Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVele vragen...

Vele vragen...

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
geflipt zei:
Hallo. 20 jaar geleden tripte ik geregeld. Op paddenstoelen of 2CB. Ik zou stilaan terug willen herbeginnen. Probleem is dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Ik zie alleen nog maar cijfers en letters! 😱 Kunnen jullie mij de weg wijzen naar een lekkere & veilige trip? Thx
Klik om te vergroten...
Er is veel te ontdekken! Je zegt dat je al een tijd niet getript hebt. Dan lijkt het me misschien fijner om bij iets te beginnen dat je al kent.

Mocht je daarna op avontuur willen en nieuwe dingen ontdekken, zou je bijvoorbeeld naar 4-HO-MET kunnen kijken. Lijkt een beetje op paddo's, maar dan toch weer anders. Of voor een wat langere ervaring (1P-)LSD. Maar de beste tip is denk ik om je altijd goed in te lezen. Als je weer een gekke afkorting tegenkomt, gewoon Googlen en kijken op psychonautwiki, dit forum, erowid etc.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Good ol' shrooms (of truffels) kun je niet mis mee gaan. :) Geen ervaring daarmee is ook hetzelfde, elke trip brengt weer wat nieuws. Je kunt je ook richten op de andere klassiekers: LSD, DMT, mescaline.

Best lees je je wel zelf in over alles wat nieuw is. Dan leer je er ook het meest over, ipv hier alles voorgekauwd te krijgen. En als je er interesse in hebt, is dat toch ook geen straf?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor alle info!
Het zou pas voor de winter zijn (vond ik altijd een bijzondere periode om de natuur in te gaan), maar dan heb ik tijd om me in te lezen.
(en neen @Mindless , dat is geen straf! :))
Misschien begin ik inderdaad met paddos, omdat ik die het beste ken...
Echt mooi om zien hoe dit forum werkt: niets dan eerlijkheid, en hulp waar nodig!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Hoi @geflipt kun je wat meer vertellen over de tripmiddelen (en doseringen) waar je ervaring mee hebt? En wat je precies hoopt te vinden in je trips? Dan kunnen we je misschien beter adviseren.

In een andere post gaf je aan bipolair te zijn. Voor zover ik weet is dat een significante extra risicofactor bij psychedelische middelen. Hoe ga je daar mee om en wat is jouw persoonlijke perspectief daarop?
Klik om te vergroten...
Bipolariteit is aangeboren, maar manifesteert zich doorgaans pas rond de adolescentie. Bij mij was dat een pak later - 27-28. Ik heb tot nu toe totaal geen last gehad van bv. mdma, maar ik begrijp dat dit geen psychedelicum is... Rond mijn 18e heb ik veel getript (minstens 3-4 keer per jaar, soms meer), steeds met paddos. Van doseringen weet ik niets meer, het is dan ook al meer dan 20 jaar geleden. Wij vroegen in de smartshop telkens twee porties gedroogde Mexicaantjes of zo, en dat was dat. Ik heb er toen nooit last van gehad, en ik had toch wel hetzelfde brein als nu... Maar het is iets dat ik waarschijnlijk best ook eens met mijn psychiater over praat, voor zover ze de mogelijke implicaties kennen. En wordt het mij afgeraden, dan doe ik het niet. Ik heb nu ook niet meteen de intentie om in een psychose te belanden of in een trip te blijven hangen.

Nog een klein vraagje: wij deden paddo's omdat je - als het misliep - gewoon een bus melk kon leegdrinken en dan stopte de trip. (ik herhaal: meer dan 20 jaar geleden en van België. veel info hadden we niet...). Is dit een fabeltje of is het waar dat je uit een paddo-trip kan geraken?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Hoi @geflipt En wat je precies hoopt te vinden in je trips?
Klik om te vergroten...
PS: nog vergeten... wat wil ik ermee bereiken? Wel, een andere kijk op de zaken. Het hoofd letterlijk eens openzetten en kijken wat wegvliegt, en wat er binnenkomt. Dezelfde reden waarom ik graag DMT wil proberen. Om er 'rijker' uit te komen dan ervoor... Ik herinner mij prachtige trips in de weide natuur, die ik nooit zal vergeten. Het heeft mij een ander persoon gemaakt. Open, zelfzeker en meer 'in tune' met mijn omgeving en de mensen die erin rondlopen. Dàt gevoel pakken ze mij natuurlijk nooit meer af, maar ik ben nieuwsgierig wat het zou doen met een 40-jarig brein :wink:. (oh, en yopo en 2CB heb ik ook gedaan)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."