#1
Er zijn best 2C-B-pillen die 20 or 25 milligram 2C-B bevatten. Maar de enige manier om zekerheid te verschaffen over de inhoud van de pillen is door ze te laten testen bij een testpunt van een verslavingszorginstelling of de GGD.
20 - 25 milligram 2C-B is voor de meeste mensen een stevige trip. De visuele effecten zijn dan vrij sterk. 2C-B is heel kleurrijk. Alles om je heen lijkt bijna in neonlicht gehuld. De vervormingen bestaan grotendeels uit complexe geometrische patronen. Er kan verwarring optreden, het besef van tijd gaat weg, je kan heel emotioneel worden, of juist heel vredig. Ook komen spierkrampen, misselijkheid en hoofdpijn redelijk veel voor. Zulke 'bodyload' kan je verminderen door 2 uur voor inname niet te eten.
(Check:
https://home.bnnvara.nl/video/dzifa-2c-b
en
)
Maar ik vind 2C-B eigenlijk het best tot haar recht komen direct nadat je MDMA (de drug in xtc-pillen) hebt gebruikt. Dat heb ik van biochemicus Alexander Shulgin geleerd (de man wiens naam ik kopieer door er 'neo' voor te zetten). Hij is de uitvinder van 2C-B en hij is degene die MDMA populair heeft gemaakt.
Shulgin besefte dat MDMA je in staat stelt beter in contact te komen met je diepst verborgen gevoelens, ideeƫn en herinneringen. Het probleem van MDMA is alleen dat de crash (het moment dat de effecten net weg zijn en je je vermoeid, vies en chagrijnig voelt) best wel vervelend is. Zeker als MDMA gebruikt wordt tussen partners (om emotionele verbinding te stimuleren) kan die crash van MDMA irritaties en zelfs ruzie veroorzaken. Heel het therapeutische effect van MDMA ineens weg.
Nou, om dat soort vervelende situaties te vermijden, dacht Alexander Shulgin dat 2C-B een ideale aanvulling zou zijn op MDMA. Als je vlak voordat de effecten van MDMA verdwenen zijn een pil met 2C-B neemt, dan gaan die twee middelen naadloos in elkaar over. Je tript dan niet meer heel hard (vanwege gewenning aan MDMA). Maar je raakt wel in een open, ontspannen en emotioneel open staat, waarin je de opgedane indrukken van MDMA optimaal kan verwerken.
Nu vind ik het eigenlijk te ver gaan om een combinatie van drugs aan te raden. Want MDMA en 2C-B zijn al middelen met een wat stijlere leercurve, zeg maar. Laat staan dat je dat tegelijkertijd gaat doen.
Alsnog noem ik de combinatie liefkozend 'Shulgintje', omdat het zijn favoriet was.
20 - 25 milligram 2C-B is voor de meeste mensen een stevige trip. De visuele effecten zijn dan vrij sterk. 2C-B is heel kleurrijk. Alles om je heen lijkt bijna in neonlicht gehuld. De vervormingen bestaan grotendeels uit complexe geometrische patronen. Er kan verwarring optreden, het besef van tijd gaat weg, je kan heel emotioneel worden, of juist heel vredig. Ook komen spierkrampen, misselijkheid en hoofdpijn redelijk veel voor. Zulke 'bodyload' kan je verminderen door 2 uur voor inname niet te eten.
(Check:
https://home.bnnvara.nl/video/dzifa-2c-b
en
)
Maar ik vind 2C-B eigenlijk het best tot haar recht komen direct nadat je MDMA (de drug in xtc-pillen) hebt gebruikt. Dat heb ik van biochemicus Alexander Shulgin geleerd (de man wiens naam ik kopieer door er 'neo' voor te zetten). Hij is de uitvinder van 2C-B en hij is degene die MDMA populair heeft gemaakt.
Shulgin besefte dat MDMA je in staat stelt beter in contact te komen met je diepst verborgen gevoelens, ideeƫn en herinneringen. Het probleem van MDMA is alleen dat de crash (het moment dat de effecten net weg zijn en je je vermoeid, vies en chagrijnig voelt) best wel vervelend is. Zeker als MDMA gebruikt wordt tussen partners (om emotionele verbinding te stimuleren) kan die crash van MDMA irritaties en zelfs ruzie veroorzaken. Heel het therapeutische effect van MDMA ineens weg.
Nou, om dat soort vervelende situaties te vermijden, dacht Alexander Shulgin dat 2C-B een ideale aanvulling zou zijn op MDMA. Als je vlak voordat de effecten van MDMA verdwenen zijn een pil met 2C-B neemt, dan gaan die twee middelen naadloos in elkaar over. Je tript dan niet meer heel hard (vanwege gewenning aan MDMA). Maar je raakt wel in een open, ontspannen en emotioneel open staat, waarin je de opgedane indrukken van MDMA optimaal kan verwerken.
Nu vind ik het eigenlijk te ver gaan om een combinatie van drugs aan te raden. Want MDMA en 2C-B zijn al middelen met een wat stijlere leercurve, zeg maar. Laat staan dat je dat tegelijkertijd gaat doen.
Alsnog noem ik de combinatie liefkozend 'Shulgintje', omdat het zijn favoriet was.
