Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerechte hype 4-MMC?

Terechte hype 4-MMC?

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Dacht dat 4MMC niet meer te krijgen was?
Klik om te vergroten...
Jawel hoor maar je moet goed zoeken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Dacht dat 4MMC niet meer te krijgen was?
Klik om te vergroten...
Alles Alles Alles is te krijgen als je goed zoekt en genoeg betaald :wink:
Het is helaas niet getest maar gaat waarschijnlijk nog gebeuren. Maar het gevoel was duidelijk anders dan 3-mmc en zeker anders dan coke of M. Ik schat de kans hoog in dat dit 4-MMC was. Maar hang me er niet aan op haha

Mindless zei:
Apart dat er totaal geen dip komt, terwijl dit toch op serotonine werkt...
Klik om te vergroten...
Ja dit is wel het merkwaardigste aan dit spul. Misschien komt er nog een verlate dinsdag dip want nam nu zondag natuurlijk en zou nu de dinsdagdip op woensdag moeten komen. Als dat zo is laat ik het hier zeker weten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Dus zeker nog een keer het researchen waard maar vooralsnog zou deze drug zeker nog niet in mijn top 5 komen. Maar totaal geen dip de dagen erna kan deze drug wel erg in rang doen stijgen maar voor die conclusie is het nog wat te vroeg.
Klik om te vergroten...
Haha, het kan natuurlijk dat het zó gehypet werd dat je teleurgesteld raakte.
Mag ik vragen in wat voor setting je 4-MMC hebt gebruikt? Want ik vond het vooral op feestjes heel chill. De rush vind ik nog altijd het lekkerste van alle empathogenen. Daarbij is het wel een beetje empathisch, maar niet zo empathisch dat je de liefde MOET verklaren aan alles om je heen, wat je van MDMA soms wel eens kan hebben.

Mijn voorkeur gaat sowieso ook wel uit naar MDMA, maar dan in een andere setting, voor een ander doel. 4-MMC vond ik voor een feestje nogal lekker. Dan werd ik wel heel praterig en sociaal van de 4-MMC, maar niet overdreven liefdevol, en tegelijkertijd dus die rush.

Ik denk inderdaad dat je nog een beetje aan de lage kant hebt gedoseerd (hoewel ik je niet per se wil aanmoedigen om meer te nemen). Ook zou ik aanraden om het oraal in te nemen en niet nasaal. Dat komt toch net wat lekkerder aan. Mijn go-to dosis was meestal 200 milligram oraal. Dan krijg je dus die flinke rush waar je ogen van gaan trillen en die echt heerlijk aanvoelt (maar die om gezondheidsredenen ook niet heel erg aan te raden is, moet ik erbij zeggen).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Haha, het kan natuurlijk dat het zó gehypet werd dat je teleurgesteld raakte.
Mag ik vragen in wat voor setting je 4-MMC hebt gebruikt? Want ik vond het vooral op feestjes heel chill. De rush vind ik nog altijd het lekkerste van alle empathogenen. Daarbij is het wel een beetje empathisch, maar niet zo empathisch dat je de liefde MOET verklaren aan alles om je heen, wat je van MDMA soms wel eens kan hebben.

Mijn voorkeur gaat sowieso ook wel uit naar MDMA, maar dan in een andere setting, voor een ander doel. 4-MMC vond ik voor een feestje nogal lekker. Dan werd ik wel heel praterig en sociaal van de 4-MMC, maar niet overdreven liefdevol, en tegelijkertijd dus die rush.

Ik denk inderdaad dat je nog een beetje aan de lage kant hebt gedoseerd (hoewel ik je niet per se wil aanmoedigen om meer te nemen). Ook zou ik aanraden om het oraal in te nemen en niet nasaal. Dat komt toch net wat lekkerder aan. Mijn go-to dosis was meestal 200 milligram oraal. Dan krijg je dus die flinke rush waar je ogen van gaan trillen en die echt heerlijk aanvoelt (maar die om gezondheidsredenen ook niet heel erg aan te raden is, moet ik erbij zeggen).
Klik om te vergroten...
Setting was bij mij thuis met z'n drieen. Op feestjes lijkt me deze drug juist minder geschikt omdat het zo kort werkt. Dosis zal inderdaad wat aan de lage kant zijn. Echter staat op psychonautwiki dat de dosis nasaal aanzienlijk lager is dan oraal waardoor we het dus op die manier tot ons namen. Willen toch zuinig zijn op spul dat wat lastig te verkrijgen is.

Hoe waren jou dagen erna na gebruik? Dip vergeleken met M als je het effect/dosis vergelijkt?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Apart dat er totaal geen dip komt, terwijl dit toch op serotonine werkt...
Klik om te vergroten...
De dip bij MDMA wordt waarschijnlijk voornamelijk veroorzaakt door een combinatie van slaaptekort, weinig eten en veel lichaamsbeweging. Mogelijk speelt een psychologisch effect ook een rol waarbij het verschil van een 'legendarische' feestervaring en het saai thuis zijn of burgerlijke leven leiden ook een rol. In ieder geval wordt bij klinisch gebruik van MDMA geen dinsdagdip gevonden. Eerder een afterglow.

Als er al een neurofarmacologische oorzaak zou zijn voor de dinsdagdip van MDMA (en andere stimulanten/empathogenen), dan zou ik zelf eerder kijken naar de dopamine-release en het daarop volgende rebound-effect. Want van dopamine is bekend dat het belangrijke zenuwbanen vanuit het limbisch systeem en de nucleus accumbens, die geassocieerd worden met gevoelens van genot, gekoppeld aan de prefrontale cortex, waar ons zelfbewustzijn zich bevind en ons plannend en vooruitziend vermogen wordt geregeld. Het zijn dus juist die zenuwbanen die in een theoretisch model goed passen bij een verminderde levenslust en depressiviteit. Je ziet ook dat de 'dip' voorkomt bij middelen die voornamelijk dopamine-agonist zijn zoals cocaïne en speed.

Overigens kan je van 4-MMC ook gewoon een dip krijgen hoor. Maar 4-MMC heeft een redelijk beperkte werkingsduur en @Mezelf heeft geen wereldschokkende doseringen genomen. Dus dan is het goed voor te stellen dat je relatief diploos bent daarna. Maar ga een nachtje door met weinig/geen eten, geen slaap, veel lichaamsbeweging en een lange blootstellingsduur, dan kan dat wel eens anders zijn. :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
www.vice.com

Good News: Science Says MDMA Can Be Comedown-Free

New research suggests that, instead of the crushing existential mood drop we're all used to, MDMA can actually produce an "afterglow" – if you're not an idiot about it.
www.vice.com www.vice.com
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
www.vice.com

Good News: Science Says MDMA Can Be Comedown-Free

New research suggests that, instead of the crushing existential mood drop we're all used to, MDMA can actually produce an "afterglow" – if you're not an idiot about it.
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Vind ik een beetje te simpel gesteld dat alleen dosis en slaap je van een dip weg kunnen houden. Ben er wel mee eens dat deze twee de belangrijkste factoren zijn. Maar als ik mij aan de dosis hou en aan voldoende slaap, dan heb ik zeker nog steeds een dip.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Hoe waren jou dagen erna na gebruik? Dip vergeleken met M als je het effect/dosis vergelijkt?
Klik om te vergroten...
Je kan misschien nog mijn tripreport van afgelopen zomer herinneren. Toen voelde ik me niet zo blij nee. Al was de context natuurlijk ook verre van perfect. Zeker niet toen ik in die week ook nog aan de 1B-LSD ging, was dat allemaal even best wel heftig.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat mij tijdens de test run het meeste opviel was dat de euforie niet zo extreem was als ik had gedacht, heb vaker de vergelijking gelezen met goede coke, methamfetamine en mdma, hierdoor kreeg ik de indruk dat het een extreem euforisch middel was. Voor mij was het wel euforisch maar niet zo extreem als ik had gedacht, van een mooie dosis 4-fa ben ik stukken blijer.

Wel viel mij op dat het heel helder stimulerend is in vergelijking met 3-mmc maar het toch het empatische randje behoud wat bij 3-mmc snel wazigheid geeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."