S0s_90 zei:
weer ff ontopic, koud water extractie?
Ja.
Sommige bestanddelen van een pil of siroop zijn gewoon oplosbaar in water. Echter, niet in koud water, ik heb het dan wel over ijskoud water.
Als je het met water probeert dat op kamertemperatuur ga je een deel bindmiddel ook mee oplossen in het water. Dit heeft als gevolg dat bij het uitdampen een siroop achtig papje ontstaat. Dus geen kristallen.
Als de koud water extractie lukt, moet je bij het verdampen pure kristallen krijgen.
Dit is slechts de theorie. Een voorbeeld daarvan is de extractie van pseudo-efedrine uit Rinomar's. Dat gebeurt ook met een koud water extractie.
Of dat principe dus geldt voor alle stoffen, geen idee. Je zou het eventueel kunnen proberen.
Via google zijn een hoop voorbeelden te vinden van dat soort extractie's, onder andere die van pseudo-efedrine en DXM.
Als dit niet werkt: je bent op zoek naar een solvent waar alleen de 2C-B in oplost en al de rest in neerslaat. Of een solvent dat er voor zorgt dat de 2C-B neerslaat en de rest opgelost blijft. Je moet de 2C-B dus eigenlijk apart zien te isoleren in een solvent. Als dat gelukt is, is de rest simpel.
Maar ik weet niet of je me nog kunt volgen, hoe goed is je chemie kennis ?