Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-ABP of 5-MAPB?

5-ABP of 5-MAPB?

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je het laten testen?
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb ze beide hier liggen maar nog niet gebruikt. Van wat ik hoor is 5-MAPB net als MDMA maar iets potenter en energieker.

5-APB lijkt meer op 6-APB maar dan energieker. 6-APB lijkt weer op MDMA die lang door werkt en niet zo heftig piekt of daalt. Dus 5-APB is een soort langwerkende consitente energieke MDMA.

5-APB klinkt mij net iets interessanter omdat het meer verschilt van MDMA en ik de korte werkingsduur van MDMA jammerlijk vind.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo beste forum leden,

Ik ben mij wat in het verdiepen in RC' s. Heb nu 3mmc geprobeerd en ben benieuwd wat er nog meer leuk genoeg is om te proberen.

Er zijn 2 kandidaten.

5-abp en 5-mapb.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze drugs? Welke zouden jullie aanraden?

Ben erg benieuwd.

Groetjes,

Ufo Piloot.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
5-MAPB staat zover ik weet niet bekend om het meer energie hebben dan MDMA. Meer het "couch-lock" effect.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
5-APB heb ik geen ervaring mee maar met 5-MAPB wel.
Het voelt bijna hetzelfde aan als MDMA. De opkomst is veel rustiger.
Effecten zijn praktisch hetzelfde en ook de werkingsduur.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wie heeft er ervaring met de liquid versie van 5AMBP?
Werd me aangeboden maar nog nooit gezien,had er ergens al wat over gelezen maar kan het niet terug vinden.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#7
nou heb dus uiteindelijk 5-APB gehaald.

Wat een rotzooi is dit zeg. Had het naar een feestje op. Werd er erg lichthoofdig en afwezig van. Verder 0,0 euforie of iets wat er op lijkt. Vond het alles behalve lekker.

Eenmaal thuis dacht ik lekker naar bed te kunnen. Maar als klap op de vuurpijl blijkt de comedown dus ook nog een fucking psychedelisch te zijn. Leek erg op 2-cb en LSD tegelijk. Kleurrijke visuals, super helder en geluids verstoringen. Vond het doodeng aangezien ik geen idee had dat het door de 5-APB kwam. Dacht dat ik een psychose had. Vooral de geluiden waren erg vervelend. Elke keer als ik mijn ogen sloot vervormde de geluiden naar een soort brul, als een krijsende demoon.

Naar mijn mening is dit de grootste rotzooi die ik ooit geslikt heb en kan het echt niemand aanraden.

Had het samen met een vriend genomen en hij meldde precies hetzelfde. En ja het was getest.

Gr,

Ufo Piloot.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#8
5-mapb is veel beter naar mijn mening. 5APB mist echt een dimensie die 5-mapb wel heeft, daar ga je een stuk dieper mee, die 5APB lijkt
meer op een soort speed, ik vond het niet echt iets wat ik nog een keer zou willen.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ufo piloot zei:
Naar mijn mening is dit de grootste rotzooi die ik ooit geslikt heb en kan het echt niemand aanraden.
Klik om te vergroten...
Ik vond het ook niks, nee, jammer dat die praatjes dat het beter voor feesten zou zijn steeds door jan en alleman
worden herhaald, gaat nergens over vind ik.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ufo piloot zei:
nou heb dus uiteindelijk 5-APB gehaald.

Wat een rotzooi is dit zeg. Had het naar een feestje op. Werd er erg lichthoofdig en afwezig van. Verder 0,0 euforie of iets wat er op lijkt. Vond het alles behalve lekker.

Eenmaal thuis dacht ik lekker naar bed te kunnen. Maar als klap op de vuurpijl blijkt de comedown dus ook nog een fucking psychedelisch te zijn. Leek erg op 2-cb en LSD tegelijk. Kleurrijke visuals, super helder en geluids verstoringen. Vond het doodeng aangezien ik geen idee had dat het door de 5-APB kwam. Dacht dat ik een psychose had. Vooral de geluiden waren erg vervelend. Elke keer als ik mijn ogen sloot vervormde de geluiden naar een soort brul, als een krijsende demoon.

Naar mijn mening is dit de grootste rotzooi die ik ooit geslikt heb en kan het echt niemand aanraden.

Had het samen met een vriend genomen en hij meldde precies hetzelfde. En ja het was getest.

Gr,

Ufo Piloot.
Klik om te vergroten...

klinkt wel tof juist?
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gympie zei:
klinkt wel tof juist?
Klik om te vergroten...

Dat is het niet. Je wordt er dissocatief van en het geeft een oncomfortabel, ongemakkelijk gevoel.

Verder heb ik er ook nog een kut kater aan overgehouden.

De dag erna was vreselijk. Compleet van de wereld, niet helder nadenken, kaken nog steeds super strak, kaakpijn en een soort spierpijn over mijn hele lichaam.

Verder gaf het me tijdens het effect zelf een branderig gevoel op mijn huid.

Vandaag is er ook nog eens een dip ingeslagen. Heftiger dan ik ooit heb gehad. Ben compleet levenloos, vind niks leuk, nergens zin in, kan niet praten met mensen, ben chagrijnig, moe, vermoeid en alles wat ik doe voelt gewoon nutteloos.

Ik vind het het gewoon echt niet waard. Kut drug met kut effect+ een nare kater.

Vind dat nou niet bepaald tof klinken...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ufo piloot zei:
Vandaag is er ook nog eens een dip ingeslagen. Heftiger dan ik ooit heb gehad. Ben compleet levenloos, vind niks leuk, nergens zin in, kan niet praten met mensen, ben chagrijnig, moe, vermoeid en alles wat ik doe voelt gewoon nutteloos.
Klik om te vergroten...
Was bij mij ook, reken op een week om weer een beetje normaal te worden. Niet de moeite waard, idd.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ufo piloot zei:
Dat is het niet. Je wordt er dissocatief van en het geeft een oncomfortabel, ongemakkelijk gevoel.

Verder heb ik er ook nog een kut kater aan overgehouden.

De dag erna was vreselijk. Compleet van de wereld, niet helder nadenken, kaken nog steeds super strak, kaakpijn en een soort spierpijn over mijn hele lichaam.

Verder gaf het me tijdens het effect zelf een branderig gevoel op mijn huid.

Vandaag is er ook nog eens een dip ingeslagen. Heftiger dan ik ooit heb gehad. Ben compleet levenloos, vind niks leuk, nergens zin in, kan niet praten met mensen, ben chagrijnig, moe, vermoeid en alles wat ik doe voelt gewoon nutteloos.

Ik vind het het gewoon echt niet waard. Kut drug met kut effect+ een nare kater.

Vind dat nou niet bepaald tof klinken...
Klik om te vergroten...

Raar verhaal als ik dan dit lees

5-APB: stimulerend en kalmerend tegelijkertijd

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst 5-APB geprobeerd. Ik kreeg er flink energie van, maar had ook zin om lekker weg te dromen op de bank. Ik moest tot 20.00 uur werken. Vlak nadat ik klaar was nam ik een capsule met 70 milligram 5-APB. Het poeder is lichtbruin en ruikt een beetje raar...
drugsforum.nl drugsforum.nl
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#14
wapboy zei:
Raar verhaal als ik dan dit lees

5-APB: stimulerend en kalmerend tegelijkertijd

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst 5-APB geprobeerd. Ik kreeg er flink energie van, maar had ook zin om lekker weg te dromen op de bank. Ik moest tot 20.00 uur werken. Vlak nadat ik klaar was nam ik een capsule met 70 milligram 5-APB. Het poeder is lichtbruin en ruikt een beetje raar...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...

Ik snap werkelijkwaar niet hoe iemand hier plezier van kan hebben. Het lijkt bij lange na niet op mdma of iets.

Die trip report heb ik ook gelezen voor het gebruik en dat maakte dat ik het ook nam. Maar wat hier word beschreven is niet vergelijkbaar met wat het bracht.

Waarschijnlijk was het geen 5-APB wat deze gebruiker heeft genomen, kan niet anders.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Heb je het laten testen?
Klik om te vergroten...

Ja. Werd mij verteld dat het 5-APB was.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ufo piloot zei:
Ja. Werd mij verteld dat het 5-APB was.
Klik om te vergroten...
Door het testcentrum of de vendor/dealer?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb ze beiden gebruikt. 5-APB vond ik niet zo tof en 5-MAPB was gewoon precies MDMA. Als iemand het me als MDMA had verkocht dan had ik het niet gemerkt.

Van 5-APB was ik de hele tijd een beetje misselijk. De lichte visuele effecten vond ik wel interessant. Die waren prominenter dan bij 6-APB of MDA. Het was niet heel dromig en redelijk helder. Maar ook niet erg opgewekt of sociaal.

Qua rc's vind ik 6-APB de beste. Maar MDMA blijft de koning.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ganggang💯 zei:
Door het testcentrum of de vendor/dealer?
Klik om te vergroten...

Een testcentrum.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Met 5-mapb moet je trouwens wel uitkijken mbt tijdsverloop, ik heb met mijn vriendin 8 uur lang in de volle zon
gezeten erop, je merkt geen reet van het verlopen van de tijd, zij krijg dus een aardige zonnesteek...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kwatzakottel zei:
Met 5-mapb moet je trouwens wel uitkijken mbt tijdsverloop, ik heb met mijn vriendin 8 uur lang in de volle zon
gezeten erop, je merkt geen reet van het verlopen van de tijd, zij krijg dus een aardige zonnesteek...
Klik om te vergroten...
Dit geldt ook zonder drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."