Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMephedrone (miauw miauw, bubbels)

Mephedrone (miauw miauw, bubbels)

10 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Z
ZjwatteReakelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik op een festival Mephedrone van een vriendin gekregen. Het is een wit kristalachtig poeder en een designerdrug, dus er is niet veel over bekend. Ik heb een leuke ervaring ermee gehad, maar ik ben erg benieuwd naar de werking ervan.

Weet iemand hier meer over? Effecten zijn vergelijkbaar met mdma, dus werkt het ook via seratonine? ik hoor graag alles wat er te horen valt :)
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Precies zoals mdma alleen je gaat niet spacen, je blijft helder in je koppie. Heerlijk spul. het gaat inderdaad op je serotonine maar volgens mij zuipt het niet je serotonine helemaal leeg zoals bij mdma. Op internet staat dat Mephedrone een erge kater kan geven, maar ik vind het tot nu toe heel erg meevallen. Ook bij Mephedrone geld trouwens de 3 maanden regel.

Je gaat snel vaak bijnemen. De craving ernaar is heel erg groot, dus pas ermee op
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is heerlijk spul ja! Maar drang naar meer is wel iets waar dit goedje bekend om staat.
Werkt op je sero, dus liefst dezelfde pauze hanteren als met mdma. En verzorg je neus goed, niet onbelangrijk. Let op hoeveel je al genomen hebt, je neemt vaak meer dan gepland/bedoeld en hups daar zit je dan met je bloedneus. Niet iets wat je bepaald graag wil. :sweatsmile:
M
MondmaskerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heerlijk gevoel: extreme euforie, zelfverzekerd, actief, liefdevol...Een beetje zoals md maar helderder inderdaad. Heb ook last van mijn kaken en grote zwarte doppen maar minder extreem dan md. Drang naar meer is zeer intens na een half uur ben ik al geneigd om bij te snuiven. Kan er wel een gram doorjagen op 1 avond. Brand ook enorm en heb dagen erop vaak last van bloedneuzen. Heb een beetje een dubbel gevoel bij deze drug.
Iemand ervaring hoe het zit met verslaving na langere tijd gebruik? In vergelijking met coke, speed, ... Vind het moeilijk in te schatten
Z
ZjwatteReakelLid
01-01-2024, 00:00
#5
2cbarbeque zei:
Heerlijk gevoel: extreme euforie, zelfverzekerd, actief, liefdevol...Een beetje zoals md maar helderder inderdaad. Heb ook last van mijn kaken en grote zwarte doppen maar minder extreem dan md. Drang naar meer is zeer intens na een half uur ben ik al geneigd om bij te snuiven. Kan er wel een gram doorjagen op 1 avond. Brand ook enorm en heb dagen erop vaak last van bloedneuzen. Heb een beetje een dubbel gevoel bij deze drug.
Iemand ervaring hoe het zit met verslaving na langere tijd gebruik? In vergelijking met coke, speed, ... Vind het moeilijk in te schatten
Klik om te vergroten...

Geen idee hoe dat zit met verslaving, nog niet genoeg over bekend, maar voor mij is speed de dag na gebruik veel extremer qua craving naar meer. Ik heb niet echt de ervaring gehad dat ik meteen wilde bijnemen met mephedrone, ik heb maar 1x genomen en daarmee een uurtje lekker gegaan (totaal geen craving om bij te nemen).
Z
ZjwatteReakelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de reacties!

Ik heb nog wat dieper gezocht op internet, en ik vond dit artikel: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3246659/
Mephedrone zorgt volgens dit onderzoek voor een flinke stoot in seratonine EN dopamine, zelfs meer seratonine als mdma en meer dopamine als speed! Volgens de studie is de extra aanwezigheid van deze twee neurotransmitters al na 25 minuten gehalveerd. De extreme craving naar meer word dus makkelijk verklaard door de dopaminestoot, en het bekende mdma gevoel van mephedrone komt dus simpelweg door seratonine.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@ZjwatteReakel
Het onderzoek betreft (lab)ratten en geen mensen, toch wel vernoemenswaardig.

Ik denk dat vooral de korte halfwaardetijd van Mephedrone zorgt voor de craving.
d
dnmsurferLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het fantastisch spul. Kater valt reuze mee en je kunt blijven redosen. Nasaal ongeveer een uurtje keihard gaan en oraal 2 a 3 uur lekker, maar minder hard. Die eerste keer een lijntje is niet normaal euforisch.

mdma voel ik geen drol meer van, maar dit blijft werken.

Als je verslavings gevoelig bent moet je wel uitkijken. Niet snuiven want dan wordt heel morish en moeilijk te stoppen.

Weeg je geplande hoeveelheid van te voren af en leg de rest weg, want een open zakje op tafel gaat leeg :wink:

orale dosering is 250mg a 300mg en nasaal meestal 100-125mg lijntjes. Als je geen tolerantie hebt voor serotonine en dopamine releasers zou ik lager beginnen in de dosering range: http://drugs.tripsit.me/mephedrone
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#9
dnmsurfer zei:
Ik vind het fantastisch spul. Kater valt reuze mee en je kunt blijven redosen. Nasaal ongeveer een uurtje keihard gaan en oraal 2 a 3 uur lekker, maar minder ha
Klik om te vergroten...
Precies, ik vind het ook fantastisch spul! :)

Wel wil ik er bij zeggen dat mephedrone bij mij best wel een flinke kater geeft. De hoofdpijn die ik voel vind ik gelijk aan de hoofdpijn na pep en na die van XTC. Alleen is het wat korter van duur. Bij mij werkt mephedrone oraal ongeveer 1 tot 2 uur. Hierdoor heb ik in ieder geval snel de zin om bij te nemen, al word ik toch iedere keer weer verrast door de tolerantie die zeer snel om de hoek komt kijken. Als ik mephedrone nasaal ga nemen, werkt het nog korter en krijgt mijn neus echt een flinke opdonder. Na 2 lijnen kan mijn neus al niks meer binnenhouden. :P

ZjwatteReakel zei:
Het is een wit kristalachtig poeder en een designerdrug, dus er is niet veel over bekend. Ik heb een leuke ervaring ermee gehad, maar ik ben erg benieuwd naar de werking ervan.
Klik om te vergroten...
Mephedrone is een illegale drug en zeker geen designerdrug. Het broertje van mephedrone (4-MMC), 3-MMC, is wel een designerdrug. Er is al aardig wat over bekent, maar niet op de lange termijn qua gebruik. De effecten zijn heel makkelijk te vergelijken met speed, xtc en ook een beetje sos. (omdat dit 3 amfetamines zijn: pep, xtc, 4mmc. En sos vanwege de afgifte van dopamine.)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@dnmsurfer
Als mdma niet meer voor je werkt lijkt het me verstandig om eens een lange pauze te gaan houden.
d
dnmsurferLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
@dnmsurfer
Als mdma niet meer voor je werkt lijkt het me verstandig om eens een lange pauze te gaan houden.
Klik om te vergroten...

Laatste pauze was 6 maanden en heeft geen drol gedaan. Het vervelende is ook dat ik minder vaak gebruik als mijn vrienden en ook minder grote hoeveelheden en zij gaan nog steeds hard.

Na ongeveer 10x mdma gebruikt te hebben had ik al een behoorlijke tolerantie ondanks dat ik altijd 3 maanden er tussen hield.

Ik heb wel soortgelijke situaties gelezen waar een pauze van 5 jaar wel werkte. Maar dan zou ik natuurlijk ook geen andere serotonine releasers kunnen gebruiken in die periode.

En zo erg mis ik het toch niet. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."