Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMephedrone

Mephedrone

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
Frisko zei:
shokora zei:
Erowid zegt dat het smeltpunt 66,61 C is en het kookpunt 269,51. Dus technisch gesproken zou je er een joint mee kunnen rollen of uit een pijp roken, mits de stof niet uit elkaar pleurt door thermolyse.

Of het ook gezond is... dat is een tweede vraag :P
Klik om te vergroten...
ik denk dat snuiven daarom niet persé minder gezond is :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik denk het wel....je longweefsel is veel kwetsbaarder dan je neustussenschotje....en zonder neustussenschot is erg lastig maar daar kun je 100 mee worden. Met verloren longweefsel kom je vroeg of laat (vaker laat) mogelijk wel serieus in de problemen vooral als je daarnaast ook nog rookt.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
maar al je reukorganen zitten in je neus, en vormen dus een directe toegang zonder tussenkoming van het bloed naar je hersenen, en die worden dus straight away aangetast
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
gNuxx zei:
maar al je reukorganen zitten in je neus, en vormen dus een directe toegang zonder tussenkoming van het bloed naar je hersenen, en die worden dus straight away aangetast
Klik om te vergroten...


Als ik mag kiezen tussen niet meer ruiken of onvoldoende zuurstof kunnen opnemen....dan kies ik het eerste.
Snuiven werkt gewoon goed omdat het direct in je bloed wordt opgenomen zonder eerste passage door je lever (waardoor een deel van je goedje wordt afgebroken voordat het uberhaubt je bloedsomloop bereikt) Bij roken gebeurt in principe het zelfde..(het wordt direct opgenomen)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilo zei:
gNuxx zei:
maar al je reukorganen zitten in je neus, en vormen dus een directe toegang zonder tussenkoming van het bloed naar je hersenen, en die worden dus straight away aangetast
Klik om te vergroten...


Als ik mag kiezen tussen niet meer ruiken of onvoldoende zuurstof kunnen opnemen....dan kies ik het eerste.
Snuiven werkt gewoon goed omdat het direct in je bloed wordt opgenomen zonder eerste passage door je lever (waardoor een deel van je goedje wordt afgebroken voordat het uberhaubt je hersenen bereikt) Bij roken gebeurt in principe het zelfde..(het wordt direct opgenomen)
Klik om te vergroten...
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
J0rrit zei:
Psilo zei:
gNuxx zei:
maar al je reukorganen zitten in je neus, en vormen dus een directe toegang zonder tussenkoming van het bloed naar je hersenen, en die worden dus straight away aangetast
Klik om te vergroten...


Als ik mag kiezen tussen niet meer ruiken of onvoldoende zuurstof kunnen opnemen....dan kies ik het eerste.
Snuiven werkt gewoon goed omdat het direct in je bloed wordt opgenomen zonder eerste passage door je lever (waardoor een deel van je goedje wordt afgebroken voordat het uberhaubt je hersenen bereikt) Bij roken gebeurt in principe het zelfde..(het wordt direct opgenomen)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Voordat het je hersenen kan bereiken MOET het eerst je bloedsomloop bereiken (tenzij je direct een spuitje zet in je hersenvloeistof)
Als je pillen slikt, wordt een groot deel nooit in je volledige bloedsomloop opgenomen.....en dus niet vervoerd naar je hersenen....en dus geen effect van dat deel.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
welk topic dan ook,
overal de eindeloze neus snuif probleem onzin
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voordat het je hersenen kan bereiken MOET het eerst je bloedsomloop bereiken (tenzij je direct een spuitje zet in je hersenvloeistof)
Als je pillen slikt, wordt een groot deel nooit in je volledige bloedsomloop opgenomen.....en dus niet vervoerd naar je hersenen....en dus geen effect van dat deel.[/quote]

Klopt, maar de drug diffundeert niet als het wordt opgenomen in je neusbloedvaatjes meteen door je hele bloed. Het bloed stroomt langs in de neusbloedvaatjes en de drug diffundeert in het stromende bloed. Als de drug vanuit daar meteen in een slagader naar het hoofd gaat komt het niet eerst langs de lever, maar ik betwijfel of dat het geval is, en het niet gewoon via de neusbloedvaatjes terug gaat naar het hart, en vanuit daar weer rondwordt gepompt, en dan dus wel een gedeelte langs de lever gaat.
d
daethraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo hallo, mijn eerste post op dit forum :)
ik heb hier een lekker zakje met nog wat mephedrone in zitten, is het mogelijk om ipv een lijntje te leggen, de mephedrone op te roken? ik vind het echt veel te lekker om zomaar zelf uit te testen en het risico te pakken van een deel te kunnen weggooien dus ik dacht ik zal het hier maar eens vragen :grin:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Erowid zegt dat het smeltpunt 66,61 C is en het kookpunt 269,51. Dus technisch gesproken zou je er een joint mee kunnen rollen of uit een pijp roken, mits de stof niet uit elkaar pleurt door thermolyse.

Of het ook gezond is... dat is een tweede vraag :P
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#10
shokora zei:
Erowid zegt dat het smeltpunt 66,61 C is en het kookpunt 269,51. Dus technisch gesproken zou je er een joint mee kunnen rollen of uit een pijp roken, mits de stof niet uit elkaar pleurt door thermolyse.

Of het ook gezond is... dat is een tweede vraag :P
Klik om te vergroten...
ik denk dat snuiven daarom niet persé minder gezond is :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."