Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChina bans 116 chemicals

China bans 116 chemicals

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Enkele leuke stofjes zoals 6-apb en 4-aco-dmt niet in de lijst gevonden...

Hopelijk geen crisis hier en anders weer allemaal pep, net als vroeger :tearsofjoy:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
kokosmakroon900 zei:
Geen goede zaak. krijgen we nu na de Keta crisis ook nog de RC crisis.
Klik om te vergroten...

1. ket komt uit india en mexico.
2. kan mij het boeien dat er wat rc's en precursoren verbannen worden in china, ik kom daar nooit. de markt is veel groter tegenwoordig, net als de hoeveelheid syntheses.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#3
ooscaar zei:
Snap het ook niet echt van hun kant. Zij hebben er geen last van (verdienen er alleen aan) en onze regeringen vinden het ook prima. Is het trouwens ook niet mogelijk dat de middelen door een bedrijf hier gaan worden geproduceerd, eventueel tegen een wat hogere prijs? Hier mag dat toch ook gewoon?
Klik om te vergroten...

Die ban komt vermoedelijk onder lichte druk van de VS.
Aangezien de VS het redelijk "zwaar" te verduren krijgt door de RC markt, denk bv aan flakka.

Ik heb een paar mailtjes gestuurd naar mijn vendor (SI) en ze gingen voor de populairdere stoffen naar europese leverancier zoeken.
Voor 4-FA hadden ze al een leverancier hebben ze me laten weten.

MeejheM zei:
Kan mij het boeien dat er wat rc's en precursoren verbannen worden in china, ik kom daar nooit. de markt is veel groter tegenwoordig, net als de hoeveelheid syntheses.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is de markt niet veel groter dan bovenstaande lijst?
Bijna alle bekende RC's staan vermeld, gelukkig wel geen enkele benzo. :grin:
Aangezien ongeveer 90% van de RC's geproduceerd worden in China kan het mij wel wat schelen.
Want als ze nog nog stoffen produceren van bovenstaande lijst zijn ze strafbaar.
Dus dit gaan zeker invloed hebben op de markt.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vraag is aanbod en om nu groot leverancier te worden voor RC's is natuurlijk erg winstgevend, en erg makkelijk. Qua productie hoeft het allemaal (in vergelijking met de verkoopprijs) niet veel te kosten, en er is vast wel iemand die een investering wil maken. Het zal misschien een jaartje wat rustiger zijn, maar er zijn nog genoeg landen waar het wel mag en genoeg mensen die geld willen verdienen. Ik heb daar eigenlijk wel alle vertrouwen in.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zag hier nog geen topic over bij RC's dus heb ik maar voor de onwetenden onder jullie eentje aangemaakt.
Zoals de meeste onder jullie wel weten heeft china vanaf 1 oktober 116 RC's verbannen.

Dit heeft als gevolg dat een heleboel van die RC's gaan verdwijnen, vooral de iets minder populaire, aangezien 90% van de RC's uit china komen.

Hier de lijst met RC's..
http://pastebin.com/VsSBdLv3

Ik heb alvast een voorraadje ingeslagen voor de komende tijd :mrgreen:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen goede zaak. krijgen we nu na de Keta crisis ook nog de RC crisis.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm erg jammer, zo'n beetje alle bekende RCs lijken er tussen te staan.

Hoeveel impact dit daadwerkelijk op de markt gaat hebben is nog de vraag, China is behoorlijk corrupt namelijk.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snap het ook niet echt van hun kant. Zij hebben er geen last van (verdienen er alleen aan) en onze regeringen vinden het ook prima. Is het trouwens ook niet mogelijk dat de middelen door een bedrijf hier gaan worden geproduceerd, eventueel tegen een wat hogere prijs? Hier mag dat toch ook gewoon?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."