#1
lol, bij mij is vies 'iew' of 'ew'.. 😅Dit is precies hoe ik het eigenlijk had willen uitleggen! Niet per se alles kan lekker zijn, maar bijna alles kan wel gewaardeerd worden als je écht proeft en jezelf niet alleen maar afleid door 'iel iel iel' te denken. Rode wijn vind ik ook niet echt lekker, maar sinds ik dat echt ben gaan proeven snap ik goed waarom mensen er een passie voor wijn hebben.
wij zijn dan ook ook slimmer 😆Maar ze eten het niet.
ben benieuwd hoever ze nu is dan.. met lange tanden aan een radijsje aan het knabbelen..😬Smaak is evolutionair gezien zo ontwikkeld om een vereenvoudigd onderscheid te maken tussen dingen die eetbaar zijn en niet. Of naja alles is eetbaar, maar waar je niet ziek van wordt. Bij mensen zit het inderdaad een stukje ingewikkelder. Ik had een vriendin die vind vrijwel alle groenten vies, en elke saus... Ze legde uit dat ze toen ze jong was gewoon had besloten dat ze het vies vond, zodat ze het niet hoefde te eten (met mijn moeder had ik wel op dit idee kunnen komen, maar het zou BESLIST niet werken)... Raarste vind ik nog dat ze zich daarvan bewust is, en nu alsnog met hele kleine stapjes vooruit gaat... Ze kan nu sla eten...
![]()
en saus?.. das wel erg breed zeg.
vroeger lustte ik ook een aantal dingen niet..zoals wel meer kinderen..
nu lust ik bepaalde dingen ineens wel.. of eigenlijk alles wel.
kvind die: Dat lust ik niet dus dat eet ik niet mentaliteit ook wat uhmm..verwend(?)..
als ik een groente krijg die ik wat minder vind eet ik' em wel op..
mind over matter zullen we maar zeggen 😉Mijn hond trekt wel snel zijn hoofd weg als ik hem probeer te verleiden met de overgebleven tomaatjes hahaha. En een poes die ik ooit had trok echt het meest ranzige gezicht ooit als ze iets rook wat ze niet lekker vond, weet niet of meer katten dat doen maar dat ziet er echt idioot uit![]()
ja, paracetamol kauw ik ook op.. leuk hoe zoet water daarna in contrast lijkt.Ligt eraan hoe sterk je een pil samendrukt natuurlijk maar in mijn ervaring (heb maar twee verschillende gehad, maar paracetamol doet dit ook bijv.) valt ie echt snel uit elkaar. Ooit paracetmol heel doorgeslikt? Als je keel niet goed genoeg gesmeerd is blijft ie lekker plakken![]()
ik slik wel in één slok een stuk of acht capsules met vitamines en preparaten weg.