Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPhenibut wat een nachtmerry

Phenibut wat een nachtmerry

33 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RobijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na vaak te hebben gelezen hier op de website, heb ik Phenibut besteld om na mijn ghb te gebruiken.
Ik gebruik wel vaker ghb zo een 250ml tot 500ml per keer en gebruik diazepam om te stoppen.
Zonder problemen al 10 jaar!
Nu las ik dat Phenibut erg goed zou werken en heb ik het geprobeerd.

Ik was een 3 dagen aan de ghb en ben toen gestopt en heb 3.5 gram Phenibut genomen.
Klaar wakker werd ik er van en ook helemaal naar werd ik er van.
Schokken door mijn lichaam en ik heb 12 uur lang een soort van lopen spacen op die troep.
Toen kon ik na 2 oxazepam eindelijk slapen.
Het is raar spul en zeker geen aanrader!
Omdat ik het via deze website heb wou ik dat even laten weten.
Diazepam is prima en heerlijk na een paar dagen gebruik dit was verschikkelijk en lijkt ook totaal niet op ghb maar is een heel ander ding en totaal niet fijn.
Dus wees gewaarschuwd, veel mooie verhalen lees ik de laatste tijd maar het omgekeerde is waar.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Robijn zei:
Ik gebruik wel vaker ghb zo een 250ml tot 500ml per keer
Klik om te vergroten...
Dat is een vrij extreme hoeveelheid. Stel dat je per dosering 5ml neemt dan neem je dus 100 keer bij?

Robijn zei:
Het is raar spul en zeker geen aanrader!
Klik om te vergroten...
Dit baseer je op één ervaring, gecombineerd met een halve liter GHB? Phenibut lijkt wat op diazepam of oxazepam maar is niet hetzelfde.
Robijn zei:
heb 3.5 gram Phenibut genomen.
Klik om te vergroten...
Dat is een forse dosering voor de eerste keer. Zie schema dosage.
m.psychonautwiki.org

Phenibut

β-Phenyl-γ-aminobutyric acid (also known as Fenibut, Phenybut, Noofen, Citrocard, and commonly as Phenibut) is a depressant substance of the gabapentinoid class.[2][3] Phenibut acts as a receptor agonist for GABA, the major inhibitory neurotransmitter in the brain. It is chemically related to...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat gek dat je het zo hebt ervaren.

Ik ben wel een keer van de GHB afgekomen door 2 dagen Phenibut te gebruiken. Heb geen rare bijwerkingen gehad. In hoge doseringen Phenibut lijkt het zeker wel op GHB.

Heb je wel gewacht tot de G was uitgewerkt?

Ik weet wel dat je snel misselijk etc kunt worden van wat hoge dosissen.

Ik val van Phenibut juist als een blok in slaap en kan er ook heel lang op doorslapen.

Wat naar dat je zo’n ervaring hebt gehad.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Trouwens... Je moet echt enorm uitkijken met combineren. Niet zomaar Phenibut gebruiken in deze hoge dosis en ook nog eens aan de pammetjes.
R
RobijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Phenibut lijkt wat op diazepam of oxazepam maar is niet hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Die hebben niks met elkaar te maken! Dat is Gabba A en Gabba B heb je er wel verstand van?

Spyro zei:
Heb je wel gewacht tot de G was uitgewerkt?
Klik om te vergroten...

Tuurlijk een anderhalf uur na mijn laatste dosis GHB genomen.
Ik heb pas na 12 uur lang die oxa genomen, dus gewacht tot het voorbij was.

Blyatman zei:
Sorry maar met 2 Capsules slaap ik al als een dinosaurus, dus je hebt minimaal 6/7 capsules genomen? Dat is behoorlijk veel namelijk, zeker in combinatie met pammetjes en die hoeveelheid Ghb, persoonlijk denk ik niet dat het aan de Pheni ligt..
Klik om te vergroten...

Ik heb gelezen overal hier dat 3 a 3.5 gram pas goed werkzaam is.
Een vriend had 2 gram genomen en voelde niks.
Zoals ik had beschreven had ik niet gecombineerd.

Begrijp alleen niet waarom mensen dit nemen na de ghb.
Diazepam is gewoon heerlijk na een bing om daarna nog phenibut te nemen kom je in een zelfde soort space terecht.
Alleen mist Phenibut iets wat ghb wel heeft en dat goede gevoel van ghb mist!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om je even uit je droom te helpen. Phenibut is niet uitgewerkt na 12 uur. Als je een G binge hebt gehad is het ook niet de bedoeling dat je wat van de Phenibut voelt. Je neemt het om geen afkick te krijgen, niet om te spacen.

Sorry, maar je hebt dit middel gewoon niet oké gebruikt.
R
RobijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Om je even uit je droom te helpen. Phenibut is niet uitgewerkt na 12 uur. Als je een G binge hebt gehad is het ook niet de bedoeling dat je wat van de Phenibut voelt. Je neemt het om geen afkick te krijgen, niet om te spacen.

Sorry, maar je hebt dit middel gewoon niet oké gebruikt.
Klik om te vergroten...

Hoe moet ik het gebruiken na 3 dagen ghb?
Tips zijn welkom.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Robijn zei:
Hoe moet ik het gebruiken na 3 dagen ghb?
Tips zijn welkom.
Klik om te vergroten...
Ik wacht minimaal 2 uur na de GHB. Ik neem 2 gram, dus bij mij zijn dat 4 capsules. Ik slaap als een blok en neem de volgende avond voor de zekerheid nog 2 of 3 capsules. Dag erna heb ik nergens geen last meer van. En nee, je voelt er ook niks van na een binge.

Als je wat van de Pheni wil voelen zou je het een keer zonder GHB moeten gebruiken. Als je een lange tijd clean daarvan bent.

Ik heb ook ooit zo hoog Phenibut gedoseerd maar ik werd daar ook kots misselijk van en heb toen moeten overgeven.

Dus echt, less is more! En niet combineren.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Phenibut werkt enorm lang trouwens, ook al heb je het misschien niet door. 😊
R
RobijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Duurt nu wel even voor dat ik weer aan de ghb ga.
Maar dan neem ik de volgende keer 2 gram en ga ik kijken hoe dat is.
Anders blijf ik bij de Diazepam.
Ik heb namelijk 60x 500mg besteld dus heb een hele zak liggen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Robijn zei:
Duurt nu wel even voor dat ik weer aan de ghb ga.
Maar dan neem ik de volgende keer 2 gram en ga ik kijken hoe dat is.
Anders blijf ik bij de Diazepam.
Ik heb namelijk 60x 500mg besteld dus heb een hele zak liggen.
Klik om te vergroten...
Ja precies. Hopelijk werkt dat beter voor je!
R
RobijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Ja precies. Hopelijk werkt dat beter voor je!
Klik om te vergroten...

Wel 12 uur lang een nachtmerry gehad.
Heb je dat ook wel eens?
Kon niet slapen voelde me naar en half wakker en half slapen.
Was de meest vervelende stop ooit.
En ik gebruik al heel lang.
Liever een fles vodka erbij dan hoe het nu ging.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Robijn zei:
Die hebben niks met elkaar te maken! Dat is Gabba A en Gabba B heb je er wel verstand van?
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde dat phenibut een beetje op een benzodiazepine lijkt qua effect. Niet dat dia en oxa hetzelfde zijn. Vooralsnog ben jij degene die 3,5 gram phenibut neemt na 0,5 liter GHB omdat 'je hebt gelezen dat men dit wel eens doet' dus ik vraag me af of jij er verstand van hebt.
R
RobijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Ik bedoelde dat phenibut een beetje op een benzodiazepine lijkt qua effect. Niet dat dia en oxa hetzelfde zijn. Vooralsnog ben jij degene die 3,5 gram phenibut neemt na 0,5 liter GHB omdat 'je hebt gelezen dat men dit wel eens doet' dus ik vraag me af of jij er verstand van hebt.
Klik om te vergroten...

Ik had 3 dagen gebruik zoals je las dus geen halve liter.
Ik vertelde gewoon over mijn gebruik.
Een benzo, Phenibut en ghb zijn totaal verschillende dingen.
Ik heb mij duidelijk ingelezen en het een keertje geprobeerd.
Gebruik jij ze alle 3 dan?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Robijn zei:
Ik had 3 dagen gebruik zoals je las dus geen halve liter.
Ik vertelde gewoon over mijn gebruik.
Een benzo, Phenibut en ghb zijn totaal verschillende dingen.
Ik heb mij duidelijk ingelezen en het een keertje geprobeerd.
Gebruik jij ze alle 3 dan?
Klik om te vergroten...
Ik weet uiteraard dat het verschillende stoffen zijn. Waar ik op doelde is dat men phenibut gebruikt na GHB omdat het qua effect lijkt op benzodiazepinen.

Ik heb ze alle drie wel eens gebruikt maar niet gecombineerd. GHB en phenibut zijn niet echt mijn ding, ik houd sowieso niet van het downer effecten. Ben meer van de uppers, cannabis en psychedelica.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Robijn zei:
Ik gebruik wel vaker ghb zo een 250ml tot 500ml per keer en gebruik diazepam om te stoppen.
Zonder problemen al 10 jaar!
Klik om te vergroten...
Er zijn ook mensen die Baclofen gebruiken om GHB ontwenning tegen te gaan omdat Diazepam onvoldoende doet. Maar wel fijn dat het voor jou zo goed werkt.
Robijn zei:
Ik was een 3 dagen aan de ghb en ben toen gestopt en heb 3.5 gram Phenibut genomen.
Klaar wakker werd ik er van en ook helemaal naar werd ik er van.
Klik om te vergroten...
Hoeveel milliliter GHB had je genomen die dagen, het maakt nogal verschil of je 250ml of 500ml GHB in die tijd hebt weg gewerkt.
Robijn zei:
Schokken door mijn lichaam en ik heb 12 uur lang een soort van lopen spacen op die troep.
Klik om te vergroten...
Dat wordt natuurlijk niet door de Phenibut zelf veroorzaakt en klinken als typische symptomen van GHB ontwenning. Ik krijg hierdoor eerder de indruk dat de Phenibut te weinig voor je deed. Hoe hoog doseer je de Diazepam normaal gesproken na GHB gebruik?
Robijn zei:
dit was verschikkelijk en lijkt ook totaal niet op ghb maar is een heel ander ding en totaal niet fijn.
Klik om te vergroten...
Waarom denk je dat Phenibut een heel ander ding is dan GHB?

Heb je de indruk dat je GHB tolerantie hebt trouwens? Dat valt namelijk mogelijk te generaliseren naar hoe je op de Phenibut reageert.
Robijn zei:
Tuurlijk een anderhalf uur na mijn laatste dosis GHB genomen.
Klik om te vergroten...
Phenibut doet er zo'n 3 uur over voordat je het überhaupt begint te merken vaak en toch wel 5 uur voordat het een beetje op gang is gekomen. Ik persoonlijk had eerder mijn laatste GHB dosering tegelijkertijd met mijn eerste Phenibut dosering genomen. Wellicht niet zo raar ook dat je initieel heftige ontwenning ervaart.

Heb je Phenibut wel eens ervaren zonder dat er sprake was van GHB ontwenning? Zo niet is het misschien ook niet zo raar dat je bepaalde associaties aan Phenibut koppelt.
Robijn zei:
Ik heb gelezen overal hier dat 3 a 3.5 gram pas goed werkzaam is.
Een vriend had 2 gram genomen en voelde niks.
Klik om te vergroten...
Klopt, beetje vergelijkbaar aan hoe mensen zullen zeggen dat 1,5ml GHB niets doet voor ze. Als je een flinke GHB tolerantie hebt en je een flinke ontwenning te wachten staat kan het in sommige gevallen wellicht zelfs wenselijk wezen om voorbij de 3,5 gram Phenibut te doseren om de ontwenning uit te smeren.
Robijn zei:
Alleen mist Phenibut iets wat ghb wel heeft en dat goede gevoel van ghb mist!
Klik om te vergroten...
Je kunt toch ook niet verwachten dat je je permanent goed voelt.
R
RobijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jmths zei:
Er zijn ook mensen die Baclofen gebruiken om GHB ontwenning tegen te gaan omdat Diazepam onvoldoende doet. Maar wel fijn dat het voor jou zo goed werkt.
Klik om te vergroten...

Dat gebruik ik ook wel eens, maar diazepam is genoeg voor mij.

Jmths zei:
Hoeveel milliliter GHB had je genomen die dagen, het maakt nogal verschil of je 250ml of 500ml GHB in die tijd hebt weg gewerkt.
Klik om te vergroten...

Dit keer 200ml dat doe ik wel vaker.

Jmths zei:
Dat wordt natuurlijk niet door de Phenibut zelf veroorzaakt en klinken als typische symptomen van GHB ontwenning. Ik krijg hierdoor eerder de indruk dat de Phenibut te weinig voor je deed. Hoe hoog doseer je de Diazepam normaal gesproken na GHB gebruik?
Klik om te vergroten...

Ik gebruik het al 10 jaar! Dit soort dingen heb ik nooit. Het was echt die Phenibut. Ik weet wel waar ik het over heb. Ik kan ook gewoon stoppen na 250ml zonder iets. Dus dat doe ik wel af en toe. niet echt fijn maar ik heb niet zo een zware afkick van dat. Na een halve liter heb ik wel benzo's nodig.

Jmths zei:
Phenibut doet er zo'n 3 uur over voordat je het überhaupt begint te merken vaak en toch wel 5 uur voordat het een beetje op gang is gekomen. Ik persoonlijk had eerder mijn laatste GHB dosering tegelijkertijd met mijn eerste Phenibut dosering genomen. Wellicht niet zo raar ook dat je initieel heftige ontwenning ervaart.

Heb je Phenibut wel eens ervaren zonder dat er sprake was van GHB ontwenning? Zo niet is het misschien ook niet zo raar dat je bepaalde associaties aan Phenibut koppelt.
Klik om te vergroten...

Ik nam het een anderhalf uur later en het nam het gewoon over dus daar was niks aan de hand.
Die schokken waren zo een 8 uur later. Zoals ik al zei ik gebruik al heel lang dit was gewoon anders en dit was niet iets wat ik al kende.
Na een halve liter kan ik wel wat nare afkickverschijnselen voelen maar niet echt heftig. Na 200ml al zeker niet.

Jmths zei:
Waarom denk je dat Phenibut een heel ander ding is dan GHB?
Klik om te vergroten...

Het heeft te maken met de Glutamine en de Gaba B dat het zelfde is.
Maar aan de andere kant heeft het weer een andere werking op de Dopamine en werkt het veel langer als ghb en is er daadwerkelijk wel een verschil tussen deze 2 en mis ik ook een gevoel dat ik met ghb heb.

Mijn reactie komt ook op iemand die gaat vekondigen dat een Diazepam lijkt op Ghb waarop ik mij dan afvraag of diegene wel uberhaud verstand heeft van deze dingen aangezien ik wel vaker op dit forum lees dat mensen met adviezen komen terwijl ze geen ervaringen hebben met het gebruik.
Daar heb je natuurlijk niks aan, vandaaar mijn reactie.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Robijn zei:
Mijn reactie komt ook op iemand die gaat vekondigen dat een Diazepam lijkt op Ghb waarop ik mij dan afvraag of diegene wel uberhaud verstand heeft van deze dingen aangezien ik wel vaker op dit forum lees dat mensen met adviezen komen terwijl ze geen ervaringen hebben met het gebruik.
Daar heb je natuurlijk niks aan, vandaaar mijn reactie
Klik om te vergroten...
😂😂😂😂😂 Waar ik heb dat gezegd? Denk dat je het niet goed gelezen hebt. Maar blijf vooral tegen iedereen in gaan die je advies probeert te geven, zo kom je echt verder.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Robijn zei:
Ik gebruik het al 10 jaar! Dit soort dingen heb ik nooit.
Klik om te vergroten...
Nuance is nog wel eens ver te zoeken wanneer er drugs betrokken is, ik moest het voor mijn gevoel even dubbel checken. Maar het klinkt ook gewoon niet logisch dat Phenibut ontwenningsverschijnselen van GHB doet toenemen.
Robijn zei:
Dat gebruik ik ook wel eens, maar diazepam is genoeg voor mij.
Klik om te vergroten...
Heb je de indruk dat Baclofen wel werkt tegen GHB ontwenning? Dit is immers Phenibut met een chloor atoom er aan. Misschien is de vergelijking niet helemaal eerlijk maar toch.
Robijn zei:
Het heeft te maken met de Glutamine en de Gaba B dat het zelfde is.
Klik om te vergroten...
Glutamaat (Exciterende werking) wordt vaak als als grofweg het tegenovergestelde gezien van GABA (inhiberende werking). Als de activiteit van Glutamaat verhoogt verlaagt de activiteit van GABA en vice versa zogezegd. Ze blokkeren beiden de calciumpoorten in de neuronen wat een dempende werking heeft op de intensiteit van het actiepotentiaal.

Persoonlijk zie ik GHB dat GABA is met een hydroxy groep waar normaal gesproken de amine groep zit. En als ik naar Phenibut kijk zie ik simpelweg GABA met een phenylring er aan. Beetje simpel bekeken misschien maar het bied wel referentiekader. Phenibut heeft echter duidelijk een veel lagere potentie in gewicht, zelfs als het met dezelfde pieken kwam als GHB vertoont Phenibut alsnog zwakker agonisme, zelfs als je de dosering van Phenibut opschroeft gaan de effecten waarschijnlijk nog niet zo sterk wezen als die van GHB. Maar ik denk ook vooral dat de opkomst snelheid hierin niet onderschat kan worden.
Robijn zei:
Daar heb je natuurlijk niks aan, vandaaar mijn reactie.
Klik om te vergroten...
Mja, er wordt wel vaker geblaft op de speelgrond. :')
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ik je advies mag geven. Blijf lekker die diazepam nemen. Het werkt voor jou toch?

Al is het beste advies niet te bingen op GHB. Apart om te horen dat jij het al 10 jaar doet. Hoe vaak in het jaar koop je een fles?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."