Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromo nordiazepam

Bromo nordiazepam

67 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
verschillende vendors
Klik om te vergroten...
Heerlijk hoe onbekend ik dan ben op het gebied van vendors. Ik dacht dat ik handig was met internet maar kan er echt geen een vinden die dit spul verkoopt
Jake zei:
Echter weet ik wel dat de pammetjes vallen onder benzodiazepines.
Klik om te vergroten...
Kijk dat is toch handig weer

Wat ik kan vinden: nordazepam wordt ook wel nordiazepam genoemd. Bromo-nord(i)azepam, oftewel desalkylgidazepam is een actief metaboliet van gidazepam. Gidazepam is dus de prodrug van deze stof en volgens een studie wordt het effect volledig gerealiseerd door desalkylgidazepam.

Het lijkt me dus hetzelfde effect geven als gidazepam alleen weet ik niet wat dit precies betekent voor potentie van de stof of half-life? De potentie zal afhankelijk zijn van welk percentage van gidazepam omgezet wordt in bromo-nordazepam en die omzetting zal misschien ook van invloed zijn op de half-life?

[Edit] Het is misschien niet aannemelijk maar stel 1% van gidazepam wordt maar omgezet naar bromo-nordazepam dan zal de laatste stof 100 keer potenter zijn dan gidazepam
V
VriendelijkeGebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze benzo (bromo nordiazepam) is nieuw in Nederland. Ik heb 125mg poeder gekocht. Iemand hier ervaring mee toevallig? Kan er weinig over vinden op internet
J
JakeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb geen ervaring met nordiazepam. Echter weet ik wel dat de pammetjes vallen onder benzodiazepines. In pil vorm duurt dit ongeveer 30 tot 60 minuten voor de werking begint. In poeder vorm indien het gesnoven wordt zal dit effect snel optreden. Omdat ik er zelf niet veel van weet zou ik het zelf niet aanraden, indien je dit toch wilt zou ik met een kleine hoeveelheid beginnen om te kijken hoe het is.

Jake
E
ErionicsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hehe, ik ben al 8 uur aan het googlen geweest, maar mede dankzij jouw uitleg meneer Dirkjan heb ik eindelijk fucking kunnen vinden wat ik zocht, thank voor de uitleg.

https://www.researchgate.net/publication/365374146_Designer_benzodiazepines_gidazepam_and_desalkygidazepam_bromonordiazepam_What_do_we_know

Pagina 10/11 of 27 "As the LD50 of gidazepam and its metabolites has been determined in mice (29) we can compare it to the LD50 of etizolam and diazepam (43) As can be seen from Table 2 the toxicity in order of potency is desalkygidazepam>diazepam>3-hydroxydesalkylgidazepam>gidazepam>etizolam >carboxymethylgidazepam. These data suggest that gidazepam has a similar comparative toxicity to etizolam and its main metabolite desalkylgidazepam has a similar potency to diazepam."

Ik heb dit spul speciaal aangeschaft vanwege zn lange werking. Mijn plan dit jaar is om wat minder te gaan gebruiken van alles (vooral de gewoonte drugs, blowen/drinken) Maar ik wil daarbij liever niet een benzo afhankelijkheid opbouwen, of een er een gewoonte van maken om "pillen te poppen".

Weinig euforie van dit middel als ik het goed begrijp, toch een redelijk werking tegen onrust en angst, en als ik het een beetje goed inschat is 1 inname per 48 uur goed genoeg. Als ik iig maar 1 op de 2 nachten een redelijk slaap kan pakken moet goed genoeg zijn. Nadeel is wel, als ik het goed begrijp, dat het metaboliet de uiteindelijke werkzame stof is, en dat dus bij gebruik van Gidazepam het wel 3 a 4 uur kan duren voordat het effect langzaam op komt.

Alleen die doseringen blijven me verwarren. Tripreports melden gebruik van 3 mg, of een beperkte veelvoud daarvan, Terwijl ze bij de onderzoeken spreken over een dosering van 50(!!!)mg. Ik ga vanavond wel lekker 3mg proberen (0,0 tolerantie). En dan eens geen pils.
s
stef76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
In de prehistorie rond 1993, was een lexotannetje een leuke afsluiter na een nacht MDMA.
Je kreeg nog een zalig, rustgevende afsluiter. Met slechts 6mg, geen 12.
En zolang je het weekends houd, ..is er geen probleem.
Dit kwam er wel,..... Maar om werkgerelateerde redenen.
En we zijn,...er bijna 30 verder 🤣

Grappig, dat je van alle partypillen, zelfs met duizenden... Je bijna probleemloos stopt!!
En deze 'medicijnen', net verslavend... neen zelfs dat niet!! ...AFHANKELIJK werken.
En die onzin, van de bijsluiter... is er enkel om hun in te dekken, legaal. Alsof ze dom zijn.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#6
stef76 zei:
In de prehistorie rond 1993, was een lexotannetje een leuke afsluiter na een nacht MDMA.
Je kreeg nog een zalig, rustgevende afsluiter. Met slechts 6mg, geen 12.
En zolang je het weekends houd, ..is er geen probleem.
Dit kwam er wel,..... Maar om werkgerelateerde redenen.
En we zijn,...er bijna 30 verder 🤣

Grappig, dat je van alle partypillen, zelfs met duizenden... Je bijna probleemloos stopt!!
En deze 'medicijnen', net verslavend... neen zelfs dat niet!! ...AFHANKELIJK werken.
En die onzin, van de bijsluiter... is er enkel om hun in te dekken, legaal. Alsof ze dom zijn.
Klik om te vergroten...
Maar medicijnen neem je dagelijks, party pillen niet 🤷 (hoop ik!)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sommige mensen nemen dagelijks rc benzo's in....die zijn zwaar verslavend.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Sommige mensen nemen dagelijks rc benzo's in....die zijn zwaar verslavend.
Klik om te vergroten...
Rc Benzo’s zijn niet meer of minder verslavend dan traditionele, ik zou zeggen dat ze beide gelijk zijn als je ze dagelijks gebruikt
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Potviz zei:
Rc Benzo’s zijn niet meer of minder verslavend dan traditionele, ik zou zeggen dat ze beide gelijk zijn als je ze dagelijks gebruikt
Klik om te vergroten...
Dat is het hele punt, we weten het simpelweg niet. Er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, en de reguliere benzodiazepines zoals temazepam, diazepam en oxazepam zijn dit wel.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Dat is het hele punt, we weten het simpelweg niet. Er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, en de reguliere benzodiazepines zoals temazepam, diazepam en oxazepam zijn dit wel.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel, het zijn geen mysterische onbekende moleculen, ze doen allemaal zo ongeveer hetzelfde gebaseerd in hun R= categorie, je kan zo ongeveer weten op welke receptoren het fungeert en reageert, zijn farmacologie kun je makkelijk uitzoeken met behulp van wat metabolisme kennis, vaak zijn er ook patenten van deze rc’s (toen ze gemaakt waren in 1960-1980 wat ook weer wat info geeft)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Potviz zei:
Ik bedoel, het zijn geen mysterische onbekende moleculen, ze doen allemaal zo ongeveer hetzelfde gebaseerd in hun R= categorie, je kan zo ongeveer weten op welke receptoren het fungeert en reageert, zijn farmacologie kun je makkelijk uitzoeken met behulp van wat metabolisme kennis, vaak zijn er ook patenten van deze rc’s (toen ze gemaakt waren in 1960-1980 wat ook weer wat info geeft)
Klik om te vergroten...
Dat klopt, we weten inmiddels vrij veel en we kunnen ongeveer voorspellen wat de doen maar toch kleven er gevaren aan door het gebrek aan kennis, er kunnen zomaar complicaties optreden die we niet hadden voorzien.

Meestal is een drug aanpassen nooit een hele grote verandering maar als je kijkt naar bromo dragonfly vs 2cb-fly dan is het verschil in structuur minimaal maar het effect een wereld van verschil. Of fentanyl vs carrentanyl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Benzo's, rc of niet, je kunt zeggen het is domweg rotzooi.
Je kunt ze beter links laten liggen...
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Dat klopt, we weten inmiddels vrij veel en we kunnen ongeveer voorspellen wat de doen maar toch kleven er gevaren aan door het gebrek aan kennis, er kunnen zomaar complicaties optreden die we niet hadden voorzien.

Meestal is een drug aanpassen nooit een hele grote verandering maar als je kijkt naar bromo dragonfly vs 2cb-fly dan is het verschil in structuur minimaal maar het effect een wereld van verschil. Of fentanyl vs carrentanyl
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer zoiets als: Ethyl zolam (etizolam) - Methyl zolam

Of Diazepam - Triazepam, geen drastische veranderingen of volledige esterificaties (fent - carfent). Gewoon 1 groep een klein beetje gemodificeerd

Een ander voorbeeld is Cyclohexamphetamine en Benzamphetamine
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Potviz zei:
Ik bedoel, het zijn geen mysterische onbekende moleculen, ze doen allemaal zo ongeveer hetzelfde gebaseerd in hun R= categorie, je kan zo ongeveer weten op welke receptoren het fungeert en reageert, zijn farmacologie kun je makkelijk uitzoeken met behulp van wat metabolisme kennis, vaak zijn er ook patenten van deze rc’s (toen ze gemaakt waren in 1960-1980 wat ook weer wat info geeft)
Klik om te vergroten...

De moleculen zijn niet onbekend, maar wel wat de interactie tussen die moleculen en processen in je lichaam is.
Daardoor is er niks bekend over de halfwaardetijd, biobeschikbaarheid, metabolisatie of farmacodynamiek. Een consequentie daarvan is dat je bijvoorbeeld niet accuraat kunt aangeven wat een effectieve dosis is en hoe lang die blijft werken. Ik zou daarmee zeggen dat de kans veel groter is op bijwerkingen vanwege onjuist gebruik (want wat juist gebruik is weten we nog niet). Aangezien verslaving gedefinieerd wordt aan de sociale, psychologische, mentale en lichamelijke effecten, zou ik zeggen dat rc-benzo's verslavender zijn. Want bij gebruik van rc-benzo's loop je meer kans op vervelende bijwerkingen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Potviz zei:
Ik bedoelde meer zoiets als: Ethyl zolam (etizolam) - Methyl zolam

Of Diazepam - Triazepam, geen drastische veranderingen of volledige esterificaties (fent - carfent). Gewoon 1 groep een klein beetje gemodificeerd

Een ander voorbeeld is Cyclohexamphetamine en Benzamphetamine
Klik om te vergroten...
Soms kan een koolstofje veel verschil maken. Zo kan je alcohol (ethanol) drinken, maar als je hetzelfde doet met methanok (één koolstof minder) dan kan je blind worden of doodgaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kunt zeggen dat het wel degelijk uitmaakt of je een reguliere benzo neemt, of een rc....ook al scheelt het ook maar een koolstof atoom, en waar deze vastgeplakt zit aan de keten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Potviz zei:
Rc Benzo’s zijn niet meer of minder verslavend dan traditionele, ik zou zeggen dat ze beide gelijk zijn als je ze dagelijks gebruikt
Klik om te vergroten...
Het is anecdotisch, maar ik heb reports gelezen van Clonazolam users die al na 3 dagen gemiddelde dosis ontwenningsverschijnselen kregen. Dat is wel echt heel snelle gewenning. Of ze waren heel erg gekindled.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Soms kan een koolstofje veel verschil maken. Zo kan je alcohol (ethanol) drinken, maar als je hetzelfde doet met methanok (één koolstof minder) dan kan je blind worden of doodgaan.
Klik om te vergroten...
Het is voor deze stofgroep of benzodiazepinen vrijwel allemaal hetzelfde qua metabolisme, enzymen werken zoals ze altijd doen, maakt niet uit welke stof het is. Hydrolysering (P210) desmethylsering, ketodosis etc.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Soms kan een koolstofje veel verschil maken. Zo kan je alcohol (ethanol) drinken, maar als je hetzelfde doet met methanok (één koolstof minder) dan kan je blind worden of doodgaan.
Klik om te vergroten...
En hierbij wordt het alsnog door hetzelfde enzym afgebroken. Daardoor is ook het antidotum voor een methanolvergiftiging - ethanol. Je lichaam breekt liever ethanol af over methanol, zo kan over uren langzaam ongemetaboliseerde methanol door je nieren uitgescheiden worden (methanol is niet giftig, zijn metaboliet formisch zuur is)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Potviz zei:
En hierbij wordt het alsnog door hetzelfde enzym afgebroken. Daardoor is ook het antidotum voor een methanolvergiftiging - ethanol. Je lichaam breekt liever ethanol af over methanol, zo kan over uren langzaam ongemetaboliseerde methanol door je nieren uitgescheiden worden (methanol is niet giftig, zijn metaboliet formisch zuur is)
Klik om te vergroten...
Precies; en die metabolieten kunnen dus een enorm verschil maken, ook al hebben de originele ingenomen stoffen een vergelijkbare structuur en zelfs als ze via een vergelijkbaar mechanisme worden afgebroken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."