Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGepakt met 2cb in België

Gepakt met 2cb in België

28 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vicarious zei:
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik ervan uit dat alles mee valt. Ik heb nooit de intentie gehad om te dealen. En de agenten waren ook vriendelijk. Ik ga het meemaken. Het zal nog wel even duren voordat ik wat hoor, als ik al iets hoor. Een maat van me is ooit gepakt met nog veel meer zooi in Duitsland. En hij heeft ook nooit meer wat gehoord. En Duitsland staat toch bekent om zijn strenge beleid.
Klik om te vergroten...
Zeker weten, ik heb bijna 300 eur boete gehad gewoonweg om een paar kruimels in de grinder toen we onderweg waren naar waldfrieden wonderland, ben echt kwaad geworde op die agent en heb de kruimels dan maar op de grond gegooid ^^ maar maak je zeker geen zorgen om dat beetje dat je bijhad
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vicarious zei:
Beste DF'ers,

Ik wilde jullie even laten weten dat dit hele voorval met een sisser is afgelopen. Tot op heden heb ik niks meer gehoord. Ondertussen zijn we alweer een jaartje verder, dus ik verwacht ook niet dat ik nog een boete op de mat krijg.

Cheers guys, op een goede afloop!
Klik om te vergroten...
Topper.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Vicarious Nice man, gelukkig maar!
V
VicariousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste DF'ers,

Ik wilde jullie even laten weten dat dit hele voorval met een sisser is afgelopen. Tot op heden heb ik niks meer gehoord. Ondertussen zijn we alweer een jaartje verder, dus ik verwacht ook niet dat ik nog een boete op de mat krijg.

Cheers guys, op een goede afloop!
V
VicariousLid
01-01-2024, 00:00
#5
beste DF'rs,

Ik lees al een geruime tijd mee op dit forum, maar nog nooit wat gepost. Ik was wel van plan om wat tripreports te schrijven, maar daar is niks van gekomen. Dus even een kort voorstellen... Ik ben Vicarious, een 23 jarige jongen uit Rotterdam. Sinds een jaartje of drie begonnen met experimenteren en tot nu toe altijd met veel plezier.

Goed, even on topic. Afgelopen zondag ben ik naar een Metal-festival in België geweest. Redelijk klein festival waar vorig jaar niet al te veel beveiliging was. Nou, dit jaar blijkbaar wel.

Ik stond in de rij om het festivalterrein te betreden en ik dacht gelijk al: "Kut! Ik had m'n wiet bij de tent moeten laten liggen!". Maar goed, ik had geen mogelijkheid om de wiet nog beter te verstoppen. Het ging om iets meer dan een gram, dus ik dacht helaas de wiet ben ik kwijt en de boete accepteer ik. Dus op het moment dat ik gecontroleerd werd moest ik al m'n zakken leeghalen. Afijn, ik werd gelijk apart genomen. Een agent ging mij fouilleren en vroeg of hij nog meer zou gaan vinden. Ik antwoordde nee, omdat ik verder niks mee had genomen. En toen gebeurde het. Ik was blijkbaar een zakje met 2cb vergeten in m'n voorzakje van m'n jas. Ik schrok me helemaal kapot! Ik wist oprecht niet dat ik het bij me had. Het waren er een stuk of zes.

Allemaal heel erg dom natuurljk en normaal gesproken ben ik heel voorzichtig met dit soort dingen. Ik zou volgens de agent een proces vervaal thuis gestuurd krijgen en mocht gelukkig nog van het festival genieten. De agent kon mij geen onder of bovengrens geven over de hoogte van de boete. Dus nu mijn vraag. Heeft hier iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Misschien zijn er Belgische mensen hier op t forum die mij kunnen vertelllen wat de gevolgen kunnen zijn? Het is mijn eerste delict.

Ik ben nu aardig gestrest, dus wellicht kunnen de leden van het DF mij een beetje gerust stellen.

Groetjes,

Vicarious
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben in 1997 gepakt in België met 6 xtc-pillen. Was in de trein naar Antwerpen en meteen over de grens met Roosendaal stikte t opeens van de politie in de trein.
Verdachte personen waaronder gabbers net als mijn vrienden en ik, moesten mee naar een speciaal controlepunt op Antwerpen cs.
Daar werden we onder ander naakt gevisiteerd en werd t zakje xtc van mij gevonden.
Toen is ook proces verbaal bij mij opgemaakt door een overigens erg aardige agent. Hij zij dat t weliswaar naar de officier van justitie zou gaan, maar dat ik waarschijnlijk nooit meer iets zou horen, vooral omdat ze me als gewoon gebruiker zagen. Het is komende maand precies 20jr geleden en heb nooit meer iets gehoord gelukkig.
Als ik jou was zou ik niet al teveel in de stress gaan zitten, ook jij zult er denk ik niets meer van horen. Tenzij ze in de loop van 20jr strenger zijn geworden in België.
Maar maak je voorlopig niet druk en valt alles mee, je hebt ook nog t geluk dat je uit Nederland komt en vaak doen ze geen eens moeite, om boetes in t buitenland te innen.
Tenzij je voor een verkeersovertreding word gepakt, maar dan moet je rechtstreeks betalen, wat jij op dat feest ook niet hoefde.
V
VicariousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel erg bedankt voor de snelle reactie! Goed om te horen dat je er zo goed vanaf ben gekomen. Ik hoop dat dit voor mij ook het geval gaat zijn.

Ik ben natuurlijk flink aan het googlen geslagen en daar kon ik weinig wijs uit maken betreft de boete e.d. Vandaar ook mijn vraag hier. Maar wat ik wel begrepen heb is dat ze van het jaar 2000 veel strenger zijn gaan handhaven. Ik zal het af moeten wachten. Het is in ieder geval een wijze les geweest.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen dank, graag gedaan. Hoop dat je er niets van hoort. In Nederland zijn ze ook strenger nu dan in de jaren 90 met harddrugs.
Groot voordeel is wel dat ze je als gebruiker zien met die hoeveelheid.
En mocht je toch nog een boete krijgen, overweeg dan gewoon niet te betalen. Ze zullen je heus niet komen halen en Belgische incassobureaus hebben hier niets te zeggen.
Wel slordig dat je die pillen had vergeten in je kleding. Ik stopte ze altijd in mijn onderbroek zoals vrijwel iedereen, daar vinden ze nooit iets bij een gewone festivalcontrole.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drugslover43 zei:
Geen dank, graag gedaan. Hoop dat je er niets van hoort. In Nederland zijn ze ook strenger nu dan in de jaren 90 met harddrugs.
Groot voordeel is wel dat ze je als gebruiker zien met die hoeveelheid.
En mocht je toch nog een boete krijgen, overweeg dan gewoon niet te betalen. Ze zullen je heus niet komen halen en Belgische incassobureaus hebben hier niets te zeggen.
Wel slordig dat je die pillen had vergeten in je kleding. Ik stopte ze altijd in mijn onderbroek zoals vrijwel iedereen, daar vinden ze nooit iets bij een gewone festivalcontrole.
Klik om te vergroten...

Ja maar dan nemen ze hem bij zijn nekvel de eerstvolgende keer ze hem signaleren in België, :tongueout: of hij zou moeten beslissen nooit meer te komen feesten dan in Belgie :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."