Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProductie-stop op de RC markt?

Productie-stop op de RC markt?

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi there DF!

Het was me opgevallen dat 6-apb bij alle vendors momenteel is uitverkocht. Is er toevallig een insider in de RC markt die weet waarom dat het geval is en of het in de lijn van verwachting is dat 6-apb weer geproduceerd en verkocht gaat worden? Ik zou het jammer vinden als het van de markt gaat! Dan ga ik namelijk zoeken naar een obscure vendor om een levensvoorraad in te slaan haha.

Misschien kan deze topic iets breder ingezet worden. Ik ben namelijk ook wel nieuwsgierig of er mensen zijn die weten waarom 4-FA momenteel zo lastig te verkrijgen is en of het waarschijnlijk is dat MXE ooit weer geproduceerd gaat worden.

En ja ik ben ervan op de hoogte dat vragen naar vendors niet mag, dat doe ik dus ook niet :)

Edit: ben niet helemaal blij met de topic titel maar kan niet meer aanpassen.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Game&Watch zei:
Hi there DF!

Het was me opgevallen dat 6-apb bij alle vendors momenteel is uitverkocht. Is er toevallig een insider in de RC markt die weet waarom dat het geval is en of het in de lijn van verwachting is dat 6-apb weer geproduceerd en verkocht gaat worden? Ik zou het jammer vinden als het van de markt gaat! Dan ga ik namelijk zoeken naar een obscure vendor om een levensvoorraad in te slaan haha.

Misschien kan deze topic iets breder ingezet worden. Ik ben namelijk ook wel nieuwsgierig of er mensen zijn die weten waarom 4-FA momenteel zo lastig te verkrijgen is en of het waarschijnlijk is dat MXE ooit weer geproduceerd gaat worden.

En ja ik ben ervan op de hoogte dat vragen naar vendors niet mag, dat doe ik dus ook niet :)

Edit: ben niet helemaal blij met de topic titel maar kan niet meer aanpassen.
Klik om te vergroten...
MXE en 4-FA zijn helaas geen RC's meer. Daarom hebben ze (bijna) geen meerwaarde meer voor producenten die ook ketamine kunnen produceren. 6-APB zou ik niet weten, heb gelukkig nog wat liggen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
De productie van rc's is sowieso echt heel shady. Wie maakt precies al dat spul? Dat weet eigenlijk niemand.

Kan best dat er een producent in China is gestopt of opgerold. Sowieso was de 6-APB vaak van slechte kwaliteit. Je bent de eerste die ik hoor klagen over dat het niet verkrijgbaar is trouwens. Maar ik weet zo snel ook niet een adresje eigenlijk. (En als ik het wist zou ik het ook niet zeggen).
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
4-FA en MXE zijn inderdaad verboden. De wet zegt dat het harddrugs zijn. Er zijn zo weinig mensen die zulke middelen willen kopen, dat het niet erg interessant is om het risico te nemen om dat soort dingen illegaal te maken. Dan kan je meer geld verdienen met de handel van coke of mdma of speed ofzo.

Er zijn wel heel kleine partijen illegaal geproduceerde MXE verkrijgbaar, maar dan moet je goed zoeken. Van 4-FA zijn ergens nog wel wat oude restpartijen. Maar volgens maakt nu niemand het illegaal. De 4-FA die bij het testcentrum binnenkomt is ook heel vaak vervuild. Minder dan 25% van de samples bevat daadwerkelijk 4-FA, heb ik me laten vertellen. Vaak zit er in plaats daarvan een mengsel van cathinones in (zoals 3-mmc of 4-cmc) of stoffen met soortgelijke namen zoals 4-FMA of 3-FPM.
Klik om te vergroten...
Ja dealers verkopen tegenwoordig soms ook 4FMA. Maar waarom??

3FPM is wel leuk tho, maar mag niet verkocht worden als 4-FA natuurlijk... hele andere stof.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stonologie zei:
MXE en 4-FA zijn helaas geen RC's meer. Daarom hebben ze (bijna) geen meerwaarde meer voor producenten die ook ketamine kunnen produceren. 6-APB zou ik niet weten, heb gelukkig nog wat liggen.
Klik om te vergroten...
4-FA en MXE zijn inderdaad verboden. De wet zegt dat het harddrugs zijn. Er zijn zo weinig mensen die zulke middelen willen kopen, dat het niet erg interessant is om het risico te nemen om dat soort dingen illegaal te maken. Dan kan je meer geld verdienen met de handel van coke of mdma of speed ofzo.

Er zijn wel heel kleine partijen illegaal geproduceerde MXE verkrijgbaar, maar dan moet je goed zoeken. Van 4-FA zijn ergens nog wel wat oude restpartijen. Maar volgens maakt nu niemand het illegaal. De 4-FA die bij het testcentrum binnenkomt is ook heel vaak vervuild. Minder dan 25% van de samples bevat daadwerkelijk 4-FA, heb ik me laten vertellen. Vaak zit er in plaats daarvan een mengsel van cathinones in (zoals 3-mmc of 4-cmc) of stoffen met soortgelijke namen zoals 4-FMA of 3-FPM.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had hetzelfde met 4-ACO-DMT trouwens, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit ook een verboden stof is geworden.

Anyway weet het niet zeker maar kan deze stof ook nergens vinden. Heb pas overigens nog wel bij een vendor 6APB besteld.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
De productie van rc's is sowieso echt heel shady. Wie maakt precies al dat spul? Dat weet eigenlijk niemand.
Klik om te vergroten...

Raar eigenlijk voor iets wat "legaal" is? Ik had verwacht dat het proces daardoor beter in plaats van slechter terug te tracken was. Zeker omdat ik het idee heb dat er op dit forum wel echt wat kenners van de RC markt zitten.

Overigens geldt precies hetzelfde voor alle illegale spullen haha, wie maakt dat allemaal? Alhoewel daar met speed en mdma natuurlijk wel dikke aanwijzingen voor zijn dat het om enkele grote producenten in Brabant gaat. Shady is het hele wereldje natuurlijk wel.

Neo-Shulginist zei:
Er zijn wel heel kleine partijen illegaal geproduceerde MXE verkrijgbaar, maar dan moet je goed zoeken.
Klik om te vergroten...

Ik heb wel MXE gekocht laatst van een verkoper met goede recensies op DW. Heb het nog niet getest/geprobeerd. Maar deze verkoper beweerde wel dat het om een oude batch gaat en niet om een kleine partij nieuw geproduceerd.

Achterlijke prijs voor betaald overigens, maar ik ben een verzamelaar. :tongueout: Mijn psychonautische avonturen zijn pas gestart nadat het illegaal was geworden.

Neo-Shulginist zei:
4-FA en MXE zijn inderdaad verboden. De wet zegt dat het harddrugs zijn. Er zijn zo weinig mensen die zulke middelen willen kopen, dat het niet erg interessant is om het risico te nemen om dat soort dingen illegaal te maken. Dan kan je meer geld verdienen met de handel van coke of mdma of speed ofzo.
Klik om te vergroten...

Ja, ik snap dat de meesten erin zitten om geld te verdienen. Maarja, al die obscure RC middeltjes valt natuurlijk ook niks aan te verdienen en die worden ook geproduceerd. Hoeveel synthetische cannabinoïden zijn er bijvoorbeeld wel niet? In zekere zin is er een kleine minderheid psychonauten/hobbyisten/scheikundigen die het volgens mij leuk vinden om gekke dingen te maken en verkopen. En ik vermoed dat die zich ook niet altijd houden aan de regeltjes van de ACM of de voedselwarenwet.

Als je kijkt hoe populair 4-FA een tijd is geweest in NL zou je trouwens toch zeggen dat er wel een markt voor is. Ook al is die natuurlijk wel ernstig beschadigd door mond-op-mond reclame dat je spontaan dood kan neervallen en andere bijzondere dingen die ik mensen heb horen zeggen op festivals.

witte270 zei:
Ik had hetzelfde met 4-ACO-DMT trouwens, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit ook een verboden stof is geworden.
Klik om te vergroten...

Yes, 4-aco-dmt is nog een stof die ik niet meer kan vinden. Helaas want dit is de enige van al de genoemde stofjes die ik ook echt niet meer heb, de rest van de genoemde stoffen heb ik voorlopig nog zat van liggen. Is het echt illegaal geworden? Heb ik niks van gehoord.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb ook niks meegekregen over een verbod op 4-AcO-DMT in Nederland, maar wellicht dat het verbod in andere landen er voor zorgt dat het ook hier slecht te krijgen is. Ik kon er ook niet meer aankomen via legale vendors en moest er het darkweb voor op. Raar voor een legaal stofje.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kreeg deze mail van een vendor.

We would like to inform customers about the intended ban on NPS (aka research chemicals) in the Netherlands. In April 2019 the Dutch government stated their intentions to amend the Opium Act to ban entire classes of NPS rather than individual compounds, as it currently stands. Although there has been no further official statement from the government, we have just been informed, from a trusted source, that the government will ban 3 different groups of NPS. Other legal sources we have contact with have suggested the new legislation will largely replicate the German NpSG and include (nearly) all conceivable derivatives of the phenethylamine class. Really, we can only speculate as to the specific groups to be banned but it would be reasonable to assume that all currently available phenethylamines (including cathinones, phenidates and phenmetrazines) and synthetic cannabinoids would be among them.

We still don't know when this ban might occur but new legislation within the European Union is listed on the Europa website 90 days before it is due to come into force. This means we should get around 90 days notice before we must seize selling and destroy certain goods.

Since the vast majority of RCs either originate from or move through the Netherlands, this ban will have a detrimental impact on the world supply of many RCs on wholesale and retail level.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb je bericht geliket vanwege het delen van de informatie. Niet omdat ik de inhoud echt leuk vind lol. Onder de phenethylamines valt ook de 2-cx familie toch? En de doX series niet toch?

Als het echt er echt van komt ga ik sowieso nog proberen een aantal middelen bulk in te slaan!
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jup, ook 4-AcO-DET/MALT/EPT/MIPT gezien. Heb zelf nu naast DMT ook nog MALT in huis gehaald, maar nog niet geprobeerd. Schijnt minder potent te zijn en iets empathogener, energieker, visueler en euforischer, maar minder spiritueel. Wel benieuwd, maar ik heb even een drugsstop de komende zes weken in verband met een wedstrijd in december.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Game&Watch zei:
Yes, 4-aco-dmt is nog een stof die ik niet meer kan vinden. Helaas want dit is de enige van al de genoemde stofjes die ik ook echt niet meer heb, de rest van de genoemde stoffen heb ik voorlopig nog zat van liggen. Is het echt illegaal geworden? Heb ik niks van gehoord.
Klik om te vergroten...
4-AcO-DMT was altijd wel al wat lastig aan te komen of in verhouding aan de prijzige kant. Gelukkig heeft een maat van mij een aantal jaar terug 10 gr gehaald ofzo waar ik nog wat van over heb kunnen nemen :yum:. Maar kom het weinig tegen verder.
NiandraLades zei:
Kreeg deze mail van een vendor.

We would like to inform customers about the intended ban on NPS (aka research chemicals) in the Netherlands. In April 2019 the Dutch government stated their intentions to amend the Opium Act to ban entire classes of NPS rather than individual compounds, as it currently stands. Although there has been no further official statement from the government, we have just been informed, from a trusted source, that the government will ban 3 different groups of NPS. Other legal sources we have contact with have suggested the new legislation will largely replicate the German NpSG and include (nearly) all conceivable derivatives of the phenethylamine class. Really, we can only speculate as to the specific groups to be banned but it would be reasonable to assume that all currently available phenethylamines (including cathinones, phenidates and phenmetrazines) and synthetic cannabinoids would be among them.

We still don't know when this ban might occur but new legislation within the European Union is listed on the Europa website 90 days before it is due to come into force. This means we should get around 90 days notice before we must seize selling and destroy certain goods.

Since the vast majority of RCs either originate from or move through the Netherlands, this ban will have a detrimental impact on the world supply of many RCs on wholesale and retail level.
Klik om te vergroten...
Las het op de site van deze vendor inderdaad.
Maar tryptamines, disso's, benzo's en lysergamides hebben dan geen last van deze ban...? Als dat zo is dan valt het best mee.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zinnentuimel zei:
Heb ook niks meegekregen over een verbod op 4-AcO-DMT in Nederland, maar wellicht dat het verbod in andere landen er voor zorgt dat het ook hier slecht te krijgen is. Ik kon er ook niet meer aankomen via legale vendors en moest er het darkweb voor op. Raar voor een legaal stofje.
Klik om te vergroten...

Kan nog wel aan 4 ACO MET komen, het visuele zusje ervan. Maar de DMT niet meer helaad
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#14
6-APB is er gewoon
Neo-Shulginist zei:
De productie van rc's is sowieso echt heel shady. Wie maakt precies al dat spul? Dat weet eigenlijk niemand.

Kan best dat er een producent in China is gestopt of opgerold. Sowieso was de 6-APB vaak van slechte kwaliteit. Je bent de eerste die ik hoor klagen over dat het niet verkrijgbaar is trouwens. Maar ik weet zo snel ook niet een adresje eigenlijk. (En als ik het wist zou ik het ook niet zeggen).
Klik om te vergroten...
Het is heel bekend wie dit produceert 🙃 er is nu ook weer DOC, 2-fa en 3-fa! Wel extreem duur :)

Als het slecht verkoopt doen ze het niet zoals 4-FMA.

En voor MXE kun je DMXE pakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."