Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1cP-LSD microdose

1cP-LSD microdose

43 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
t
trippyhippyLid
01-01-2024, 00:00
#1
moshimoshi zei:
Het zal inderdaad per persoon verschillen. Bij mij was het effect van 5ug vergelijkbaar met een kop koffie, en 10ug als 20? koppen koffie. Het had dus bij mij duidelijk een exponentieel verschil. Ik zag daarbij ook al wat mini vervormingen bij het licht van mijn smartphone. Gewoon wel iets te heftig zeg maar om lekker mijn ding te kunnen doen. Misschien dus dat ik nog eens 7.5 probeer en kijk hoe dat bevalt.
De paddo's heb ik zelf gegroeid met een growkit nu voor het eerst (staat ook een kweekverslag al op het forum). In de toekomst wil ik het zeker ook helemaal zelf in handen nemen qua kweek, maar dit was een leuk eerste probeersel. Ik ga zeker de ervaring van het microdosen ook bijhouden.
Klik om te vergroten...
Bijzonder! Mag ik vragen hoe zwaar je bent? Ik lees dat LSD niet aan gewichtsdiscriminatie doet en n=1, maar ik ben toch benieuwd. In de OP kun je lezen dat ik namelijk vrij zwaar ben. 18.75ug voelt bij mij een beetje als 2 a 3 bakken koffie (denk ik?), dus woensdag maar eens een van 25ug proberen.
m
moshimoshiLid
01-01-2024, 00:00
#2
trippyhippy zei:
Bijzonder! Mag ik vragen hoe zwaar je bent? Ik lees dat LSD niet aan gewichtsdiscriminatie doet en n=1, maar ik ben toch benieuwd. In de OP kun je lezen dat ik namelijk vrij zwaar ben. 18.75ug voelt bij mij een beetje als 2 a 3 bakken koffie (denk ik?), dus woensdag maar eens een van 25ug proberen.
Klik om te vergroten...
Zo rond de 62 kilo zit ik, dus ja niet zo groot.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippyhippy zei:
Excuus voor de mega-late reactie. Ik ga na morgen (laatste 18.75ug snipper) toch eens kijken wat voor een effect 25ug gaat hebben. Moet toch een beetje spelen met de ug om te kijken wat mij ligt. Gelukkig hoef ik niet veel te praten als ik toch de hele dag thuis zit, meetings heb ik geen last van gelukkig :).

Ik zat aan 150ug blotters te denken omdat 150/8=18.75. 8 driehoekjes knippen is iets makkelijker op die manier dan 100ug te verknippen naar 18.75ug. Overigens is de 150ug variant bij mijn vendor ook goedkoper als je kijkt naar dosering/prijs verhouding.

Ik heb overigens geen reden om 1cP boven 1P te verkiezen. Ik las dat ze vrijwel hetzelfde waren.




Bijzonder om te lezen dat 10ug al te veel is, maar goed, dit verschilt ook per persoon. Paddo’s zijn ook zeer interessant en wil ik ook nog een keer doen (volle trip). Heb je de paddo’s zelf gegroeid? Log je microdose ervaring als je zover bent, ben benieuwd!
Klik om te vergroten...
Haha, nou wellicht nog een toevoeging.. ik ging naar 33 enkele dagen geleden.. en nu 50.. maar ik denk dat ik tolerantie heb opgebouwd.. de 33 viel me toch wat tegen... en van de 50 heb ik bijna niks gevoeld. Foute boel dus... die 2 dagen ertussen gaat niet op bij wat creativere doseringen. Geen idee hoe hoeveel dagen.. of misschien wel weken ik er nu tussen moet houden om weer wat te merken.
t
trippyhippyLid
01-01-2024, 00:00
#4
0t0lerance zei:
Haha, nou wellicht nog een toevoeging.. ik ging naar 33 enkele dagen geleden.. en nu 50.. maar ik denk dat ik tolerantie heb opgebouwd.. de 33 viel me toch wat tegen... en van de 50 heb ik bijna niks gevoeld. Foute boel dus... die 2 dagen ertussen gaat niet op bij wat creativere doseringen. Geen idee hoe hoeveel dagen.. of misschien wel weken ik er nu tussen moet houden om weer wat te merken.
Klik om te vergroten...

Tolerantie bij 50ug? > Gewoon overstappen op 100ug :P eventjes 4 weken of een maandje rust nemen lijkt me, zoals dat ongeveer de periode is tussen een normale trip. Thanks voor de waarschuwing tho :) ik zal 25 ug proberen maar ook niet hoger dan dat gaan. Binnenkort ook maar even een paar weekjes off.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
0t0lerance zei:
Haha, nou wellicht nog een toevoeging.. ik ging naar 33 enkele dagen geleden.. en nu 50.. maar ik denk dat ik tolerantie heb opgebouwd.. de 33 viel me toch wat tegen... en van de 50 heb ik bijna niks gevoeld. Foute boel dus... die 2 dagen ertussen gaat niet op bij wat creativere doseringen. Geen idee hoe hoeveel dagen.. of misschien wel weken ik er nu tussen moet houden om weer wat te merken.
Klik om te vergroten...
Ik doe nu 25ug (twee)wekelijks. Dat voel ik wel hoor, maar ik merk wel dat ik de afterglow ervan fijner vindt. Nu even pauze nemen en dan maar weer eens een recreatief tripje doen, kleintje 4HO-MET denk ik. Als je nét wat meer zoekt dan microdosing maar niet zoveel bodyload wilt dan is dat eigenlijk veel chiller. Duurt ook niet zo lang dus is veel beter te plannen in een druk (gezins)leven.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fyrckant zei:
Ik doe nu 25ug (twee)wekelijks. Dat voel ik wel hoor, maar ik merk wel dat ik de afterglow ervan fijner vindt. Nu even pauze nemen en dan maar weer eens een recreatief tripje doen, kleintje 4HO-MET denk ik. Als je nét wat meer zoekt dan microdosing maar niet zoveel bodyload wilt dan is dat eigenlijk veel chiller. Duurt ook niet zo lang dus is veel beter te plannen in een druk (gezins)leven.
Klik om te vergroten...
Nou, ik heb onlangs de film 'Fantastic Fungi' gekocht en wauw, wat een prachtige film. Paul Stamets gaf mij weer heel wat nieuwe inzichten over de verschillende stofjes (naast de psychedelische) die terug te vinden zijn in paddestoelen, het concept van neurogenesis en een natuurlijke prachtig spreekt mij aan en zou daar graag naartoe willen met micro-doseren. Wat betreft de afterglow, die voel ik nu ook wel van gister, ondanks dat ik er op de dag zelf weinig van heb gemerkt. Maar ik ga nu even 5/6 dagen niks proberen en de volgend weekend opnieuw 50 microgram, ben benieuwd. Hierzo een trailer, zeker de moeite waard om te kopen, prachtig verteld en ontroerend:
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippyhippy zei:
Tolerantie bij 50ug? > Gewoon overstappen op 100ug :P eventjes 4 weken of een maandje rust nemen lijkt me, zoals dat ongeveer de periode is tussen een normale trip. Thanks voor de waarschuwing tho :) ik zal 25 ug proberen maar ook niet hoger dan dat gaan. Binnenkort ook maar even een paar weekjes off.
Klik om te vergroten...
Ja, het is erin geslopen na de doseringen boven de 25ug, ik heb een paar keer 33ug gedaan, uiteraard met 2 dagen ertussen. Maar voor deze wat hogere dosering is de tussenpose kennelijk te kort (in ieder geval voor mijn persoon). Het is niet erg, maar je kijkt wel even raar te kijken als je een halve zegel op hebt, en er gebeurd weinig.
t
trippyhippyLid
01-01-2024, 00:00
#8
25ug voelde wel wat beter, was wat relaxter, de muziek klonk wat aangenamer en ik kon de omgeving iets meer tolereren (dingen die mij stoorden hadden nu bijna geen effect). Daarnaast kon ik me ook iets beter focussen op hetgeen waar ik mee bezig was. Voor nu neem ik even pauze van md en ga binnenkort een 100ug zegel nemen. Daarna ga ik weer verder, maar dat zal waarschijnlijk ergens in maart zijn.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo! spannend zeg, stiekem wel erg jaloers. Ik ga, als er een pakje sneeuw ligt, een 50ug nogmaals proberen, meer durf ik in het bijzijn van m'n partner niet te proberen (ze is wel op de hoogte van het microdoseren). Maar fijn dat het beviel!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb nu twee weken op rij best wel chaotische dagen op 25ug achter de rug waarbij ik vooral geniet van de comedown. Zegeltje is nu toch op, tijd voor een break!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
0t0lerance zei:
vandaag 33ug (zegel in 3 repen) dat is toch wel m'n favoriete microdosering;
Klik om te vergroten...
Doe je je search wel ?
33 of zelfs 25 zijn geen microdosisen.
t
trippyhippyLid
01-01-2024, 00:00
#12
0t0lerance zei:
Zo! spannend zeg, stiekem wel erg jaloers. Ik ga, als er een pakje sneeuw ligt, een 50ug nogmaals proberen, meer durf ik in het bijzijn van m'n partner niet te proberen (ze is wel op de hoogte van het microdoseren). Maar fijn dat het beviel!
Klik om te vergroten...
En? Wat deed de 50ug voor je? Dit weekend ga ik voor een hele zegel. Ben benieuwd :)
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die 50ug, ja wat moet ik ervan zeggen.. het is net tè; je voelt dat er iets op komt, struikelt over wat woorden als je op je gebruikelijke snelheid praat, maar het zet niet door. Overigens kan ik nog helemaal normaal doen hoor, niemand die wat door heeft. Ik heb bruin/groene ogen en om eerlijk te zijn zie ik nauwelijks verweidde pupillen. Maar het gevoel is toch wat, tjah, vervelend omdat je op dat moment denkt "daar komt wat", maar het zet niet door. 25ug is vergeleken met 50 wel een beetje een slappe hap.. vandaag 33ug (zegel in 3 repen) dat is toch wel m'n favoriete microdosering; je zit onder het opkomende high gevoel en boven de subperceptie: lekker in je vel gevoel (beetje zo'n subtiele gloed), ontspannen, goede focus op waar je mee bezig bent. Als je dan naar buiten kijkt naar de sneeuw en hoe de zon reflecteert erop dan kan je dat waarderen en je zicht is 'scherper'.

Leuk! Laat maar weten hoe die 100ug je is bevallen. Ik ben heel erg nieuwsgierig!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
inner_search zei:
Doe je je search wel ?
33 of zelfs 25 zijn geen microdosisen.
Klik om te vergroten...
Ja, ik doe zeker m'n research en zal idd het woord achterwege laten.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
0t0lerance zei:
Ja, ik doe zeker m'n research en zal idd het woord achterwege laten.
Klik om te vergroten...
Srr, was geen aanval hoor.
Dacht dat je het gwn niet wist :grin:.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
inner_search zei:
Srr, was geen aanval hoor.
Dacht dat je het gwn niet wist :grin:.
Klik om te vergroten...
Nee hoor zo vat ik het ook niet op, maar kan het inderdaad beter op 'dosis' houden.
t
trippyhippyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit weekend een 150ug zegel gehad. Wat was dat een ervaring zeg 🥰 Ik was enorm relaxed, alles om mij heen ademde, en ik zag heel veel dieren in houtwerk; honden, beren, wolven, katten, leeuwen, vossen, etc. Ik heb voornamelijk muziekvideos op YouTube gekeken. Sommige nummers van 3 minuten duurden voor mijn gevoel soms wel 10 of 15 minuten, echt geweldig. De video-clips die erbij hoorden ging ik helemaal in op, het leek net alsof ik er bij was.

Graag zou ik tips ontvangen voor videos/muziek die ik de volgende keer kan bekijken (kleurrijke videos deden het goed!) Ik merkte wel dat het zoeken naar videos soms wat moeizaam ging. Mijn scherm bewoog namelijk ook en ik kon niet meer helder nadenken welke nummers ik wilde luisteren of was er gewoon veel vergeten. De volgende keer moet ik me op dat vlak dus iets beter voorbereiden. Ook 4k landschap, en dieren en ruimtevideos waren erg fascinerend om naar te kijken.

Qua eten had ik echt totaal geen honger. Normaal gesproken eet ik best veel, maar ik heb gewoon de hele trip niks gegeten op wat stukjes fruit en chocola na die ik speciaal gehaald had. Bizar was dat, nog nooit zo lang zonder eten gekund zonder dat ik honger kreeg. Soms zag het fruit/chocola er lekker uit maar had ik totaal geen zin om dat te eten, heel apart. Fruit en chocola is trouwens een aanrader om erbij te hebben, de smaken en texturen leken vele malen intenser.

De come-up heeft bij mij toch wel anderhalf uur geduurd, note to self. Ook het 12-uur lang niet kunnen slapen was van toepassing. Het enige nadelige effect was een klein beetje hoofdpijn de dag erna, maar dat is ook niet zo gek als je hersenen op volle toeren draaien :). Ik denk niet dat ik ooit nog terugga naar die ranzige truffels, de kans is groter dat ik ooit iets van de 2C-familie neem, maar truffels (en de lege maag eis) zet ik dan graag van me af. Ik denk dat de piek zo ongeveer 2 tot 3 uur heeft geduurd. Dit was zeker niet de laatste keer voor mij en kijk nu al uit naar de volgende keer!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
www.netflix.com

Watch My Octopus Teacher | Netflix Official Site

A filmmaker forges an unusual friendship with an octopus living in a South African kelp forest, learning as the animal shares the mysteries of her world.
www.netflix.com www.netflix.com
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippyhippy zei:
Dit weekend een 150ug zegel gehad. Wat was dat een ervaring zeg 🥰 Ik was enorm relaxed, alles om mij heen ademde, en ik zag heel veel dieren in houtwerk; honden, beren, wolven, katten, leeuwen, vossen, etc. Ik heb voornamelijk muziekvideos op YouTube gekeken. Sommige nummers van 3 minuten duurden voor mijn gevoel soms wel 10 of 15 minuten, echt geweldig. De video-clips die erbij hoorden ging ik helemaal in op, het leek net alsof ik er bij was.

Graag zou ik tips ontvangen voor videos/muziek die ik de volgende keer kan bekijken (kleurrijke videos deden het goed!) Ik merkte wel dat het zoeken naar videos soms wat moeizaam ging. Mijn scherm bewoog namelijk ook en ik kon niet meer helder nadenken welke nummers ik wilde luisteren of was er gewoon veel vergeten. De volgende keer moet ik me op dat vlak dus iets beter voorbereiden. Ook 4k landschap, en dieren en ruimtevideos waren erg fascinerend om naar te kijken.

Qua eten had ik echt totaal geen honger. Normaal gesproken eet ik best veel, maar ik heb gewoon de hele trip niks gegeten op wat stukjes fruit en chocola na die ik speciaal gehaald had. Bizar was dat, nog nooit zo lang zonder eten gekund zonder dat ik honger kreeg. Soms zag het fruit/chocola er lekker uit maar had ik totaal geen zin om dat te eten, heel apart. Fruit en chocola is trouwens een aanrader om erbij te hebben, de smaken en texturen leken vele malen intenser.

De come-up heeft bij mij toch wel anderhalf uur geduurd, note to self. Ook het 12-uur lang niet kunnen slapen was van toepassing. Het enige nadelige effect was een klein beetje hoofdpijn de dag erna, maar dat is ook niet zo gek als je hersenen op volle toeren draaien :). Ik denk niet dat ik ooit nog terugga naar die ranzige truffels, de kans is groter dat ik ooit iets van de 2C-familie neem, maar truffels (en de lege maag eis) zet ik dan graag van me af. Ik denk dat de piek zo ongeveer 2 tot 3 uur heeft geduurd. Dit was zeker niet de laatste keer voor mij en kijk nu al uit naar de volgende keer!
Klik om te vergroten...

Ja leuk om te lezen hoor, vond je de 12 uur niet aan de lange kant? Wat betreft de ranzige truffels, helemaal gelijk walgelijk zurige metaal-achtige smaak kan ik me nog herinneren.
t
trippyhippyLid
01-01-2024, 00:00
#20
0t0lerance zei:
Ja leuk om te lezen hoor, vond je de 12 uur niet aan de lange kant? Wat betreft de ranzige truffels, helemaal gelijk walgelijk zurige metaal-achtige smaak kan ik me nog herinneren.
Klik om te vergroten...
12 uur was vrij lang om niet te slapen inderdaad, de intensiteit van de trip was al wel enorm afgenomen in de laatste uurtjes. Ik had de zegel rond 14:30 genomen, rond 16:00 begon ie in te kicken. Ik ging naar bed rond 03:30 en viel in slaap rond 04:30-05:00. De volgende keer ga ik toch wat eerder op de middag beginnen :)

Wat me opvalt is dat de afgelopen dagen het een stuk rustiger is in mijn hoofd (ondanks de mini hoofdpijn). Ik heb de afgelopen jaren veel depressieve klachten gehad door mijn ontzettend zware (pre-)master en gebrek aan sociale contacten (dit was ook pre-covid en kwam door de druk van de studie). Ik moet er wel bij vermelden dat ik geen zelfmoordneigingen oid had. In tegenstelling tot de meesten zie ik wel licht aan het einde van de tunnel waar ik me aan kan vasthouden om mezelf er doorheen te slepen (bijna diploma gehaald, waarna ik aan mijn leven kan 'beginnen'). Mede door die klachten kon ik heel moeilijk 'stoppen met nadenken', negatieve gedachtes uit de weg gaan of stoppen met het overdenken van bepaalde dingen.

Nu ik afgelopen weekend zo'n trip heb gehad ben ik gewoon een stuk rustiger in mijn hoofd en heb ook niet zo veel last van negatieve gedachtes. Daarnaast ervaar ik een minder opgejaagd gevoel door alle druk die erachter zit. Dit is echt geweldig! Ik hoop dat dit aanhoudt. Het viel me als eerste op bij het mediteren de opvolgende dag. Het ging gewoon 10x makkelijker om de focus op mijn ademhaling te houden in plaats van continue af te dwalen in gedachtes. Na de sessie ging ik erop letten gedurende de dag, het bleef aanhouden, zelfs nu nog (2 dagen erna) :)

Ook wil ik vermelden dat ik afgelopen weekend gewoon een zitter had, ik was dus niet alleen en voelde me op die dag zelf prima. Als ik mezelf niet goed voelde die dag had ik het natuurlijk uitgesteld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."