Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeuke stimulerende RC's?

Leuke stimulerende RC's?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Speed voldoet toch aan die omschrijving? Waarom zoek je dan een vervanger?

Dus geen gemekker, pep is lekker! :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk. Gewoon lekker aan de pep gaan dus.

En ja, geen gemekker, pep is heel erg lekker !
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou ja kijk @MDMAZING
Ik vind pep persoonlijk gewoon een fijne upper, ook nog eens uiterst goedkoop en voor mij potent genoeg (ik heb er zelf niet zo veel van nodig), dan heb ik zoals ik het gebruik nooit last van enige vorm van dips en dan vind ik pep toch wel de perfecte upper. Dus heb ik gewoon besloten dat er geen enkele noodzaak is om naar een vervanger te zoeken.

Ze zijn er wel hoor redelijke pep-vervangers, @Jmths heeft wel flink wat ervaring met RC-uppers (misschien dat die je nog wat tips kan geven), maar die is toch ook weer bij doodgewone amfetamine uitgekomen als ik me niet vergis.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hexen, maar daar zou ik voorzichtig mee zijn want er is nog maar weinig informatie over bekend en daar raak je best makkelijk verslaafd aan.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
@Jmths heeft wel flink wat ervaring met RC-uppers
Klik om te vergroten...
Mja, kan wel wat vertellen wat eventueel interessant is en waarom maar de vraag is naar een euforische stimulant specifiek. Dan kom je toch wel standaard uit bij amfetamine analogen met aanzienlijke serotonine bijslag en kun je het beter gewoon bij Amfetamine houden zoals PsyTekZ al noemde.

Als antwoord op die vraag zou ik zeggen 3-FMA, maar dan leun je eigenlijk al een beetje in de richting van 4-FA.

Ketakoekjes noemt nog Hexen, in principe gewoon Amfetamine met wat extra meuk aan de staart waardoor je Amfetamine krijgt met wat meer fysieke bijwerkingen. Het voordeel dat Hexen heeft boven Amfetamine is dat je het kunt vapen wat de ervaring wel aanzienlijk wil veranderen. Maar dan ben je waarschijnlijk beter af met het sterk gelijkende N-Ethyl-Pentedrone (NEP) wat net iets minder extra meuk aan de staart heeft en dus net iets minder fysieke bijwerkingen.

Amfetamine bestaat dus uit de veel voorkomende lichamelijke neurotransmitter phenylethylamine met daaraan vast een methylgroep. Iets dat je wel vaker ziet in het lichaam, bijvoorbeeld wanneer het lichaam de effecten van noradrenaline versterkt plakt deze er eveneens een methylgroep aan vast om het meer bekende adrenaline te vormen.

Op de wikipedia wordt Amfetamine dan ook omschreven als semi synthetisch. Des te meer ja af wijkt van de Amfetamine basisstructuur des te minder de moeite een stimulant vaak wordt. Met wellicht Methamfetamine als uitzondering maar dat heeft dus weer serotonine affiniteit waardoor deze aanzienlijk verslavender wordt. Al ben ik eigenlijk wel benieuwd naar N-Ethyl-Amfetamine, Amfetamine met minder fysieke bijwerkingen klinkt als een droom in mijn oren.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
BadassPsycho zei:
Ik heb gelezen dat 2-FMA wel een interessante stof kan zijn. Sowieso minder bijwerkingen, wel minder euforie dan 'normale' speed. Heel functioneel in lage dosissen.
Klik om te vergroten...
Yush, ik heb zelf dus 2-FMA ongeveer een jaar lang functioneel toegepast en was hier altijd wel aardig over te spreken ondanks dat het wel een centje extra kost ten opzichte van soortgelijke stimulanten. Een vrij rustig aanvoelende stimulant die desondanks toch wel een relatief waardeerbaar effect kan leveren. Al vinden sommigen de effecten van 2-FMA weer net iets te subtiel.

Uit wat ik opmaakte uit receptorbindingsaffiniteit heeft 2-FMA een serotonine affiniteit die grof geschat ongeveer de helft is van dat van Methamfetamine wat voor mij persoonlijk nog wel binnen de grens van acceptabel valt qua misbruik potentieel.

Wanneer 2-FMA hoger gedoseerd wordt wordt de gebruiker al relatief snel geconfronteerd met fysieke bijwerkingen. Wat dat betreft wellicht meer vergelijkbaar aan methylfenidaat (Ritalin). Naast dat 2-FMA in de juiste context functioneel wel een meerwaarde kan hebben heeft deze ook wel een subtiel rustgevend effect mits met beleid gedoseerd.
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Mja, kan wel wat vertellen wat eventueel interessant is en waarom maar de vraag is naar een euforische stimulant specifiek. Dan kom je toch wel standaard uit bij amfetamine analogen met aanzienlijke serotonine bijslag en kun je het beter gewoon bij Amfetamine houden zoals PsyTekZ al noemde.

Als antwoord op die vraag zou ik zeggen 3-FMA, maar dan leun je eigenlijk al een beetje in de richting van 4-FA.

Ketakoekjes noemt nog Hexen, in principe gewoon Amfetamine met wat extra meuk aan de staart waardoor je Amfetamine krijgt met wat meer fysieke bijwerkingen. Het voordeel dat Hexen heeft boven Amfetamine is dat je het kunt vapen wat de ervaring wel aanzienlijk wil veranderen. Maar dan ben je waarschijnlijk beter af met het sterk gelijkende N-Ethyl-Pentedrone (NEP) wat net iets minder extra meuk aan de staart heeft en dus net iets minder fysieke bijwerkingen.

Amfetamine bestaat dus uit de veel voorkomende lichamelijke neurotransmitter phenylethylamine met daaraan vast een methylgroep. Iets dat je wel vaker ziet in het lichaam, bijvoorbeeld wanneer het lichaam de effecten van noradrenaline versterkt plakt deze er eveneens een methylgroep aan vast om het meer bekende adrenaline te vormen.

Op de wikipedia wordt Amfetamine dan ook omschreven als semi synthetisch. Des te meer ja af wijkt van de Amfetamine basisstructuur des te minder de moeite een stimulant vaak wordt. Met wellicht Methamfetamine als uitzondering maar dat heeft dus weer serotonine affiniteit waardoor deze aanzienlijk verslavender wordt. Al ben ik eigenlijk wel benieuwd naar N-Ethyl-Amfetamine, Amfetamine met minder fysieke bijwerkingen klinkt als een droom in mijn oren.
Klik om te vergroten...

Ik heb gelezen dat 2-FMA wel een interessante stof kan zijn. Sowieso minder bijwerkingen, wel minder euforie dan 'normale' speed. Heel functioneel in lage dosissen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat zijn nou leuke stimulerende middelen die lijken op speed oid. En gaan alle stimulerende middelen op je serotonine? Ik zoek meer een stimulerende middel waarbij je je ook wel eurofisch voelt.

thanks :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zoek meer een stimulerende middel waarbij je je ook wel eurofisch voelt.
Klik om te vergroten...
Speed voldoet toch aan die omschrijving? Waarom zoek je dan een vervanger?

Dus geen gemekker, pep is lekker! :tonguewink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mensen worden teveel verwend mer RC's. Vroeger was het gewoon pep zonder veel gezeik. Nu willen ze een stof die hun het gevoel van mdma geeft, de schade gelijk aan koffie en een comedown even relaxed als een jointje.

Ik zou toch ook gewoon opteren voor goeie ouwe pep!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."