Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B nooit van gehoord!

2C-B nooit van gehoord!

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is zeker niet hetzelfde gevoel. In lage dosis zit er iets vergelijkbaars aan.
Een pilletje van 9 mg koste mij 2,5 euro. Op straat heet het meestal gewoon 2cb (misschien soms Nexus, omdat het ooit zo in de smartshop heette) en komt in pil of poeder
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,

Op forum heb ik al een paar keer 2C-B langs zien komen en sinds ik helaas iets te vaak aan de xtc zit en dus totaal niet goed voor de gezondheid is werkt me 2C-B aangewezen.

Dat moet dus ongeveer het zelfde gevoel geven en de serotonine raakt er niet van op?
Heb al wat gekeken op internet natuurlijk maar ben toch benieuwd wat jullie er nou van vinden?

Is het echt net het zelfde?
En wat is ongeveer gemiddelde prijs van dat spul?
En zijn er nog andere namen voor, want heb het echt nog nooit op straat gehoord.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb gehoord dat het in lage dosissen stimulerend werkt (xtc-achtig maar niet hetzelfde) in andere dosissen trip je (visuele hallucinaties etc...) hoe duur het is weet ik niet en of er andere namen voor zijn weet ik ook niet.

grts
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jah, ik las iets van 0-15mg is zelfde gevoel van xtc en daarboven ga je dus lekker trippe :P
Maar ik wil dus alleen het xtc gevoel.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
lage dosering nemen dus
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha jah beetje logisch :tearsofjoy:
I
ItalianoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je 2C-B gaat nemen met de verwachting dat het hetzelfde effect moet geven als MDMA ga je teleurgesteld raken, maar ik zou zeggen, probeer het en ervaar zelf.
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wel dat je net zo druk bent enz?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Slowburn zei:
Wel dat je net zo druk bent enz?
Klik om te vergroten...
Nee, vooral mellow. Wel iets meer energie, maar niet zo als bij pillen.
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hé beetje jammer.. :P
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Niks is zoals xtc. Behalve methylone ofzo. Maar zelfs dat niet.
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dus het enigste wat in de buurt komt is 2C-B?
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugs als buytylone, mephedrone, 3,4dmmc lijken echt wel zeer veel op MDMA! Alleen de werkingsduur is korter en vaak een langere na-stimulatie.
S
SlowburnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maarja, vraag blijft is het net zo erg als xtc voor je lichaam?
Of iets minder?
t
trippervlLid
01-01-2024, 00:00
#15
dit weekend is het men eerst keer ik hoop dat het met bevalt :stoned:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Slowburn zei:
Maarja, vraag blijft is het net zo erg als xtc voor je lichaam?
Of iets minder?
Klik om te vergroten...
Minder of iig anders. Bij mijn weten is 2cb pas neurotoxisch bij onprettig hoge dosissen (ik meen vanaf 100 mg of meer). Het hecht aan serotonine receptoren in plaats van dat het serotonine vrijmaakt. Het put je reserves wat dat betreft dus niet uit.
M
MickywousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een keer 2cb gehad in pil vorm. Rolexjes waren het geloof ik een mix van mdma met 2cb.
Ik slikte 1je door toen 3 kwartier gewacht voelde ik nog niks dus nog maar 1je opgegeten. Half uur later voelde ik nog niks dus nog maar 1 opgegeten. uur later voelde ik nog niks. Toen maar 2 opgegeten in 1 keer dat zijn er dus 5 in totaal. Uurtje later begon ik het effect van de mdma pas te merken was gewoon een redelijke trip niks speciaals aan. Toen ik thuis aan kwam ging ik meteen op bed. Opeens zei mijn broer tegen me geef de zapper even waar ik op andwoorde die heb ik helemaal niet. meteen realiseer ik me dat ik in mezelf aan het praten ben. de 2cb begint te werken.
Ik ga even plassen hou de deur van mijn slaapkamer op een kiertje met het licht aan, Ik kom weer boven en zie door dat kiertje 2 meisjes van een jaar of 11 voor mijn bed op de grond zitten. Ik loop er op af, sta er vlak voor. Wrijf goed in mijn ogen. opeens begint 1 van die meisjes met een stokje te zwaaien die in lichtje bevat. Ik zeg tegen die meisjes: donder op ik wil slapen. gek genoeg verdwijnen ze ook nog maar het lichtje niet. Het lichtje begint rondjes te draaien en neemt de vorm van een tijd aan en begint rood te worden. opeens is het de tijd van mn wekker en vliegt die tijd in een spiraalvorm terug in mijn wekker.
Toen dat hele spektakel over was heb ik nog ongv 30 minuten in mezelf lopen praten.

al met al een super vage maar hele leuke ervaring
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Tufnut zei:
Slowburn zei:
Maarja, vraag blijft is het net zo erg als xtc voor je lichaam?
Of iets minder?
Klik om te vergroten...
Minder of iig anders. Bij mijn weten is 2cb pas neurotoxisch bij onprettig hoge dosissen (ik meen vanaf 100 mg of meer). Het hecht aan serotonine receptoren in plaats van dat het serotonine vrijmaakt. Het put je reserves wat dat betreft dus niet uit.
Klik om te vergroten...

Het put inderdaad de reserves niet uit zoals MDMA dat doet. Wel treed er een kleine gewenning/tolerantie op, maar die is met een aantal dagen weer geheel voorbij.
Het is geen advies, maar inprincipe zou je 2C-B ieder weekend kunnen gebruiken zonder dat je minder van de werking gaat voelen.

2C-B is er in poeder, maar soms ook in pilletjes verkrijgbaar. Pilletjes heeft als voordeel dat het makkelijk te nemen is en je als je geen weegschaal hebt. Alleen weet je nooit precies hoeveel je naar binnenwerkt. Je zit namelijk met de batch spreiding (mg's) van de tabletjes.
Bij poeder kun je het exact afwegen.

Mijn ervaring is dat een dosis onder de 9mg niet werkt en tussen de 10 en 12mg voel je meestal net genoeg om lekker te chillen. Boven 15mg krijgt het meer het trip-effect.

Het lijkt zeker niet op MDMA, dus stel je daar niet teveel van voor :) 2C-B is leuk spul, absoluut, maar vergelijk het dus niet.

Zoek je echt een MDMA "vervanger" die zijn er niet :) maar wat er op lijkt zijn o.a.:
- 4-FMP
- 6-APB
- Methylone (Xplosion)
- Mephedrone (volgens sommige)
k
knalkaakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb nu ook 2cb, in poedervorm, maar dit moet je dus oplossen in je drinken toch=
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#20
knalkaak zei:
Heb nu ook 2cb, in poedervorm, maar dit moet je dus oplossen in je drinken toch=
Klik om te vergroten...
Ja of een bommetje van maken, snuiven kan natuurlijk ook als zal dit redelijk branden in je neus en daarnaast heb je minder nodig,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."