#1
Benzodiazepines die pijn verergeren? Benzo’s zijn juist verdovende middelen en spierontspanners. Dus hoe kan een benzodiazepine pijn verergeren? Heel nieuwsgierig want ik heb chronische pijnklachten en kan je vertellen dat je vrijwel geen verergeren van pijnklachten kan of überhaupt hoort te krijgen door opiaten of benzodiazepines..Gebruik je toevallig een benzo na je gebruik? Ik denk dat ik weet welke nekpijn je ervaart en sommige benzo’s maken dit erger bij mij. Vooral met alprazolam is dat het geval. Volgens mij lig ik dan zo KO in bed dat ik uren lang in dezelfde houding blijft liggen.
Dit is overigens echt enkel spierspanning uit je nek/rug, ook al lijkt het soms meer op hoofdpijn. Ik kan je een kersenpittenzak ten sterkste aanbevelen, dan is het bij mij meestal binnen 15 minuten een stuk minder!