Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD, adem inhouden en daarna alleen nog maar kunnen schreeuwen... herkenbaar?

LSD, adem inhouden en daarna alleen nog maar kunnen schreeuwen... herkenbaar?

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BorisAMSLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt allemaal voor de reacties! Erg fijn, dit zou inderdaad het een en ander kunnen verklaren. Even voor de goede orde: als ik trip probeer ik dit altijd zo veilig mogelijk te doen door me in te lezen en niet roekeloos van alles te gaan proberen. Ik las positieve dingen over LSD + N2O, maar wat tijdens de trip gebeurde, overkwam me een beetje en verraste me. Ik ben dan ook blij dat ik hier de vraag heb gesteld en zulke uitgebreide reacties kreeg!

Ik had tijdens en na de trip totaal geen kater, hoofdpijn, duizeligheid of tintelingen. Tijdens en na de schreeuw had ik ook niet het gevoel of het idee dat er iets gebeurde wat niet goed voor mijn lichaam was. Waarmee ik overigens totaal niet wil zeggen dat het ‘dan wel goed zou zijn’. Jullie reacties hebben me wel doen inzien dat LSD lichamelijke sensaties/prikkels (zoals de ademprikkel) zou kunnen onderdrukken en dat dit zeker niet iets is om roekeloos mee te experimenteren. Ook mijn kijk op N2O is wel wat veranderd.

Ik heb, nu een paar dagen later, nog eens goed nagedacht over wat er nou precies gebeurt tijdens het oerkreet-moment. Ik dacht namelijk dat deze werd opgewekt doordat ik mijn adem inhield totdat ik niet verder meer kon, maar bij nader inzien, na alles op een rijtje te hebben gezet (LSD voelt toch echt wel als 3 weken op vakantie in één dag) is dit toch niet helemaal het geval:

Ik doe iets wat gelijkenissen heeft met de Valsalva manoeuvre (vandaag die term gevonden na een tijdje zoeken): Ik neem een paar seconden voor de schreeuw een goeie teug lucht (of soms iets langer voor de schreeuw lachgas, die paar keer dat ik het deed met een N2O ballon) en span met name mijn buikspieren en middenrif aan terwijl ik mijn adem kort in hou. Eigenlijk een beetje wat op deze site staat: https://diamondtraining.nl/adem-inhouden-krachttraining-inspanning/. Waar je met krachttraining deze oefening gebruikt om meer gewicht te kunnen verplaatsen, bouw ik voor mijn gevoel tijdens de manoeuvre voornamelijk heel veel energie op, wat eruit komt in de vorm van die oerschreeuw zodra ik na een seconde of 10 loslaat (vergelijkbaar met de schreeuw van sommige sporters na zo’n intense oefening denk ik?). Voor mijn gevoel ben ik tijdens die schreeuw heel even out, maar mijn mede-trippers hebben me weten te vertellen dat ik gewoon ‘bij’ ben, alleen even heel erg in mezelf (met veel kabaal). Ze vonden het verder ook niet vervelend of raar overkomen.

Waarom ik eerder dacht dat ik zo lang mogelijk mijn adem inhield om dit te bereiken, komt denk ik omdat ik zo overdonderd was door de ervaring dat dit het eerste logische was wat in me opkwam (en omdat ik tijdens die Valsalva een paar seconden mijn adem dus wel in hou).

De volgende keer laat ik eerst de trip even goed landen alvorens ik het een en ander op dit forum zet, om een onjuiste beschrijving van de situatie te voorkomen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je gevoel juist is.

Je mede trippers kunnen wel denken dat je erbij Bent, gebaseerd op.fysieke kenmerken.
Je ogen zijn open je ligt er niet voor dood bij.

Maar mind en body zijn 1 en ook weer niet.
Ken je de term somatisch?
Fysieke klachten die een psychologische oorzaak hebben, maar op die manier hun uitweg vinden.

Het lijkt erop dat jou hele ervaring met je ballon, wat er gebeurt in je lichaam en hoofd.een.soort.reflex oproept..die gewaarwording wordt één bonk opgekropte energie in je spieren die je dan zo samenperst.

Waarom.je die bewuste krachtige energie hebt weet ik niet, misschien is er niks spiritueel aan en is het een biologische reactie
Zuurstoftekort blijft ongezond.

Er kan ook meer achter zitten, is het frustratie, of positieve liefdevolle energie, is het mannelijk,emotie.


Het klinkt alsof je met die oerschreeuw al die spierspanning bevrijd.

Dat je.dan.een soort van out bent..kan best.

Ik ken ze die door ballonnen direct in een meditatieve trance schieten. Heb weleens op hun voet gestaan of vol over ze heen gestruikeld. Licht aangedaan etc...kregen ze niets van mee


Toch ben je dan net al te ver over de grens.
Als.je het alsnog een keer wil doen doen, zou ik het anders aanpakken. Zoals ik in mijn bericht hieronder schrijf.


Misschien heb je een keer.een inzicht dat je niet.alleen fysiek.maar ook iets anders vasthoudt/opkropt.en waarom?
Of maak van de schreeuw een symbolische/metaforisch kreet.



Ik.geloof.de.theorie wel dat een ballon op dat moment versterkt of naar voren haalt wat er speelt (heb van alles.voorbij.zien komen
Orgasmes, lachbuien,dansen,knuffel willen, huilen)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien vind je het fijner als er iemand naast je zit? Even een hand op je als bij jou die zintuigen of waarnemingen kort uitvallen.


Die energie en dat loslaten door schreeuwen..daarna wat verward..het lijkt veel invloed op je te hebben.

Anyway. Misschien heb je wat aan die tips. Ik zou dit fenomeen meer respect geven, Je offert een stuk gezondheid op voor dit effect, wie weet kan je het ook als een minitrip gaan ervaren/behandelen.
B
BorisAMSLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leeftijd: 29 jaar
Inname: 300ug LSD + lachgasballonnen
Begintijd: 14:30
Locatie: Bungalow in het bos, met 5 medetrippers.
Voorgaande ervaringen: 2CB, LSD, MDMA, 6APB, 3/4MMC, GHB, Truffels, Cocaïne, Speed, Hasj/Wiet
Psychische/medische aandoeningen: geen

Ik lees al tijden mee op dit zeer handige informatieve forum, maar nu heb ik iets meegemaakt waarvan ik graag wil weten of meerdere mensen dit herkennen en ook meegemaakt hebben, of weten wat dit is. Dus, bij dezen mijn allereerste post:

De volgende situatie speelt zich af ongeveer 3 uur na inname van de 300ug LSD. Ik lig op de bank, te luisteren naar het nummer ‘When The Music’s Over’ van The Doors. Wanneer het nummer rond de 7.30 zit neem ik een lachgasballon en adem deze langzaam helemaal in, weer uit in de ballon, en weer in. Vervolgens hou ik mijn adem zo lang mogelijk in. Naarmate ik mijn adem langer in hou en het nummer 8:00 bereikt, strek ik mijn armen en benen zo ver mogelijk waardoor ik het gevoel heb alsof ik een bepaalde spanning in mijn lichaam opbouw door me helemaal uit te rekken. Deze spanning hou ik vast totdat ik mijn adem echt niet meer in kan houden en het nummer 8:10 bereikt, de climax (de schreeuw van Jim Morrison). Op het moment dat ik dan ‘loslaat’ trekken mijn armen en benen weer samen en kan ik alleen nog maar keihard schreeuwen. Die schreeuw wordt niet bewust door mij ingezet maar overkomt me gewoon. Het is alsof al mijn energie naar die schreeuw gaat en alsof ik even helemaal out ga. Ik merk dan namelijk even helemaal niks meer van mijn omgeving. Ik zie niks meer, voel niks meer, hoor niks meer. Ik hoor de muziek niet meer en zelfs die schreeuw niet. Het is alsof ik even verdwijn, alsof m’n hersenen even uit worden gezet en daarna weer aan gaan. Alsof ik explodeer en daarna opnieuw ontsta. Hoe lang de schreeuw duurt weet ik niet, ik denk een paar seconden, maar het voelt alsof ik dagen, weken weg ben geweest. Alsof ik mijn oude ik ergens heb achtergelaten en ‘nieuw’ terugkom, alsof het leven wat ik voor de schreeuw leefde is gestopt en ik opnieuw ben begonnen. Ik ben in die paar seconden nadat ik weer ben ‘geland’ ook helemaal verward, waarna het verwarde gevoel overgaat in extase en euforie. Hoe hard ik schreeuw weet ik dus niet, maar mijn medetrippers omschrijven het als een keiharde oerkreet. Ik kan deze nuchter ook niet reproduceren.

Ik kan hetgeen wat hierboven beschreven staat trouwens ook bereiken op LSD zonder lachgasballon, gewoon door mijn adem zo lang mogelijk in te houden en m’n lichaam ‘op te spannen’. Ik heb dit geprobeerd op verschillende soorten muziek maar met muziek van The Doors is het effect het allersterkst. Die muziek vind ik zo krachtig opbouwend, aanjagend en seksueel geladen dat ik het gevoel heb alsof ik één word met de muziek, m’n pure, naakte ‘ik’ bereik en me helemaal laat gaan.

Ik heb ook wel eens een lachgasballon genomen tijdens de LSD trip maar dan zonder m’n lichaam op te spannen. Het schreeuwen komt dan niet. Het lijkt alsof dit alleen gebeurt als ik mezelf opspan.

Hebben meer mensen dit wel eens gehad met LSD met/zonder lachgasballonnen? Of weet iemand hoe dit komt/wat dit is? Ik doel dan met name op het stukje adem inhouden, lichaam opspannen, oerschreeuw, helemaal ‘weg’ zijn en weer ‘herboren’ terugkomen.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessant report. Ik heb zelf ook een keer tijdens een trip een schreeuw losgelaten die vanuit de diepste plek in me kwam.

Dit was tijdens een badtrip, waarbij ik mijn medetrippers kwijt was. Toen ik een van hen weer zag explodeerde mijn hart bijna van opluchting en verwarring, en schreeuwde ik oncontroleerbaar zo hard als ik kon.

Hierna heb ik nog een paar uur stil op de grond gelegen bij onze bungalow, dwalend door mezelf en de rest van het universum. Ik voelde me vlak na die schreeuw dan ook niet als herboren zoals jij, maar dat lag eerder aan de rest van de trip dan aan de schreeuw zelf.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hah, nee, ik schreeuw nooit op LSD. Leg altijd in stilte in de leegte te zweven. Maar het klinkt wel als een soort ego dood schreeuw. Wel cool dat dat kan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat jij omschrijft is niet cool
.maar kan levensgevaarlijk zijn

De high van ballonnen komt door zuurstoftekort in je hersenen. Niemand weet.nog hoe.snel.je.welke schade.krijgt. maar elke.ballon.geedt schade
Doe het een paar maanden volop en je raakt verlamd.

Die oerschreeuw is een overlevingestrategie, naast het spannen van je spieren maak je heel snel veel stoffen aan zoals adrenaline, die high is het.randje van een comateuze toestand
.je hebt geluk dat je mind.en body dit te lijf gaan, maar het is eigenlijk triest dat je zelf de oorzaak bent.

Dat verwarde gevoel klinkt niet zo schokkend, maar is de grootste red flag
Dit is altijd een symptoom van vergiftiging of.eem overdosis
Ook al duurde het slechts 30 seconden



Nu je deze uitleg zo leest, is het je nog steeds waard?

En als.je toch blijft gebruiken:.hoe heftiger de high, hoe dicht bij de.dood
Denk je dat dat overdreven is? Iemand 3 minuten aan de ballonnen zetten..no happy end


Ga.niet je adem inhouden! Op.een lage niveau raak je compleet.om trance door muziek, meditatie,,visuals, aanrakingen etxc..

Respecteer deze drugs.en bepaal.je sweet spot op.een manier waar je geniet en openstaat voor prikkels/het universum.en neem.daar.genoegen mee.

Nu was je lichaam alleen maar aan het vechten en overleven
Tja
..dat daar ook.positieve of onbekende gevoelens bij kunnen zitten...dat is geen indicatiorz ervaren terminale ook


Have a safe trip! Hoop er snel 1 van je te lezen die fijn waren voor je body&mind! :grin:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Los van de ballonnen.
Zo lang mogelijk je adem inhouden.e je mentale en fysieke op fight modus zetten.of zoveel.mogelijk spanning opbouwen.

Geen enkele drug is zo onschuldig als.een druifjes, maar jij . omzeilt het bijna zelfs
En brengt direct je lichaam.in gevaar voor roes van
30.sex, 1 minuten.

Mij advies

Gebruik drugs of RC'S waar gewoon info over TE viden is
Hoe.veilig.en verantwoord.het.is of kwan worden. En geniet lekker dan dat.effexf.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lachgas blokkeert de glutamaatreceptor in de hersenen en daardoor krijg je een bepaald effect. Glutamaat is een neurotransmitter die betrokken is bij allerlei processen in de hersenen. Hierdoor verandert je waarneming. Direct na het inhaleren merk je een sterk roeseffect.

Dit is wat google zeg.
Er zit zuurstof in lachgas, dus.. ik ben sceptisch.

Dood gaan van je adem in houden is volgens mij onmogelijk. Ik heb bij joe rogan een vent gezien die dit express deed. Blijkbaar ga je KO en dan kom je vanzelf weer bij. Misschien dat het op LSD makkelijker gaat. Maar het kan nuchter dus ook.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
En wat vinden je vrienden ervan? :tearsofjoy: Ik ben blij dat ik niet 1 van die mede-trippers hoef te zijn.
Ik zou ermee uitkijken. Mijn ervaring op hoge doseringen lsd (tot 750ug) is dat veel voordehand liggende lichaamsprocessen kunnen worden gedempt door het lichamelijke effect en je veranderende bewustzijn. Zo heb ik afgelopen trip per ongeluk mijn handen steenkoud (lijkbleek) laten worden tijdens een wandeling in de regen. Ik heb hele stukken gerend en het niet eens koud gehad, maar toch was de doorbloeding in mijn handen volledig stilgelegd zonder dat ik het doorhad. Ik ben bekend met vasoconstrictie, maar dat ik het niet eens doorhad was een verrassing.
Dat heb ik moeten bekopen door een intense pijn toen mijn handen weer warm werden thuis. Geen pretje, mijn handen hebben nog een dag lang getinteld.

Ik zou er dus ook niet op vertrouwen dat je ademprikkel goed doorkomt als de zuurstoftekort in je hersenen oploopt. Het zou me niet verbazen dat je ongemerkt een punt bereikt waarbij er schade ontstaat. Had je een kater of andere negatieve effect op de dag erna?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Klopt. Je gaat automatisch afnemen zodra bewustzijn weg is.

Maar zoekmogelijkheden voor zuurstofkoort..hopen.een hih.
Ga.dam gewoon lekker op die 'goeie drugs of.een RC.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het lijkt mij ook niet helemaal verstandig om dit te doen. Lang aan de lachgas zitten zorgt voor minder zuurstof in de hersenen. Als je dat dan ook nog combineert met bewust je adem inhouden én je zit aan de LSD waardoor je inderdaad zoals hierboven wordt aangegeven misschien niet goed doorhebt wat er allemaal in je lichaam gebeurt, dan neem je denk ik toch wel een risico.
A
AnjadebijLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toch kan inhouden van de adem heel prettig zijn. Bij het gebruik van speed doe ik 1 of 2 keer de ademhalingsoefeningen van Wim Hof. Het is een heerlijk gevoel als je de energie door je lijf voelt vliegen op het moment dat je je adem inhoudt. Je voelt dan alles zo bewust, heerlijk. Volgende week ga ik dit ook bij de xtc proberen ben heel benieuw.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou inderdaad, het klinkt als grenzeloos gedoe waar niets goeds van komt.
Pas goed op jezelf @BorisAMS Als je op deze manier je grenzen opzoekt kun je heel wat problemen op de hals halen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die vent is een pro met zijn adem inhouden. Super interessante video. De hele podcast is 2 uur maar zeker een leuke luister.

deze clip is maar 12 minuten dus dan hoef je niet 2 uur te zitten luisteren :P

AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."