Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke RC Benzo?

Welke RC Benzo?

32 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
ReptorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben opzoek naar een geschikte RC Benzo tegen paniekaanvallen en angsten, of na een speed-binge.
Ik ben er niet bekend mee behalve dat ik in het verleden wel eens Oxazepam heb gekregen van de HA maar dat is lang geleden. Ik merkte dat ik daar wel lekker suf van werd. Nooit meer dan 2x5mg van genomen. Ik heb ook een keer een strip Clobazam gevonden, over datum. Daar heb ik helemaal niks van gemerkt.

Het lijkt me wel aardig een voorraadje te hebben liggen tijdens noodgevallen, daar een arts ze niet altijd wilt voorschrijven. Het ligt niet in mijn aard er verslaafd aan te willen raken maar ik ben er wel bang voor. Ik wil niet direct aan de flunitrazolam beginnen. Ik ben op zoek naar ervaring en feiten.
Op zoek naar een benzo die kort werkt maar krachtig is om paniek te temperen. Een die lang maar subtiel werkt om angst te vloeren. Iets dat relatief mild is.

Ik weet niet zo goed welke 'de beste' is. Clonazolam en Etizolam lijken favoriet op het forum maar volgens mij is die eerste behoorlijk straf en is Etizolam analoog aan Diazepam of Alprazolam? Welke stof leunt het meest naar Oxazepam? Ik weet het niet. Ik heb er geen verstand van.

Ik ben niet van plan ze louter voor de lol te gebruiken, maar welke is het meest recreatief? Wat wordt er met de term "Hypnotisch" bedoeld? Hoe lang is de stof te bewaren voor de werking begint af te nemen?

Is er een diagram te vinden waarin ik deze stoffen kan vergelijken in verhouding tot elkaar?
Welke werkt kort en is nauwelijks sederend maar anxiolytisch, of iets? Welke werkt lang en vloert je binnen tien minuten? En alles daartussen.

Ik vind het moeilijk kiezen, omdat ik hier nooit mee gewerkt heb en ik ben bang dat het een verslaving in de hand werkt. Ik wil ook niet meteen mijn tolerantie om zeep helpen of mezelf na de eerste pil mezelf tegen de vlakte werken voor 24u. Ik lees van mensen die wekelijks aan de Clonazolam of Etizolam zitten en vervolgens voor 48u een zombie zijn, maar dat kan toch niet gezond zijn?

Ik hoop niet dat deze vragen al te vaak zijn gesteld.
Groeten, Rp

Edit:

Via reddit het volgende plaatje gevonden. Welke van de beschikbare RC Benzo's verhouden zich met de getoonde benzo's op deze kaart? Iemand die daar iets meer over kan zeggen?

j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Etizolam is perfect voor angsten, met name sociale angsten. het nadeel ervan is dat het vrij kort werkt.
Wil je een langer werkende benzo dan zou ik kiezen voor diclazepam deze is ook goed voor angsten maar heeft ook een ontspannende werking op de spieren

etizolam is trouwens geen analoog van iets, theoretisch gezien is het geen benzodiazepine maar een thienodiazepine.

verder wil ik je erop wijzen voorzichtig met deze middelen om te gaan. dat houd in enkel nemen voor incidenteel gebruik zoals je in je eerste zin eigenlijk aangaf. NIET dagelijks en al helemaal niet dagelijks voor langer dan een week.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kijk inderdaad uit met deze middelen. Etizolam 1mg was voor mij (had geen benzo tolerantie) redelijk licht.

Clonazolam daarin tegen is naar mijn inziens de sterkste benzo op de RC markt. Had er 50 besteld afgelopen dinsdag en ze zijn allemaal opgegaan. Ik kan mij niet heugen dat ik zoveel heb genomen maar haal ook allemaal dagen door elkaar. Klein voorbeeldje: ik had woensdag een gat in mijn sok zitten. Donderdag andere sokken aan en ik helemaal verbaast hoe dat gat nou weg kan zijn.... Ik was er zelf heilig van overtuigd dat ik vandaag dat gat in mijn sok had zitten. Heb ook meer dan 24 uur lang een evenwichtsprobleem gehad en kon niet meer goed lopen. Oriëntatie was compleet zoek. Clonazolam is heel erg link.

Ik bestel ze niet meer... Voor mij geen benzo's meer.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualprazolam.
R
ReptorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens psychonautwiki is (Deschloro)etizolam structureel vergelijkbaar met Alprazolam(Xanax) en is Diclazepam qua werking vergelijkbaar met Diazepam (Valium) al lijkt bij Diclazepam, volgens ervaringen op reddit, geen sprake van een vrolijke roes en duurt het te lang om als functioneel beschouwd te kunnen worden (?) Zou diclazepam tegelijk met speed kunnen werken?

jan020 zei:
Clonazolam daarin tegen is naar mijn inziens de sterkste benzo op de RC markt. Had er 50 besteld afgelopen dinsdag en ze zijn allemaal opgegaan.
Klik om te vergroten...
Als je weet dat ze zo sterk zijn, het je tolerantie verneukt, je black-outs geeft en het je scheef laat lopen, waarom eet je die dingen dan als of het smarties zijn? Het lijkt mij levensgevaarlijk zo iets te doen.

inner_search zei:
Flualprazolam.
Klik om te vergroten...
Flualprazolam wordt online als een relatief recreationale en sederende benzodiazepine beschreven, itt Clonazolam, dat als 'kil' en 'apatisch' omschreven wordt. Flualprazolam zou twee keer zo kort duren, ca. 8u. Je zou er dus prima twee slaap-cycli uit kunnen halen. Je schijnt er ook lucide van te dromen.

In vergelijking met Flualprazolam heb ik ook gelezen over Bromazolam, dat een vergelijkbare roes teweeg brengt. Wat zijn de verschillen tussen beide qua effect?

Vooralsnog neig ik naar Flualprazolam als knockout-drug na een speedbinge, al maken de verhalen over 'black-outs', 'amnesie' en 'tolerantie-killer' me wel een beetje angstig. Ik weet niet of ik daar aan wil beginnen.
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#6
jan020 zei:
Kijk inderdaad uit met deze middelen. Etizolam 1mg was voor mij (had geen benzo tolerantie) redelijk licht.

Clonazolam daarin tegen is naar mijn inziens de sterkste benzo op de RC markt. Had er 50 besteld afgelopen dinsdag en ze zijn allemaal opgegaan. Ik kan mij niet heugen dat ik zoveel heb genomen maar haal ook allemaal dagen door elkaar. Klein voorbeeldje: ik had woensdag een gat in mijn sok zitten. Donderdag andere sokken aan en ik helemaal verbaast hoe dat gat nou weg kan zijn.... Ik was er zelf heilig van overtuigd dat ik vandaag dat gat in mijn sok had zitten. Heb ook meer dan 24 uur lang een evenwichtsprobleem gehad en kon niet meer goed lopen. Oriëntatie was compleet zoek. Clonazolam is heel erg link.

Ik bestel ze niet meer... Voor mij geen benzo's meer.
Klik om te vergroten...
Ik heb etizolam besteld omdat ik tegenwoordig in de 5-ploegen werk, en heel veel moeite heb om de avond voor de eerste ochtendienst op tijd naar bed te kunnen. Dat eerste slaaptekort fuckt met heel mijn verdere cyclus.
Probeer eigenlijk ook om via de 5-ploegen uiteindelijk weer in een dagdienstfunctie te komen, dus het is voor mij een tijdelijk hulpmiddel.
Heb al veel drugs genomen in het verleden en heb het al vele jaren onder controle, eigenlijk enkel nog CBD wiet wat ik gebruik; een placebo/ mindfuck die echt werkt bij mij.
Maar was altijd nog wel benieuwd naar de magie van een benzo-high.
Dus een keer geprobeerd met de eti's, dat vond ik niks aan; met 3mg etizolam.
Werd er alleen maar erg duf van. toen vertelde een kennis dat dit zeker wel mogelijk is, heb toen een avondje bromazelam met wat alcohol genomen.
Idd een zware, aangename roes, dus het kan wel. mooi, maar vond het niet bijster bijzonder.
Ondertussen ook even de 3mmc ontdekt waar ik nu helemaal klaar mee ben, maar ben uiteindelijk toch meer etizolam gaan gebruiken dan de bedoeling was.
Gelukkig altijd maar ééntje, of een halve, meer 'voor het idee' dus dat valt in het niet bij wat ik hier lees, maar ik ben er toch stiekem veel teveel mee bezig in mijn gedachten valt me op.
Een bepaalde onrust, waar ik toch wel erg bang van ben geworden.
Zie ook in mijn vriendenkring (allemaal 40+, (ex) uppers en partydrugsgebruikers, meesten al vele jaren vd drugs af, en een paar met huisje-boompje-beestje) dat het sinds de corona er bij velen er weer insluipt.
Heb ook een goede vriend aan de 3mmc en RC benzo's geholpen, stom stom stom, ik heb/had er al veel moeite mee, maar hij helemaal, zijn vrouw en kinderen weten van niks, maar merken wel dat het niet goed gaat; 'pappa is overspannen door de corona'
We hebben nu timelock bewaardozen gekocht, niet de goedkoopste.
Aankomende zaterdagnacht (over bijna een week) gaat de mijne weer open, morgen die van mijn maat, die zit nu op een taper-cyclus.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#7
vader zei:
Ik heb etizolam besteld omdat ik tegenwoordig in de 5-ploegen werk, en heel veel moeite heb om de avond voor de eerste ochtendienst op tijd naar bed te kunnen. Dat eerste slaaptekort fuckt met heel mijn verdere cyclus.
Probeer eigenlijk ook om via de 5-ploegen uiteindelijk weer in een dagdienstfunctie te komen, dus het is voor mij een tijdelijk hulpmiddel.
Heb al veel drugs genomen in het verleden en heb het al vele jaren onder controle, eigenlijk enkel nog CBD wiet wat ik gebruik; een placebo/ mindfuck die echt werkt bij mij.
Maar was altijd nog wel benieuwd naar de magie van een benzo-high.
Dus een keer geprobeerd met de eti's, dat vond ik niks aan; met 3mg etizolam.
Werd er alleen maar erg duf van. toen vertelde een kennis dat dit zeker wel mogelijk is, heb toen een avondje bromazelam met wat alcohol genomen.
Idd een zware, aangename roes, dus het kan wel. mooi, maar vond het niet bijster bijzonder.
Ondertussen ook even de 3mmc ontdekt waar ik nu helemaal klaar mee ben, maar ben uiteindelijk toch meer etizolam gaan gebruiken dan de bedoeling was.
Gelukkig altijd maar ééntje, of een halve, meer 'voor het idee' dus dat valt in het niet bij wat ik hier lees, maar ik ben er toch stiekem veel teveel mee bezig in mijn gedachten valt me op.
Een bepaalde onrust, waar ik toch wel erg bang van ben geworden.
Zie ook in mijn vriendenkring (allemaal 40+, (ex) uppers en partydrugsgebruikers, meesten al vele jaren vd drugs af, en een paar met huisje-boompje-beestje) dat het sinds de corona er bij velen er weer insluipt.
Heb ook een goede vriend aan de 3mmc en RC benzo's geholpen, stom stom stom, ik heb/had er al veel moeite mee, maar hij helemaal, zijn vrouw en kinderen weten van niks, maar merken wel dat het niet goed gaat; 'pappa is overspannen door de corona'
We hebben nu timelock bewaardozen gekocht, niet de goedkoopste.
Aankomende zaterdagnacht (over bijna een week) gaat de mijne weer open, morgen die van mijn maat, die zit nu op een taper-cyclus.
Klik om te vergroten...
Wat slim zeg zo'n timelock doos !
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zijn echt genoeg topics waar je info over rc benzo's kunt vinden. Niet om negatief te zijn🤷‍♂️
R
ReptorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is een benzo-verslaving echt zo erg ja? Dat je een bewaardoos met tijdslot nodig hebt? Een echte abuser slaat dat ding natuurlijk zo aan stukken als het moet, toch?

Dat stripje Oxazepam van de HA dat ik ooit had ging een half jaar mee. Dat waren 20 units dacht ik. Een paar keer gebruikt bij paniek, een paar keer gebruikt in het vliegtuig met een lange vlucht. Ik ben ze nadien eigenlijk weer vergeten, tot ik na drie nachten speed zwaar in paniek raakte en er achter kwam dat Kratom niet meer werkte.

Ik heb mijn pa Temazepam zien gebruiken, dat vond hij best relaxed maar het werkte na twee weken niet meer. Ik ben er nooit zo mee bezig geweest omdat Benzo's in het algemeen nog al ongrijpbaar leken te zijn, alleen via de huisarts te krijgen als je veel zeurt.

Nu zie ik mensen de zwaarste middelen weg tikken als of het snoepjes zijn, roepen ze na een week dat Rohypnol niet meer aanslaat, last hebben van convulsies en niet meer weten wat er allemaal gebeurd is. Het lijkt me dood eng om dat te ervaren.

Ik ben nu 35 en heb mijn wildste jaren wel achter de rug, maar ik zie het best wel voor me dat ik in de zomer weer eens een keer helemaal kapot los ga op een groot buitenlands festival, terwijl ik onder invloed van verschillende stimu's een random festival-chick helemaal kapot neuk in dat campertje van mij, om daarna lekker na te spacen op een fatsoelijke benzo. Om mij vervolgens later af te vragen wtf er is gebeurd, waarom ik naakt in een veld lig en wie mijn nieren heeft gestolen.

Ze zeggen dat een Benzo-verslaving er insluipt. Dat je voor elke gelegenheid wel een excuus kan verzinnen om een benzo te pakken en dat het ook mis gaat zodra je bij gaat pakken. Al spreek je voor jezelf af het elke maand een keer te doen, dan nog klinkt het als een microroutine. Ik wil geen tolerantie opbouwen, dus ga ik voor incidenteel gebruik.

Dan nog zie ik met de huidige gang van zaken dat het mij handig lijkt grootschalig in te slaan. Denk aan (meer dan) duizend units per soort, omdat ik het nog wel zie gebeuren dat deze stoffen verboden raken over een paar jaar. Daarom de vraag voor hoe lang het houdbaar is. Daarnaast is het ook gewoon mooi om van die grote amber-glazen potten met je favoriete drugs op een plank te hebben staan. Heerlijk.

amber_glass.jpeg
R
ReptorLid
01-01-2024, 00:00
#10
MrJunkieXL zei:
Zijn echt genoeg topics waar je info over rc benzo's kunt vinden. Niet om negatief te zijn🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Ik ben ze nu ook aan het doorspitten. Het is echt sinds een paar dagen dat ik mij vergaap aan het aanbod benzo's, die je normaal gesproken alleen krijgt voorgeschreven tijdens extreme gevallen. En dat die middelen dan vrij te krijgen zijn. Met als voorbeeld het beruchte flunitrazolam, dat analoog is aan het date-rape-middel Rohypnol. Dat dit soort spul vrij te krijgen is verbaast mij echt.

Wat ik mij wel afvraag is hoe het gesteld is met de zuiverheid van de stoffen en de dosering van de pallets die aangeboden worden. Zit dat een beetje oke bij de meest grote vendors? Of stel ik een te specifieke vraag?
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#11
MrJunkieXL zei:
Zijn echt genoeg topics waar je info over rc benzo's kunt vinden. Niet om negatief te zijn🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Mijn berichtje is eigenlijk ook een antwoord op de topic-vraag 'wat is de beste RC-benzo'
En ik probeer eigenlijk te antwoorden ; de beste RC-benzo is géén benzo.
Heb ook dope en base ervaring, dus ben wel bekend met verslaving, en je leven daarna weer oppakken, maar benzo's zijn heel, heel erg tricky.
Als je het mij vraagt te bizar voor woorden dat de RC benzo's zo makkelijk te verkrijgen zijn.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Clonazolam raad ik aan. Is ook een combinatie van xanax en clonazopam, dus 2 bestaande benzo's in 1 pil. Als ik het goed heb ( heb het een keer op internet opgezocht) Deze benzo geeft goede sedatie en rust.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
vader zei:
Mijn berichtje is eigenlijk ook een antwoord op de topic-vraag 'wat is de beste RC-benzo'
En ik probeer eigenlijk te antwoorden ; de beste RC-benzo is géén benzo.
Heb ook dope en base ervaring, dus ben wel bekend met verslaving, en je leven daarna weer oppakken, maar benzo's zijn heel, heel erg tricky.
Als je het mij vraagt te bizar voor woorden dat de RC benzo's zo makkelijk te verkrijgen zijn.
Klik om te vergroten...
Zeker waar man. Volgend jaar komt er een verbod op alle research chemicals. Tot dan kun je gewoon die dingen op internet bestellen :tearsofjoy: Net zo simpel als een kind die snoep gaat kopen in de winkel:tilttearlaugh:
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Reptor zei:
Als je weet dat ze zo sterk zijn, het je tolerantie verneukt, je black-outs geeft en het je scheef laat lopen, waarom eet je die dingen dan als of het smarties zijn? Het lijkt mij levensgevaarlijk zo iets te doen.
Klik om te vergroten...
Zoals ik al had gezegd heb ik helemaal niet door gehad dat ik er zoveel heb genomen. Ze zijn verdwenen en heb ze in black outs ingenomen.

Dinsdag kwamen er 50 stuks met de post binnen. vrijdagavond had ik de laatste 3 genomen voor zover ik dacht. Was er ook wel klaar mee. Zaterdag helemaal niets genomen. (Dacht dat ik ze ook niet meer had). Nu heb ik vannacht de hele nacht wakker gelegen en heb geen seconde kunnen slapen.

Had waanbeelden dat ik oxycodon zou hebben genomen maar dat had ik helemaal niet (heb ik niet in huis namelijk). Heb toch die effecten voor mijn gevoel waargenomen. Ik werd helemaal gek van mijzelf en ben sochtends de keukenla overhoop wezen gooien in de hoop toch nog een clonazolam te vinden om te kunnen slapen. Tot mijn grote verbazing vond ik er 2 en heb deze direct ingenomen om weer tot rust te komen. Heb toen pas weer kunnen slapen.

Daarom wil ik iedereen waarschuwen voor deze benzo. De afkickverschijnselen zijn er bij mij nu al na minder dan een week van gebruik (4 dagen). Ik ben er nu al geestelijk afhankelijk van. Morgen dus direct naar de huisarts en dan maar even met de billen bloot.

Het zal even een paar dagen afzien zijn voor me maar dat is altijd beter dan doorgaan. Kijk daarom uit met clonazolam. Dit is echt een paardenmiddel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
jan020 zei:
Zoals ik al had gezegd heb ik helemaal niet door gehad dat ik er zoveel heb genomen. Ze zijn verdwenen en heb ze in black outs ingenomen.

Dinsdag kwamen er 50 stuks met de post binnen. vrijdagavond had ik de laatste 3 genomen voor zover ik dacht. Was er ook wel klaar mee. Zaterdag helemaal niets genomen. (Dacht dat ik ze ook niet meer had). Nu heb ik vannacht de hele nacht wakker gelegen en heb geen seconde kunnen slapen.

Had waanbeelden dat ik oxycodon zou hebben genomen maar dat had ik helemaal niet (heb ik niet in huis namelijk). Heb toch die effecten voor mijn gevoel waargenomen. Ik werd helemaal gek van mijzelf en ben sochtends de keukenla overhoop wezen gooien in de hoop toch nog een clonazolam te vinden om te kunnen slapen. Tot mijn grote verbazing vond ik er 2 en heb deze direct ingenomen om weer tot rust te komen. Heb toen pas weer kunnen slapen.

Daarom wil ik iedereen waarschuwen voor deze benzo. De afkickverschijnselen zijn er bij mij nu al na minder dan een week van gebruik (4 dagen). Ik ben er nu al geestelijk afhankelijk van. Morgen dus direct naar de huisarts en dan maar even met de billen bloot.

Het zal even een paar dagen afzien zijn voor me maar dat is altijd beter dan doorgaan. Kijk daarom uit met clonazolam. Dit is echt een paardenmiddel.
Klik om te vergroten...
Clonazolam is ook een hele sterke benzo. Combinatie van xanax en clonazopam zijn 2 hele sterke benzo's dus als je dit teveel gebruikt dan is het ook logisch dat je er verslaafd aan raakt. Effect is niet met oxy te vergelijken en ook een hele andere soort afkick. Dat je door het abrupt stoppen slapeloosheid hebt gekregen was ook te verwachten. Je GABA receptoren moeten zich nu gaan herstellen door de geintjes die je hebt uitgehaald. Niks meer aan te doen. Maar de slapeloosheid van benzo's trekt sneller weg dan bij opiaten dus wees blij.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#16
MrJunkieXL zei:
Clonazolam is ook een hele sterke benzo. Combinatie van xanax en clonazopam zijn 2 hele sterke benzo's dus als je dit teveel gebruikt dan is het ook logisch dat je er verslaafd aan raakt. Effect is niet met oxy te vergelijken en ook een hele andere soort afkick. Dat je door het abrupt stoppen slapeloosheid hebt gekregen was ook te verwachten. Je GABA receptoren moeten zich nu gaan herstellen door de geintjes die je hebt uitgehaald. Niks meer aan te doen. Maar de slapeloosheid van benzo's trekt sneller weg dan bij opiaten dus wees blij.
Klik om te vergroten...
I know... Stomme fout maar ben blij dat het weekend was en dus ook niet bij kon bestellen. Nu gelukkig even uitzitten. Mag toch hopen dat ik geen weken last krijg van slapeloosheid?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
jan020 zei:
I know... Stomme fout maar ben blij dat het weekend was en dus ook niet bij kon bestellen. Nu gelukkig even uitzitten. Mag toch hopen dat ik geen weken last krijg van slapeloosheid?
Klik om te vergroten...
In extreem gebruik 2 tot 3 weken maar ik denk bij jou wel wat korter.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Reptor zei:
Sorry, maar ik vind dit echt zo'n nutteloze bijdrage. Pentobarbital, heb je dat al eens geprobeerd? Word je ook rustig van, het is eigenlijk een beetje zoals melatonine.
Klik om te vergroten...
Ja had je topic niet helemaal goed doorgelezen lol sorry voor me nutteloze reactie. Maar wat jij zegt slaat helemaal nergens op.
R
ReptorLid
01-01-2024, 00:00
#19
MrJunkieXL zei:
Clonazolam raad ik aan. Is ook een combinatie van xanax en clonazopam, dus 2 bestaande benzo's in 1 pil. Als ik het goed heb ( heb het een keer op internet opgezocht) Deze benzo geeft goede sedatie en rust.
Klik om te vergroten...

Sorry, maar ik vind dit echt zo'n nutteloze bijdrage. Pentobarbital, heb je dat al eens geprobeerd? Word je ook rustig van, het is eigenlijk een beetje zoals melatonine.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
johndeertrekker zei:
Etizolam is perfect voor angsten, met name sociale angsten. het nadeel ervan is dat het vrij kort werkt.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, na twee weken krijg je er juist angsten van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."