Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer 2-cb

eerste keer 2-cb

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GroningerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen, na lang rondgekeken te hebben op dit forum heb ik toch maar een account aangemaakt :wave:

Het zit nu dus zo ik heb 2x2-cb pillen(0.15) gehaald (paars met een paddestoel erop) ik wil deze aangekomen donderdag of vrijdag gaan nemen samen met vrienden, die xtc gaan nemen. We hebben ook een tripsitter :grin:
Ik heb heb al wel rondgekeken maar ik kon niet goed vinden wat een een beginnershoeveelheid is. Ik heb een paar keer truffels gehad en een keer paddo's. Ik heb vannacht en morgen nacht ook nog de optie om te nemen om eraan te wennen(tip van een vriend) is dat verstandig om te doen? Ik wil graag jullie mening weten hierover en wat jullie zouden doen. Alvast heel erg bedankt!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je 2C-B deze donderdag of vrijdag wil proberen zou ik het niet daarvoor nog zelf thuis nemen om er aan te wennen. Met gebruik van psychedelica moet er minstens 1 tot 2 weken tussen zitten omdat je anders last van gewenning hebt en dus niet veel zal ervaren de tweede keer. Gewoon lekker met je vrienden voor het eerst proberen dus.

Weet je zeker dat je pillen getest zijn? Ik neem aan dat er 15mg in zit en niet 150mg zoals jij hierboven had neergezet. Maar als je niet zeker weet of ze getest zijn kan er ook nog wel eens minder in zitten.

Wat een goede beginnersdosis is, is wat lastig te zeggen zo, hangt van vele factoren af. Allereerst wat voor ervaring wil je? Wil je echt trippen of wil je meer een soort van XTC gevoel hebben? Hoeveel ervaring heb je al met trippen? En hoe hoog waren je doseringen met truffels en paddo's toen? Hoe zwaar ben je en ben je man of vrouw? Met deze antwoorden kan ik je al iets beter aangeven wat een goede beginnersdosering is voor jou. Uiteraard blijft het toch redelijk persoonlijk uiteindelijk, sommigen zijn er gevoeliger voor dan anderen.
G
GroningerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is 15mg ja ze zijn getest door mijn dealer (tevens een erg goede vriend van mijn zus en zei vertrouwt hem en ik vertrouw haar) ik ben een man, 18 jaar en rond de 100 kilo. Ik weet niet of er verschil zit in spieren en vet massa maar mijn vetpercentage is ongeveer 17%. Van de paddo's ben ik de naam kwijt en had één portie (hoeveel gram weet ik niet). De truffels waren magic mushrooms eerste keer had ik een halve portie, tweede keer een hele en derde keer 1.5 portie (ze zaten in een pakje gekocht bij de growshop) mij lijkt trippen erg leuk en de brainfuckes vind helemaal geweldig.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je wilt trippen op 2C-B zou ik minstens 20mg nemen, zeker omdat je ook redelijk groot bent. Persoonlijk vind ik 2C-B niet enorm trippy en verwacht ook geen zware mindfucks zoals met paddo's/truffels. 2C-B is een stuk makkelijker voor je geest, het trippen zit hem meer in de bodyload en lichte visuele effecten. De bodyload verschilt per persoon, maar veel mensen vinden het behoorlijk aanwezig. Voor de een op een storende manier aanwezig en voor de ander op een fijne manier.

Ik zou in jouw geval 20mg aanraden voor de eerste keer, maar aangezien je pillen hebt is het dan makkelijker om 1,5 pil te nemen (22,5mg). Je kunt dan gewoon eens kijken wat het met je doet en of je het leuk vind. Bijnemen kan, maar zal het effect vooral verlengen en niet zozeer versterken. Kijk anders ook even hier voor doseringen: https://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb_dose.shtml. Op erowid kun je sowieso veel informatie vinden, waaronder een samenvatting van de effecten, doseringen, tripreports, etc.
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom staat dit tussen de RCs?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganjaman181 zei:
Waarom staat dit tussen de RCs?
Klik om te vergroten...
Omdat 2C-B een RC is, maargoed die grens is redelijk vaag. Bovendien is er ook niet echt een ander subforum waar het in past.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Erowid heeft 2C-B als RC-af verklaard, maar iedereen schijnt toch zijn eigen woordenboek voor RC's bij te houden. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Erowid heeft 2C-B als RC-af verklaard, maar iedereen schijnt toch zijn eigen woordenboek voor RC's bij te houden. :P
Klik om te vergroten...
Tja definieer de term research chemical maar eens, wordt een redelijk subjectief verhaal denk ik.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Erowid heeft 2C-B als RC-af verklaard, maar iedereen schijnt toch zijn eigen woordenboek voor RC's bij te houden. :P
Klik om te vergroten...
Tja definieer de term research chemical maar eens, wordt een redelijk subjectief verhaal denk ik.
Klik om te vergroten...
Laten we die discussie maar niet weer gaan voeren, er zijn allerlei verschillende meningen over maar je bereikt uiteindelijk niets met het definiëren van de term :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Erowid heeft 2C-B als RC-af verklaard, maar iedereen schijnt toch zijn eigen woordenboek voor RC's bij te houden. :P
Klik om te vergroten...
Tja definieer de term research chemical maar eens, wordt een redelijk subjectief verhaal denk ik.
Klik om te vergroten...
Laten we die discussie maar niet weer gaan voeren, er zijn allerlei verschillende meningen over maar je bereikt uiteindelijk niets met het definiëren van de term :P
Klik om te vergroten...
Die discussie hebben we al eens eerder gevoerd inderdaad en toen kwamen we er ook niet uit. En je bereikt er verder weinig mee inderdaad.

Wel zou ik mij door de populariteit van 2C-B kunnen voorstellen dat het misschien tijd wordt voor een apart subforum onder tripmiddelen. Maargoed dan zou je hetzelfde voor 4-FA of Methoxetamine kunnen zeggen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor mij, man van 78kg zijnde was 15mg een perfecte hoeveelheid voor een eerste keer, wel duidelijk effect, erg leuke ervaring aan gehad en tegelijkertijd ook heel sterk het gevoel gehad dat ik zelf kon bepalen (d.m.v. concentreren) hoe intens de trip uiteindelijk werd.

Kijk wel uit met bijnemen, bij mij duurde het 2uur en 10minuten voordat ik effecten begon te merken bij mijn eerste keer 2c-b.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."