#1
Haha, nouja, ik zeg dus steeds dat het potje serotonine wat opraakt een overversimpeling is van wat er echt aan de hand is en dat de '3-maandenregel' voornamelijk een richtlijn is die ervoor moet zorgen dat je niet te vaak dat soort middelen neemt. Want het is aannemelijk dat regelmatig gebruik van serotonerge drugs leidt tot neurotoxiciteit.@Neo-Shulginist , weet jij hier meer van? Jij bent toch wel “de” deskundige hier in vaak.
In hoeverre 3-MMC neurotoxisch is, dat weten we niet. Ik denk dan dat je voor de veiligheid er dus van uit moet gaan dat 3-MMC minstens zo neurotoxisch is als vergelijkbare middelen zoals MDMA, cocaïne of methamfetamine, en mogelijk nog meer. Het risico overschat je dan voor het gemak maar. Wat betreft schade aan je brein zit je graag aan de veilige kant, lijkt me.
Een probleem met 3-MMC kan wel zijn dat gebruikers geneigd zijn om herhaaldelijk te doseren. Een lange blootstellingsduur is een belangrijke risicofactor.