Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD, suggesties?

Eerste keer LSD, suggesties?

32 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor je input, @Tijdloos hier op het forum heb ik gelezen dat ze LSD niet meer kwantificeren helaas. Vandaar dat ik het ook lastig vind de juiste dosis te bepalen. Er vanuit gaande dat er 100ug op die zegels zitten, zal ik dan voldoende hebben aan 1 hele zegel om "hard te trippen", (hetgeen waar ik naar op zoek ben)of kan ik dan beter meteen voor 1,5 zegel gaan?

En weet jij, als ik een hele neem en deze toch te ligt blijkt te zijn, of bijnemen binnen een bepaald tijdsbestek nog zin heeft of niet?

Ik ben héél nieuwsgierig naar dit magische goedje. :innocent:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tolerantie treedt volgens mij vrijwel direct op. Daar komt nog bij dat je na een korte tijd - zeg, een halfuur - nog niet kan zeggen of je dose genoeg was of niet.

Gewoon niet doen dus, zonde van je lsd. Gewoon de volgende keer meer nemen.

En dan nog iets: mensen richten zich imo veel teveel op dosering. Terwijl psychedelica nou juist extreem onderhevig is aan mindset. Ga niet meteen treuren als je merkt dat het niet zo intens is als je zou willen. Wees je bedachtzaam van je omgeving, ga geduldig naar dingen kijken, ga mediteren, ga de natuur in. Dat soort dingen brengen je trip in overdrive. Dosering is niet alles.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hele nuttige info!

En bedankt voor de tip over dat focussen op wat je wel, of niet voelt. Ik ga er lekker met een open mind in en laat het gewoon op zich afkomen. Dan moet het vast goedkomen. Ben uiteindelijk voor zegels gegaan die 150ug zouden bevatten. Ik denk dat ik dan 1,5 zegel ga nemen.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oblivion zei:
Naar mijn ervaring wel. Voor mij had bijnemen geen zin meer. Maar 100% zeker weten of dit voor iedereen zo werkt weet ik niet.
Klik om te vergroten...
Ok, thanks! Ben benieuwd.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Hey hier de (ex) hard tripper. Heb er honderden op.
Klik om te vergroten...

Sinds de jaren 60? :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oblivion zei:
Hele nuttige info!

En bedankt voor de tip over dat focussen op wat je wel, of niet voelt. Ik ga er lekker met een open mind in en laat het gewoon op zich afkomen. Dan moet het vast goedkomen. Ben uiteindelijk voor zegels gegaan die 150ug zouden bevatten. Ik denk dat ik dan 1,5 zegel ga nemen.
Klik om te vergroten...
Gewoon op je af laten komen is het allerbeste. :)

Maar mochten die zegels wel daadwerkelijk 150ug bevatten, dan is 225 nogal wat hoor, zeker voor een eerste keer lsd. Ik snap dat je geen net-niet ervaring wilt, maar imo heb je dat niet zo gauw met lsd. Ook mijn lager gedoseerde lsd trips waren de moeite waard. Het scheelt dat je openstaat voor een heftige ervaring, maar je moet je ook beseffen dat lsd echt lang duurt en dat dat na een aantal uren zeer vermoeiend kan zijn. Maar dan blijft het dus doorgaan, ook al word je lichamelijk moe, mentaal gaat het maar door. Daar moet je je wel op bedacht zijn. Normaal zou ik adviseren lager te doseren bij een eerste lsd trip om te wennen aan de ervaring, maar als je al wat trip ervaring hebt en openstaat voor een heftige ervaring, dan is het misschien geen probleem voor jou hoor.

Hou er dus rekening mee dat 225 (echte) ug's absoluut geen lichte dosering is en het er heel heftig aan toe kan gaan. Waarschijnlijk een stuk heftiger dan je je nu voorstelt.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daar zit ook wel weer wat in ja. Maar ik ben vaak nogal wantrouwend op dat gebied, ik ga er vanuit dat ze hun producten altijd hoger aanprijzen dan dat ze daadwerkelijk zijn. Natuurlijk heb je ze erbij zitten die wel eerlijk zijn dus dat is dan inderdaad wel een risico.

Ik heb wel enige tripervaring, en ben er nooit slecht op gegaan. Het onverwachtse was juist wat me aansprak ^_^

Desondanks zal ik het in mijn achterhoofd houden, en ik ga er ook zeker nog eens goed over na denken hoeveel ik uiteindelijk tot me zal nemen.

En als laatste, zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van 2cb en bijvoorbeeld 6 dagen later lsd? Qua tolerantie bedoel ik dan. Misschien is het ook wel persoonsgebonden. Maar zou graag morgen avond 2cb willen nemen en volgende week zaterdag de lsd. Ik weet dat het kort op elkaar zit maar toch. En mijn eerste lsd ervaring staat voor mij dan wel op de eerste plaats.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oblivion zei:
Dat heb ik inderdaad ook wel voorbij zien komen, maar lees dus ook veel dat het geen kruis tolerantie heeft omdat ze beide op andere receptoren werken.
Klik om te vergroten...
2C-B en LSD werken juist grotendeels op dezelfde receptoren en dus is er wel sprake van kruistolerantie. Na een week is de tolerantie deels weer weg, maar nog niet helemaal. Dus misschien wat zonde van je eerste keer LSD om er zo kort op ook 2C-B te gebruiken.

Wat betreft je LSD dosering zou ik niet meteen te hoog gaan zitten je eerste keer, je weet niet precies hoe sterk je zegels zijn en weet daarbij ook niet hoe gevoelig je er voor bent. Bovendien is LSD ook in lagere doseringen erg interessant, dus vermaken doe je je echt wel.

Houd er rekening mee dat als je zegels echt 150ug zijn, dat 150ug voor een eerste keer al best een stevige dosis is. Ik heb mensen op minder slecht zien gaan omdat ze LSD onderschat hadden. Ik zou dus zeker niet meer dan 1 zegel nemen, als ze echt 150ug zijn heb je al best een stevige trip, maar als ze bijvoorbeeld 100ug zijn heb je ook al wel een prima trip die interessant genoeg is.
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
En dan nog iets: mensen richten zich imo veel teveel op dosering. Terwijl psychedelica nou juist extreem onderhevig is aan mindset. Ga niet meteen treuren als je merkt dat het niet zo intens is als je zou willen. Wees je bedachtzaam van je omgeving, ga geduldig naar dingen kijken, ga mediteren, ga de natuur in. Dat soort dingen brengen je trip in overdrive. Dosering is niet alles.
Klik om te vergroten...

Als mensen zich hier nou eens meer op zouden focussen...
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wederom hele nuttige info!

Dan laat ik die 2cb lekker in de kast liggen voor een ander moment. Dat komt vanzelf wel weer op m'n pad dan. Zonde van de lsd dan inderdaad.

Het is voor mij inderdaad lastig om een voorstelling te maken van hoe intens lsd nou daadwerkelijk is. Maar daarintegen onderschat ik jullie kennis betreft dit middeltje zéér zeker niet.

En ik ben blij dat jullie mij op het hart hebben kunnen drukken dat lsd ook interessant is in lagere doseringen. Thanks hiervoor!

Ik blijf me lekker inlezen de aankomende week en kijk er met plezier/spanning naar uit.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#11
Morgen is het dan zover, mijn eerste keer lsd.

Ik ben van plan vroeg in de middag te beginnen en een hele zegel te nemen. Er komt ook een goede vriend van me langs die erbij zal zijn. Hij zal waarschijnlijk zelf niks nemen. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Heb normaal gesproken liever alleen mede trippers om me heen, maar ach.

Ik voel gezonde spanning maar heb er veel zin in.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oblivion zei:
Morgen is het dan zover, mijn eerste keer lsd.

Ik ben van plan vroeg in de middag te beginnen en een hele zegel te nemen. Er komt ook een goede vriend van me langs die erbij zal zijn. Hij zal waarschijnlijk zelf niks nemen. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Heb normaal gesproken liever alleen mede trippers om me heen, maar ach.

Ik voel gezonde spanning maar heb er veel zin in.
Klik om te vergroten...

Alle tips zijn hierboven al gegeven dus ik wil je gewoon even een heel toffe trip toewensen! (En stiekem tóch nog een keer heel snel benadrukken: LSD = intens stofje, en je gaat voor een aardige dosering, onderschat het niet zo'n eerste keer, been there done that namelijk :tongueout: ... maar vooral: goede reis, veel plezier!).
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Oblivion laat je nog even weten hoe je LSD experimentje heeft uigepakt?!
g
good_TIMesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Noddynothing zei:
Bedankt voor de tip van die 15mg. :) Bijnemen tijdens de trip zorgt er alleen voor dat het effect langer duurt maar niet heftiger wordt toch? Net zoals bij lsd volgens mij.
Klik om te vergroten...
Ik wil het ontkrachten dat de trip met bijnemen niet heftiger kan worden, In mijn ervaring is het zeker mogelijk harder te gaan trippen mits je na je piek(2 a 3 uur na eerste inname) flink bijneemt (begindosis of hoger). Wat ik overigens niemand aanraad die niet ervaren is met 2-CB, omdat terwijl je nog tript opeens veel harder gaan trippen wat mij betreft extreem overweldigend bleek te zijn! Omdat ik zoals hier op het internet weinig kon vinden en er alleen stond dat het niet de intensiteit zou versterken. :sweatsmile:
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geniet er van!
s
somshoogLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben wel benieuwd hoe de trip is gegaan uiteindelijk. Komt er misschien nog een trip report? Heb zelf ook zegels waar beweerd wordt dat het 220ug is twijfel ook een beetje hoeveel ik ongeveer moet nemen.
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
@Oblivion laat je nog even weten hoe je LSD experimentje heeft uigepakt?!
Klik om te vergroten...

somshoog zei:
Ik ben wel benieuwd hoe de trip is gegaan uiteindelijk. Komt er misschien nog een trip report? Heb zelf ook zegels waar beweerd wordt dat het 220ug is twijfel ook een beetje hoeveel ik ongeveer moet nemen.
Klik om te vergroten...

Excuses voor mijn afwezigheid. Ik heb nog nooit eerder een tripreport geschreven maar ik zal m'n best doen. Wellicht vanavond al.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#18
good_TIMes zei:
Ik wil het ontkrachten dat de trip met bijnemen niet heftiger kan worden, In mijn ervaring is het zeker mogelijk harder te gaan trippen mits je na je piek(2 a 3 uur na eerste inname) flink bijneemt (begindosis of hoger). Wat ik overigens niemand aanraad die niet ervaren is met 2-CB, omdat terwijl je nog tript opeens veel harder gaan trippen wat mij betreft extreem overweldigend bleek te zijn! Omdat ik zoals hier op het internet weinig kon vinden en er alleen stond dat het niet de intensiteit zou versterken. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ok, ik ben benieuwd! Ik zou er denk ik de voorkeur aan geven de begindosis te verhogen ipv bij te nemen.

Bij gebrek aan meer 2cb had ik tijdens mijn eerste testrun na T+2.5 200mg ketamine genomen. Wat weer voor een andere ervaring zorgde.

Maar 2cb vind ik zeker interessant en voor herhaling vatbaar. Vooral ook omdat het bromo mescaline wordt genoemd. (Heb geen zin om een hele cactus weg te stouwen).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Niet dat ik beide heb gehad (alleen 2c-b), maar mescaline schijnt wel heel wat anders te zijn. Een gelijkende naam hoeft bij psychoactieve stoffen niet veel te zeggen. Maar misschien hebben ze ook wel overeenkomsten hoor.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Niet dat ik beide heb gehad (alleen 2c-b), maar mescaline schijnt wel heel wat anders te zijn. Een gelijkende naam hoeft bij psychoactieve stoffen niet veel te zeggen. Maar misschien hebben ze ook wel overeenkomsten hoor.
Klik om te vergroten...
Er zijn zeker overeenkomsten, zijn immers allebei phenentylamines. Maar mescaline is een veel bijzonderder en magisch stofje dan 2C-B. De gelijkende naam zegt inderdaad weinig in dit geval.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."