Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBorax combo zónder 2-FMA of met 4-FMA?

Borax combo zónder 2-FMA of met 4-FMA?

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je op zoek bent naar een alternatief voor MDMA minus de speedy effecten, probeer dan eens enkel 5-MAPB. 5-MAPB staat er juist om bekend dat het een beetje de bankhang versie van MDMA is. Alle extra's die je noemt (2-FMA, 4-FMA, 4-HO-MET, 5-MeO-MiPT) zullen de ervaring waarschijnlijk juist alleen maar méér stimulerend maken.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zoek naar een alternatief voor MDMA maar ben meer geïnteresseerd in de "love" feeling en warme golven dan de speedy kant. Ik heb me ingelezen op de Borax combo (5-MBPA i.c.m. 2-FMA en 4-HO-Met of 5-Meo-Mipt) maar het lijkt me dat de 2-FMA het stimulerende effect vooral zou moeten boosten terwijl de 5-MBPA meer op je je serotonine werkt en de 5-Meo-mipt het "wause"/psychedelische randje geeft (maar corrigeer me als ik het mis heb...). Het stimulerende hoeft minder van me, ik denk daarom aan een combi 5-MBPA / 5-Meo-Mipt of 4-HO-Met óf het vervangen van 2-FMA met 4-FMA (heeft wss een vervelender bodyload maar die overweging laat ik hier even buiten). Iemand hier ervaring of advies? Mocht je een betere suggestie hebben voor het nabootsen van het entactogene en warme van MDMA hoor ik het ook graag :) Thx.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is er mis met the love feeling van MDMA?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom zoek je een alternatief voor MDMA? Je vindt het te speedy? Als dat de reden is zou je eens naar 6-APB kunnen kijken, werkt wel veel langer.

Ik ben geen voorstander van combo's met meer dan 2 middelen, dat is erg onvoorspelbaar en je loopt er veel meer risico mee.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
die 4-fma erbij lijkt me niet zo'n 'strak' plan
dat is op zichzelf al een sterk middel qua sero afgifte.
kheb wel eens 4-fma op met 4-ho-met in een latere phase..
daar nog ergens 5-mapb bij lijkt mij persoonlijk geen ideaal recept.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Wat is er mis met the love feeling van MDMA?
Klik om te vergroten...
Niks, dat vindt ik nou juist het leukst :wink: maar veel alternatieven lijken juist ook het energieke te benadrukken en dat mag van mij ook wat minder
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drie verschillende middelen combineren is nogal risicovol. De Borax-combo is bedacht voor mensen die geen toegang hadden tot MDMA, maar wel over research chemicals beschikken en daarom maar zelf thuis wat gingen hobbyen om op basis van speculatieve gegevens een namaakmiddel in elkaar te prutsen. Maar ook in dat licht heb ik het zelf nooit helemaal gesnapt. Mij lijkt het beter om het gewoon bij één middel te laten en te accepteren dat er wat verschillen zijn.
Als je MDMA chill vindt dan zou ik het daar gewoon bij laten. Veel minder risico en uiteindelijk precies het effect wat je wil. Want de andere middelen hebben waarschijnlijk geen affiniteit voor histamine-receptoren (H1), die meespelen bij het paradoxale stimulerende/kalmerende effect van MDMA. Het zal sowieso niet hetzelfde zijn dus.

Verder ben ik het wel eens met @Gympie 4-FMA is best wel stevig qua rush, mogelijk vanwege de serotonine-afgite. Tesamen met 5-MAPB zal dat wel gaan overheersen verwacht ik. 5-MeO-MiPT is heel lastig te doseren en veroorzaakt vaak ook misselijkheid of andere buikklachten. In dat licht zou ik eerder voor 4-HO-MET kiezen die een wat minder risicovol veiligheidsprofiel heeft.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de reacties, dat helpt. Als ik dan toch voor 1 middel moet gaan dat het beste de warme rush van MDMA nabootst, is dat dan 4-FMA, 5-MAPB of 6-APB? De laatste 2 lijken me het interessantst maar 6-APB werkt me misschien iets te lang door. Het "wause" en golvende van MDMA, wat sommige mensen minder vinden, vindt ik nou juist het leukst, Reden dat ik een alternatief zoek is potentieel minder neurotoxiciteit, ik begrijp inmiddels wel dat MDMA zo'n beetje koning is maar ik hoe m'n serotoninesysteem graag een beetje intact.... Ik ben geen jarenlange gebruiker maar de laatste tijd wel een aantal x 1x per maand. Ik begrijp dat dat eigenlijk te kort op elkaar is maar tot nu toe is de "magie" er nog steeds, ik heb ook nooit last gehad van kater of dip, voel me juist heel erg goed de dagen erna.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nickje zei:
Reden dat ik een alternatief zoek is potentieel minder neurotoxiciteit, ik begrijp inmiddels wel dat MDMA zo'n beetje koning is maar ik hoe m'n serotoninesysteem graag een beetje intact....
Klik om te vergroten...
Van research chemicals is niet bekend wat de neurotoxiciteit is. Het voornaamste mechanisme van neurotoxiciteit van MDMA is de afbraak van neurotransmitters in de synaps wat leidt tot reactieve metabolieten. Dus je brein reageert op de overdaad aan serotonine door die stof heel snel af te breken, maar daarbij ontstaan andere stoffen die de hersencel beschadigen. Het is dus aannemelijk dat andere stimulerende middelen of empathogenen ook neurotoxiciteit veroorzaken. Alleen is bij die nieuwe stoffen haast geen onderzoek gedaan naar wat het bij mensen doet dus we hebben nog geen idee. Als je veilig wil blijven dan kan je klassieke middelen juist beter niet vervangen met nieuwe onbekende middelen.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inmiddels een combo 6-APB/5-MAPB geprobeerd. Had van beide maar 100mg (succinaat, dus ca. 70mg werkzame stof) en had de psychonaut wiki goed bestudeerd op dosis (aangezien dat veel mensen op dit forum daar vaak al boven zitten...). Eerst 6-APB vanwege langere come-up, na een uurthe 5-MAPB erbij gepakt, Kwam i.i.g. heel dicht bij MDMA maar kwam langzamer op, met wat minder oncontroleerbare "waves", een wat helderder headspace en ietsje minder stimulerend/energiek, Het entactogene had wel duidelijk de overhand en dat is ook precies wat ik lekker vind. En jezus wat werkt die 6-APB lang, dag erna nog wazig. Verder geen vervelende comedown. Het meer energieke van MDMA heb ik níet gemist. 6-APB werkt me te lang, maar voor een iets minder heldere headspace (wat vager vindt ik juist wel leuk) wil ik wel een keer de combi 5-MAPB met een lage dosering 4-HO-Met of 5-Meo-Mipt proberen. OP dit moment rook ik er nog een jointje bij een paar uur na inname, is trouwens ook goddelijk....
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gympie zei:
die 4-fma erbij lijkt me niet zo'n 'strak' plan
dat is op zichzelf al een sterk middel qua sero afgifte.
kheb wel eens 4-fma op met 4-ho-met in een latere phase..
daar nog ergens 5-mapb bij lijkt mij persoonlijk geen ideaal recept.
Klik om te vergroten...
Hoe beviel die combo (4-FMA / 4-HO-Met)? Waarmee zou je het vergelijken?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nickje zei:
Hoe beviel die combo (4-FMA / 4-HO-Met)? Waarmee zou je het vergelijken?
Klik om te vergroten...

was echt waaaaanzinnig!

ik deed het om ± 6 uur 's-ochtends na de avond ervoor rond 21uur met 4-fma te zijn begonnen.
het was warm en ik zat buiten in de tuin terwijl het licht werd naar de wolken te kijken.
ik weet niet precies hoeveel 4-ho-met ik op had.. mss tussen de 10 en 15 mg.. niet zoveel dus.
maar door de sero interactie werkte het echt heel sterk.
de wolken werden echt heel ingewikkelde knooppatronen.
ik weet niet zo goed waarmee te vergelijken..
het was visueel echt enorm indrukwekkend allemaal.
kheb lsd, paddos, dmt, 2c-b fly, 2c-e en nog wel andere dingen op..
maar het was toch redelijk uniek..
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
АЛ-90 zei:
Als je op zoek bent naar een alternatief voor MDMA minus de speedy effecten, probeer dan eens enkel 5-MAPB. 5-MAPB staat er juist om bekend dat het een beetje de bankhang versie van MDMA is. Alle extra's die je noemt (2-FMA, 4-FMA, 4-HO-MET, 5-MeO-MiPT) zullen de ervaring waarschijnlijk juist alleen maar méér stimulerend maken.
Klik om te vergroten...
Heb inmiddels 5-Meo-Mipt los getest, zie hier trip report: https://drugsforum.nl/threads/5-meo-mipt-een-dubbel-gevoel.68767/ en ik snap nu wat je bedoelt. Een stimulant erbovenop is mij waarschijnlijk teveel van het goede.....
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb zelf inmiddels een combo gemixt: 70mg 5-MAPB, 30mg 4-FMA en 2mg 5-Meo-Mipt. Omdat 4-FMA meer op de serotinine werkt dan 2-FMA en ik meer geïnteresseerd ben in de "love" feeling dan de stimulatie. Ik ben heel erg enthousiast, vrijwel niet van MDMA te onderscheiden en vergeleken met 5-MAPB of 6-APB alleen, gaf het bij mij wél de "magic" van MDMA en ook het "golvende", trippy effect. Daarnaast gaf de 4-FMA net dat beetje meer energie dat alleen 5-MAPB mist. Het lijkt erop dat de 5-Meo-Mipt ondanks de lage dosering wel degelijk iets toevoegt aan de ervaring, het bindt wat meer op een specifieke receptor (5HT1a) en kennelijk heb je niet veel nodig om dat effect te krijgen. Het gaf de high net een heel subtiel psychedelisch randje. Het viel me ook op dat eten, drinken en roken beter smaakten iets wat je vaak wel met MDMA hebt en niet met bijv. 5-MAPB or 6-APB. Als je dus op zoek bent naar een (legaal) alternatief voor MDMA en prijs stelt op het "wause" effect minstens zoveel als het stimulerende, dan is dit een aanrader. Schijnt onder de streep ook minder neurotoxisch te zijn dan MDMA maar eerlijk gezegd ga ik daar niet zonder meer van uit (bovendien, met RC's blijft het zo dat je grotendeels ongeteste middelen tot je neemt dus dat is al een risico op zich...). Ik probeer over een maand een combo met enkel 5-MAPB en een iets hogere dosering 5-Meo-Mipt (dus zonder de 4-FMA), maar het lijkt erop dat ik voor mezelf de sweet spot heb geraakt met deze combo als volwaardig alternatief voor XTC,
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nickje zei:
5-MAPB, 30mg 4-FMA en 2mg 5-Meo-Mipt.
Klik om te vergroten...
Oef das echt heel link. 5-MeO-MiPt is al niet te combineren met MDMA (en ook 5-MAPB) wegens serotonine syndroom. Dat vind je overal op het internet. 4-FMA is ook echt heel erg serotonine dus echt extreem link. Serotonine syndroom is dodelijk. Echt niet meer doen dus. Gaat er ook zieke depressie van krijgen na een tijd. Gelukkig was je dosis MiPT laag. Volgende keer research doen, iedereen raad dit af. Zelfs Borax (en was het al niet eens met die combi) deed niet voor niets 2-FMA.

Je lijkt ook @Neo-Shulginist (die hier veel vanaf weet) te negeren. Gaat niet helemaal goed of wel? Wij geven om je leven, en willen notabene niet dat research chemicals een nog slechtere naam krijgen door dit soort domigheden. Zie dit dus niet als haat, maar leer hier van. Ik ben iemand die vele hele domme combinaties heeft gedaan.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stonologie zei:
Oef das echt heel link. 5-MeO-MiPt is al niet te combineren met MDMA (en ook 5-MAPB) wegens serotonine syndroom. Dat vind je overal op het internet. 4-FMA is ook echt heel erg serotonine dus echt extreem link. Serotonine syndroom is dodelijk. Echt niet meer doen dus. Gaat er ook zieke depressie van krijgen na een tijd. Gelukkig was je dosis MiPT laag. Volgende keer research doen, iedereen raad dit af. Zelfs Borax (en was het al niet eens met die combi) deed niet voor niets 2-FMA.

Je lijkt ook @Neo-Shulginist (die hier veel vanaf weet) te negeren. Gaat niet helemaal goed of wel? Wij geven om je leven, en willen notabene niet dat research chemicals een nog slechtere naam krijgen door dit soort domigheden. Zie dit dus niet als haat, maar leer hier van. Ik ben iemand die vele hele domme combinaties heeft gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je punt en zie het niet als haat, bedankt voor de betrokkenheid. Daarvoor zijn we ook hier.

Zelf (het is inmiddels woensdag) geen enkel signaal gehad. Geen zweten, geen verhoogde hartslag of temperatuur, geen vervelende comedown en geen dip. Dat is uitdrukkelijk géén aanbeveling om er dus maar op los te experimenteren. Ik heb geprobeerd me goed in te lezen van te voren. Ik heb ook bewust lage doses aangehouden omdat ik er van uitga dat e.e.a. elkaar versterkt (1+1=3), en geen redosing. Ik voel geen behoefte om dat te verhogen. Als ik de doses MDMA etc. hier links en rechts voorbij zie komen maak ik me daar meer zorgen over (300mg + op een avond wegslikken en dan vaak nog combineren...). Daarnaast ga ik dit niet op regelmatige basis doen, ik ga er van uit dat de risico's minstens zo groot zijn als bij regelmatig MDMA gebruik. Het is alleen zo dat ik puur mijn persoonlijke ervaring kan (en mag) delen en daar waar ik bij een hogere dosis MDMA (rond 200mg) wél eens tekenen van "teveel" heb gehad, had ik nu echt een heel positieve ervaring.

Beetje dubbel gevoel: enerzijds stop je allerlei potentieel ongezonde, ongeteste rotzooi in je lijf en, combineren of niet, dat is feitelijk nooit aan te raden, het blijft spelen met vuur. Anderzijds delen we hier ook bewust ervaringen en niet alleen de negatieve. In die zin draagt mijn verhaal niet bij aan de slechte naam van RC's, terwijl dat misschien eigenlijk beter zou zijn (?). Maar het pakte in dit geval goed uit en dat mag ook gedeeld worden.

Wat ik wel vindt: als je heel incidenteel MDMA gebruikt en daar gelukkig mee bent, zou ik het lekker zo laten (was overigens ooit ook een RC..). Als je af en toe iets anders wil proberen, hou het dan bij een enkel middel. Ik ben zelf heel erg kieskeurig als het gaat om het effect dat ik wil bereiken, andere middelen (pure stimulanten, of pure psychedelica bijvoorbeeld) boeien me niet. Voor mezelf speelt verder heel erg mee dat ik ben afgeknapt op omgang met dealers ik bestel liever iets legaals, maar ook dat is persoonlijk.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Iemand nog ervaring met andere stimulant erbij gegooid?
Ik zit te twijfelen tussen 4fma en 2fma.
60mg 5mapb, 5-10 4-ho-met en een van de stoma (30mg 4fma of 10mg 2fma).
Iemand idee wat beter zou zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."