Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer RCs

Eerste keer RCs

87 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PUCHLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Dit is precies mijn aller eerste brommer:

Bekijk bijlage 16100
Klik om te vergroten...
P
PUCHLid
01-01-2024, 00:00
#2
dit de mijne
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb 3 capsules besteld van 100 mg. Ga binnenkort er een proberen of meerdere:)
P
PUCHLid
01-01-2024, 00:00
#4
someone2021 zei:
Ik heb 3 capsules besteld van 100 mg. Ga binnenkort er een proberen of meerdere:)
Klik om te vergroten...
laat maar weten hoe het was
P
PUCHLid
01-01-2024, 00:00
#5
weer wakker, paar uurtjes geslapen,nu lichte hoofdpijn,door het klemmen denk ik wat ik nog steeds ook wel een beetje aan het doen ben
P
PUCHLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo allemaal,
Bij gebrek aan een dealer heb ik besloten op een keer de RCs te proberen.
Ik heb nu verschillende middelen besteld namelijk, 5-MABP, 3-MMC en 4-FMA.
Nog nooit geprobeerd dus vraag me af welke het beste zou zijn om mee te beginnen. Benieuwd naar jullie ervaringen
Gr puch
P
PUCHLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik typ later los van deze nog wel een compleet verslag, leuk dit drugsforum:).voor nu: ik hoor graag nog leuke tips,en stel vooral al jullie vragen:kissingheart:
P
PUCHLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, momenteel geen brommer maar puch idd, zundapp ook gehad maar helaas de sloot in gereden
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou voor de beruchte 3mmc gaan of 5 mapb,
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Ik weet weinig van rc’s maar je nickname interesseer me. Rijdt je Puch? Ik ben dol op oude brommers zoals puch, Zundapp etc.
Ik reed altijd Puch Maxi vroeger.
Klik om te vergroten...
Kreidler dat was de top off the bill ....pas nog in Techniek museum Sinsheim geweest waar een complete verzameling staat:redheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
wapboy zei:
Kreidler dat was de top off the bill ....pas nog in Techniek museum Sinsheim geweest waar een complete verzameling staat:redheart:
Klik om te vergroten...
Ik mocht van mijn ouders toen geen “jongens” brommer... Ik wilde eigenlijk een Honda MT of MTX maar het werd een Puch Maxi.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Ik mocht van mijn ouders toen geen “jongens” brommer... Ik wilde eigenlijk een Honda MT of MTX maar het werd een Puch.
Klik om te vergroten...
Puch met hoog stuur en leren jas met franjes aan de mouwen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit is precies mijn aller eerste brommer:

757147B3-50AE-4CE9-AF4D-5694687409BD.jpeg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh sorry @PUCH ik verkloot je topic met onzin!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb je een goede milligram weegschaal? Anders zou ik voor een orale dosis 5-mapb gaan. Dat is een stuk magischer dan die andere twee.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Apotheker zei:
Heb je een goede milligram weegschaal? Anders zou ik voor een orale dosis 5-mapb gaan. Dat is een stuk magischer dan die andere twee
Klik om te vergroten...
Ik sluit me hier volledig bij aan. Heb je ervaring met MDMA/XTC? Hier gelden zowat dezelfde regels. Bovendien lijkt het enorm op MDMA, maar het is wat liefdevoller, iets rustiger en het duurt haast twee keer zo lang, ideaal voor een thuissetting dus!

Voor de dosis, daarin ben je zowat je eigen proefkonijn. Je kan hieronder wel al even wat gaan lezen over 5mapb, alsook de gangbare dosissen. Laat ons ook gerust weten hoe het gegaan is! Succes!

psychonautwiki.org

5-MAPB

5-(2-methylaminopropyl)benzofuran (abbreviated 5-MAPB) is a synthetic entactogen of the substituted benzofuran class of chemicals, which are known to produce euphoric, entactogenic, stimulating and mildly hallucinogenic effects. These include such MDA-inspired substances as 5-APB, 6-APB and...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Apotheker zei:
Heb je een goede milligram weegschaal? Anders zou ik voor een orale dosis 5-mapb gaan. Dat is een stuk magischer dan die andere twee.
Klik om te vergroten...
In de bips is nog magischer. :nomouth:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
Heb je een goede milligram weegschaal? Anders zou ik voor een orale dosis 5-mapb gaan. Dat is een stuk magischer dan die andere twee.
Klik om te vergroten...
Zeker bij RC's lijkt het me echt essentieel om een goede milligramweegschaal te hebben. Je moet dat soort middelen echt niet gaan lopen eyeballen, dat is een recept voor nare ongelukken. Een fatsoenlijke weegschaal kost ook drie tientjes bij DX.com. Ik mag aannemen dat je gezondheid dat wel waard is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
PUCH zei:
Hallo allemaal,
Bij gebrek aan een dealer heb ik besloten op een keer de RCs te proberen.
Klik om te vergroten...
Weet wel dat research chemicals een ander effect hebben dan traditionele middelen, en dat je jezelf nu opwerpt als proefkonijn om mogelijk te ontdekken wat voor gezondheidseffecten die hebben. Als je dat bij je volle verstand doet dan kan ik er hoogstens hypocriete opmerkingen over maken. Maar ik wil dan nog wel even benadrukken hoe essentieel het is dat we eigenlijk niks weten over de gezondheidseffecten van dit soort middelen. Bijvoorbeeld bij MDMA zijn we nog steeds aan het ontdekken dat sommige mensen last krijgen van permanente verstoringen in hun gezichtsveld (HPPD) of derealisatie (het gevoel dat de wereld onecht is). Bij ketamine zijn we er pas heel laat achter gekomen dat het nogal schadelijk is voor je blaas doordat mensen het regelmatig gingen gebruiken en zo'n last kregen van blaasontstekingen dat de blaas eruit moest worden gehaald en die mensen de rest van hun leven een kathether moesten. En ketamine was toen al lang en breed goedgekeurd als veilig en effectief geneesmiddel he!

Daarom krijg ik altijd een beetje een knoop in hun maag als mensen besluiten zeer nieuwe stoffen te nemen omdat de middelen die ze eigenlijk willen nemen (even) niet beschikbaar zijn of (op dat moment) even wat lastiger te krijgen. Imo mag je rc's niet zien als vervanging van (..), maar moet je ze echt beschouwen als aparte drugs met hun eigen kenmerken en hun eigen (on)veiligheidsprofiel, waarover vrijwel niks bekend is. Daar horen dus ook allerlei aanvullende veiligheidsmaatregelen bij, zoals dat je rc's nooit regelmatig moet gebruiken. Op de website van stichting CP vind je daar een goede gids over; hoe je dat aanpakt als je écht besloten hebt dat je deze specifieke middelen wil proberen.

www.changingperspective.info

Gids voor bewust gebruik van nieuwe drugs - Changing Perspective

De populariteit van research chemicals als 4-FA en 1P-LSD is de afgelopen jaren enorm toegenomen in Nederland. Volg deze gids wanneer je NPS gaat gebruiken.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info

PUCH zei:
Ik heb nu verschillende middelen besteld namelijk, 5-MABP, 3-MMC en 4-FMA.
Nog nooit geprobeerd dus vraag me af welke het beste zou zijn om mee te beginnen. Benieuwd naar jullie ervaringen
Gr puch
Klik om te vergroten...
5-MAPB, 3-MMC en 4-FMA zijn alledrie entactogene stimulanten. Het effect lijkt enigszins op elkaar, maar er zitten ook verschillen tussen. Zo geeft 5-MAPB een heel empathische rush en een warme bodyload. Van 4-FMA raak je ook redelijk zwaar onder invloed; je kan er best vaag van worden met trillende ogen maar wat minder empathisch oprispingen dat je anderen MOET vertellen hoe leuk/lief ze zijn. 3-MMC is wat dat betreft mentaal best helder en wat meer actief-stimulerend, maar het is ook behoorlijk more-ish; mensen vinden het lastig om te stoppen met bijpakken voordat het zakje leeg is.

Het is niet per se zo dat je voor het ene middel meer ervaring moet hebben dan voor het andere middel. Wel is 5-MAPB in relatief lage hoeveelheden al best potent. Het is sterker dan MDMA (per milligram). De dosering van 4-FMA komt behoorlijk nauw. Ik lees veel underwhelming ervaringen, maar als je een klein stukje omhoog gaat in dosering dan schijnt het ineens binnen te klappen. Met dat laatste heb ik dan ervaring (160 milligram).
Het is dus vooral belangrijk dat je een goed idee hebt van wat voor stoffen dit zijn en wat je kunt verwachten (voor zover dat gaat met de beschikbare informatie). Daarom is de vuistregel dat je minsten één uur aan voorbereidende research moet besteden voordat je een middel uitprobeert. Populaire platforms om dit soort middelen te bespreken zijn (uiteraard) drugsforum.nl, maar ook reddit.com/researchchemicals, erowid.org, bluelight.org, psychonautwiki.org, Tripsit.me, disregardeverythingisay.com, The Drug Classroom (op Youtube) en Drugslab (ook op Youtube). Als je al die websites naslaat op het middel wat je van plan bent om te proberen dan moet je wel een aardig idee krijgen van de subjectieve effecten. Maar wees je er dus bewust van dat er een onderrapportage is van risico's en gezondheidsklachten, en een overrapportage van de leuke belevingen. Er zit dus een positiviteitsbias in de dingen die je leest.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Ik weet weinig van rc’s maar je nickname interesseer me. Rijdt je Puch? Ik ben dol op oude brommers zoals puch, Zundapp etc.
Ik reed altijd Puch Maxi vroeger.
Klik om te vergroten...
Hier 3 zundapp 517's👌🏻

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."