Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC's testen op puurheid of dosering?

RC's testen op puurheid of dosering?

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben even benieuwd of er mensen ervaring hebben met het laten testen van RC's op puurheid of dosering? En zo ja, bij welke specifieke RC's ze het hebben kunnen kwantificeren?

Zelf heb ik van de RC's op het moment alleen nog maar 4-fa laten testen en kwantificeren. Maar ik bracht een tijdje geleden DMT (geen RC, maargoed) en daarvan konden ze wel aangeven dat er veel DMT in mijn sample zat maar ze konden het niet kwantificeren aangezien er geen referentie materiaal aanwezig was.

Ik heb inmiddels de nodige RC's verzameld, waarvan ik de meeste nog moet proberen. Ik ga ze sowieso langs het testcentrum brengen, aangezien er dan wel uitsluitsel gegeven kan worden of het de stof bevat die je verwacht. Maar ik zou het wel fijn vinden om van anderen te horen welke stoffen er ook daadwerkelijk gekwantificeerd kunnen worden.

Alvast bedankt!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Uit m'n hoofd kunnen buiten de traditionele drugs (excl psylocibine, cannabis, LSD, GHB en meds) alleen 4-FA, MXE en 6-APB worden gekwantificeerd (http://www.meldpuntnd.nl) maar ik heb het even nagevraagd voor de zekerheid.
Klik om te vergroten...
Super bedankt voor het navragen, ben benieuwd!

LSD en GHB kunnen ze wel gewoon kwantificeren trouwens, alleen begreep dat ze het niet altijd doen uit geld overwegingen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh sorry, LSD kan inderdaad gewoon ingeleverd worden. GHB niet. Ze kunnen het wel kwantificeren maar ze doen het al een jaar niet meer omdat het 5x zo duur is als een poeder of een pil. GHB zullen ze dus uberhaubt niet van je aannemen, dat doen ze alleen als er echt hoge nood is dus bijvoorbeeld uit een politiezaak o.i.d.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Super bedankt voor het navragen! Dan ga ik mijn 25i maar eens laten testen
*
*Schizophrenic*Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelf ben ik al meer dan een decennia lang chemicus, met prof. Bachelor

Als je even naar een controlebedrijf als SGS gaat en vraagt om je producten te testen (smelttraject, kookpunt, GC, HPLC, dichtheid) dan heb je een goed idee of deze experimentele data al dan niet significant afwijken van officiële data.

Vooral HPLC geeft veel informatie over subpieken (onzuiverheden) na extractie van de actieve stof. (bij vaste stoffen)

GC is dan weer erg handig voor vloeistoffen, uit zo'n chromotogram zie je welke andere pieken erin voorkomen.

Je kan het gewoon eens navragen wat zo'n analyse kost, maar denk wel dat je er enkele honderden euro's voor moet neertellen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Duur tripje :P

Wel interessant trouwens

*Schizophrenic* zei:
Zelf ben ik al meer dan een decennia lang chemicus, met prof. Bachelor

Als je even naar een controlebedrijf als SGS gaat en vraagt om je producten te testen (smelttraject, kookpunt, GC, HPLC, dichtheid) dan heb je een goed idee of deze experimentele data al dan niet significant afwijken van officiële data.

Vooral HPLC geeft veel informatie over subpieken (onzuiverheden) na extractie van de actieve stof. (bij vaste stoffen)

GC is dan weer erg handig voor vloeistoffen, uit zo'n chromotogram zie je welke andere pieken erin voorkomen.

Je kan het gewoon eens navragen wat zo'n analyse kost, maar denk wel dat je er enkele honderden euro's voor moet neertellen.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
*Schizophrenic* zei:
Zelf ben ik al meer dan een decennia lang chemicus, met prof. Bachelor

Als je even naar een controlebedrijf als SGS gaat en vraagt om je producten te testen (smelttraject, kookpunt, GC, HPLC, dichtheid) dan heb je een goed idee of deze experimentele data al dan niet significant afwijken van officiële data.

Vooral HPLC geeft veel informatie over subpieken (onzuiverheden) na extractie van de actieve stof. (bij vaste stoffen)

GC is dan weer erg handig voor vloeistoffen, uit zo'n chromotogram zie je welke andere pieken erin voorkomen.

Je kan het gewoon eens navragen wat zo'n analyse kost, maar denk wel dat je er enkele honderden euro's voor moet neertellen.
Klik om te vergroten...

Op zich interessant, op de hoge kosten na dan. Maar ook hiervoor geldt dat ze het niet kunnen kwantificeren zonder referentie materiaal. Dus veel meer informatie dan de gesubsidieerde test van de overheid zal het niet geven ben ik bang...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Super bedankt voor het navragen! Dan ga ik mijn 25i maar eens laten testen
Klik om te vergroten...

Ik heb geen garantie hoelang het nog kan overigens hoor! Ze hebben al heel wat samples gehad, als ze voldoende hebben getest bij een nieuw middel stoppen ze er weer mee namelijk...

Misschien even bellen voor je het wegbrengt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt! Goede tip. Nemen ze het dan helemaal niet in of kwantificeren ze het dan gewoon niet meer? Weten wat er in je sample zit is ook al fijn natuurlijk.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je op een spreekuur komt kunnen ze een Marquis testje voor je doen. Je hebt dan geen kwantificatie maar wel een stof (groep) herkenning. 25i-NBOMe kleurt olijfgroen in een Marquis test.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zie nogal wat verschillende bronnen verschillende kleuren voor 25I opgeven, de meesten hebben echter wel de consensus dat 25B ofwel olijfgroen ofwel donkergroen wordt gekleurd. Denk niet dat je aan de hand van enkel de Marquis-test zeker kunt zijn dat je blotter 25I bevat. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nouja, een indicatie is beter dan niks in ieder geval.
*
*Schizophrenic*Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Reden tot paniek is er eigenlijk niet, maar als het dan gaat om dingen die je via via hebt gekocht, dan volg ik het advies van de MoD's.

Testen van pakweg ethylfenidaat is goed om meer te weten te komen over de farmacologie (werkzame isomeren), dan begrijp je waarom 'nur' dextro-threo methylfenidaat zorgt voor de stimulerende werking bij scheiding via HPLC. Kan je gewoon eens vragen aan een ervaren prof. in de Organische chemie in Leuven als ze tijd hebben (per mail).

Deze hebben HPLC's, H-NMR toestellen én de kennis en reagentia om de geheimen van de wetenschap te ontrafelen. Denk dat er veel farmacologen in Leuven zijn die zeer nuttige kennis kunnen geven over de allosterische modulatie van GABA alpha receptoren en bijvoorbeeld benzo's (i.v.m. onthoudingsverschijnselen en wat te doen).

Deze info staat niet op Google.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kreeg zojuist reactie. 6-APB en MXE niet meer standaard maar bij speciale omstandigheden nog wel. Wel kun je momenteel 3-MMC, 25I-NBOMe, 4-AcO-DMT laten kwantificeren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Uit m'n hoofd kunnen buiten de traditionele drugs (excl psylocibine, cannabis, LSD, GHB en meds) alleen 4-FA, MXE en 6-APB worden gekwantificeerd (www.meldpuntnd.nl) maar ik heb het even nagevraagd voor de zekerheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."