Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4f doseren

4f doseren

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De TS geeft in zijn eerste post aan dat hij de capsules pas op het feest krijgt, dus thuis bommetjes maken wordt lastig dan.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan eigenlijk wel tegen de smaak van alles als ik het door drinken doe of oraal inneem, maar 4-FA is echt supersmerig. Zo bijtend zuur chemisch smerig. Zou lekker voor het bommetje gaan!
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
De TS geeft in zijn eerste post aan dat hij de capsules pas op het feest krijgt, dus thuis bommetjes maken wordt lastig dan.
Klik om te vergroten...
Oja, overheen gelezen!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
ooscaar zei:
Ik kan eigenlijk wel tegen de smaak van alles als ik het door drinken doe of oraal inneem, maar 4-FA is echt supersmerig. Zo bijtend zuur chemisch smerig. Zou lekker voor het bommetje gaan!
Klik om te vergroten...

Als je gelijk wat te drinken bij de hand hebt is het wel te doen. stukken beter dan snuiven(das lang pijnlijk zeg), en flexibeler te doseren dan capsules. Ik lik gewoon aan een vinger en steek hem in mn mond, het is best vies, maar als je er wat te drinken bij hebt goed te doen.

Doseren zonder weegschaal lukt me op deze manier voldoende nauwkeurig, maar het is wel makkelijker thuis te doen dan op een publieke locatie.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beetje poeder op je vinger en dan in je mond stoppen is net zo nauwkeurg als een punt op je sleutel of een open zakje rondzwaaien door je kamer en je meubels aflikken. Is allemaal eyeballen

Nauwkeurig doe je door te wegen.

MeejheM zei:
ooscaar zei:
Ik kan eigenlijk wel tegen de smaak van alles als ik het door drinken doe of oraal inneem, maar 4-FA is echt supersmerig. Zo bijtend zuur chemisch smerig. Zou lekker voor het bommetje gaan!
Klik om te vergroten...

Als je gelijk wat te drinken bij de hand hebt is het wel te doen. stukken beter dan snuiven(das lang pijnlijk zeg), en flexibeler te doseren dan capsules. Ik lik gewoon aan een vinger en steek hem in mn mond, het is best vies, maar als je er wat te drinken bij hebt goed te doen.

Doseren zonder weegschaal lukt me op deze manier voldoende nauwkeurig, maar het is wel makkelijker thuis te doen dan op een publieke locatie.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klopt helemaal bob, maar ik heb ondertussen al zoveel capsules gevuld dat ik best nauwkeurig 170mg kan neerleggen, ik heb al zoveel hoopjes 4f gezien van 170mg. Het is nauwkeurig genoeg voor mezelf in elk geval.

Dat is hetzelfde als bouten aandraaien met een momentsleutel, als je dat vaak genoeg gedaan hebt weet je ongeveer wel wat vast genoeg is. Dan is op gevoel goed genoeg voor je eigen auto, maar niet voor dingen die de ruimte ingaan of belangrijke dingen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben het opzich wel met je eens hoor maar vind wel dat het niet goed is om er zonder het echte advies dit neer te zetten :)

Maar helemaal waar ik weet inmiddels ook wel wat ongeveer 50mg is en wat niet. Al verschilt het enorm per stof. 6-APB heb je het idee dat je al 300mg neer hebt gelegd terwijl het maar 100 is.

Beter dat dan andersom haha

MeejheM zei:
Klopt helemaal bob, maar ik heb ondertussen al zoveel capsules gevuld dat ik best nauwkeurig 170mg kan neerleggen, ik heb al zoveel hoopjes 4f gezien van 170mg. Het is nauwkeurig genoeg voor mezelf in elk geval.

Dat is hetzelfde als bouten aandraaien met een momentsleutel, als je dat vaak genoeg gedaan hebt weet je ongeveer wel wat vast genoeg is. Dan is op gevoel goed genoeg voor je eigen auto, maar niet voor dingen die de ruimte ingaan of belangrijke dingen.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bobsacamano zei:
Ben het opzich wel met je eens hoor maar vind wel dat het niet goed is om er zonder het echte advies dit neer te zetten :)

Maar helemaal waar ik weet inmiddels ook wel wat ongeveer 50mg is en wat niet. Al verschilt het enorm per stof. 6-APB heb je het idee dat je al 300mg neer hebt gelegd terwijl het maar 100 is.

Beter dat dan andersom haha

MeejheM zei:
Klopt helemaal bob, maar ik heb ondertussen al zoveel capsules gevuld dat ik best nauwkeurig 170mg kan neerleggen, ik heb al zoveel hoopjes 4f gezien van 170mg. Het is nauwkeurig genoeg voor mezelf in elk geval.

Dat is hetzelfde als bouten aandraaien met een momentsleutel, als je dat vaak genoeg gedaan hebt weet je ongeveer wel wat vast genoeg is. Dan is op gevoel goed genoeg voor je eigen auto, maar niet voor dingen die de ruimte ingaan of belangrijke dingen.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Eyeballen is gewoon niet nauwkeurig, punt! Het verschilt per stof, maar ook voor dezelfde stof kan het enorm verschillen. Als je net een beetje hebt wat meer geklonterd is lijkt het veel minder.

Dat je zelf wilt eyeballen Meejhem is tot daar aan toe, maar het als advies hier neerzetten is alleen maar gevaarlijk. Jij hebt nu zelf een bepaald referentie kader, waarvan ik oprecht betwijfel hoe nauwkeurig dat is maargoed. Maar anderen die dit lezen hebben niet jouw referentie kader. Denk dus aub even na voordat je dit soort zogenaamd advies hier neer zet.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat je zelf wilt eyeballen Meejhem is tot daar aan toe, maar het als advies hier neerzetten is alleen maar gevaarlijk. Jij hebt nu zelf een bepaald referentie kader, waarvan ik oprecht betwijfel hoe nauwkeurig dat is maargoed. Maar anderen die dit lezen hebben niet jouw referentie kader. Denk dus aub even na voordat je dit soort zogenaamd advies hier neer zet.
Klik om te vergroten...

In mijn laatste 3 posts eindigde ik elke alinea met:

als je een .000 weegschaaltje hebt vooral. Ik weet niet of je echt ter plekke bommetjes maakte bedoelde, maar thuis maken is altijd beter.
Klik om te vergroten...
Doseren zonder weegschaal lukt me op deze manier voldoende nauwkeurig, maar het is wel makkelijker thuis te doen dan op een publieke locatie.
Klik om te vergroten...
ik heb al zoveel hoopjes 4f gezien van 170mg. Het is nauwkeurig genoeg voor mezelf in elk geval.

Dan is op gevoel goed genoeg voor je eigen auto, maar niet voor dingen die de ruimte ingaan of belangrijke dingen.
Klik om te vergroten...

Volgens mij geef ik daarmee toch wel aan dat ik op ervaring gokken niet optimaal vind, zeker bij onervaren mensen niet. Ik accepteer het risico zelf, en ga er van uit dat erg veel gebruikers hun drugs niet eens laten testen, en zelfs dan nog niet eens elk lijntje, sleutel puntje, wiet/hasj, drank, coke, crack of heroïne wegen.

Ervaren gebruikers weten meestal wel wat de juiste dosering is. Ook vind ik dat 4fluor helemaal niet zo nauw komt qua dosering, gezien 100-200mg best een bultje is op je spiegel.

Wanneer je die ervaring niet hebt en voor 3en afweegt vind ik dat je wel nauwkeurig moet wegen. Maar dat heeft eigenlijk alleen zin als je je spul ook hebt laten testen.

Een beetje nonchalant(misschien te) waren mijn posts wel, maar slecht advies vind ik overdreven.
Iemand die tot aan deze post het topic doorleest zal hopelijk wel oppikken dat is dit soort methodes zelf hanteer, en er wat ervaring mee heb. Ik raad het niemand aan, wanneer ze een betere methode hebben. veel mensen hebben dat niet.
j
johan123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Oké, da's waar. Ik zal bommetjes proberen te maken daar
j
johan123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wil dit weekend weer eens 4f nemen. Ik krijg op het feest twee capsules van 150 mg. Ik weet van mezelf dat ik een hoge tolerantie heb voor drugs(kan goed tegen/heb veel nodig om effect te voelen bij alcohol, wiet, xtc, 4f, 2cb etc.). Ik ben ook 1.93 cm en weeg rond de 94 kg met aardig wat spiermassa. In het verleden heb ik wel eens 4f bijgedoseerd, dus na verloop van tijd bijnemen, maar heb vervolgens de hele nacht een plafonddienst gedraaid, dus daar zit ik niet op te wachten. Ik wil dus in één keer mijn dosis 4f binnenkrijgen. Ik zat te denken om één capsule te slikken en de andere open te breken en voor de ong. de helft in m'n drinken te gooien(in één keer achterover, want het zal wel vies smaken). Aangezien ik het absoluut niet wil snuiven en ik er geen bommetjes van kan maken, lijkt mij dit de beste oplossing. Wat is jullie kijk hierop?
J
JoeyjonkoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb ervaring met 4f, maar niet met wat je vraagt.
Ben wel erg benieuwd wat je gaat doen en wat je ervaring was!
j
johan123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hen tot nu toe enkel 150 mg in 1x ingenomen en na drie uur amper effect en toen nog zo'n zelfde capsule.

Bommetjes daar maken kan, maar lijkt me nog wat gedoe.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
johan123 zei:
Bommetjes daar maken kan, maar lijkt me nog wat gedoe.
Klik om te vergroten...
Net zoveel gedoe als het in een drankje stoppen toch. Ik weet niet hoe jij bommetjes maakt, maar ipv wat in een drankje te gooien gooi je het in een vloeitje en die maak je tot een bolletje.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#15
@johan123: hoe is het uiteindelijk afgelopen met je dosering? Zelf nooit 4F gebruikt, maar wel interesse :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
johan123 zei:
Bommetjes daar maken kan, maar lijkt me nog wat gedoe.
Klik om te vergroten...
Net zoveel gedoe als het in een drankje stoppen toch. Ik weet niet hoe jij bommetjes maakt, maar ipv wat in een drankje te gooien gooi je het in een vloeitje en die maak je tot een bolletje.
Klik om te vergroten...

Ik ben er inmiddels achter dat en net nat gelikte wijsvinger bij mij ongeveer 40mg<->45mg op kan tillen vanaf een glad oppervlak. Ook ben ik erachter dat mijn ideale dosering 150mg<->200mg is. helaas ben ik er ook achter dat je het zeker niet dagelijks of wekelijks hoeft te gebruiken. Dan werkt het niet meer bij mij.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kan je niet thuis alvast je bommetje maken? Kan je evt ook een weegschaal gebruiken.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat hierboven van helenas is erg goed advies, als je een .000 weegschaaltje hebt vooral. Ik weet niet of je echt ter plekke bommetjes maakte bedoelde, maar thuis maken is altijd beter.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat is de hoogste dosis 4-FA die je nu in één keer op hebt? In één keer 225mg is niet weinig namelijk.

En hoezo kun je geen bommetjes daar maken? Gewoon wat vloeitjes meenemen of bij iemand vragen en het daar in doen. In je drinken lijkt me persoonlijk echt heel ranzig, maar geen ervaring mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."