Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDCK: Ik snap het nut niet van dit spul

DCK: Ik snap het nut niet van dit spul

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Ik had een paar jaar geleden doorzichtige kristal brokjes O-PCM / DCK welke in fel wit (HCl) kristal poeder veranderde wanneer je het grindde. Wel fijn product dat zeer zuiver over kwam in ieder geval. Moest je wel even fatsoenlijk grinden / fijn stampen wou het niet te hard prikken in je neus. Ik heb sporadisch ook wel beige-bruine RC dissociatieven met een meel ogende / gelijkende structuur, niet zozeer wat ik zou omschrijven als zandstructuur. Dat deed zijn werk ook prima al oogde het iets minder spannend.

Ik had het idee dat O-PCM / DCK in gewicht ongeveer even potent was als MXE, 20mg met later een 15mg redose zal wellicht wat mild aangevoeld hebben.

Met uitzondering van MXE vond ik alle dissociatieven wel wat prikken.

Beetje lage dosering ook denk ik maar O-PCM / DCK is inderdaad een relatief helder dissociatief. Als ik kijk naar het heldere karakter, de specifieke potentie in gewicht, opkomst snelheid en duratie denk ik dat er wel een argument gemaakt kan worden dat O-PCM / DCK wellicht het meest ideale dissociatief is voor een (introspectieve) hole ervaring. Maar dissociatieven kunnen ook wel een beetje kil aanvoelen inderdaad.

Als je O-PCM / DCK te helder vindt aanvoelen kan dat ook wel eens het geval wezen met de ethyl variant O-PCE.
Persoonlijk zie ik O-PCM plat verwoord als een beetje de meer gebruiksvriendelijke versie van O-PCE.

Ik had vandaag een sample verwacht maar door vertraging dinsdag pas, MXPr is de propyl variant waar MXE de ethyl variant is. Een methyl en ethyl groep laat zich vaak relatief goed vervangen door een propylgroep zoals je bijvoorbeeld kunt zien bij tryptamines (DPT/dipropyltryptamine) en Fenidaten (PPH/propylfenidaat). Isopropyl is trouwens propyl ('3 zwarte streepjes') maar dan in een driehoekje in plaats van (horizontaal) uitgestrekt. Hierbij kun je denken aan Tryptamines zoals DIPT/Di-IsoPropyl-Tryptamine en de Fenidaat IPH/IsoPropylFenidaat.

Ik hoop vooral dat MXPr het warme serotonine dekentje van MXE een beetje behouden heeft. Wel spijtig dat MXPr prijzig is en dat waarschijnlijk niet zal veranderen in verband met het synthese proces.
Klik om te vergroten...
Mijne kwam de volgende dag al binnen:grin:, ga het straks testen. Zal in het welke gebruik je op dit moment zeggen wat ik ervan vind.

Ben zeer benieuwd en heb nooit MXE gebruikt. Ik ervaar O-PCE wel als euphorisch en warm, dus ben benieuwd naar het verschil. Misschien gaat dit de stof zijn waar ik voor het eerst op hole, dit heb ik nogsteeds nooit gedaan raar genoeg. (Niet vandaag trouwens).

Hoogste dosis is 32mg 3-MeO-PCP en een andere keer 150mg ketamine in een keer, maar een echte hole nog niet ervaren..

Ook 2-FMA, DCK en 3-HO-PCP binnen!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Nee 'ego death' gaat over dat je eventjes geen besef meer hebt van wie je bent. De grenzen van je lichaam zijn dan zo vervaagd dat je niet meer weet wat 'ik' is. Dat kan een verbindende ervaring zijn, maar soms ook angstig. Maar de ervaring is wel altijd tijdelijk. Hoewel je vanuit zo'n ego-dood natuurlijk een nieuw inzicht kunt krijgen wat wel weer invloed heeft op hoe je in het leven staat.
Klik om te vergroten...
Ben jij van mening dat een ego death los staat van kunnen bewegen. Sommige mensen zeggen dat als je een ego death ervaart (op psychedelica) je je niet meer kunt bewegen.

Ik heb naar mijn idee een keer een ego death gehad, maar kon toen wel nog bewegen. Ik dacht gewoon niet meer als mezelf na. Er werd voor mij gedacht en ik had er geen mening over. Ik kon er niet opin gaan. Ik was niet ik, LSD liet mij ervaren. Mijn mening bestond niet meer, er was niks meer. Ik wist misschien wel wat mijn naam was, maar niet wat ik ben. Ik wist niet meer dat ik links ben politiek gezien, ik wist niet meer hoe ik normaal zou reageren op wat er gebeurde. Het gebeurde gewoon.

Misschien zou ik het als third person view kunnen vertalen. Ik was iemand die bij wijze van spreke 1 jaar was en niks van de wereld wist.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stonologie zei:
Ben jij van mening dat een ego death los staat van kunnen bewegen. Sommige mensen zeggen dat als je een ego death ervaart (op psychedelica) je je niet meer kunt bewegen.
Klik om te vergroten...
Ja wat mij betreft zijn dat dus twee verschillende dingen. Een ego-dood definieer ik als: 'het verliezen van het concept van jezelf'. Je weet niet meer wat 'ik' is. Daar kan dus een nuanceverschil tussen zitten met een out-of-body-experience, waarbij je het gevoel hebt naast je lichaam te staan of uit je lichaam te treden. En het is ook een verschil met een mystieke ervaring, wat een bredere term is voor een ervaring die niet of nauwelijks in woorden te vatten is maar wel grote emotionele of spirituele waarde heeft.

Ik heb ook wel eens iemand meegemaakt die na veel te veel LSD niet meer aanspreekbaar was, maar die het toch nog voor elkaar kreeg om in het water te springen. Volgens mij had die persoon dus een ego-dood, maar kon nog wel bewegen.
(Hij is overigens niet verdronken en een paar uur later voelde hij zich weer goed)
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gympie zei:
aha, dan ik heb ik ook wel eens ego death meegemaakt op 3-meo-pcp.. was best eng ja.

en een hole op oa ketamine.. dmv van oraal nuttigen.
Klik om te vergroten...
Oraal holen? Had je een gram in een capsule gedouwd ofzo?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ja wat mij betreft zijn dat dus twee verschillende dingen. Een ego-dood definieer ik als: 'het verliezen van het concept van jezelf'. Je weet niet meer wat 'ik' is. Daar kan dus een nuanceverschil tussen zitten met een out-of-body-experience, waarbij je het gevoel hebt naast je lichaam te staan of uit je lichaam te treden. En het is ook een verschil met een mystieke ervaring, wat een bredere term is voor een ervaring die niet of nauwelijks in woorden te vatten is maar wel grote emotionele of spirituele waarde heeft.

Ik heb ook wel eens iemand meegemaakt die na veel te veel LSD niet meer aanspreekbaar was, maar die het toch nog voor elkaar kreeg om in het water te springen. Volgens mij had die persoon dus een ego-dood, maar kon nog wel bewegen.
(Hij is overigens niet verdronken en een paar uur later voelde hij zich weer goed)
Klik om te vergroten...
Hmm dank voor je reactie. Ik merk dat iedereen een eigen idee heeft bij "ego-death". Het is een lastig begrip om vast te stellen. Wel ben ik het helemaal met je eens, ik denk ook dat ik toen een ego death had.

Ging hij slecht er op? Voor mij voelde het niet negatief aan, al was de boodschap niet leuk en heftig. Het voelde toch goed op een of andere manier, omdat ik merkte dat als ik mij er helemaal aan overgaf het allemaal goed zou komen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Buu zei:
Oraal holen? Had je een gram in een capsule gedouwd ofzo?
Klik om te vergroten...

khad al verschillende andere disso's op..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stonologie zei:
Ging hij slecht er op?
Klik om te vergroten...
Toen hij bijkwam zei hij steeds: 'sorry, sorry, sorry!' Omdat hij had ervaren dat de wereld was ontploft en dat was zijn schuld omdat hij te veel LSD had genomen.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Toen hij bijkwam zei hij steeds: 'sorry, sorry, sorry!' Omdat hij had ervaren dat de wereld was ontploft en dat was zijn schuld omdat hij te veel LSD had genomen.
Klik om te vergroten...
Ohhh hahaha, dat klinkt nog wel als net wat heftiger dan wat ik meemaakte. Klinkt zeer heftig.

Bij mij was het meer spiritueel, ik kreeg te horen wie er van mij hield en aan wie ik in mijn leven meer aandacht moet geven. Het liet mij heel duidelijk voelen dat liefde is waarom alles draait.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Over het begrip 'hole' twijfel ik ook wel eens.
Klik om te vergroten...
De term "holen" refereert naar het punt waarop je de fysieke sensatie van je lichaam verliest waarbij de persoon eerst ervaart dat deze door de grond zakt vervolgens steeds harder begint te vallen en uiteindelijk het gevoel ervaart dat deze zweeft. Tijdens een hole ervaring lig je dus automatisch plat tegen de grond en kun je je lichaam niet meer bewegen.

Wat de ervaring inhoudelijk omvat kan sterk verschillen per persoon, voor mij voelt het een beetje als een droom / andere dimensie. Afhankelijk van het dissociatief (O-PCM / DCK & O-PCE) kun je deze staat ook meer lucide ervaren. Ik ervaar een 'hole' ervaring zoals ik die ken ook altijd als buitengewoon rustgevend.

Hoge doseringen psychedelica en dissociatieven alhoewel er raakvlakken zijn voelen voor mij toch wel aardig fundamenteel anders aan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
De afgelopen week heb ik me gestort op een reeks verschillende soorten dissociatieve middelen ('disso's'). Gisteravond stond deschloroketamine (DCK) op het menu. Spoiler: ik snap het nut van dat spul niet helemaal.

Eerder kon je lezen dat ik:
-3-MeO-PCP verrassend lekker vond
-2-FDCK saaier vond dan ketamine
-ook wel eens MXE en ketamine heb geprobeerd (check de comments)

Dit keer had ik een zakje deschloroketamine voor me liggen. Het poeder was een beetje beige-bruin met een zandstructuur. Ik keek nog even op Psychonautwiki om de dosering te dubbelchecken. Uit de tabel met doseringen begreep ik dat 20 milligram wel een aardige startdosis zou zijn. Als ik dan niet genoeg voelde kon ik nog wel 15 milligram erbij nemen.

Ik begon dus een lijntje van 20 milligram te snuiven, rond een uurtje of 19.00. Het prikte een beetje in mijn neus. Dat verraste me een beetje, omdat ik ketamine, MXE, 3-MeO-PCP en 2-FDCK niet echt vond prikken in de neus. Het prikkende gevoel was gelukkig niet heel ernstig.

Anders dan met ketamine komt dit spul best langzaam opzetten. Pas na een paar minuten merkt ik heel voorzichtig de eerste effecten. Ik voelde dat ik wat coördinatie over mijn lichaamsbeweging verloor. Eerst bleef het daarbij. Maar gedurende een half uur bleef dat gevoel telkens een beetje opbouwen. Mijn ogen leker op een of andere manier wat dieper in hun kassen te liggen. Ik voelde bovendien een lichte spanning in mijn buik, waarvan ik niet zeker wist of die werd veroorzaakt door het middel, of meer door de spanning van een nieuw middel uitproberen. Nog voordat ik de piek bereikte besloot ik dat het nog wel wat harder kon. Ik pakte er nog een lijntje van 15 milligram bij, om zo op een 'strong' dosis uit te komen.

Ik bleef verrassend helder in mijn hoofd. Het was zelfs lastig herkennen dat ik onder invloed was, omdat ik in mijn gezichtsveld eigenlijk niks zag gebeuren. Alles leek gewoon scherp en helder. Ook hoorde ik geen gekke geluidjes. Maar als ik probeerde rond te lopen dan voelde ik wel dat mijn bewegingen met wat meer vertraging verliepen dan ik verwachtte. Daardoor zwalkte ik een klein beetje en had ik moeite om tafels en stoelen te ontwijken.

Echt recreatief vond ik deze ervaring niet. Ik snap niet helemaal wat het nut is van je coördinatie verliezen. Tenzij je dat hilarisch vindt natuurlijk, niet meer goed kunnen rondlopen. Maar dat was wel zo'n beetje het enige gevoel wat ik van dit spul kreeg. De rest voelde heel normaal aan eigenlijk.

Ondertussen kreeg ik wel zin om te eten. Ik heb toen nog maar een tweede portie asperges gekookt en twee eieren, als aanvullend avondeten. Het koken verliep op zich goed, alleen vergat ik een keer het gas aan te zetten en vond ik het lastig om de tijd bij te houden. Ik was ook vergeten een wekker te zetten. Hoewel ik het idee had dat ik best nuchter was, bleek mijn geheugen dus wel een stuk verminderd. Dat had ik op zich wel door. Maar ik voelde me heel normaal.

Dat bleef zo totdat ik 's avonds voor het slapen nog even probeerde te masturberen. Dat ging op zich aardig, tot ik een hoogtepunt bereikte. Precies op dat moment voelde het alsof mijn geslachtsdeel verdoofd was. Hoewel ik mijn lichaam kon voel schokken, kwamen daar niet de golven van warm puur plezier bij kijken. Het was alsof mijn lichaam een orgasme beleefde, maar ik daar niet van kon meegenieten.

Wat een domper zeg.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Precies op dat moment voelde het alsof mijn geslachtsdeel verdoofd was.
Klik om te vergroten...
Nooit fappen als je op een dissociatief hebt gezeten die dag, heel raar inderdaad. Heb ik bij elke disso wel.

Verder interessant, iedereen is altijd enthousiast over DCK dus moet het zelf nog een keer proberen. Ik vind disso's wel echt heel leuk, maar meer de PCP/PCE varianten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stonologie zei:
Verder interessant, iedereen is altijd enthousiast over DCK dus moet het zelf nog een keer proberen. Ik vind disso's wel echt heel leuk, maar meer de PCP/PCE varianten.
Klik om te vergroten...
Ja ik zag dat die ook nog lichte affiniteit hebben voor de serotonine transponder (SERT). Mogelijk geeft dat het ook een wat zachter en vriendelijker karakter.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ooit DCK genomen maar dat waren kristallen. Ik vond het wel een goeie disso hoor!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Meh, weet niet zo goed of ik dit goedje wil testen. Hoor zulke wisselende verhalen erover. 🙃
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
8️⃣6️⃣ zei:
Ik heb ooit DCK genomen maar dat waren kristallen. Ik vond het wel een goeie disso hoor!
Klik om te vergroten...
Mijn DCK, 3-HO-PCP en MXPr komen komende dagen binnen, ben zeer benieuwd!

Vooral naar MXPr..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Stonologie
MXPr werd even gehyped toen het net op de markt verscheen als zijnde de nieuwe MXE maar ik heb er verder niemand meer over gehoord. Volgens mij was toen de wens de vader van de gedachte en is ie niet zo bijzonder, maar ik kan me vergissen.

Ik ga ook mijn disso verzameling eens uitbreiden binnenkort. DCK, nog wat meer O-PCE en wellicht dipenide en ephenide en/of MXPr puur voor de verzameling
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb inderdaad ook witte DCK. Ik vind het de lekkerste disso tot dusver. Voelt ook relaxter aan dan MXE, al heb ik meer ervaring met DCK dan MXE.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Het poeder was een beetje beige-bruin met een zandstructuur.
Klik om te vergroten...
Ik had een paar jaar geleden doorzichtige kristal brokjes O-PCM / DCK welke in fel wit (HCl) kristal poeder veranderde wanneer je het grindde. Wel fijn product dat zeer zuiver over kwam in ieder geval. Moest je wel even fatsoenlijk grinden / fijn stampen wou het niet te hard prikken in je neus. Ik heb sporadisch ook wel beige-bruine RC dissociatieven met een meel ogende / gelijkende structuur, niet zozeer wat ik zou omschrijven als zandstructuur. Dat deed zijn werk ook prima al oogde het iets minder spannend.
Neo-Shulginist zei:
Uit de tabel met doseringen begreep ik dat 20 milligram wel een aardige startdosis zou zijn. Als ik dan niet genoeg voelde kon ik nog wel 15 milligram erbij nemen.
Klik om te vergroten...
Ik had het idee dat O-PCM / DCK in gewicht ongeveer even potent was als MXE, 20mg met later een 15mg redose zal wellicht wat mild aangevoeld hebben.
Neo-Shulginist zei:
Dat verraste me een beetje, omdat ik ketamine, MXE, 3-MeO-PCP en 2-FDCK niet echt vond prikken in de neus.
Klik om te vergroten...
Met uitzondering van MXE vond ik alle dissociatieven wel wat prikken.
Neo-Shulginist zei:
Ik bleef verrassend helder in mijn hoofd.
Klik om te vergroten...
Beetje lage dosering ook denk ik maar O-PCM / DCK is inderdaad een relatief helder dissociatief. Als ik kijk naar het heldere karakter, de specifieke potentie in gewicht, opkomst snelheid en duratie denk ik dat er wel een argument gemaakt kan worden dat O-PCM / DCK wellicht het meest ideale dissociatief is voor een (introspectieve) hole ervaring. Maar dissociatieven kunnen ook wel een beetje kil aanvoelen inderdaad.

Als je O-PCM / DCK te helder vindt aanvoelen kan dat ook wel eens het geval wezen met de ethyl variant O-PCE.
Persoonlijk zie ik O-PCM plat verwoord als een beetje de meer gebruiksvriendelijke versie van O-PCE.
Stonologie zei:
Vooral naar MXPr..
Klik om te vergroten...
Ik had vandaag een sample verwacht maar door vertraging dinsdag pas, MXPr is de propyl variant waar MXE de ethyl variant is. Een methyl en ethyl groep laat zich vaak relatief goed vervangen door een propylgroep zoals je bijvoorbeeld kunt zien bij tryptamines (DPT/dipropyltryptamine) en Fenidaten (PPH/propylfenidaat). Isopropyl is trouwens propyl ('3 zwarte streepjes') maar dan in een driehoekje in plaats van (horizontaal) uitgestrekt. Hierbij kun je denken aan Tryptamines zoals DIPT/Di-IsoPropyl-Tryptamine en de Fenidaat IPH/IsoPropylFenidaat.

Ik hoop vooral dat MXPr het warme serotonine dekentje van MXE een beetje behouden heeft. Wel spijtig dat MXPr prijzig is en dat waarschijnlijk niet zal veranderen in verband met het synthese proces.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Stonologie zei:
Mijne kwam de volgende dag al binnen:grin:, ga het straks testen. Zal in het welke gebruik je op dit moment zeggen wat ik ervan vind.

Ben zeer benieuwd en heb nooit MXE gebruikt. Ik ervaar O-PCE wel als euphorisch en warm, dus ben benieuwd naar het verschil. Misschien gaat dit de stof zijn waar ik voor het eerst op hole, dit heb ik nogsteeds nooit gedaan raar genoeg. (Niet vandaag trouwens).

Hoogste dosis is 32mg 3-MeO-PCP en een andere keer 150mg ketamine in een keer, maar een echte hole nog niet ervaren..

Ook 2-FMA, DCK en 3-HO-PCP binnen!
Klik om te vergroten...

kweet niet precies wat een hole moet zijn..
maarik geloof het een paar keer ervaren te hebben.. en het is echt geweldig.. en beter dan het woord doet vermoeden..
khad je nog gelinkt naar m'n 3-meo-pcp + o-pce = mxr ervaring

Welke drugs gebruik jij op dit moment?

biertje, glaasje whisky.. ± 5mg disso's. verdeling 1/3 3-meo-pcp 2/3 o-pce + 3mg 3-ho-pcp 4e dissoooooooo ..wat mg'tjes ketaaaaa.. lolariussshhh.. biertjes en whisky gaan ook lekker.. xxx
drugsforum.nl drugsforum.nl
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
kweet niet precies wat een hole moet zijn..
maarik geloof het een paar keer ervaren te hebben.. en het is echt geweldig.. en beter dan het woord doet vermoeden..
khad je nog gelinkt naar m'n 3-meo-pcp + o-pce = mxr ervaring

Welke drugs gebruik jij op dit moment?

biertje, glaasje whisky.. ± 5mg disso's. verdeling 1/3 3-meo-pcp 2/3 o-pce + 3mg 3-ho-pcp 4e dissoooooooo ..wat mg'tjes ketaaaaa.. lolariussshhh.. biertjes en whisky gaan ook lekker.. xxx
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...
Een hole word beschreven als scheiding van het lichaam en de geest. Je kan niet meer bewegen en hallucineerd. Ik geloof dat een hole altijd een ego death is, maar daar durf ik niks over te zeggen.

Vaak gaan mensen door tunnels in een hole, en ze hallucineren met CEV.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."