Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-apb eerste keer (nooit MDMA/MDA etc gebruikt) - threshold of laag dosis vraagje?

6-apb eerste keer (nooit MDMA/MDA etc gebruikt) - threshold of laag dosis vraagje?

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welkom!

Resultaten voor zoekopdracht: 6-apb

drugsforum.nl drugsforum.nl

Het forum staat er vol mee :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
m
morphinizationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dankje! Ja ik ben al een maand+ alle topics hier van 6-apb (en 5-apb) aan het lezen, maar iedereen lijkt al ervaren met MDMA en andere stimulerende drugs als ze aan deze RC's beginnen. Ik heb begrepen dat de werking juist steeds minder is met gebruik, je systeem wordt eraan gewend als het ware. En ik wil een "magische" eerste keer als dat überhaupt mogelijk is (maar omdat ik nooit zo iets heb genomen weet ik dus niet of ik gevoelig ben of niet). Op de fora hier zijn namelijk ook echt flink wat verschillende ervaringen, en veel lijken wiet te roken tegelijkertijd en/of alcohol te drinken. Dat was niet mijn plan.

Het is meer mijn vraag of iemand die compleet nieuw is met stimulerende drugs wellicht beter een te laag dosis kan nemen. Op reddit las ik dat een te laag dosis juist niet vaak lekker is, en dat "microdosing" niet werkt met MDMA/5- en 6-apb, en dat threshold eerder "negatieve" symptomen weergeven zoals hartkloppingen.

Dus voor iemand ik beter 50 mg, 80 mg, 100mg of 130mg zou kunnen nemen als een "echte" 6-abp newbie van 62kg :) Snap dat het puur op gevoel is voor een groot deel, maar gewoon iemand die concreet hier zou zeggen "in jouw geval met je negativity bias zou je wrs beter doen op X hoeveelheid naar mijn mening" zou me best wat comfort geven voor het nemen :)
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Allereerst moet je zeker niet denken dat 6-APB veiliger is dan MDMA omdat je het legaal kan kopen. 6-APB wordt gewoon in Chinese labs geproduceerd, waar ze niet bepaald Europese hygiene normen hanteren.

Ook zeggen ze bij XTC/MDMA testen of er nog ongewenste stoffen in zitten én hoeveel mg MDMA (bij xtc) of hoeveel % zuiver (bij MDMA kristallen).
Bij 6-APB zeggen ze slechts of er naast 6-APB nog andere psychoactieve stoffen gevonden zijn, maar ze gaan niks zeggen over de zuiverheid.

Ik vind het lastig. Sowieso zou ik, zonder ervaring, beginnen met MDMA. Deze is veel "veiliger" te doseren, omdat er meer onderzoek over bestaat.

Als ik je bericht lees, en ik probeer mezelf in jouw schoenen te plaatsen, dan zou ik het wellicht helemaal niet doen. Zowel MDMA als 6APB niet.
Want wil je een leuke MDMA trip, dan moet je echt wel die negatieve gedachtes en angsten van je af moeten kunnen zetten.
Als je onder de invloed van MDMA jezelf aan praat dat het mis gaat dan gaat het ook mis. En dan heb ik het met name over de come-up die voor een beginner best heftig kan zijn.

Maar als je denkt dat je dit kan, dan zou ik conservatief beginnen met ca. 60mg, en als het goed gaat na 2 uurtjes nog eens 30mg.

6-APB is inderdaad al veel over geschreven op dit forum, maar een rode draad is er nog niet echt. 100mg succinate kan voor jou een subtiel effect geven, of je gaat helemaal van het padje. En de werkingsduur is veel langer, dus als het niet lekker gaat dan zit je er gelijk 6-8 uur aan vast. Je bent hierin dus je eigen proefkonijn, en ik denk dat jij juist niet op zoek bent naar onzekerheid in een trip.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, en welkom :)

Ik denk dat de ervaring zoals jij die wilt beleven zeldzaam is: 6-ABP gebruiken voordat je ervaring hebt opgedaan met xtc/mdma. Waarschijnlijk kan je er daarom ook niet zoveel over vinden. 6-ABP mag dan niet verboden zijn; het is wel minder bekend dan Mdma dus tegen de tijd dat mensen ermee in aanraking komen, hebben ze vaak al andere drugs geprobeerd.

Ik heb ook interesse in 6-ABP en het zelfs al in huis, maar nog niet gebruikt en al wel ervaring met Mdma, dus ik kan je ook niet goed vertellen wat je te wachten staat. Wat me wel opvalt aan de ervaringen die ik van anderen lees, is dat de eerste keer 6-ABP wat vaker 'hit or miss' lijkt dan bij Mdma het geval is.

Is het misschien toch een idee om eerst Mdma te proberen? Nadeel is dat het illegaal is en dat je het waarschijnlijk niet bij de hand hebt, maar verder heeft het veel voordelen: het is voorspelbaarder, je kunt betere info vinden over wat je te wachten staat, en de trip duurt minder lang. Dat is, helemaal in een thuissetting, geen nadeel!

(Terwijl ik dit zat te typen schreef @Wolluker ongeveer hetzelfde. Ik sluit me dus bij hem/haar/hen aan)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wollukker zei:
Allereerst moet je zeker niet denken dat 6-APB veiliger is dan MDMA omdat je het legaal kan kopen. 6-APB wordt gewoon in Chinese labs geproduceerd, waar ze niet bepaald Europese hygiene normen hanteren.

Ook zeggen ze bij XTC/MDMA testen of er nog ongewenste stoffen in zitten én hoeveel mg MDMA (bij xtc) of hoeveel % zuiver (bij MDMA kristallen).
Bij 6-APB zeggen ze slechts of er naast 6-APB nog andere psychoactieve stoffen gevonden zijn, maar ze gaan niks zeggen over de zuiverheid.

Ik vind het lastig. Sowieso zou ik, zonder ervaring, beginnen met MDMA. Deze is veel "veiliger" te doseren, omdat er meer onderzoek over bestaat.

Als ik je bericht lees, en ik probeer mezelf in jouw schoenen te plaatsen, dan zou ik het wellicht helemaal niet doen. Zowel MDMA als 6APB niet.
Want wil je een leuke MDMA trip, dan moet je echt wel die negatieve gedachtes en angsten van je af moeten kunnen zetten.
Als je onder de invloed van MDMA jezelf aan praat dat het mis gaat dan gaat het ook mis. En dan heb ik het met name over de come-up die voor een beginner best heftig kan zijn.

Maar als je denkt dat je dit kan, dan zou ik conservatief beginnen met ca. 60mg, en als het goed gaat na 2 uurtjes nog eens 30mg.

6-APB is inderdaad al veel over geschreven op dit forum, maar een rode draad is er nog niet echt. 100mg succinate kan voor jou een subtiel effect geven, of je gaat helemaal van het padje. En de werkingsduur is veel langer, dus als het niet lekker gaat dan zit je er gelijk 6-8 uur aan vast. Je bent hierin dus je eigen proefkonijn, en ik denk dat jij juist niet op zoek bent naar onzekerheid in een trip.
Klik om te vergroten...
Dit!
m
morphinizationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wollukker zei:
Allereerst moet je zeker niet denken dat 6-APB veiliger is dan MDMA omdat je het legaal kan kopen. 6-APB wordt gewoon in Chinese labs geproduceerd, waar ze niet bepaald Europese hygiene normen hanteren.

Ook zeggen ze bij XTC/MDMA testen of er nog ongewenste stoffen in zitten én hoeveel mg MDMA (bij xtc) of hoeveel % zuiver (bij MDMA kristallen).
Bij 6-APB zeggen ze slechts of er naast 6-APB nog andere psychoactieve stoffen gevonden zijn, maar ze gaan niks zeggen over de zuiverheid.

Ik vind het lastig. Sowieso zou ik, zonder ervaring, beginnen met MDMA. Deze is veel "veiliger" te doseren, omdat er meer onderzoek over bestaat.

Als ik je bericht lees, en ik probeer mezelf in jouw schoenen te plaatsen, dan zou ik het wellicht helemaal niet doen. Zowel MDMA als 6APB niet.
Want wil je een leuke MDMA trip, dan moet je echt wel die negatieve gedachtes en angsten van je af moeten kunnen zetten.
Als je onder de invloed van MDMA jezelf aan praat dat het mis gaat dan gaat het ook mis. En dan heb ik het met name over de come-up die voor een beginner best heftig kan zijn.

Maar als je denkt dat je dit kan, dan zou ik conservatief beginnen met ca. 60mg, en als het goed gaat na 2 uurtjes nog eens 30mg.

6-APB is inderdaad al veel over geschreven op dit forum, maar een rode draad is er nog niet echt. 100mg succinate kan voor jou een subtiel effect geven, of je gaat helemaal van het padje. En de werkingsduur is veel langer, dus als het niet lekker gaat dan zit je er gelijk 6-8 uur aan vast. Je bent hierin dus je eigen proefkonijn, en ik denk dat jij juist niet op zoek bent naar onzekerheid in een trip.
Klik om te vergroten...
Bedankt! Je berichtje doet me echt goed en mee eens dat ik het misschien helemaal niet zou moeten doen... in ieder geval zolang ik bang ben voor een slechte trip, dat is gewoon een self-fulfilling prophecy.

Ik had me eerst echt verheugd om het te nemen bij een festival dit afgelopen weekend, maar toen begon ik 1 dag ervoor te denken aan dosis en dacht ik "oh, wat als ik claustrofobisch wordt, of als ik moet overgeven en niet snel genoeg bij de wc's kom, wat als ik mijn vriend kwijtraak en daar alleen bij 15,000 mensen zit te spinnen, enzovoort..." en toen dacht ik dat ik wellicht beter kan wachten om het thuis te nemen in een "veiligere" omgeving waar ik minder snel negatieve triggers zou hebben.

Ik ben vanwege mijn kots-fobie best gefocust op mijn lichaam en hoe ik me voel (vooral in keel en buik), en wil het ergens ook nemen om mijn angst te overwinnen.. Maar ik kan stappen nemen voor mezelf om een "betere" trip te hebben door het te nemen als ik mij goed voel, positief inzie, etc. Ik zie het maar als een proces :)

60mg klinkt goed, nogmaals bedankt voor je berichtje! Ik zou ook graag MDMA eerst proberen als ik eerlijk ben, maar ik ben gewoon erg sceptisch over waar het te krijgen - mijn vrienden- en kennissenkring gebruiken geen drugs (m.u.v. cocaine en wiet) en zijn geen feestbeesten. Ik heb wel toevallig dealers in de buurt maar ik wil niet echt van ze kopen want ze zien me vrijwel dagelijks als ik mijn hond uitlaat - don't shit where you eat lol.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
morphinization zei:
Bedankt! Je berichtje doet me echt goed en mee eens dat ik het misschien helemaal niet zou moeten doen... in ieder geval zolang ik bang ben voor een slechte trip, dat is gewoon een self-fulfilling prophecy.

Ik had me eerst echt verheugd om het te nemen bij een festival dit afgelopen weekend, maar toen begon ik 1 dag ervoor te denken aan dosis en dacht ik "oh, wat als ik claustrofobisch wordt, of als ik moet overgeven en niet snel genoeg bij de wc's kom, wat als ik mijn vriend kwijtraak en daar alleen bij 15,000 mensen zit te spinnen, enzovoort..." en toen dacht ik dat ik wellicht beter kan wachten om het thuis te nemen in een "veiligere" omgeving waar ik minder snel negatieve triggers zou hebben.

Ik ben vanwege mijn kots-fobie best gefocust op mijn lichaam en hoe ik me voel (vooral in keel en buik), en wil het ergens ook nemen om mijn angst te overwinnen.. Maar ik kan stappen nemen voor mezelf om een "betere" trip te hebben door het te nemen als ik mij goed voel, positief inzie, etc. Ik zie het maar als een proces :)

60mg klinkt goed, nogmaals bedankt voor je berichtje! Ik zou ook graag MDMA eerst proberen als ik eerlijk ben, maar ik ben gewoon erg sceptisch over waar het te krijgen - mijn vrienden- en kennissenkring gebruiken geen drugs (m.u.v. cocaine en wiet) en zijn geen feestbeesten. Ik heb wel toevallig dealers in de buurt maar ik wil niet echt van ze kopen want ze zien me vrijwel dagelijks als ik mijn hond uitlaat - don't shit where you eat lol.
Klik om te vergroten...
Even een passanten opmerking. Als je je om zoveel futiliteiten al druk maakt zou ik niet voor iets als mdma of 6-apb gaan. Er gebeurt dan erg veel tegelijk en prikkels komen veel harder binnen. Misschien eens een kleine dosis amfetamine proberen, dat is veel beter te sturen en controleren.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Even een passanten opmerking. Als je je om zoveel futiliteiten al druk maakt zou ik niet voor iets als mdma of 6-apb gaan. Er gebeurt dan erg veel tegelijk en prikkels komen veel harder binnen. Misschien eens een kleine dosis amfetamine proberen, dat is veel beter te sturen en controleren.
Klik om te vergroten...
Fredje weet waar die over praat.

Ook gegarandeerd, waar je ook bent, je gaat overweldigd raken door het gevoel. Compleet blown away. Het is een unieke ervaring en woorden schieten tekort. Houd dus rekening met een verpletterende eerste indruk.
m
morphinizationLid
01-01-2024, 00:00
#9
debkb zei:
Hoi, en welkom :)

Ik denk dat de ervaring zoals jij die wilt beleven zeldzaam is: 6-ABP gebruiken voordat je ervaring hebt opgedaan met xtc/mdma. Waarschijnlijk kan je er daarom ook niet zoveel over vinden. 6-ABP mag dan niet verboden zijn; het is wel minder bekend dan Mdma dus tegen de tijd dat mensen ermee in aanraking komen, hebben ze vaak al andere drugs geprobeerd.

Ik heb ook interesse in 6-ABP en het zelfs al in huis, maar nog niet gebruikt en al wel ervaring met Mdma, dus ik kan je ook niet goed vertellen wat je te wachten staat. Wat me wel opvalt aan de ervaringen die ik van anderen lees, is dat de eerste keer 6-ABP wat vaker 'hit or miss' lijkt dan bij Mdma het geval is.

Is het misschien toch een idee om eerst Mdma te proberen? Nadeel is dat het illegaal is en dat je het waarschijnlijk niet bij de hand hebt, maar verder heeft het veel voordelen: het is voorspelbaarder, je kunt betere info vinden over wat je te wachten staat, en de trip duurt minder lang. Dat is, helemaal in een thuissetting, geen nadeel!

(Terwijl ik dit zat te typen schreef @Wolluker ongeveer hetzelfde. Ik sluit me dus bij hem/haar/hen aan)
Klik om te vergroten...
Bedankt - je hebt gelijk, van wat ik heb gelezen is het "hit or miss" met 6-apb, merendeel lijken het positief te ervaren maar ik zie vaker dat mensen hogere doseringen nemen van 150-200mg en dan al snel bijnemen met 30-50mg binnen half uur en dan spijt hebben. Ik heb liever een "te min" ervaring dan te sterk, maar ik denk inderdaad als ik eerst MDMA zou proberen, hopelijk een positieve ervaring op een normaal-lage dosis en dat zou wellicht me een idee geven of iets om te vergelijken met 6-apb (mijn vriend is 110kg en heeft z'n eerste keer MDMA als een volle pil genomen vanwege ego, nadat een vriend van hem 1/4 pil aanraadde, hij zei hij was ontzettend ziek ervan, dus dat wil ik sowieso voorkomen).

Ik ben zelf niet depressief oid maar vond het wel interessant dat ze nu MDMA testen voor mensen met PTSD in lagere doseringen (natuurlijk met dokters/therapeut die assistentie kunnen bieden en met vuistregel 1x per 3 maanden maximaal), en dat 5-apb en 6-apb oorspronkelijk als anti-depressieva getest werden maar gestopt zijn door de euforische gevoelens die opkwamen. Ik had stiekem gehoopt met een lage dosis 6-apb een soortgelijke therapeutische werking te hebben (alhoewel ik niet echt emotionally stunted ben oid, maar lijkt me wel fijn om nog opener / liefdevoller naar de wereld te kijken voor een avondje, genieten van muziek, goede gezelschap en gesprekken, etc.) Er is helaas gewoon te weinig onderzoek naar, maar MDMA lijkt nog altijd een betere oplossing om mee te beginnen omdat het meer empathie-wekkend is heb ik begrepen. Wellicht moet ik gewoon de moeite doen om daar aan te komen (en sowieso eerst weer laten testen, @Wolluker zei al dat MDMA testen meer weergeeft dan 6-apb testen).
m
morphinizationLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Even een passanten opmerking. Als je je om zoveel futiliteiten al druk maakt zou ik niet voor iets als mdma of 6-apb gaan. Er gebeurt dan erg veel tegelijk en prikkels komen veel harder binnen. Misschien eens een kleine dosis amfetamine proberen, dat is veel beter te sturen en controleren.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ben iemand die altijd "worst case scenario" prepareert maar altijd toch uitgaat van "best case scenario". Het is in realiteit nooit zo erg maar mijn hersenen vinden het leuk om doemscenario's te fantaseren :) Dat is iets waar ik aan probeer te werken afgelopen jaar met therapie / cognitive behavioral therapie etc. om aan mezelf werken om minder te stressen, maar ik had ook gelezen over de zogenaamde therapeutische effecten van drugs zoals LSD/ayahuasca/paddo's maar ook MDMA (alhoewel het nog early days zijn daar, veel tegenstrijdige berichten). Sturen en controleren klinkt goed maar probeer ook om dingen los te laten wat meer, en dit is misschien wel een goede manier!

Nogmaals echt bedankt voor het advies, ik neem het mee en stel het op prijs (en is precies de reden waarom ik een account wilde aanmaken!).
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
morphinization zei:
Ja, ik ben iemand die altijd "worst case scenario" prepareert maar altijd toch uitgaat van "best case scenario". Het is in realiteit nooit zo erg maar mijn hersenen vinden het leuk om doemscenario's te fantaseren :) Dat is iets waar ik aan probeer te werken afgelopen jaar met therapie / cognitive behavioral therapie etc. om aan mezelf werken om minder te stressen, maar ik had ook gelezen over de zogenaamde therapeutische effecten van drugs zoals LSD/ayahuasca/paddo's maar ook MDMA (alhoewel het nog early days zijn daar, veel tegenstrijdige berichten). Sturen en controleren klinkt goed maar probeer ook om dingen los te laten wat meer, en dit is misschien wel een goede manier!

Nogmaals echt bedankt voor het advies, ik neem het mee en stel het op prijs (en is precies de reden waarom ik een account wilde aanmaken!).
Klik om te vergroten...
Let wel dat het therapeutisch gebruik altijd onder supervisie gebeurt. Dat is niet iets wat je zelf kan nabootsen.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk! Laat ons weten hoe het was
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#13
morphinization zei:
Ja, ik ben iemand die altijd "worst case scenario" prepareert maar altijd toch uitgaat van "best case scenario". Het is in realiteit nooit zo erg maar mijn hersenen vinden het leuk om doemscenario's te fantaseren :) Dat is iets waar ik aan probeer te werken afgelopen jaar met therapie / cognitive behavioral therapie etc. om aan mezelf werken om minder te stressen, maar ik had ook gelezen over de zogenaamde therapeutische effecten van drugs zoals LSD/ayahuasca/paddo's maar ook MDMA (alhoewel het nog early days zijn daar, veel tegenstrijdige berichten). Sturen en controleren klinkt goed maar probeer ook om dingen los te laten wat meer, en dit is misschien wel een goede manier!

Nogmaals echt bedankt voor het advies, ik neem het mee en stel het op prijs (en is precies de reden waarom ik een account wilde aanmaken!).
Klik om te vergroten...
Rumineren... Schijnt een teken van intelligentie te zijn, dus dat compliment kun je op zak steken :wink:
FredKroket zei:
Let wel dat het therapeutisch gebruik altijd onder supervisie gebeurt. Dat is niet iets wat je zelf kan nabootsen.
Klik om te vergroten...
Therapeutisch effect kan ook buiten een therapeutische setting optreden... maar mag ik aanraden dat je je daar de eerste keer niet druk over maakt? Als je jezelf een soort prestatiedruk oplegt dat je iets nuttigs uit je eerste mdma-trip moet halen of er een beter mens van wilt worden, zit je eigenlijk tegen de ideale werking van Mdma in te roeien.

Je vriend heeft het al eens gedaan, zei je? Dan zal hij vast wel weten hoe hij eraan kan komen. Testen kan met een kit die je in een smartshop kunt halen (niet superbetrouwbaar maar beter dan niets), of je maakt er een uitje van naar de Amsterdamse GGD: https://www.ggd.amsterdam.nl/geinte...rmatie/#h244c4fd8-bf42-df59-32f1-6c26c1dce168 ...daar moest je toch al zijn voor je 6-abp :nerd:

En omdat ik denk dat jouw hoofd, ongeacht wat ik zeg, toch graag iets van een plannetje maakt, stel ik voor om je eerste keer samen met je vriend te doen, in een thuissetting:
- maak een nest /dekenfort
- regel mooie gekleurde lampjes
- een fijne playlist
- lekker zittende, zachte kleren
- massageolie, evt speeltjes
- fruit, sapjes, snoepjes, chips
- pizza of ander comfort food voor erna
- de volgende dag niks belangrijks te doen
- vooraf nog wat inlezen over harm reduction en evt magnesium of andere supplementen in huis halen

Dikke kans dat je samen een bijzonder liefdevolle avond tegemoet gaat :hearteyes: die jullie dichter bij elkaar brengt! Heb je toch iets van een doel, dat qua sfeer heel goed past bij wat mdma voor je kan doen...
m
morphinizationLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Let wel dat het therapeutisch gebruik altijd onder supervisie gebeurt. Dat is niet iets wat je zelf kan nabootsen.
Klik om te vergroten...
Klopt! Heb ik ook geschreven in mijn eerdere bericht aan @debkb. In ieder geval, het is niet iets wat je "zomaar" moet proberen en al helemaal niet voor een eerste keer. Ik vind het gewoon veelbelovend dat die onderzoeken gedaan worden. :) Tegenwoordig is het meeste gebruik recreatief en illegaal, maar omdat er zo weinig onderzoek is weten we niet wat bepaalde doseringen doen met onze lichamen / hersenen, w.b. neurotoxiciteit, hormesis, geheugen, etc. Een van de redenen dat ik nooit zo geïnteresseerd in drugs ben geweest tot nu is omdat ik altijd "drugs = slecht" heb geleerd, het is pas de afgelopen jaren dat ik een meer genuanceerde blik heb erop maar het helpt mij persoonlijk om te weten dat er ook wat goeds uit kan komen (al is het een prettige avond zonder dat je al te veel schade doet aan jezelf, wat bij alcohol zelfs het geval kan zijn, of OTC medicatie op lange termijn).

Diablo69 zei:
Leuk! Laat ons weten hoe het was
Klik om te vergroten...
Dankje! Doe ik zeker, als ik een goede week heb dan zou ik het graag vrijdag willen proberen :)

debkb zei:
Rumineren... Schijnt een teken van intelligentie te zijn, dus dat compliment kun je op zak steken :wink:

Therapeutisch effect kan ook buiten een therapeutische setting optreden... maar mag ik aanraden dat je je daar de eerste keer niet druk over maakt? Als je jezelf een soort prestatiedruk oplegt dat je iets nuttigs uit je eerste mdma-trip moet halen of er een beter mens van wilt worden, zit je eigenlijk tegen de ideale werking van Mdma in te roeien.

Je vriend heeft het al eens gedaan, zei je? Dan zal hij vast wel weten hoe hij eraan kan komen. Testen kan met een kit die je in een smartshop kunt halen (niet superbetrouwbaar maar beter dan niets), of je maakt er een uitje van naar de Amsterdamse GGD: https://www.ggd.amsterdam.nl/geinte...rmatie/#h244c4fd8-bf42-df59-32f1-6c26c1dce168 ...daar moest je toch al zijn voor je 6-abp :nerd:

En omdat ik denk dat jouw hoofd, ongeacht wat ik zeg, toch graag iets van een plannetje maakt, stel ik voor om je eerste keer samen met je vriend te doen, in een thuissetting:
- maak een nest /dekenfort
- regel mooie gekleurde lampjes
- een fijne playlist
- lekker zittende, zachte kleren
- massageolie, evt speeltjes
- fruit, sapjes, snoepjes, chips
- pizza of ander comfort food voor erna
- de volgende dag niks belangrijks te doen
- vooraf nog wat inlezen over harm reduction en evt magnesium of andere supplementen in huis halen

Dikke kans dat je samen een bijzonder liefdevolle avond tegemoet gaat :hearteyes: die jullie dichter bij elkaar brengt! Heb je toch iets van een doel, dat qua sfeer heel goed past bij wat mdma voor je kan doen...
Klik om te vergroten...
Mee eens! Hij had vroeger een vriendenkring die veel cocaine, LSD en MDMA deden maar hij is helaas al die contacten kwijt en zegt dat het allemaal rotzooi is waar we nu wonen (buiten Nederland), blijkbaar staat Nederland bekend om betere kwaliteit dus wellicht als we op bezoek gaan volgende keer kan ik ergens iets vinden :)

Als ik eerlijk ben is het "therapeutisch" effect een bijkomertje, ik ben altijd wel goed bewust van mijn emoties (goed en slecht) en probeer objectief te kijken waarom ik me XYZ voel en de onderliggende emotie(s) / gedachte(s), en denk omdat dit nu echt een gewoonte is dat ik het wellicht ook automatisch doe onder de invloed van middelen. Tot nu toe onder de invloed was ik altijd erg bewust dat ik onder de invloed was, wist ik waar ik was, dat alles oke was, etc. Ik wil gewoon echt, net als je zegt, een bijzondere tijd erop hebben, of het nou met goede gesprekken, dansen/muziek, lachen, intimiteit, warme gloed en gevoelens, etc. :) Plannetje klinkt goed, zullen we zeker doen! Bedankt!!
m
morphinizationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hi!

Ik heb altijd al MDMA of MDA willen proberen maar geen flauw idee hoe hieraan te komen op een veilige manier, dus ben ik voor RC's gegaan en heb 6-apb besteld. Ik wil die graag laten testen voor het gebruik, maar weet iig dat het succinate is en niet HCI.

Ik heb echt weinig ervaring en ben een typische doordenker, en ik ben een beetje bang dat ik mezelf een slechte trip geef puur omdat ik mezelf een "nacebo" effect ga geven. Nog een nadeel, ik heb een fobie voor overgeven (vroeger wel veel paniekaanvallen door gehad, laatste jaren wat beter) en een gevoelige maag met stress, maar heb gelukkig altijd antiemetica bij de hand (Zofran, wat misschien ideaal te combineren is met seratonin-highs omdat het juist misselijkheid blokkeert). Heb geen mentale of psychische issues buiten de fobie, nooit problemen gehad met psychose of mezelf iets willen aandoen dus ben niet bang daarvoor, ben puur bang voor extreme paranoïde en fysieke reactie (hartpalpitaties, hyperventileren oid) waar ik dan op ga focussen en denken dat ik naar het ziekenhuis moet. Ik ben wel daaraan aan het werken - ademhalingstechnieken, meditatie, positieve affirmatie en in het algemeen positiever zijn, veel lezen over psychologie en self-help boeken, etc.

Ondanks al die angsten ben gewoon benieuwd hoe het voelt om die "euforie" of "high" te hebben, nóg meer van muziek genieten en gewoon lekker dansen en lekker in mijn vel zitten. Ik wil de 6-apb eigenlijk gewoon thuis proberen met een chille omgeving met mijn partner (die heeft wel veel ervaring en is een goede trip sitter / geeft me een goed gevoel), lege maag, en wat muziek op - maar ik twijfel echt aan de dosis. Ik heb veel gelezen van andere mensen en dat succinate dus ong. 28% minder sterk is dan HCI van 6-apb, dat de threshold zogenaamd 15mg zou zijn en een "laag" dosis 15-60mg (maar dit was op HCI gebaseerd dacht ik), maar ook gelezen van anderen dat een "te laag" dosis juist tegenovergestelde ervaring kan hebben: allemaal nadelen (hartslag, zweet, kaakklemmen) en geen voordelen, dus die zeiden bijv. minimum dosis 50mg en beter 80mg. Maar dat valt natuurlijk anders als je 55kg bent vs. 110kg en als je ervaring hebt. Op de forum hier lees ik dat veel mensen (maar rond de 80kg en met ervaring) iets van 150-200mg nemen. Ik wil gewoon een goede dosis nemen en weet dat dit voor iedereen anders is, maar had gehoopt op wat advies w.b. die threshold van slecht/goede ervaringen, want ik zou bijv. liever een tikkeltje hogere dosis nemen als het echt zo is dat 6-apb slechtere ervaringen geeft op lage dosis.

Qua achtergrond: ik ben 31 jaar, 1m75, 62kg. Ik ben echt een drugs newbie maar wil experimenteren nu ik me ervoor klaar voel. Qua ervaring: in het verleden heb ik een paar keer wiet gedaan (altijd sativa varianten, paar keer gerookt en paar keer gegeten als brownie/cookie, maakt me gewoon altijd moe en slaap er heerlijk op, maar verder niet echt prettig/leuk als ik eerlijk ben) en Psilocybin als microdose variant in chocola (uit Amerika - heerlijk!). Met psilocybin echt een super ervaring 4x gehad, 2x sterkere dosis. Bij de eerste sterkere dosis had ik mijn "come up" (als je dat zo zegt) in de auto en werd me een beetje claustrofobisch, en kreeg soms een strak gevoel in mijn keel (kwam in vlagen - hoofd, keel, maag, genitaliën en dan weer op en neer, niet per se slecht maar iets waar ik me op ging concentreren omdat de strakke gevoel in mijn keel me liet denken aan overgeven) maar dat ging weg toen ik eenmaal buiten was en voelde me voor de rest zó goed: ik was blij, kon oneindig lachen, seks was ook gewoon absoluut top alsof ik in een ander dimensie was, en de gesprekken waren ook top.

En ik zou dat laatste graag willen met een stimulant en dan een euforisch gevoel erbij, want dat heb ik wel eens zonder drugs gehad en lijkt me wel leuk om dat te hebben paar keer per jaar met festivals/uitgaan (natuurlijk als ik eerst thuis een goede trip heb).
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."