Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsandere waarneming van geluiden door lsd

andere waarneming van geluiden door lsd

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
Bunni020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had laatst 300μg lsd genomen en ik nam geluiden op een heel andere manier waar. Misschien hallucineerde ik ze zelfs. Dit was mijn tweede ervaring met lsd. 4 dagen hiervoor had ik 150μg genomen.

Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het was alsof alle geluiden echode in mijn hoofd. En ik hoorde een soort 'kronkelend/knorrend (achtergrond) geluid, het klonk een beetje als propellers van een vliegtuig. Het was een soort ruis die zich herhaalde en altijd aanwezig was, ook al was het dus stil. Omdat ik alle geluiden zo raar waar nam, kon ik niet meer horen of iets ver of dicht bij was. Dat was heel erg vervelend. Toen ik in de supermarkt liep was ik zelfs bang, omdat er teveel prikkels waren. Ik hoorde de vogels op de achtergrond net zo hard als de mensen in de winkel die aan het praten waren. Een man had mij toen aangesproken (die zijn winkelkarretje aan mij wou geven) en ik had bijvoorbeeld niet door dat hij tegen mij sprak. Had toen trouwens niks in de supermarkt kunnen kopen, omdat alle producten samensmolten in kleuren en ik niks meer begreep. De geluiden van deze trip waren het vervelendst en ik werd hier ook uiteindelijk gek van. Ik wou gewoon stilte zonder steeds ruis te horen.

Ik had dit zo'n beetje de hele trip lang. Mijn trip duurde 8/9 uur. Na 3-6 uur trippen was dit volgens mij het ergst.

Weet iemand waar ik het over heb en/of heeft iemand een zelfde ervaring gehad?
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#2

LSD Auditory effects​

  • Auditory enhancement
  • Auditory distortion
  • Auditory hallucination

    psychonautwiki.org

    LSD

    Lysergic acid diethylamide (also known as Lysergide, LSD-25, LSD, L, Lucy, and Acid) is a classical psychedelic substance of the lysergamide class.[2] It is perhaps the most researched and culturally influential psychedelic substance, as well as the prototypal lysergamide. The mechanism of...
    psychonautwiki.org psychonautwiki.org
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je geen LSD trip effecten wil moet je misschien geen LSD nemen. :wink:

Dit zijn allemaal normale dingen op LSD, zeker op zo'n dosering lijkt me. Het effect dat alle geluiden - van dichtbij en veraf - even hard binnen komen ben ik ook bekend mee.

Beter ook om in een geschikte setting te trippen. Thuis bijvoorbeeld had je kunnen denken, wat een interessant fenomeen dat alle geluiden van veraf ook zo goed te horen zijn. En wat vet dat alle dingen samensmelten! Nogmaals heel normale dingen op een hoge dosering LSD. Maar als je dingen gaat doen waarbij je echt je hoofd nodig hebt, zoals boodschappen doen en praten met nuchtere mensen die niet weten dat je tript, dan kunnen die effecten extreem hinderlijk zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bunni020 zei:
Toen ik in de supermarkt liep was ik zelfs bang, omdat er teveel prikkels waren.
Klik om te vergroten...
Supermarkten zijn inderdaad echt de hel als je aan het trippen bent. Dan pas merk je hoe schreeuwend de marketing van een supermarkt is. Inderdaad overal prikkels die om je aandacht schreeuwen, heel lelijk licht, drukte met allerlei mensen die zich aan je ergeren omdat je in de weg loopt.

Die plek mijden als de pest dus, als je aan het trippen bent.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bunni020 zei:
Ik had laatst 300μg lsd genomen en ik nam geluiden op een heel andere manier waar. Misschien hallucineerde ik ze zelfs. Dit was mijn tweede ervaring met lsd. 4 dagen hiervoor had ik 150μg genomen.

Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het was alsof alle geluiden echode in mijn hoofd. En ik hoorde een soort 'kronkelend/knorrend (achtergrond) geluid, het klonk een beetje als propellers van een vliegtuig. Het was een soort ruis die zich herhaalde en altijd aanwezig was, ook al was het dus stil. Omdat ik alle geluiden zo raar waar nam, kon ik niet meer horen of iets ver of dicht bij was. Dat was heel erg vervelend. Toen ik in de supermarkt liep was ik zelfs bang, omdat er teveel prikkels waren. Ik hoorde de vogels op de achtergrond net zo hard als de mensen in de winkel die aan het praten waren. Een man had mij toen aangesproken (die zijn winkelkarretje aan mij wou geven) en ik had bijvoorbeeld niet door dat hij tegen mij sprak. Had toen trouwens niks in de supermarkt kunnen kopen, omdat alle producten samensmolten in kleuren en ik niks meer begreep. De geluiden van deze trip waren het vervelendst en ik werd hier ook uiteindelijk gek van. Ik wou gewoon stilte zonder steeds ruis te horen.

Ik had dit zo'n beetje de hele trip lang. Mijn trip duurde 8/9 uur. Na 3-6 uur trippen was dit volgens mij het ergst.

Weet iemand waar ik het over heb en/of heeft iemand een zelfde ervaring gehad?
Klik om te vergroten...
Verder denk ik dat de effecten die je hebt ervaren heel passend zijn bij een LSD-trip. Vervelend dat je het als onprettig hebt ervaren! Als je dat niks vindt dan zou ik inderdaad net als @Mindless willen adviseren om nog eens goed na te denken of je tripmiddelen wel zo leuk vindt.

Ik vind dit soort geluids-vervormingen namelijk super vet. Maar dan moet het wel in de juiste settting zijn en met de juiste mindset. Als ik 300 μg neem en dan naar de supermarkt ga dan is er een reële kans dat ik ook bad ga. Terwijl ik al zeker 100 keer LSD heb genomen met haast alleen maar leuke ervaringen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
met truffels, had ik bizare jungel geluiden in me tuin om 3 uur snachts , en met 4 ho met merk ik ook dat de audio erg vervaagd of zich net anders laat horen als normaal, en zeker als het al niet lekker verloopt worden geluiden en zelfs muziek best duivels
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
mitchieee zei:
met truffels, had ik bizare jungel geluiden in me tuin om 3 uur snachts , en met 4 ho met merk ik ook dat de audio erg vervaagd of zich net anders laat horen als normaal
Klik om te vergroten...
Met truffels heb ik meerdere keren gehad dat ik van die Nederlandstalige volksmuziek hoor, die niet van een fysieke bron lijkt te komen maar gewoon overal is. Ik heb ook naar de bron lopen zoeken, maar het is er gewoon. Ik kan de liedjes ook gewoon verstaan. Het is helemaal niet mijn muziek, dus ik weet niet of het echt bestaande nummers betreft... Misschien dat ik wel afstem op muziek van mensen verderop die graag vaak volksmuziek luisteren, of misschien is het gewoon echt in mijn hoofd...

Ik hoor ook vaak stemmen van mensen, vlakbij die ik ook kan verstaan. En dan ga ik kijken en dan is er niemand. En toeterende auto's, soms echt extreem veel en luid. Gewoon hyperrealistisch. Geen idee wat dit allemaal nou betekent en waarom het van die specifieke dingen zijn.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Supermarkten zijn inderdaad echt de hel als je aan het trippen bent. Dan pas merk je hoe schreeuwend de marketing van een supermarkt is. Inderdaad overal prikkels die om je aandacht schreeuwen, heel lelijk licht, drukte met allerlei mensen die zich aan je ergeren omdat je in de weg loopt.

Die plek mijden als de pest dus, als je aan het trippen bent.
Klik om te vergroten...
Meningen lopen echt zo uit elkaar , ik like wel een tript trip in de Delhaize of feestje met veel onbekend volk :)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik was in mijn jeugd ergens in nederland aan het kamperen met een groep vrienden..
we hadden wat paddo's op maar niet veel.. en geblowd..
midden in het bos.
het was 4 of 5 uur zondagochtend..
en ineens hoorden we gezang.. een koor.. mannen en vrouwen..
ik weet de melodie niet meer.. ik herkende die toen ook niet..
het was echt vreemd en onverklaarbaar..
een heel koor.. op dat tijdstip.. midden in het bos?
we hoorden het echt allemaal.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gympie zei:
ik was in mijn jeugd ergens in nederland aan het kamperen met een groep vrienden..
we hadden wat paddo's op maar niet veel.. en geblowd..
midden in het bos.
het was 4 of 5 uur zondagochtend..
en ineens hoorden we gezang.. een koor.. mannen en vrouwen..
ik weet de melodie niet meer.. ik herkende die toen ook niet..
het was echt vreemd en onverklaarbaar..
een heel koor.. op dat tijdstip.. midden in het bos?
we hoorden het echt allemaal.
Klik om te vergroten...
Dat jullie het echt allemaal hoorden maakt het nog interessanter...

Nu kan er natuurlijk echt een koor geweest zijn om 4 uur in de nacht in het bos... :laughing:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Dat jullie het echt allemaal hoorden maakt het nog interessanter...

Nu kan er natuurlijk echt een koor geweest zijn om 4 uur in de nacht in het bos... :laughing:
Klik om te vergroten...

ja, we dachten ook aan een gezelschap of sekte.. met een ceremonie of ritueel iets ofzo?..

of mss toch iets dat uit het verleden doorklonk 👻
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gympie zei:
ja, we dachten ook aan een gezelschap of sekte.. met een ceremonie of ritueel iets ofzo?..

of mss toch iets dat uit het verleden doorklonk 👻
Klik om te vergroten...
Dat laatste heb ik dus ook serieus overwogen bij mij thuis. Dat ik stemmen hoorde van mensen die op een andere tijd op die plek aanwezig waren... Ik hoorde een keer heel duidelijk een oudere vrouw en jongere vrouw praten hier vlak voor huis op straat leek het. Ik woon 2 hoog en liep meteen naar het raam om te kijken maar er was niemand te zien in de wijde omtrek.

Ook als ik dat soort stemmen hoor op psilo, dan is er iets aan het geluid dat het niet als komend van een fysieke bron laat klinken. Zelfde met die radio. Het is super duidelijk, maar het lijkt niet op de correcte manier te reageren/weerkaatsen op de fysieke omgeving.

Best spooky ja...

Wat als alle geluiden van het verleden (en toekomst?) hier tegelijk aanwezig zijn en het een kwestie van afstemmen op de juiste frequentie is om ze te horen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Dat laatste heb ik dus ook serieus overwogen bij mij thuis. Dat ik stemmen hoorde van mensen die op een andere tijd op die plek aanwezig waren... Ik hoorde een keer heel duidelijk een oudere vrouw en jongere vrouw praten hier vlak voor huis op straat leek het. Ik woon 2 hoog en liep meteen naar het raam om te kijken maar er was niemand te zien in de wijde omtrek.

Ook als ik dat soort stemmen hoor op psilo, dan is er iets aan het geluid dat het niet als komend van een fysieke bron laat klinken. Zelfde met die radio. Het is super duidelijk, maar het lijkt niet op de correcte manier te reageren/weerkaatsen op de fysieke omgeving.

Best spooky ja...

Wat als alle geluiden van het verleden (en toekomst?) hier tegelijk aanwezig zijn en het een kwestie van afstemmen op de juiste frequentie is om ze te horen.
Klik om te vergroten...

geluid kan zwz hele vreemde dingen doen door weerkaatsing.. gedragen worden op de wind etc..
een vriend van me woont in een flat met een binnentuin.. soort van driehoek..
we hebben ons.. samen met meerdere bewoners, een jaar lang afgevraagd waar toch dat vreemde vogel 'schreeuwtje' vandaan kwam?
dan leek het weer daar vandaan te komen, dan weer daar..
dan leek het weer in de lucht rond te cirkelen..
uiteindelijk bleek er een man een vreemd vogeltje in een kooitje in de achtertuin te houden..statisch op 1 plek.
stemmen van mensen die we kenden in de flat leken ook uit allerlei verschillende richtingen te komen.

ik geloof niet dat jij zo'n disso fan bent..
maar kunnen ook de gekste dingen met geluiden en je gehoor doen..

audio hallucineren ja, bijv. na mdma ook vaak gehad.. nog uren originele muziek horen..

ook wel eens woorden onder bepaalde omstandigheden.. je schrikt je rot! 😅

net zoals dat sommige mensen overal gezichtjes in zien, ahum..
evolutionair overblijfsel,
kan het ook zo zijn dat onze hersenen allerlei geluiden samen breien tot schijnbaar herkenbare dingen.

alle geluiden tegelijkertijd aanwezig..
en alle beelden ook dan?
andere golflengtes?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gympie zei:
net zoals dat sommige mensen overal gezichtjes in zien, ahum..
evolutionair overblijfsel,
kan het ook zo zijn dat onze hersenen allerlei geluiden samen breien tot schijnbaar herkenbare dingen.
Klik om te vergroten...
Het zou wellicht kunnen al geloof ik hier niet in. Ik hoor juist vaak dingen waar ik normaal nuchter helemaal niet mee bezig ben en daarnaast: geen wirwar aan chaotische geluiden door elkaar heen, maar coherente woorden/zinnen/zangteksten.

Gympie zei:
alle geluiden tegelijkertijd aanwezig..
en alle beelden ook dan?
andere golflengtes?
Klik om te vergroten...
Ik denk van wel ja. Alles is ook informatie golven toch? En (hier komt 'ie weer) aangezien er maar 1 nu is, zou het misschien kunnen dat alle informatie ooit is opgeslagen in dat nu. Dat laatste is speculatie, maar interessant om over na te denken denk ik. En het zou kunnen verklaren dat deze informatie beschikbaar kan zijn wanneer je op de juiste frequentie zit.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had laatst op LSD toen ik een podcast aan het luisteren was ook hele rare geluiden gehoord. Ik denk wat is dat toch? Het was alsof ze met z'n tienen in die microfoon aan het tetteren waren maar ze waren maar met z'n drieen. Ik hoorde ook steeds een soort geblaf of gemekker van geiten op de achtergrond ik kon het niet helemaal plaatsen. Alle geluiden klonken ook veel voller. Het was net boerderij podcast op een galmende badkamer. Echt heel bizar maar super interessant.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Het zou wellicht kunnen al geloof ik hier niet in. Ik hoor juist vaak dingen waar ik normaal nuchter helemaal niet mee bezig ben en daarnaast: geen wirwar aan chaotische geluiden door elkaar heen, maar coherente woorden/zinnen/zangteksten.
Klik om te vergroten...

hoeft ook niet chaotisch te zijn..
kunnen ook triggers zijn..
en zoals je eerder opperde.. het kan mogelijk 'gewoon' in je hoofd zitten..
ik weet dat ik de meest wonderbaarlijke dingen gehoord heb.. die echt niet bestonden..behalve in mijn hoofd ( of het alles is 1 dan )
je hersenen kunnen je zelfs hele lappen tekst fabriceren..
of vertellen je hersenen je dat er hele lappen begrijpelijke teksten in zitten?.. kan ook nog.
kheb op uiteenlopende stofjes diep getript..
en gemerkt dat de hersenen tot de meest geweldige creatieve dingen in staat zijn..
en weer richting jouw theorie buigend, wellicht kan putten uit een onmetelijke alles is 1 database.
zo heb ik ook ( gewoon ) muziek gedroomd die ik nooit in het 'echt' kan herhalen of reproduceren.

Mindless zei:
Ik denk van wel ja. Alles is ook informatie golven toch? En (hier komt 'ie weer) aangezien er maar 1 nu is, zou het misschien kunnen dat alle informatie ooit is opgeslagen in dat nu. Dat laatste is speculatie, maar interessant om over na te denken denk ik. En het zou kunnen verklaren dat deze informatie beschikbaar kan zijn wanneer je op de juiste frequentie zit.
Klik om te vergroten...

yes, alles in 1
en gedachten kunnen wellicht manifesteren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gympie zei:
hoeft ook niet chaotisch te zijn..
kunnen ook triggers zijn..
en zoals je eerder opperde.. het kan mogelijk 'gewoon' in je hoofd zitten..
ik weet dat ik de meest wonderbaarlijke dingen gehoord heb.. die echt niet bestonden..behalve in mijn hoofd ( of het alles is 1 dan )
je hersenen kunnen je zelfs hele lappen tekst fabriceren..
of vertellen je hersenen je dat er hele lappen begrijpelijke teksten in zitten?.. kan ook nog.
kheb op uiteenlopende stofjes diep getript..
en gemerkt dat de hersenen tot de meest geweldige creatieve dingen in staat zijn..
en weer richting jouw theorie buigend, wellicht kan putten uit een onmetelijke alles is 1 database.
zo heb ik ook ( gewoon ) muziek gedroomd die ik nooit in het 'echt' kan herhalen of reproduceren.



yes, alles in 1
en gedachten kunnen wellicht manifesteren.
Klik om te vergroten...
Dat alles in je hoofd zit is op zich nog een weinig zeggende uitspraak, want alles zit in je hoofd inclusief je perceptie van de wereld. Zelfs als je een materialistisch wereldbeeld hebt, moet je erkennen dat alles dat je ervaart in je hoofd zit en je geen directe ervaring hebt van een buitenwereld. Die kan er al dan niet zijn, maar wij hebben hem nooit gezien. 'Hoofd' kan betekenen fysieke hersenen, maar ook geest. Ze hoeven niet hetzelfde te betekenen.

Toch is daar dan dat verschil in geluid van een fysieke bron en niet-fysieke bron...

En ja, mogelijk kunnen je hersenen je ook dingen wijsmaken. Maar je moet toch iets kiezen en ik denk dat het meer is dan dat. :) Althans, dat het soms meer is dan dat.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Meningen lopen echt zo uit elkaar , ik like wel een tript trip in de Delhaize of feestje met veel onbekend volk :)
Klik om te vergroten...
Haha misschien zijn Vlaamse supermarkten gezelliger tijdens het trippen, ik sluit het niet uit.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Wat als alle geluiden van het verleden (en toekomst?) hier tegelijk aanwezig zijn en het een kwestie van afstemmen op de juiste frequentie is om ze te horen.
Klik om te vergroten...

ik doe er een schepje bovenop en stel dat alle gedachten daar ook nog eens toebehoren.

alles.. maar dan ook alles, is 1

Mindless zei:
Dat alles in je hoofd zit is op zich nog een weinig zeggende uitspraak,
Klik om te vergroten...
hoofd>
hersenen.. zender en ontvanger in één

zelfs een speldeknop geïnverteerd is het universum

een gedachten experiment wat ik ooit verzon..
als je nou hersenen binnenstebuiten draait en tegelijkertijd het heelal daarin meeneemt?

inside - ( out - side ) - in


Mindless zei:
En ja, mogelijk kunnen je hersenen je ook dingen wijsmaken. Maar je moet toch iets kiezen en ik denk dat het meer is dan dat. :) Althans, dat het soms meer is dan dat.
Klik om te vergroten...

wijsmaken.. hehe..

ja, het is altijd, meer.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Haha misschien zijn Vlaamse supermarkten gezelliger tijdens het trippen, ik sluit het niet uit.
Klik om te vergroten...
Voel me overal wel op men gemak 🤣
Maar om eerlijk te zijn is het verschil tussen een Delhaize of Carrefour wel een groot verschil tegenover een jumbo of ah…

maar heb sowieso geen probleem met trippen in onbekende omgeving of setting.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."