Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe verantwoord is het om 4f te gebruiken vanavond na recentelijk xtc te hebben gebruikt?

Hoe verantwoord is het om 4f te gebruiken vanavond na recentelijk xtc te hebben gebruikt?

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
Pencil9876 zei:
Hoe verantwoord is het om vanavond ook 4f te gebruiken
Klik om te vergroten...
Niet verantwoord. Qua schade zal het wel meevallen maar je zet hiermee een deurtje open naar vaker de 3 maanden regel verbreken. Er is namelijk elke week wel een gelegenheid (of meerdere in mijn geval) om serotonine slurpende drugs te gebruiken. Hou je gewoon aan de 3 maanden regel, dan blijft het leuk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
b
benzzzyLid
Als je de doseringen normaal houd en niet meer dan 1x bijpakt met de mdma dan zal dit nog niet zozeer problematisch zijn.

Niet super verantwoord maar ook niet onverantwoord zolang dit geen gewoonte word.
D
De ZandmanLid
Bij te vaak gebruik, plus teveel bijpakken, dan je kaken...je kakement gaat naar de klote!
In de kliniek zag ik enkele medeclienten die hun tanden aan gort hadden gemalen....
Zoiets moet je toch niet willen zo lijkt me!
F
FerdFatoehausLid
Legio Patria Nostra zei:
Bij te vaak gebruik, plus teveel bijpakken, dan je kaken...je kakement gaat naar de klote!
In de kliniek zag ik enkele medeclienten die hun tanden aan gort hadden gemalen....
Zoiets moet je toch niet willen zo lijkt me!
Klik om te vergroten...
Denk niet dat OP meteen in de kliniek terecht komt na een keer de 3 maanden regel verbreken. Vermalen gebitten lijkt me meer iets voor dagelijkse speed misbruikers.
P
Pencil9876Lid
Ik heb de verleiding kunnen weerstaan en heb afgelopen vrijdag niks geks gedaan. In het verleden wist ik niet van het bestaan van de 3 maanden regel af en heb ik een paar keer mdma gegooid met maar een paar weken ertussen. Achteraf ben ik stom geweest en had ik me moeten verdiepen in de materie maar ik kan de tijd toch niet terugdraaien en het enige dat mij nu rest is te handelen naar de kennis die ik nu wel heb
R
RtbyLid
Pencil9876 zei:
Ik heb de verleiding kunnen weerstaan en heb afgelopen vrijdag niks geks gedaan. In het verleden wist ik niet van het bestaan van de 3 maanden regel af en heb ik een paar keer mdma gegooid met maar een paar weken ertussen. Achteraf ben ik stom geweest en had ik me moeten verdiepen in de materie maar ik kan de tijd toch niet terugdraaien en het enige dat mij nu rest is te handelen naar de kennis die ik nu wel heb
Klik om te vergroten...
Goed gedaan Pencil! Lijkt me de beste keuze om het voor jezelf op de lange termijn leuk te houden :)
F
FerdFatoehausLid
Pencil9876 zei:
Achteraf ben ik stom geweest en had ik me moeten verdiepen in de materie maar ik kan de tijd toch niet terugdraaien en het enige dat mij nu rest is te handelen naar de kennis die ik nu wel heb
Klik om te vergroten...
Prima toch. Je bent er iig goed mee bezig. De meeste gebruikers weten niet eens van de 3 maanden regel.
E
EikLid
Pencil9876 zei:
Klik om te vergroten...
Ik vind je gedrag aanpassen nadat je ontdekt dat je in het verleden fouten hebt gemaakt eerder een teken van intelligentie. Er zijn genoeg mensen die MDMA misbruiken en niets weten van de 3 maanden regel en zich er ook niets van aantrekken als ze er wel iets over horen.
D
De ZandmanLid
Is dit niet ook het gevolg van het feit, dat wanneer je de 3 maanden regel aan de laars lapt, je niet meteen de gevolgen daarvan ondervindt?
Hoe lang kun je bijvoorbeeld laten we zeggen 1 x per 2 of 3 weken stevig aan de mdma gaan vóór dat je daarvan echt iets merkt?
Mij lijkt het, als je vaak mdma neemt en je merkt dit vrij direct, door bijv. een meerdaagse kater van jewelste, dat je heeeel vlot je gebruik zal aanpassen.
F
FerdFatoehausLid
Legio Patria Nostra zei:
Is dit niet ook het gevolg van het feit, dat wanneer je de 3 maanden regel aan de laars lapt, je niet meteen de gevolgen daarvan ondervindt?
Hoe lang kun je bijvoorbeeld laten we zeggen 1 x per 2 of 3 weken stevig aan de mdma gaan vóór dat je daarvan echt iets merkt?
Mij lijkt het, als je vaak mdma neemt en je merkt dit vrij direct, door bijv. een meerdaagse kater van jewelste, dat je heeeel vlot je gebruik zal aanpassen.
Klik om te vergroten...
Voor sommigen is de kater juist een reden om het een week later weer te doen. Looking at myself..
R
RivalrieLid
Idealiter 3 maanden wachten... Volgens jellinek(dacht ik) zou het echter na 6 weken al kunnen zonder dat je extra schade oploopt.

Als het vaak gebruikt gaat wel dr magie er af.....
P
Pencil9876Lid
Hallo mensen.

Ergens in de eerste week van januari heb ik voor het laatst xtc gebruikt (ong. 100 mg mdma) en ik ben van plan om op een feestje op 30 april weer xtc of 4f te gebruiken. Hoe verantwoord is het om vanavond ook 4f te gebruiken als ik zeker weet dat ik op 30 april ook weer 4f of xtc wil gebruiken (terwijl de laatste keer xtc ook nog heel recent was). Ik weet even niet meer welke variant van 4f vanavond voor mij beschikbaar was (4fma of 4fa).

Dankjewel.
M
MDMAZIINGLid
Niet goed he. Minimaal 3/4 maanden ertussen houden. Ik weet dit was niet het antwoord waar je op gehoopt had
D
De ZandmanLid
Is je gezondheid niet veel belangrijker, dan dat ene feestje.
Ik zou me toch wel aan de 3 maanden regel houden. Die Is niet voor niks als soort van " gedragsregel" vastgesteld...
Er komen vast nog wel méér feestjes....
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."