Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEmotioneel wrak door 3mmc en/of etizolam

Emotioneel wrak door 3mmc en/of etizolam

59 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
Mrloverdj zei:
Als je nu bestelt, ben je je vrouw en je kinderen kwijt.
Dan blijf je nog een hele poos gebruiken. Maar je blijft niet tot je 80e aan de 3MMC.

Er komt toch een moment dat je weer afkick. Maar dan ben je al alles kwijt.
Nu is het nog niet te laat.
Klik om te vergroten...
Mrloverdj zei:
Als je nu bestelt, ben je je vrouw en je kinderen kwijt.
Dan blijf je nog een hele poos gebruiken. Maar je blijft niet tot je 80e aan de 3MMC.

Er komt toch een moment dat je weer afkick. Maar dan ben je al alles kwijt.
Nu is het nog niet te laat.
Klik om te vergroten...
Maximusso zei:
Hi Samantha,

Helaas werd de speedverslaving zo ingeruild voor 3mmc. Ik ben het vrij snel daarna steeds meer gaan gebruiken. Ik zat er er al vrij snel dagelijks aan. Denk vanaf de tweede keer bestellen dat het bij mij helaas verkeerd ging.

Ik vind het een heerlijk middel om te gebruiken, maar helaas kan ik geen mate houden. Ik loop zelf bij Tactus voor mijn speedverslaving en zelfs daar speelde ik mooi weer alsof het me allemaal goed afging. De speed wel ja, die heb ik niet meer gebruikt, maar dit is natuurlijk iets wat dicht in de buurt komt.

Ik was mijn eerste rc chemical en had het al jaren zien staan, maar geloofde er niet zo in. Had me er ook niet over ingelezen. Ging er vanuit dat het tegen zou vallen en alles wat het enigzins leuk zou maken was een bonus.

Nou, heb ik me daar even in vergist. Ik lees hier wel verhalen dat lang niet iedereen het wat vindt. Ik hoor helaas bij de groep die het geweldig vindt.

Het heeft ervoor gezorgd dat mijn vrouw (voor wie ik het verzweeg. erachter kwam. Zij heeft Tactus ingelicht en toen viel het kwartje pas hoe dom in bezig was. Wel meteen gestopt op 27 januari. Vond het moeilijker om mee te stoppen dan met speed. Maar er is nu de grote kans dat mijn huwelijk hierdoor ten einde is.

Tja, als je al bij Tactus gaat liegen over je gebruik zoals ik deed, dan kom je natuurlijk een keer in de problemen.

Conclusie, 3mmc het is een fijn middel, maar niet als je van jezelf weet dat je geen mate kan houden. Bij mij is het alles of niks, en daar leent 3mmc zich prima voor. Op standje alles bedoel ik dan. Onderschat het niet, want ondanks dat ik nog keihard bezig ben om mijn huwelijk te redden. Ik moet nog dagelijks tegen mezelf zeggen dat ik het niet moet bestellen. Want die gedachte is er elke dag. En dat is best moeilijk, want ik wil het allerliefst het gezin bij elkaar houden (we hebben twee kinderen) en waarom moet ik dan nog zoveel moeite doen om het niet te kopen als ik het daarmee verpest.
Klik om te vergroten...
Jouw verhaal al zoveel gelezen in de kratom groep united FB... kratom geeft energie , stopt cravings en kalmeert. En voor 99% geen afkick verschijnselen, misschien mentaal een beetje . Maar Een tijdje 4 x daags 3 gram Green Malay of White BORNEO , OF EEN RODE .
Minderen en stoppen met kratom is ook minder heftig en velen leven happy en gezond op een dagelijkse dosis. Mijn tramadol is de deur ook uit, alles kan als je je ziel er in stopt. En doe het voor JOU, niet je kids en vrouw. Eerst voor jou, zodat je weer jezelf bent, vraag je vrouw geduld en kracht in je weg, en dat je haar niet kwijt wil, blijven praten, eerlijk zijn , je komt er wel kanjer
M
MaximussoLid
Mrloverdj zei:
Misschien domme vraag.
Je hebt methadon voor heroïne.
Kratom voor opiaten en benzo's

Is er niet iets voor dit soort drugs?
Klik om te vergroten...
De eerste week van de "detox" heb ik beide keren een week oxazepam gekregen. Bij de speed afgelopen zomer ging het eigenlijk wel zonder, maar daar heb ik ook maanden naartoe gewerkt. Ik had groots ingekocht om de prijs omlaag te krijgen. Met Als gevolg dat ik een halve kilo in de vriezer had. Helaas wel natte speed dus na het droger was het wat minder. Op het moment dat ik wilde stoppen had ik nog 200 gram ofzo. Dat wilde ik dus echt niet even weggooien. Maar uiteindelijkuiteindelijk duurde het een tijdje voordat ik bij Tactus kon starten. En uiteindelijk precies naar dat moment toegewerkt dat het op zou zijn. Weggooien lukt me niet en bewaren, ach dat hoef ik niet uit te leggen. Kreeg wel een telefoontje van Tactus de dag voordat ik zou stoppen, doen ze om te praten over je gebruik de laatste dag. In veel gevallen gaat iemand nog even helemaal los. Moest ook even door buffelen maar is gelukt 😋. Je ziet dat ik meteen een heel verhaal ga schrijven..de gedachte om het weg te moeten gooien, maakt blijkbaar nog steeds veel bij me los.

Dus de eerste keer periode van maanden. Toen de 3mmc, dat was heel anders. Dezelfde dag gestopt en met pijn in mijn hart alle 3mmc, etizolam (phenibut, morfine, clonazolam, flualprazolam, 1p-lsd, 3-FA en 3MMA.) ingeleverd om weg te gooien. De laatste drie heb ik nooit genomen, omdat 3mmc zo goed beviel. En die laatste 3MMA leek me beter om toch niet te doen.

Maar meteen stoppen met daarbij alle problemen dat mijn huwelijk voorbij leek. Toen heb ik wel de oxazepam voor een week genomen.

Ik heb na drie weken ook quetiapine gekregen. Dit zou helpen tegen de trek, maar vond het een vervelend middel en merkte niet dat de trek minder werd.
M
MaximussoLid
rowdy zei:
Heftig verhaal. Gevangen tussen verslaving en de situatie met je gezin.
Dat is zeker een gevecht waard voor je gezin.
Blijf in gesprek met je vrouw, dat is heel belangrijk.
Is er ruimte voor een gesprek tussen jullie met een ervaringsdeskundige er bij ??
Ik denk dat het voor je vrouw lastig te begrijpen is wat jij voelt en daarom heb je hulp van een professional nodig.
Niet alleen voor jou, maar ook voor jullie samen!
Heel veel succes!!!
Klik om te vergroten...
Ze gebruikt zelf geen drugs dus snapt het inderdaad niet goed waarom je er niet gewoon af kan blijven.

Maar we zijn al 24 jaar samen en ze heeft me vaak gesteund, maar nu heeft ze duidelijk aangegeven dat het ook een keer klaar is.

We hebben samen gesprekken bij Tactus. Dat leek heel goed te gaan. Ik zat me als vanouds erdoor heen te liegen alsof het allemaal goed ging. En we zouden het laatste gesprek hebben met de systeemtherapeut totdat ze twee dagen daarvoor een een fel paars zakje met 3mmc erop vond.

Maar kan nu wel zeggen dat het maar goed is ook. Anders was ik gewoon doorgegaan alsof ik in behandeling ben en ondertussen gewoon blijven gebruiken. Uit mezelf had ik het nooit gezegd. Er niet over praten was er zo ingesleten dat ik het vaak niet eens door heb.
M
MaximussoLid
Mrloverdj zei:
6 weken is supergoed! Maar je bent er nog niet.
Ik weet hoe sterk de cravings zijn,maar je doet het niet alleen voor je vrouw.
Maar ook voor je kinderen
Klik om te vergroten...
De eerste periode is het makkelijkste. Dat is mijn ervaring in ieder geval (wel dankzij oxazepam de eerste week).
De eerste weken ben je erg op je hoede en erg bezig alles weer op de rit te krijgen. Maar dan als het eenmaal weer allemaal goed gaat. En je gaat je vervelen of in mijn geval krijg ik last van drukte in mijn hoofd. Of als ik me wel goed voel, dan is dat gevoel nog lekkerder te maken met middelen. Foute gedachte, want blijft nooit bij één keertje.

Dank je voor het compliment voor de 6 weken. Nu ik er open over ben, merk ik dat het ook wel handig is als mensen het weten zodat ze er af en toe eens naar vragen.
Z
ZeehondLid
Maximusso zei:
Ze gebruikt zelf geen drugs dus snapt het inderdaad niet goed waarom je er niet gewoon af kan blijven.

Maar we zijn al 24 jaar samen en ze heeft me vaak gesteund, maar nu heeft ze duidelijk aangegeven dat het ook een keer klaar is.

We hebben samen gesprekken bij Tactus. Dat leek heel goed te gaan. Ik zat me als vanouds erdoor heen te liegen alsof het allemaal goed ging. En we zouden het laatste gesprek hebben met de systeemtherapeut totdat ze twee dagen daarvoor een een fel paars zakje met 3mmc erop vond.

Maar kan nu wel zeggen dat het maar goed is ook. Anders was ik gewoon doorgegaan alsof ik in behandeling ben en ondertussen gewoon blijven gebruiken. Uit mezelf had ik het nooit gezegd. Er niet over praten was er zo ingesleten dat ik het vaak niet eens door heb.
Klik om te vergroten...
Inderdaad maar goed ook zoals je schrijft.
Je zult het vertrouwen terug moeten winnen bij haar en dat is logisch.
Dat wordt echt nog heel lastig voor je denk ik. Zoals je al eerlijk schreef was jouw manier er zo ingesleten.
Zonde als dit je relatie kost; dan zijn er alleen maar verliezers en dat weet je ook.
D
De ZeemeermanLid
Goed bezig ! Sterkte gewenst met volhouden!
Misschien kan het helpen om erachter te komen waarom je nou precies begonnen bent met drugs gebruik? Uitproberen, gevoel verdoven, depressie etc?

Ik heb zelf geen ervaring met verslaving maar wel een eetstoornis gehad, met therapie leren begrijpen hoe dat kwam en geleerd om weer normaal en gezonder te eten.
L
Lid 152247Lid
Maximusso zei:
Dank je voor het compliment voor de 6 weken. Nu ik er open over ben, merk ik dat het ook wel handig is als mensen het weten zodat ze er af en toe eens naar vragen.
Klik om te vergroten...
open over zijn is zeker goed! Zoals je al hebt gemerkt..als ze er naar vragen, is dat meteen een realitycheck voor je en hopelijk een stok achter de deur.

En schrijf hier lekker van je af.

Tuurlijk moet je het altijd volhouden, maar voor mij was dat in mijn hoofd makkelijker om de strijd aan te gaan..nog even volhouden tot het gesprek en ik had er weer een overwinning bij.

Heb je iets wat je kan gebruiken om jezelf te belonen of te vervangen?

Vier elke overwinning! Afkicken is zwaar, belicht ook de positieve kant. De hele dag cravings (glas halfleeg) betekent ook de hele dag clean gebleven, dus je kan het wel!

Er was een periode dat je niet eens wist wat gebruiken was en toen was je ook gelukkig(ga ik van uit) Die tijd komt er voor jou ook!

Verslaafd
Stoppen
Afkicken
Afgekickt, en cravings
Schade in je leven onder de loop,en vechten om clean te blijven.
Clean,cravings en de schade herstellen
Bijna geen cravings, focus meer op schadeherstel

En als je dat gehad hebt komen er weer allemaal fases van de opbouw van je leven.
Het lijkt eindeloos te duren, die fase van clean en cravings, maar eigenlijk zijn het allemaal gefaseerde korte periodes, wat betekent dat je telkens een stap verder weg bent van je verslaving, en een stap dichter bij je herstel

Je staat misschien wat onderaan de ladder, maar je staat wel op de ladder. Stap voor stap.
M
MaximussoLid
Mrloverdj zei:
open over zijn is zeker goed! Zoals je al hebt gemerkt..als ze er naar vragen, is dat meteen een realitycheck voor je en hopelijk een stok achter de deur.

En schrijf hier lekker van je af.

Heb je ambulante hulp? Voor mij hielp het enorm dat ik ambulant op gesprek moest komen. Als ik cravings had op maandag en woensdag een gesprek..hield ik mijzelf voor...volhouden tot woensdag.

Tuurlijk moet je het altijd volhouden, maar voor mij was dat in mijn hoofd makkelijker om de strijd aan te gaan..nog even volhouden tot het gesprek en ik had er weer een overwinning bij.

Heb je iets wat je kan gebruiken om jezelf te belonen of te vervangen?

Ik ging een poos elke avond naar de sportschool ipv gebruiken, kwam ik ook meteen onder de mensen(nuchtere mensen, goede vibe) Het is wel lastiger met de lockdown.

Vier elke overwinning! Afkicken is zwaar, belicht ook de positieve kant. De hele dag cravings (glas halfleeg) betekent ook de hele dag clean gebleven, dus je kan het wel!

Er was een periode dat je niet eens wist wat gebruiken was en toen was je ook gelukkig(ga ik van uit) Die tijd komt er voor jou ook!

Verslaafd
Stoppen
Afkicken
Afgekickt, en cravings
Schade in je leven onder de loop,en vechten om clean te blijven.
Clean,cravings en de schade herstellen
Bijna geen cravings, focus meer op schadeherstel

En als je dat gehad hebt komen er weer allemaal fases van de opbouw van je leven.
Het lijkt eindeloos te duren, die fase van clean en cravings, maar eigenlijk zijn het allemaal gefaseerde korte periodes, wat betekent dat je telkens een stap verder weg bent van je verslaving, en een stap dichter bij je herstel

Je staat misschien wat onderaan de ladder, maar je staat wel op de ladder. Stap voor stap.
Klik om te vergroten...

Ik hoefde niet op gesprek te komen tijdens de detox. Ik werd gebeld met de vraag hoe het ging. Toen ik aangaf dat het wel ging vroeg ze meteen of ze dan ook niet meet hoefde te bellen behalve de laatste dag. Niet echt veel aan gehad qua steun, maar dat hoefde voor mij ook niet. Ik had geen behoefte om aan de telefoon erover te praten met iemand die ik verder niet ken en ook niet bij mijn behandeling betrokken was.

Voor de afleiding heb ik mijn hobby drummen weer opgepakt. En hopelijk binnenkort weer hardlopen.

Dan alleen nog mijn relatie redden. Dat zou echt een opluchting zijn en het een stuk makkelijker maken.
L
Lid 152247Lid
Drummen is echt een heel goed idee. Je bent bezig en je stimuleert op een natuurlijke manier de juiste stofjes in je hersenen.
Ook goed voor de schade van 3mmc, mijn ervaring.. Eerst moet je ervaren dat je ook drugsvrij manieren hebt om je goed te voelen.
Je hersenen herstellen zich ook weer. En zo voel je je ook weer prettig bij de afwisseling tussen normaal voelen en lekker voelen(drummen)
Ipv synthetische enorme pieken en natuurlijk diepe dalen.

Daarom zal hardlopen je ook zeker helpen. Er word niet voor niets gesproken over de 'runners high'

Er is een leven tijdens de verslaving, tijdens de (geestelijke) afkick en na de verslaving.

Beter dat je al begonnen bent met stukjes 'na de verslaving' de grootste valkuil is passief je afkicken uitzitten en denken dat je dat achter de rug moet hebben voordat je een nieuw leven opbouwt.

Anyway, goed bezig!
Relatietherapie idee?
M
MaximussoLid
Mrloverdj zei:
Drummen is echt een heel goed idee. Je bent bezig en je stimuleert op een natuurlijke manier de juiste stofjes in je hersenen.
Ook goed voor de schade van 3mmc, mijn ervaring.. Eerst moet je ervaren dat je ook drugsvrij manieren hebt om je goed te voelen.
Je hersenen herstellen zich ook weer. En zo voel je je ook weer prettig bij de afwisseling tussen normaal voelen en lekker voelen(drummen)
Ipv synthetische enorme pieken en natuurlijk diepe dalen.

Daarom zal hardlopen je ook zeker helpen. Er word niet voor niets gesproken over de 'runners high'

Er is een leven tijdens de verslaving, tijdens de (geestelijke) afkick en na de verslaving.

Beter dat je al begonnen bent met stukjes 'na de verslaving' de grootste valkuil is passief je afkicken uitzitten en denken dat je dat achter de rug moet hebben voordat je een nieuw leven opbouwt.

Anyway, goed bezig!
Relatietherapie idee?
Klik om te vergroten...
We hebben al een tijdje via Tactus relatietherapie of moet eihgenlijk systeemtherapie zeggen.

Vandaag toevallig een gesprek gehad en was heftig. Ik zit met mijn verslaving, mijn vrouw met opgekropte woede, maar niet alleen naar mij. Ook nog uit het verleden, maar ze houdt dat blijkbaar allemaal voor zichzelf. En uit dat niet.

Maar goed, we hebben dus gesprekken vanaf het moment dat ik vorig stopte met de speed. En die gingen heel goed totdat ze mijn 3mmc gebruik ontdekte..
M
MaximussoLid
Knuffelpanda zei:
Goed bezig ! Sterkte gewenst met volhouden!
Misschien kan het helpen om erachter te komen waarom je nou precies begonnen bent met drugs gebruik? Uitproberen, gevoel verdoven, depressie etc?

Ik heb zelf geen ervaring met verslaving maar wel een eetstoornis gehad, met therapie leren begrijpen hoe dat kwam en geleerd om weer normaal en gezonder te eten.
Klik om te vergroten...
Ik heb van de week te horen gekregen dat uit de test is gebleken dat ik ADHD/ADD heb. Ik heb hier een aantal jaren terug al eens methylfenidaat voor gehad, maar vond dat verschrikkelijk. Nu toch opnieuw met een traject beginnen en niet zoals de vorige keer halverwege stoppen omdat ik de medicijnen niks vond.
M
MeowmixLid
Techneut zei:
Het is oprecht de hoeveelheid 3mmc. Als ik het onder de ~300mg hou heb ik nergens last van de volgende dag. Als ik richting een gram ga lig ik de hele dag in foetus houding op mijn bed. Gewoon mate houden (en niet snuiven maar slikken)
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, al ligt mijn grens iets hoger. Doet er verder ook niet toe, maar houd inderdaad mate. De twee keren dat ik over mijn limiet ben gegaan had ik ook heel heftige huilbuien, heel naar gevoel is dat inderdaad!
M
MeowmixLid
Respect voor je strijd trouwens Maximusso. Het is zeker niet makkelijk!
M
MaximussoLid
Aanstaande maandag begin ik met medicijnen voor ADHD. Ik krijg dexamfetamine, omdat ik methylfinidaat een paar jaar terug al eens heb geprobeerd en niet goed beviel.

Ik krijg de langwerkende voorgeschreven en hoop dat het me helpt, maar weet iemand of dit misschien een gevaarlijke keuze voor mij is qua medicijn? Op het gebied van verslaving bedoel ik.
D
De ZandmanLid
Ik zou me nu niet zo druk maken over afhankelijkheid van een op doktersvoorschrift verkregen medicijn.
Je huwelijk is veeel belangrijker!
Eerst dat redden, daarna kan je in overleg met je arts verder zien...
Maar je bent op de juiste route.
Houd vooral vol en géén 3mmc meer nemen!
Het komt altijd uit. Altijd!
En dan is het echt exit echtgenote.
Zover mag het niet komen...
L
Lid 152247Lid
Maximusso zei:
Aanstaande maandag begin ik met medicijnen voor ADHD. Ik krijg dexamfetamine, omdat ik methylfinidaat een paar jaar terug al eens heb geprobeerd en niet goed beviel.

Ik krijg de langwerkende voorgeschreven en hoop dat het me helpt, maar weet iemand of dit misschien een gevaarlijke keuze voor mij is qua medicijn? Op het gebied van verslaving bedoel ik.
Klik om te vergroten...
Als het goed werkt niet. Dan zou je juist geen cravings moeten ervaren. Omdat je deels profiteert van de effecten van 3mmc(focus, stabiele energie)maar dan over de gehele dag, zonder extreme pieken en dalen
M
MaximussoLid
Mrloverdj zei:
Als het goed werkt niet. Dan zou je juist geen cravings moeten ervaren. Omdat je deels profiteert van de effecten van 3mmc(focus, stabiele energie)maar dan over de gehele dag, zonder extreme pieken en dalen
Klik om te vergroten...
Gebruik nu een week de medicijnen een ben er voorzichtig positief over. Durf niet te blij ermee te zijn, maar het lijkt me toch echt heel erg te helpen. Met daarbij hele kleine stapjes in mijn relatie richting de goede kant. Ook daar ben ik er nog niet, maar langzaamaan wordt het steeds wat beter.
D
De ZandmanLid
Alles sal reg kom.
M
MaximussoLid
Er zijn nu twee maanden voorbij waarin ik geen 3mmc heb gebruikt, maar man man man wat blijft het lastig.

Sinds vorige week dus gestart met medicijnen (Lisdexamfetamine van Elvanse, nu 50mg per dag) en daar ben ik wel heel erg blij mee. Kan hierdoor goed functioneren, alleen vanaf uurtje of 18.00 (zo'n 11 uur na inname) wordt het wat lastiger.

Toch is de zin en drang naar 3mmc (of speed) nog zeer aanwezig. En ik heb veel te verliezen als ik weer zou gaan gebruiken, dus met dat in mijn achterhoofd lukt het wel elke keer om er vanaf te blijven. Maar wat zou het fijn zijn als dat weggaat of in ieder geval een stuk minder wordt.
Z
ZeehondLid
Maximusso zei:
Er zijn nu twee maanden voorbij waarin ik geen 3mmc heb gebruikt, maar man man man wat blijft het lastig.

Sinds vorige week dus gestart met medicijnen (Lisdexamfetamine van Elvanse, nu 50mg per dag) en daar ben ik wel heel erg blij mee. Kan hierdoor goed functioneren, alleen vanaf uurtje of 18.00 (zo'n 11 uur na inname) wordt het wat lastiger.

Toch is de zin en drang naar 3mmc (of speed) nog zeer aanwezig. En ik heb veel te verliezen als ik weer zou gaan gebruiken, dus met dat in mijn achterhoofd lukt het wel elke keer om er vanaf te blijven. Maar wat zou het fijn zijn als dat weggaat of in ieder geval een stuk minder wordt.
Klik om te vergroten...
Blij om te horen dat je het volhoudt en duidelijk maakt dat de drang nog lang niet voorbij is.
Goed dat je zo eerlijk hier over bent naar jezelf toe.
Er bestaat volgens mij geen perfecte en makkelijke weg terug.

Als ik op het forum lees hoe men soms drugs misbruikt dan is jouw verhaal voor hen een wijze les, maar waarschijnlijk durven ze jouw verhaal nog niet te lezen....

Respect, heel veel succes verder en lees graag over een tijdje een volgende update van je.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."