Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4fmp + x, heel leuk maar verstandig?

4fmp + x, heel leuk maar verstandig?

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is helaas nog niet onderzocht, omdat het een research chemical is. :wink:
S
SexyLexyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey hallo,

De laatste tijd lees ik verschillende berichten over de combi van 4fmp en xtc. De een vind het geweldig, de ander raadt het af omdat het neurotoxisch is.
Laatst nam ik deze combi op Era (Reaktor), eerst 200mg 4f, na 6 uur een kwartje (domino) en 2 uur later nog een kwartje, en dit was top. Aangezien de hoeveelheden xtc laag waren, vraag ik me af of dit nog steeds schadelijk is? Begrijp dat het niet handig is om 3 hele erin te gooien, maar een beetje kan mss wel?

Alvast bedankt!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sja zoals je het zelf al benoemd is het waarschijnlijk extra neurotoxisch. Een beetje is natuurlijk minder slecht dan heel veel, maar dat geld voor alles. Je moet zelf de afweging maken of je het risico op klachten nog verder wilt vergroten...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
De combo is lekker om te nemen, het lijkt wel alsof de XTC extra hard inslaat. (persoonlijke ervaring.) In principe is dit een raar verschijnsel, want 4-FMP werkt ongeveer hetzelfde als speed en ik dacht ook redelijk op dezelfde receptoren. Gelet op dat mechanisme zou je de XTC dus minder hard voelen. Dat ik er dan ook keihard op ging kan ik niet verklaren, ik vermoed fool van wel.

Verder deze combo gewoon niet doen, het is enorm giftig voor je hersenen en daar zal je nog je hele leven mee moeten doen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wist dit niet toen ik 4fmp deed. En toen het uitwerkte op een festival rond een uurtje of 8 deden wij nog een klein beetje mdma. Dat was erg leuk. Maar de dag erna moest ik nog aan een schoolopdracht werken en ik kon echt helemaal GEEN informatie vasthouden, niet langer dan een paar seconden. Jeetje. Toen dacht ik echt dat mijn hersens waren overleden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, een beetje is ook aardig neurotoxisch. Het gaat erom dat juist de schade die 'een beetje' XTC veroorzaakt nogal versterkt worden. :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
leipebaviaan zei:
De combo is lekker om te nemen, het lijkt wel alsof de XTC extra hard inslaat. (persoonlijke ervaring.) In principe is dit een raar verschijnsel, want 4-FMP werkt ongeveer hetzelfde als speed en ik dacht ook redelijk op dezelfde receptoren. Gelet op dat mechanisme zou je de XTC dus minder hard voelen. Dat ik er dan ook keihard op ging kan ik niet verklaren, ik vermoed fool van wel.

Verder deze combo gewoon niet doen, het is enorm giftig voor je hersenen en daar zal je nog je hele leven mee moeten doen.
Klik om te vergroten...
4-FA heeft een nogal versterk effect op serotonine, i.t.t. amfetamine, hierdoor zul je juist daar een extra boost van voelen. :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kijk, de technische kant is dus bij deze ook verklaart.
S
SexyLexyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks voor alle reacties! Een beetje wat ik had verwacht helaas: niet meer doen deze combo.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je veilig wilt zitten drie maanden pauze nemen met 4-fmp, net zoals met xtc. Het weinige onderzoek dat er is gedaan en theoretische beredeneringen wijzen er echter wel op dat 4-fmp wat minder schadelijk is dan xtc. Als je verstandig wilt gebruiken is drie maanden pauze aan te raden, zo houdt je deze drug ook nog bijzonder in ieder geval. :wink:

Sommigen zeggen één maand pauze en gaan uit van minder schade dan bij xtc en de serotonine kun je na een maand wel aangevuld hebben. Omdat je dit niet zeker weet, is het niet verstandig om te gebruiken met een maand pauze.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."