Tufnut zei:
Slowburn zei:
Maarja, vraag blijft is het net zo erg als xtc voor je lichaam?
Of iets minder?
Minder of iig anders. Bij mijn weten is 2cb pas neurotoxisch bij onprettig hoge dosissen (ik meen vanaf 100 mg of meer). Het hecht aan serotonine receptoren in plaats van dat het serotonine vrijmaakt. Het put je reserves wat dat betreft dus niet uit.
Het put inderdaad de reserves niet uit zoals MDMA dat doet. Wel treed er een kleine gewenning/tolerantie op, maar die is met een aantal dagen weer geheel voorbij.
Het is geen advies, maar inprincipe zou je 2C-B ieder weekend kunnen gebruiken zonder dat je minder van de werking gaat voelen.
2C-B is er in poeder, maar soms ook in pilletjes verkrijgbaar. Pilletjes heeft als voordeel dat het makkelijk te nemen is en je als je geen weegschaal hebt. Alleen weet je nooit precies hoeveel je naar binnenwerkt. Je zit namelijk met de batch spreiding (mg's) van de tabletjes.
Bij poeder kun je het exact afwegen.
Mijn ervaring is dat een dosis onder de 9mg niet werkt en tussen de 10 en 12mg voel je meestal net genoeg om lekker te chillen. Boven 15mg krijgt het meer het trip-effect.
Het lijkt zeker niet op MDMA, dus stel je daar niet teveel van voor
![:)]()
2C-B is leuk spul, absoluut, maar vergelijk het dus niet.
Zoek je echt een MDMA "vervanger" die zijn er niet
![:)]()
maar wat er op lijkt zijn o.a.:
- 4-FMP
- 6-APB
- Methylone (Xplosion)
- Mephedrone (volgens sommige)