnen ongelooflijke dosissen nemen zonder bad te gaan omdat die meer de mindset hebben wat een mooie nieuwe wereld en ik sta voor alles open. Natuurlijk speelt de set en setting een hele grote rol. Psychedelica leert je een beter mens worden en dat gaat soms met harde lessen, psychedelica gebruiken voor de mooie kleurtjes zit je niet bij het juiste adres. Mijn mening is meer probeer te ontdekken waarom je een "bad" gaat op dat moment. Grote kans is dat je het volgende keer weer krijgt. Wat voor mij altijd werkt is om te denken dat er geen goed of fout gevoel is laat het gewoon zijn, dit is ook je intelligentie in het dagelijkse leven die altijd zwart of wit, wij en zij, links of rechts wilt denken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."