Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrc benzos sterker dan...

rc benzos sterker dan...

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Enige dat ik je wil meedelen is.
Blijf ver weg van de benzo rc's.

Je bent hier pas nieuw , en wilt blijkbaar als een sneltrein allles uitproberen.

Komen problemen van (eigen ervaring.)

Eigen input.
Stop met je benzooi nu je nog kan , en wakker de verslaving zeker niet aan door rc's te gaan bestellen.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#2
Samantha1980 zei:
Ik herken dat, velen hier wel in zekere mate, persoonlijk heb ik 5 jaar gedronken blij vlagen . En nam soms xanax. Die 5 jaar krijg ik niet meer terug, mijn kinderen ook die tijd niet. Nu zijn mijn kids mijn wereld. En elke dag een knuffel met de jongste, video call oudste ..Maar ik ben uit de slachtofferrol gestapt. Klinkt hard, maar jezelf zo intens verdoven is omdat alles kut is, en er dingen gebeuren , je de pijn niet aan kan, iedereen is gemeen, ( sommige krijgen nog steeds wel een High 5 in the face met een stoel ) 😇😅... Maar op een dag wakker worden in t koppie en zeggen nu draait t om MIJ . Ik kies deze weg, ( doodsbedreigingen gehad ) maar nu 6 jaar verder maak ik MIJN keuzes , en FOUTEN . En leer er van. Beetje genieten van wat “extra” , dat is leven, vrijheid, zorg alleen niet dat het je persoonlijke hel wordt, je eigen gevangenis ... dus leer, leef, zorg voor jezelf, je bent niet alleen.
Klik om te vergroten...
Ps 6 jaar alcohol misbruik vrij ! ( op een champagne of 1 roseetje na , het smaakt naar trauma , dus geen zucht naar en kan prima 1 drankje doen of 2.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
ricorieks zei:
goededag heren en dames
ik heb zelf 2 mg xanax 20 mg temazepam en 1 maal 10 mg valium per dag
zjn er rc benzos die dit zou kunnen overtreven kwa sterkte
ze maa wat zou het zelfde efect hebben als 2 mg xanax kwa rc evenals 20m temazepam kan oplopen tot 80 mg pdag
en valium zou 30 mg kunnen zijn als ik zou willen enig idee of er rc benzos zijn die sterker zijn in deze verhoudingen

mvg ricorieks
Klik om te vergroten...
Absoluut. Veel sterker. Maar ik sluit me aan bij @inner_search
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Enige dat ik je wil meedelen is.
Blijf ver weg van de benzo rc's.

Je bent hier pas nieuw , en wilt blijkbaar als een sneltrein allles uitproberen.

Komen problemen van (eigen ervaring.)

Eigen input.
Stop met je benzooi nu je nog kan , en wakker de verslaving zeker niet aan door rc's te gaan bestellen.
Klik om te vergroten...
@ricorieks . Er zit denk ik veel pijn achter je enorme gebruik. Prima dat je wat steun hebt , Alprazolam (xanax) 0,5 mg zo nodig hier, soms 1 mg, maar stapels benzo slikken is linke soep, je krijgt brainfog , stomdronken gevoel , en dan zal je coke ofzo pakken of iets pep.
zo hef je A met B op. Zal je na een jaar kapot , doodziek of dood zijn . Dit trekt geen mens zoveel drugs door elkaar. Probeer ook te werken aan waarom je dit wilt. Wij luisteren ook. Samen sterker
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals @Samantha1980 ook al zei , dat er "veel pijn achter je enorme gebruik" zit...in een andere topic beschrijf je dat je een maand lang aan verschillende serotonine slurpende RCs hebt gezeten en nu dit. misschien verstandig om proffesionele hulp te zoeken of in ieder geval teminderen?
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#6
Buffelaartje zei:
Zoals @Samantha1980 ook al zei , dat er "veel pijn achter je enorme gebruik" zit...in een andere topic beschrijf je dat je een maand lang aan verschillende serotonine slurpende RCs hebt gezeten en nu dit. misschien verstandig om proffesionele hulp te zoeken of in ieder geval teminderen?
Klik om te vergroten...
Ik herken dat, velen hier wel in zekere mate, persoonlijk heb ik 5 jaar gedronken blij vlagen . En nam soms xanax. Die 5 jaar krijg ik niet meer terug, mijn kinderen ook die tijd niet. Nu zijn mijn kids mijn wereld. En elke dag een knuffel met de jongste, video call oudste ..Maar ik ben uit de slachtofferrol gestapt. Klinkt hard, maar jezelf zo intens verdoven is omdat alles kut is, en er dingen gebeuren , je de pijn niet aan kan, iedereen is gemeen, ( sommige krijgen nog steeds wel een High 5 in the face met een stoel ) 😇😅... Maar op een dag wakker worden in t koppie en zeggen nu draait t om MIJ . Ik kies deze weg, ( doodsbedreigingen gehad ) maar nu 6 jaar verder maak ik MIJN keuzes , en FOUTEN . En leer er van. Beetje genieten van wat “extra” , dat is leven, vrijheid, zorg alleen niet dat het je persoonlijke hel wordt, je eigen gevangenis ... dus leer, leef, zorg voor jezelf, je bent niet alleen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik krijg min benzo s al jaren van de arts plus minus vanaf 2001 gebruik ook zo een 10 12 gr coke in de week nasal ongeveer vanaf 2012 samen met een maat,@ptss
punt is eigenlijk arts wil al een hele tijd niet verhogen
en oorzaak ptss is geen behandeling voor vandaar dat ik zelf wil kunnen verhogen zo nodig
punt is ik ben 2 maal neergeschoten en ooit 2 dagen ontvoerd geweest,,,geen leugen
en sindsien ben ik er hele dag en nacht mee bezig
arts zegt aleen ja daar kan ik je niet mee helpen daar had je zelf voor gekozen ....
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
ik krijg min benzo s al jaren van de arts plus minus vanaf 2001 gebruik ook zo een 10 12 gr coke in de week nasal ongeveer vanaf 2012 samen met een maat,@ptss
punt is eigenlijk arts wil al een hele tijd niet verhogen
en oorzaak ptss is geen behandeling voor vandaar dat ik zelf wil kunnen verhogen zo nodig
punt is ik ben 2 maal neergeschoten en ooit 2 dagen ontvoerd geweest,,,geen leugen
en sindsien ben ik er hele dag en nacht mee bezig
arts zegt aleen ja daar kan ik je niet mee helpen daar had je zelf voor gekozen ....
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je je beter even laat opnemen en stopt met drugs.
Uit zo een situatie kunnen wij je niet helpen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Buffelaartje zei:
Zoals @Samantha1980 ook al zei , dat er "veel pijn achter je enorme gebruik" zit...in een andere topic beschrijf je dat je een maand lang aan verschillende serotonine slurpende RCs hebt gezeten en nu dit. misschien verstandig om proffesionele hulp te zoeken of in ieder geval teminderen?
Klik om te vergroten...
3-mmc heeft me wel van de hogere dosis coke die k nam verholpen .eigenlijk heel simpel afgekickt met 3-mmc 3-mmc is ook niet echt me favoriet maar die maand had i tog wel so een 50 gr op gemaakt
ik weet voor sommige lijkt het nep maar het is echt zo zonder grappen verder dat ik nieuw hier op het forem ben zal i me eve voorstelen ricorieks 40 jaar den haag half nederlands hlaf surinaams alles gebruikt vanaf me 12 de blowen mdma coke heroine aleen 1 jaar toen ik 15 was waslijst rc s geen ghb lsd en ja na dienst tijd waar de ptss vandaan komt aleen benzos paar rcs en coke ,gelukkig geen alcohol
dus min vraag blijft ook al krijg ik goed advies natuurlijk welke rc benze zou in de richting gaan van 4 mg xanax of 50 mg valium


mvg ricorieks
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#10
Samantha1980 zei:
Ik herken dat, velen hier wel in zekere mate, persoonlijk heb ik 5 jaar gedronken blij vlagen . En nam soms xanax. Die 5 jaar krijg ik niet meer terug, mijn kinderen ook die tijd niet. Nu zijn mijn kids mijn wereld. En elke dag een knuffel met de jongste, video call oudste ..Maar ik ben uit de slachtofferrol gestapt. Klinkt hard, maar jezelf zo intens verdoven is omdat alles kut is, en er dingen gebeuren , je de pijn niet aan kan, iedereen is gemeen, ( sommige krijgen nog steeds wel een High 5 in the face met een stoel ) 😇😅... Maar op een dag wakker worden in t koppie en zeggen nu draait t om MIJ . Ik kies deze weg, ( doodsbedreigingen gehad ) maar nu 6 jaar verder maak ik MIJN keuzes , en FOUTEN . En leer er van. Beetje genieten van wat “extra” , dat is leven, vrijheid, zorg alleen niet dat het je persoonlijke hel wordt, je eigen gevangenis ... dus leer, leef, zorg voor jezelf, je bent niet alleen.
Klik om te vergroten...
goed van je ,hoop ok op een dag geen nachtmerries meer te hebben en huilend wakker worden elke knal op straat spring ik bijna n de lucht en all vele jaren
inner_search zei:
Ik denk dat je je beter even laat opnemen en stopt met drugs.
Uit zo een situatie kunnen wij je niet helpen.
Klik om te vergroten...
dank je inner
ik ben eerder opgenamen bij palier maar geen behandeling voor mij om dat i ook een anti sociale stoornis heb
mag nergen aan mee doen ddardoor dus ben op mezelf aangewezen helaas begrijp je

daarom vroeg ik welke benzo sterker is
ik wil rustig slpen geen angst op straat biet meer huilen begrijp je
jjulie raad is fantastische maar ik kan niet zonder functioneren ik heb een vrouw 3 kinderen begrijp je innner
probeer altijd aflijding te zoeken bij me kinderen leuke dingen doen enze maar zelfs dankan ik ze niet geven wat ze van hun vader nodig hebben
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
3-mmc heeft me wel van de hogere dosis coke die k nam verholpen .eigenlijk heel simpel afgekickt met 3-mmc 3-mmc is ook niet echt me favoriet maar die maand had i tog wel so een 50 gr op gemaakt
ik weet voor sommige lijkt het nep maar het is echt zo zonder grappen verder dat ik nieuw hier op het forem ben zal i me eve voorstelen ricorieks 40 jaar den haag half nederlands hlaf surinaams alles gebruikt vanaf me 12 de blowen mdma coke heroine aleen 1 jaar toen ik 15 was waslijst rc s geen ghb lsd en ja na dienst tijd waar de ptss vandaan komt aleen benzos paar rcs en coke ,gelukkig geen alcohol
dus min vraag blijft ook al krijg ik goed advies natuurlijk welke rc benze zou in de richting gaan van 4 mg xanax of 50 mg valium


mvg ricorieks
Klik om te vergroten...
De comments die mensen plaatsen is niet zonder reden natuurlijk! van xanax/valium heb ik geen verstand jammer genoeg dus dan zou je even moetten wachten totdat iemand iets plaatst die er wel vestand van af heeft.

Kijk je je hoeft niet je drugsgebruik uit te gaan leggen hoor of waarom je gebruikt, anders moet je dat gewoon in PB doen , daarover heeft toch iedereen een andere mening lijkt me , waar niemand een andere mening over heeft is dat mensen drugs gewoon op een normale en leuke manier moetten nuttigen wat overigens natuurlijk niet altijd gaat.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#12
Buffelaartje zei:
Zoals @Samantha1980 ook al zei , dat er "veel pijn achter je enorme gebruik" zit...in een andere topic beschrijf je dat je een maand lang aan verschillende serotonine slurpende RCs hebt gezeten en nu dit. misschien verstandig om proffesionele hulp te zoeken of in ieder geval teminderen?
Klik om te vergroten...
dat s er ujuist niet voor mij helaas
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
@ricorieks , klinkt echt allemaal fucking heftig wat je hebt mee gemaakt en hoe je situatie nu is. Sowieso wil ik je sterkte wensen en geluk.
Dit forum is er niet alleen voor drugs maar ook om te kletsen en je verhaal te doen.
Waarom is er geen goede hulp voor je? Wie heeft dat bepaald?
🥰
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#14
ricorieks zei:
dat s er ujuist niet voor mij helaas
Klik om te vergroten...
Je mag me Privé sturen. Want ik vind dit schrijnend
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heftig wat jij hebt meegemaakt zeg.Zoiets brengt angst
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
ricorieks zei:
ik krijg min benzo s al jaren van de arts plus minus vanaf 2001 gebruik ook zo een 10 12 gr coke in de week nasal ongeveer vanaf 2012 samen met een maat,@ptss
punt is eigenlijk arts wil al een hele tijd niet verhogen
en oorzaak ptss is geen behandeling voor vandaar dat ik zelf wil kunnen verhogen zo nodig
punt is ik ben 2 maal neergeschoten en ooit 2 dagen ontvoerd geweest,,,geen leugen
en sindsien ben ik er hele dag en nacht mee bezig
arts zegt aleen ja daar kan ik je niet mee helpen daar had je zelf voor gekozen ....
Klik om te vergroten...
Wow dat is heftig inderdaad!

Er zijn wel een aantal behandelingen voor PTSS zoals EMDR en exposure therapie. Er worden ook vaak medicijnen voorgeschreven om de symptomen te verminderen. Het probleem van benzo's is inderdaad dat je er snel tolerantie voor ontwikkelt. Ze verliezen daardoor snel hun effect. Je kunt dan wel meer gaan nemen, maar je stelt de problemen dan alleen maar uit. Het afkicken van benzo's is echt heel zwaar en hoe meer je neemt des te meer last je daarvan kunt krijgen. Zeker als je zonder begeleiding benzo's gaat nemen kan dat flink uit de hand lopen.

Als je de bovenstaande therapieën hebt uitgeprobeerd dan zijn er misschien ook experimentele behandelingen voor ptss. De vraag is wel of je daarvoor in aanmerking kan komen. Maar het is het proberen waard natuurlijk.

Eric Vermetten is als hoogleraar psychiatrie gespecialiseerd in ptss en experimentele behandelingen daartegen. Misschien hem eens een mailtje sturen om te vragen of hij nog onderzoeken weet die nog proefpersonen zoeken. Zo niet, dan heeft hij vast nog wel een andere bruikbare tip. Dus ik zou hem vooral ff mailen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je geen antwoord krijgt.

www.universiteitleiden.nl

H.G.J.M. Vermetten

Prof. dr. HGJM (Eric) Vermetten is als bijzonder hoogleraar verbonden aan het Leids Universitair Medisch Centrum. Hij is gespecialiseerd in de behandeling van psychotrauma’s en is vanuit die functie verbonden aan de ARQ Psychotrauma Research Groep. Daarnaast is hij verbonden aan de afdeling...
www.universiteitleiden.nl www.universiteitleiden.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er is ook de prachtige documentaire Trip of Compassion over mdma-assisted psychotherapie tijdens onderzoek in Israël. Je hebt wel echt een doos tissues nodig want droog ga je het niet houden. Je ziet beelden van mensen die vertellen over extreem heftige gebeurtenissen. Maar de therapievorm slaat wel aan en heeft een drastisch effect.

https://vimeo.com/ondemand/tripofcompassion.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Er is ook de prachtige documentaire Trip of Compassion over mdma-assisted psychotherapie tijdens onderzoek in Israël. Je hebt wel echt een doos tissues nodig want droog ga je het niet houden. Je ziet beelden van mensen die vertellen over extreem heftige gebeurtenissen. Maar de therapievorm slaat wel aan en heeft een drastisch effect.

https://vimeo.com/ondemand/tripofcompassion.
Klik om te vergroten...
mdma had ik over nagedacht ,op wat for dosis moet je het houden 4 x 25 mg per dag ?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
@ricorieks , klinkt echt allemaal fucking heftig wat je hebt mee gemaakt en hoe je situatie nu is. Sowieso wil ik je sterkte wensen en geluk.
Dit forum is er niet alleen voor drugs maar ook om te kletsen en je verhaal te doen.
Waarom is er geen goede hulp voor je? Wie heeft dat bepaald?
🥰
Klik om te vergroten...
mijn behandelaar bij palier 5 stoornissen totaal ,maar omdat anti sociaal er bij zit zijn er voor mij geen groep therapien
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#20
ricorieks zei:
ik krijg min benzo s al jaren van de arts plus minus vanaf 2001 gebruik ook zo een 10 12 gr coke in de week nasal ongeveer vanaf 2012 samen met een maat,@ptss
punt is eigenlijk arts wil al een hele tijd niet verhogen
en oorzaak ptss is geen behandeling voor vandaar dat ik zelf wil kunnen verhogen zo nodig
punt is ik ben 2 maal neergeschoten en ooit 2 dagen ontvoerd geweest,,,geen leugen
en sindsien ben ik er hele dag en nacht mee bezig
arts zegt aleen ja daar kan ik je niet mee helpen daar had je zelf voor gekozen ....
Klik om te vergroten...
Wat @inner
inner_search zei:
Ik denk dat je je beter even laat opnemen en stopt met drugs.
Uit zo een situatie kunnen wij je niet helpen.
Klik om te vergroten...
Dit is geen leven voor die jongen, helaas laat de GGZ iedereen stikken, artsen ook.

Heb jij @inner_search Tygo in de Psychiatrie gezien ???? Schande , als je zelfmoordpoging hoe klein op heb gedaan , intake gesprek : neem dan moet je daar eerst even mee stoppen en dan kunnen we kijken of we je kunnen helpen.
🤯🤯🤯🤯 ik heb 5 x therapie gehad , maar ik had ptss en wilde juist leven , met mijn kinder en maar kon t niet alleen. Toen kreeg ik eind brief GGZ... alleen overspannen , emotioneel.
niets over mijn hel.... Die dag heb ik geen druppel gehad meer. Pas vorig jaar een glaasje ergens . Zelf gedaan, maar klopt , jij kan hem niet helpen , wel motiveren . Er is leven na PTSS .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."