Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe drug: 'Rush'

Nieuwe drug: 'Rush'

43 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#1
endor zei:
Ik hoor ook over deze drugs van mijn vrienden.
maar als het snuiven zo brandt , dan pak je beter een kapke (bommetje)
ochja , persoonlijk vind ik het zonde om dat te kopen terwijl je gewoon mdma kunt kopen , hetzelfde effect is , maar dan een stuk langer.
Klik om te vergroten...

Het tekort aan mdma is dan ook de hoofdreden dat er voor 'rush' toch een markt blijkt te zijn..
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#2
tripkop zei:
endor zei:
Ik hoor ook over deze drugs van mijn vrienden.
maar als het snuiven zo brandt , dan pak je beter een kapke (bommetje)
ochja , persoonlijk vind ik het zonde om dat te kopen terwijl je gewoon mdma kunt kopen , hetzelfde effect is , maar dan een stuk langer.
Klik om te vergroten...

Het tekort aan mdma is dan ook de hoofdreden dat er voor 'rush' toch een markt blijkt te zijn..
Klik om te vergroten...

dat is just. ik vind ook nergens meer mdma.
D
Daan2010Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dit ook getest op Dour.
heb dit in me drank gedaan, en na een kwartier begon dit al hevig te werken.
kzat te staren naar een scherm en begon wat te trippen :openmouth:
ik vindt dit wel een heerlijk spul :mrgreen:
en heb niets van afkick gevoeld of drang naar meer :)
M
MuchDancingMuchAquaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb dit vorig weekend ook eens geprobeerd in combinatie met md
Kvond het eerst best relaxt spul, maar toen ik later op de avond een paar dopjes md kreeg

aangeboden, stelde het niet veel meer voor vond ik
M
MuchDancingMuchAquaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maarja dat is bij iedereen verschillend natuurlijk, zo was er ook een vriend van me die de meph beter vond, van md kreeg hij een veel te loom en moe gevoel zei hij, terwijl hij met rush op

veel actiever en geconcentreerder was.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#6
4fluoro-amphetamine heb ik pas leren kennen op dit forum.
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen amphetamine en 4fluoro-amphetamine ?
M
MuchDancingMuchAquaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mijn betrouwbare huisdealer is rush gewoon een bijnaam voor mephdrome die hij zelf heeft verzonnen. (ik heb deze gekocht in een deelgemeente van gent).

Voor ik het kocht heeft hij me zelf eerst informatie laten zien op erowid.
Maarjah 100% procent zekerheid heb je nooit natuurlijk en aangezien hier in belgie geen testcentra zijn kan ik het niet laten testen.

Enja voor een nieuwe en onbekende drug kun je vragen wat je wil natuurlijk. :confused:
Zo heb ik vroeger ooit is een tripje gewisselt voor 15 euro aan iemand die er niets van kende. :mrgreen:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die naam heeft hij niet zelf verzonnen,
't is gewoon de "oude" productnaam toen 't nog half legaal was.
c
calibreLid
01-01-2024, 00:00
#9
...
A
AlfaLid
01-01-2024, 00:00
#10
'Rush' word ondertussen in diverse landen door dealers gebruikt als naam om Mephedrone op de zwarte markt te verkopen.
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nick de Neger zei:
Zou het niet 4-FMP zijn? De prijs klopt ook meer daarna volgens mij... al zijn een heleboel dealers natuurlijk ook oplichters en verkopen ze shit waarvan ze zelf niet eens weten wat het is :beer:
Klik om te vergroten...

Nee, de stof die in België de ronde doet als 'Rush' is 100% confirmed Mephedrone.
Toen +/- een jaar geleden 4fluoro-amphetamine in België op straat verkrijgbaar was werd het gewoon onder die naam verkocht. (Misschien daarom dat het geen succes bleek en snel terug in de vergetelheid terechtkwam :tongueout:)
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor de uitleg. :)
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo iedereen,



Enkele weken geleden gebruikte ik voor het eerst een, volgens mijn dealer, nieuwe drug. Wit/geelachtig Poeder genaamd 'Rush'.

Toen ik als neo-gebruiker van dit goedje mijn dealer bevroeg over de effecten, kreeg ik het volgende te horen: ''het effect is gelijkend op dat van MDMA, maar de eerste maal dat je rush gebruikt, kan nog intenser zijn dan de eerste keer MDMA. Rush is namelijk hetzelfde als MDMA, maar dan met één enkel bestandeel gewijzigd.''

Door deze informatie begon ik wat skeptisch tegenover deze voor mij onbekende drug te staan, en begon zelfs te twijfelen over het feit dat deze drug wel bestond. Totdat ik in het Gentse (België) meerdere gebruikers/dealers van deze substantie ontmoette.

Bijgevolg kocht ik voor 20€ een heel mooie gram Rush, benieuwd naar het effect. Met één ding had ik geen rekening gehouden, en dat was het feit dat ik nog nooit poeder zò hard heb voelen branden in mijn neus. Ik heb al redelijk wat ervaring met andere snuifdrugs, maar dit spul brandde zo hard dat je er de sterkste mee kan neerhalen. 'Interessant' weetje: het traankanaal van het neusgat waarmee je snuift wordt zo hard geprikkeld dat je rekening moet houden met enkele traantjes nadat je een snuifje neemt.

Vol ongeduld wachtte ik op de eerste effecten, en merkte al snel dat mijn dealer niet gelogen had. Tintelingen, bibberend gezichtsveld, zelf lichtjes klappertanden. En wat voelde ik mij heerlijk! Meteen had ik ook zin om dingen te ondernemen, opruimen, muziek maken, knuffelen, praten, het maakte niet uit..

Wat ik wel niet wist, was dat het effect enorm snel stopt in vergelijking met MDMA. De duur is te vergelijken met die van coke. Na een drietal kwartier heb je alweer zin in een lijntje.

Alles overziend is Rush een enorm aangename drug, en een waardige vervanger in tijden van MDMA-schaarste. Maar toch sta ik nog redelijk twijfelachtig tegenover het bestaan van een drug die de naam 'Rush' draagt.

Daarom vroeg ik mij af of jullie soms iets/meer weten over deze substantie?

Ben benieuwd!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
METHYLONE?
A
AlfaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lijkt mij een goed plan om eens te laten testen. Mephedrone is heel goedkoop en leent zich daarom uitstekend om op de straat te worden verkocht. Europese internet shops verkopen daarom vele kilos per week. Mephedrone gebruik smaakt altijd naar meer.

Het probleem met Mephedrone is dat het regelmatig leid tot hele zware bijeffecten en ziekenhuisopnames. Zie voor meer informatie het mephedrone topic.
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Na wat opzoekwerk lijkt de kans mij reëel dat het om Mephedrone gaat. De drang naar meer is groter als bij MDMA-gebruik, de winstmarges voor straatverkoop zijn groot én d.m.v. het gebruiken van een naam als Rush zal niemand het verband leggen met Mephedrone. Ik zou het graag laten testen maar ben woonachtig in een dictatuur genaamd België..


EDIT:

Ik las dat er extreme bijwerkingen kunnen ontstaan na het gebruiken van meer dan 500mg. Ikzelf heb samen met mijn dealer elk één gram weggewerkt (niet verstandig, ik weet het), maar van bijwerkingen had ik geen last. Wel werd ik na een uur of 6/7 tamelijk opgefokt, prikkelbaar en associaal. Beetje vergelijkbaar met een speedkater zeg maar..
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klinkt volledig als mephedrone.. Jammer dat dit soort producten op deze manier op de markt komen, zal alleen maar sneller leiden tot een verbod.. :(
A
AlfaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ellington zei:
Ik las dat er extreme bijwerkingen kunnen ontstaan na het gebruiken van meer dan 500mg. Ikzelf heb samen met mijn dealer elk één gram weggewerkt (niet verstandig, ik weet het), maar van bijwerkingen had ik geen last. Wel werd ik na een uur of 6/7 tamelijk opgefokt, prikkelbaar en associaal. Beetje vergelijkbaar met een speedkater zeg maar..
Klik om te vergroten...
Het vreemde is dat deze extreme bijwerkingen niet iedere keer of bij iedereen optreden, maar als deze bijwerkingen optreden dan is het goed mis. Er is genoeg leuks te krijgen waar je niet van naar het ziekenhuis moet. Dus hier vanaf blijven lijkt me een no-brainer.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
De naam is in ieder geval over nagedacht.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alfa zei:
Het probleem met Mephedrone is dat het regelmatig leid tot hele zware bijeffecten en ziekenhuisopnames. Zie voor meer informatie het mephedrone topic.
Klik om te vergroten...

Regelmatig is nogal overdreven. Er zijn enkele gevallen bekend, terwijl het door een behoorlijk aantal mensen wordt gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."