Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNexus flip XTC + 2CC

Nexus flip XTC + 2CC

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hooooii!

Volgende week weer een feestje op de planning staan, van plan om voor de eerste keer nexus te flippen, maar met 2CC i.p.v. 2CB.

Planning is om te starten met Mdma en dan op de comedown 2CC te pakken. Vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft? En op welke dosis de 2CC te pakken of zeggen jullie niet de moeite waard met 2CC.

Ben benieuwd!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen ervaring met de combi, maar 2C-C is super. Wel vrij ontspannend, dus of het een succes wordt op een feestje weet ik niet… tenzij het een chill feessie is.
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Niemand? 😪
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Geen ervaring met de combi, maar 2C-C is super. Wel vrij ontspannend, dus of het een succes wordt op een feestje weet ik niet… tenzij het een chill feessie is.
Klik om te vergroten...
Noop, techno feestje. Wordt hem dus niet. Misschien 2CB/2CD, las dat een van die icm xtc wel de euforie kan verlengen..?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
2C-B is veel stimulerender, dat lijkt me een betere combi.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
2C-B is veel stimulerender, dat lijkt me een betere combi.
Klik om te vergroten...
Exact. Waarom 2C-C ook? Dat is echt de loser van de 2C-X's.
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Exact. Waarom 2C-C ook? Dat is echt de loser van de 2C-X's.
Klik om te vergroten...
Aangezien het voor mij lastig is, om nu aan 2CB te komen. Vandaar dat ik mij afvroeg of de combinatie met 2cd of 2cc het waard is. Zelf lees ik namelijk, dat 2cd wel de moeite waard is icm Mdma, omdat dit versterkend werkt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Exact. Waarom 2C-C ook? Dat is echt de loser van de 2C-X's.
Klik om te vergroten...
Ik heb er toch wel fijne trips op gehad hoor, een stuk minder geforceerd dan 2C-B. Gewoon een kwestie van de juiste substantie voor de juiste stemming :wink:
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Op de valreep toch nog 2cb kunnen fixen, dus helemaal top!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Waarom 2C-C ook? Dat is echt de loser van de 2C-X's.
Klik om te vergroten...
2C-C is top. Alleen Shulgin is in PIHKAL niet ver genoeg gegaan met de dosis. Hij stopte op max 40 milligram, maar tussen de 40-70 mg wordt het pas echt leuk. Bovendien is het belangrijk om van Shulgin te beseffen dat hij psychedelica beoordeelde vooral op hun vermogen om gedachten en gevoelens duidelijk te maken en of je er goed seks op kon hebben.

Maar op Drugsforum staan psychedelica veel vaker in een feest context. Daar heb je vaak geen heel innige gesprekken met je psycholoog, en urenlang vrijen op de dansvloer doen ook niet zoveel mensen voor zover ik weet.
Dus 2C-C wordt hier eigenlijk op basis van andere waarden beoordeeld.

Het chille aan 2C-C is dat het maar kort duurt, mooie visuals heeft, een fijne en warme bodyload geeft en heel weinig verwarring veroorzaakt. Daardoor is 2C-C een psychelische snack die je makkelijk even tussendoor kunt doen.

Verder klopt het wel dat het niet zo energiek is (vooral in de tweede fase van de trip). Maar om het daarom nou de loser van de 2C's te noemen..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
HobbymatigGebruik99 zei:
Planning is om te starten met Mdma en dan op de comedown 2CC te pakken. Vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft? En op welke dosis de 2CC te pakken of zeggen jullie niet de moeite waard met 2CC.
Klik om te vergroten...
Dit werkt wel heel goed met 2C-B ja.

Eigenlijk zou ik ook wel benieuwd zijn wat 2C-C doet in de comedown. Ik weet dat Shulgin veel vaker exerimenteerde met psychedelica in de comedown van MDMA. Maar helaas hield hij lang niet alles goed bij. En ik heb ook niet zoveel combineerervaring als hij want ik ben immers nieuw (en ik synthetiseer thuis niet zelf honderden psychedelica).
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
2C-C is top. Alleen Shulgin is in PIHKAL niet ver genoeg gegaan met de dosis. Hij stopte op max 40 milligram, maar tussen de 40-70 mg wordt het pas echt leuk. Bovendien is het belangrijk om van Shulgin te beseffen dat hij psychedelica beoordeelde vooral op hun vermogen om gedachten en gevoelens duidelijk te maken () en of je er goed seks op op hebben.

Maar op Drugsforum staan psychedelica veel vaker in een feest context. Daar heb je vaak geen heel innige gesprekken met je psycholoog, en urenlang vrijen op de dansvloer doen ook niet zoveel mensen voor zover ik weet.
Dus 2C-C wordt hier eigenlijk op basis van andere waarden beoordeeld.

Het chille aan 2C-C is dat het maar kort duurt, mooie visuals heeft, een fijne en warme bodyload geeft en heel weinig verwarring veroorzaakt. Daardoor is 2C-C een psychelische snack die je makkelijk even tussendoor kunt doen.

Verder klopt het wel dat het niet zo energiek is (vooral in de tweede fase van de trip). Maar om het daarom nou de loser van de 2C's te noemen .
Klik om te vergroten...
Agreed. Je hebt me weer onder de tafel beargumenteerd, ik neem mijn loser uitspraak terug. Hij is anders dan zijn broertjes maar zal vast kwaliteiten hebben als je weet waar je naar op zoek bent en wat je kan verwachten.

DOC daarintegen, de amfetamine ipv phenethylamine versie van 4-chloor-2,5dimethoxy… is daarintegen wel een draak van een drug. Erg leuk maar gelijk helemaal aan de andere kant van het spectrum: potent, energiek, langdurig en ontzettend psychedelisch op de enkele milligram nauwkeurig. Wat zo’n koolstof toevoeging al wel niet met een stof kan doen. Dat is alsof je een kleine spoiler op je auto zet en dan wordt het opeens een vliegtuig.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Maar helaas hield hij lang niet alles goed bij.
Klik om te vergroten...
Oh ik dacht juist dat hij alles netjes bijhield, en dat pikhal en tikhal een soort samenvatting zijn van zijn meest interessante notities. Ik hoorde dat hij ook vaak ver over de normale dosering ging. Maar ik denk dat hij naast chemicus ook een ervaringsdeskundige was op het gebied van de geest en trippen zodat hij een bad trip veel beter kon handelen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Oh ik dacht juist dat hij alles netjes bijhield, en dat pikhal en tikhal een soort samenvatting zijn van zijn meest interessante notities. Ik hoorde dat hij ook vaak ver over de normale dosering ging. Maar ik denk dat hij naast chemicus ook een ervaringsdeskundige was op het gebied van de geest en trippen zodat hij een bad trip veel beter kon handelen.
Klik om te vergroten...
Haha heb je de boeken ook daadwerkelijk gelezen? Bij een flink aantal entries staat niks omdat hij niet meer kan herinneren hoe het ookalweer was.
Erowid en MAPS hebben ook jarenlang een soort restauratieproject geleid waarin ze alle krabbels op rondslingerende papiertjes probeerden te duiden die in de loop der tijd waren kwijtgeraakt.

Bijvoorbeeld bij ALEPH-6, "Dosage: greater than 40 mg. Duration: probably long"

Bovendien zijn de entries een amalgatie van de ervaring van allerlei verschillende mensen die zelf liever niet hun naam op de tripreports zetten. Dus niet alles wat je leest is het commentaar van Shulgin.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Haha heb je de boeken ook daadwerkelijk gelezen? Bij een flink aantal entries staat niks omdat hij niet meer kan herinneren hoe het ookalweer was.
Erowid en MAPS hebben ook jarenlang een soort restauratieproject geleid waarin ze alle krabbels op rondslingerende papiertjes probeerden te duiden die in de loop der tijd waren kwijtgeraakt.

Bijvoorbeeld bij ALEPH-6, "Dosage: greater than 40 mg. Duration: probably long"

Bovendien zijn de entries een amalgatie van de ervaring van allerlei verschillende mensen die zelf liever niet hun naam op de tripreports zetten. Dus niet alles wat je leest is het commentaar van Shulgin.
Klik om te vergroten...
Ik heb ze zeker niet helemaal uitgelezen maar wat stukken eruit.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Ik heb ze zeker niet helemaal uitgelezen maar wat stukken eruit.
Klik om te vergroten...
Zijn ook niet de meest leesbare boeken ooit, dus ik snap het :tearsofjoy:
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben benieuwd, ga je een tripreport schrijven? Heb zelf al lang niet meer getript maar vind de verhalen altijd mooi om te lezen
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Deze combi eens in de 3 maanden blijft erin. Normaal snelle comedwon, nu gevoelsmatig alleen verlenging met lichte 2cb visuals, heerlijk!! Zie mensen voor mij en naast mij die er niet zijn, mooi toch!!
H
HobbymatigGebruik99Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Diablo69 zei:
Ben benieuwd, ga je een tripreport schrijven? Heb zelf al lang niet meer getript maar vind de verhalen altijd mooi om te lezen
Klik om te vergroten...
Geen report, kan je nu moment supreme zeggen dit is gewellldiiggg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."