Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerking 2CB

Werking 2CB

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is niet persé voor de gek houden, maar daar komt het wel op neer. :P
V
Verwijderd lid 56856Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste leden

Ik ben nieuwsgierig naar 2CB en heb het hier thuis al liggen :wink:
Maar voordat ik het gebruik zou ik graag wat informatie willen vragen.

Wat ik al vond op het internet is:
In lage doseringen de effecten ongeveer gelijk zijn aan XTC.
2CB lijkt serotonine, een neurotransmitter, na te bootsen.

Dit laatste zou ik graag wat meer duidelijkheid op willen.
Werkt deze drug het zelfde als XTC op je hersenen?
Door de serotonine uit te putten of maakt deze "serotinine" bij?

Mvg
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nope, 2C-B is (hoofdzakelijk) een serotonine-agonist. Dit houd in dat het voor bepaalde serotonine-subreceptoren doet alsof het serotonine is en zal dus geen extra serotonine vrijmaken. (via directe route)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
En wat bedoel je daarmee fool? Dat 2-CB dus eigenlijk je hersens voor de gek houdt, door voor te doen als een stofje dat op serotinine werkt, je vervolgens ook deze gevoelens ervaart, maar in werkelijkheid er geen serotonine verloren gaat?
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
En wat bedoel je daarmee fool? Dat 2-CB dus eigenlijk je hersens voor de gek houdt, door voor te doen als een stofje dat op serotinine werkt, je vervolgens ook deze gevoelens ervaart, maar in werkelijkheid er geen serotonine verloren gaat?
Klik om te vergroten...
dit stofje werkt niet op serotonine maar op de serotonine receptoren. Sommige stoffen zijn in staat zich te binden aan de receptoren en deze daarbij te activeren(de agonisten), andere stoffen binden aan de receptoren zonder deze te activeren(of in mindere mate) en daarmee de plaats in te nemen van serotonine(de antagonisten).

2CB is een 5-HT 2A agonist met een lage efficiency waardoor het in de aanwezigheid van een 5-HT 2A agonist met hoge efficiency verandert in een 5-HT 2A antagonist.

Verder is 2CB een 5-HT 2C agonist.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja exact, het ligt wat ingewikkelder dan het simpele beeld dat ik weer wou geven en 2C-B is inderdaad ook een partieel antagonist voor sommige(of één) subreceptoren.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nouja, verstandig is drugsgebruik nooit. Het zal echter weinig negatieve invloeden op het herstel van je XTC-gebruik hebben, als je je dat afvroeg. :wink:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nooit gedaan maar ik denk eigenlijk dat speeds de visuals van 2cb idd zal onderdrukken.

Maar je zegt: dit miste ik aan het eind van de trip, nou dan zijn de visuals bijna uitgewerkt dus pak gewoon dan wat speed :wink:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb vorige week donderdag xtc icm veel alcohol en een lichte dosis 2cb gehad en de dag erna heb ik ongeveer 30mg 2cb naar binnen gewerkt. Heb echt wel een heftige maar ontzettend leuke trip gehad.
Heb ook totaal geen last gehad van een dipje daarna, al heb ik daar over het algemeen sowieso weinig last van als ik iets eet de dag na mn xtc-trip.

Of het verstandig was laat ik maar even in het midden (waarschijnlijk niet) maar qua gevoel heeft het geen negatief effect op mn herstel van de xtc gehad. Behalve misschien een vermoeidheid waar je u tegen zegt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Twee dagen trippen kan je geestelijk behoorlijk uitputten, ja. :P
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hahaha ja dat heb ik wel gemerkt :tongueout:
Ben toen van zaterdagmorgen 8 uur tot zondagmorgen half 11 maar 4 uurtjes wakker geweest, voor de rest alleen maar geslapen :tearsofjoy:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe zou 2cB en speed zijn trouwens als combi. Blokkeert speed de visuals juist of krijg je gewoon meer energie want dat miste ik een beetje aan het eind van de trip.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou de visuals gingen wel door maar mijn lijf was wel moe zeg maar dat stukje gaf de 2CB me neit meer.

MusicIsLife zei:
Nooit gedaan maar ik denk eigenlijk dat speeds de visuals van 2cb idd zal onderdrukken.

Maar je zegt: dit miste ik aan het eind van de trip, nou dan zijn de visuals bijna uitgewerkt dus pak gewoon dan wat speed :wink:
Klik om te vergroten...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aahzo, snap hem. Wat je natuurlijk ook kan doen is het gewoon een keer uitproberen :tongueout:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lol yep ga ik ook wel doen. Ga sowieso de eerst volgende keer MDMA een combi maken met MDMA en 2CB. Eerst 2CB innemen en dan na 3 uurtjes MDMA droppen. Ik denk dan aan 16mg 2CB & 150mg MDMA

MusicIsLife zei:
Aahzo, snap hem. Wat je natuurlijk ook kan doen is het gewoon een keer uitproberen :tongueout:
Klik om te vergroten...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb het wel gecombineerd, alleen weet ik daar zelf niks meer van hahahah. Had toen al een halve krat bier en een halve joint op voor ik aan de xtc ging en de dag erna is mij verteld dat ik ook nog 2cb had gehad maar dat wist ik niet meer hahaha. We waren toen bij R thuis, maar blijkbaar dacht ik dat we bij T thuis waren en heb ik zo staan hallucineren dat ik dacht dat ik met de moeder van T aan het praten was :tearsofjoy: Die lag natuurlijk een paar kilometer verderop in haar bed :tongueout:

Ik denk dat, als je het op de manier gebruikt die jij beschrijft, het dan heel leuk kan zijn maar kan je daar niks over vertellen :tongueout:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ga er gewoon voor als mijn 3 maanden strafkamp er weer op zit waarschijnlijk word het 14 februari op een tof feest. Dan zijn er 10 weken voorbij ongeveer. Dat vind ik net zo goed als 3 maanden. lol.

MusicIsLife zei:
Heb het wel gecombineerd, alleen weet ik daar zelf niks meer van hahahah. Had toen al een halve krat bier en een halve joint op voor ik aan de xtc ging en de dag erna is mij verteld dat ik ook nog 2cb had gehad maar dat wist ik niet meer hahaha. We waren toen bij R thuis, maar blijkbaar dacht ik dat we bij T thuis waren en heb ik zo staan hallucineren dat ik dacht dat ik met de moeder van T aan het praten was :tearsofjoy: Die lag natuurlijk een paar kilometer verderop in haar bed :tongueout:

Ik denk dat, als je het op de manier gebruikt die jij beschrijft, het dan heel leuk kan zijn maar kan je daar niks over vertellen :tongueout:
Klik om te vergroten...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
3 maanden strafkamp :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."