Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNekpijn na gebruik 3mmc

Nekpijn na gebruik 3mmc

39 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van een benzo heb ik ook regelmatig last gehad dat ik de hele nacht in een verkeerde houding lag waardoor ik met nek- of rugpijn wakker werd.

Blijkbaar woel ik een stuk minder met een benzo op.
A
AddreraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb eigenlijk vrijwel elke keer last van een heftige nekpijn na het gebruik van 3mmc, is dit normaal? Iemand tips? Ik ervaar geen pijn bij andere drugs overigens.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Minder op uw gsm kijken. :tonguewink:

Maar nee serieus, ik hoor dat vaak van mensen, en zelf heb ik dat ook.
Ben benieuwd naar de uitleg hierover...

@Neo-Shulginist misschien?:)
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeft het er niet gewoon mee te maken dat je je spieren aanspant? Continu het aanspannen van spieren zal na enige tijd wel last geven ja.

Ik zelf heb het nog nooit gehad, maar kan me voorstellen dat het een soort spierpijn is wat doortrekt in de nek.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Minder op uw gsm kijken. :tonguewink:

Maar nee serieus, ik hoor dat vaak van mensen, en zelf heb ik dat ook.
Ben benieuwd naar de uitleg hierover...

@Neo-Shulginist misschien?:)
Klik om te vergroten...
Ik zou ook denken aan dat je misschien onbewust veel voorover zit gebogen of iets dergelijks.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Mensen hebben echt teveel te leren over benzo’s… Dat is wel echt gebleken. 😅
Klik om te vergroten...
Nou dokter Blyat, kom dan maar af met de onderzoeken en leerstof die je stelling bevestigen. 👍
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Proxima zei:
En door benzo's houd je dus langer die h o u d i n g aan tijdens het slapen.

Simpel toch?
Klik om te vergroten...
Dan is de benzo nog steeds niet iets wat nekklachten veroorzaakt. Damn 😮‍💨 Lekker easy benzo’s de schuld geven en mensen verkeerd voorlichting geven met deze meest onlogische en onjuiste verspreiding van misinformatie.

want volgens jouw logica kan zelfs ALLES nekklachten geven. Zelfs CBD “want je slaapt langer in dezelfde houding bij CBD gebruik”

sorry maar meest onlogische redenatie ooit.
ik ga me afzijdig houden van deze domme discussies.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Proxima zei:
Nou dokter Blyat, kom dan maar af met de onderzoeken en leerstof die je stelling bevestigen. 👍
Klik om te vergroten...
Dit is basis kennis over benzodiazepines.. Basis kennis over het menselijke lichaam. Als je hier een onderzoek voor wilt, dan adviseer ik je die zelf te doen en je kennis te vergroten.
ik ben hier niet om je leraar te zijn. Zoals ik zei ik ga me afzijdig houden van mensen die misinformatie verspreiden en feiten ontkennen door niet zelfstandig te kunnen denken en onjuiste informatie hebben.
ik leerde het ook allemaal zelfstandig, zoals iedereen hoort te doen. Succes 🤞🏻
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
want volgens jouw logica kan zelfs ALLES nekklachten geven. Zelfs CBD “want je slaapt langer in dezelfde houding bij CBD gebruik”
Klik om te vergroten...
Ik zeg niets over CBD. Bovendien denk ik niet dat CBD dezelfde comateuze slaap kan geven als benzo's waardoor je met CBD niet voor lange tijd dezelfde houding aan zal nemen.

En qua onderzoek vraag ik jou juist om die informatie omdat ik uit eigen onderzoek niet tot jou conclusie kan komen, blijkbaar mis ik informatie en dan is het een stuk efficiënter als jij jouw bronnen kan delen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oké, maar het topic gaat over stimulanten en nekpijn. Wat logisch is door het aanspannen. Waarom gaat dit überhaupt over benzo’s?

Ja, een benzo kan ervoor zorgen dat je in een scheve houding belandt, maar dit is niet de oorzaak. Damn Daniel
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Proxima zei:
Ik zeg niets over CBD. Bovendien denk ik niet dat CBD dezelfde comateuze slaap kan geven als benzo's waardoor je met CBD niet voor lange tijd dezelfde houding aan zal nemen.

En qua onderzoek vraag ik jou juist om die informatie omdat ik uit eigen onderzoek niet tot jou conclusie kan komen, blijkbaar mis ik informatie en dan is het een stuk efficiënter als jij jouw bronnen kan delen.
Klik om te vergroten...
Het was een voorbeeld, blijkbaar kan je dat niet eens begrijpen en relativeren. 🤧

Mijn bronnen zijn eigen kennis, net als iedereen: ontvangen door wetenschap en onderzoekers! Zoals letterlijk iedereen aan kennis komt.

nogmaals. Ben klaar met discussies die nergens tot leiden als je zelf liever juiste informatie wilt afzeiken dan accepteren.

ik zeg dit, omdat ik dit uit ervaring weet en ken en jarenlang aan benzodiazepines gezeten heb. Eogen studies er naar gedaan heb. Maar hey, wat werkelijk klachten geeft zijn jezelf keizerlijk volrammen met stimulanten die je lichaam strak zetten, je spieren strak zetten, hier spier en gewricht klachten door kunnen ontstaan. Nee maar komt echt door de benzo’s. 😲😲 facepalm. Im done.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Oké, maar het topic gaat over stimulanten en nekpijn. Wat logisch is door het aanspannen. Waarom gaat dit überhaupt over benzo’s?
Klik om te vergroten...
@Hardcore_frk gaf een mogelijke verklaring aan met de benzo's, vandaar dat het in dit topic naar voren kwam.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
@Hardcore_frk gaf een mogelijke verklaring aan met de benzo's, vandaar dat het in dit topic naar voren kwam.
Klik om te vergroten...
TS gebruikt geen benzo’s. Stimulanten = strak staan = spierpijn. Simpel.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
TS gebruikt geen benzo’s. Stimulanten = strak staan = spierpijn. Simpel.
Klik om te vergroten...
+ stimulerende middelen zorgen voor spanningen in het complete lichaam waardoor veelal lichamelijke klachten ontstaan. Daarom zei ik al: benzo’s betrekken hierin is misinformatie verspreiden.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Blyatman zei:
+ stimulerende middelen zorgen voor spanningen in het complete lichaam waardoor veelal lichamelijke klachten ontstaan. Daarom zei ik al: benzo’s betrekken hierin is misinformatie verspreiden.
Klik om te vergroten...
Benzo’s zijn hierin juist een hulpmiddel. 😊
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blyatman zei:
Maar hey, wat werkelijk klachten geeft zijn jezelf keizerlijk volrammen met stimulanten die je lichaam strak zetten, je spieren strak zetten, hier spier en gewricht klachten door kunnen ontstaan. Nee maar komt echt door de benzo’s.
Klik om te vergroten...
Het een sluit het andere toch niet uit?

Ik zie niemand hier het op alleen maar benzo's gooien, alleen dat het een van de mogelijke verklaringen is.

En ja, pijn door de stimulanten is ook een goede (deel)verklaring.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Proxima zei:
Het een sluit het andere toch niet uit?

Ik zie niemand hier het op alleen maar benzo's gooien, alleen dat het een van de mogelijke verklaringen is.

En ja, pijn door de stimulanten is ook een goede (deel)verklaring.
Klik om te vergroten...
Doe onderzoek naar de werking van stimulerende middelen en benzo’s, all I’m saying. Dan zal je me later bedanken voor alles wat ik hier gezegd heb.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blyatman zei:
Doe onderzoek naar de werking van stimulerende middelen en benzo’s, all I’m saying. Dan zal je me later bedanken voor alles wat ik hier gezegd heb.
Klik om te vergroten...
Dat doe ik al lange tijd.

Blijkbaar zie ik door het lezen van veel science papers meer mogelijkheden dan wat jij nu ziet.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb dit veel meer bij snuiven dan oraal, tegenwoordig neem ik af en toe nog een puntje en slik ik gewoon bommetjes van ~250 mg. De bijwerkingen zijn veel minder heftig en het effect veel beter naar mijn ervaring bij oraal gebruik.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
Addrera zei:
Ik heb eigenlijk vrijwel elke keer last van een heftige nekpijn na het gebruik van 3mmc, is dit normaal? Iemand tips? Ik ervaar geen pijn bij andere drugs overigens.
Klik om te vergroten...
Ik denk altijd dat het komt, omdat ik zulke gekke standjes met mijn vrouw doe na gebruik van 3-mmc 😂😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."