"FredKroket zei:
Let wel dat het therapeutisch gebruik altijd onder supervisie gebeurt. Dat is niet iets wat je zelf kan nabootsen.
Klik om te vergroten...
Klopt! Heb ik ook geschreven in mijn eerdere bericht aan @debkb. In ieder geval, het is niet iets wat je "zomaar" moet proberen en al helemaal niet voor een eerste keer. Ik vind het gewoon veelbelovend dat die onderzoeken gedaan worden. Tegenwoordig is het meeste gebruik recreatief en illegaal, maar omdat er zo weinig onderzoek is weten we niet wat bepaalde doseringen doen met onze lichamen / hersenen, w.b. neurotoxiciteit, hormesis, geheugen, etc. Een van de redenen dat ik nooit zo geïnteresseerd in drugs ben geweest tot nu is omdat ik altijd "drugs = slecht" heb geleerd, het is pas de afgelopen jaren dat ik een meer genuanceerde blik heb erop maar het helpt mij persoonlijk om te weten dat er ook wat goeds uit kan komen (al is het een prettige avond zonder dat je al te veel schade doet aan jezelf, wat bij alcohol zelfs het geval kan zijn, of OTC medicatie op lange termijn).
Diablo69 zei:
Leuk! Laat ons weten hoe het was
Klik om te vergroten...
Dankje! Doe ik zeker, als ik een goede week heb dan zou ik het graag vrijdag willen proberen
debkb zei:
Rumineren... Schijnt een teken van intelligentie te zijn, dus dat compliment kun je op zak steken
Therapeutisch effect kan ook buiten een therapeutische setting optreden... maar mag ik aanraden dat je je daar de eerste keer niet druk over maakt? Als je jezelf een soort prestatiedruk oplegt dat je iets nuttigs uit je eerste mdma-trip moet halen of er een beter mens van wilt worden, zit je eigenlijk tegen de ideale werking van Mdma in te roeien.
Je vriend heeft het al eens gedaan, zei je? Dan zal hij vast wel weten hoe hij eraan kan komen. Testen kan met een kit die je in een smartshop kunt halen (niet superbetrouwbaar maar beter dan niets), of je maakt er een uitje van naar de Amsterdamse GGD: https://www.ggd.amsterdam.nl/geinte...rmatie/#h244c4fd8-bf42-df59-32f1-6c26c1dce168 ...daar moest je toch al zijn voor je 6-abp
En omdat ik denk dat jouw hoofd, ongeacht wat ik zeg, toch graag iets van een plannetje maakt, stel ik voor om je eerste keer samen met je vriend te doen, in een thuissetting:
- maak een nest /dekenfort
- regel mooie gekleurde lampjes
- een fijne playlist
- lekker zittende, zachte kleren
- massageolie, evt speeltjes
- fruit, sapjes, snoepjes, chips
- pizza of ander comfort food voor erna
- de volgende dag niks belangrijks te doen
- vooraf nog wat inlezen over harm reduction en evt magnesium of andere supplementen in huis halen
Dikke kans dat je samen een bijzonder liefdevolle avond tegemoet gaat die jullie dichter bij elkaar brengt! Heb je toch iets van een doel, dat qua sfeer heel goed past bij wat mdma voor je kan doen...
Klik om te vergroten...
Mee eens! Hij had vroeger een vriendenkring die veel cocaine, LSD en MDMA deden maar hij is helaas al die contacten kwijt en zegt dat het allemaal rotzooi is waar we nu wonen (buiten Nederland), blijkbaar staat Nederland bekend om betere kwaliteit dus wellicht als we op bezoek gaan volgende keer kan ik ergens iets vinden
Als ik eerlijk ben is het "therapeutisch" effect een bijkomertje, ik ben altijd wel goed bewust van mijn emoties (goed en slecht) en probeer objectief te kijken waarom ik me XYZ voel en de onderliggende emotie(s) / gedachte(s), en denk omdat dit nu echt een gewoonte is dat ik het wellicht ook automatisch doe onder de invloed van middelen. Tot nu toe onder de invloed was ik altijd erg bewust dat ik onder de invloed was, wist ik waar ik was, dat alles oke was, etc. Ik wil gewoon echt, net als je zegt, een bijzondere tijd erop hebben, of het nou met goede gesprekken, dansen/muziek, lachen, intimiteit, warme gloed en gevoelens, etc. Plannetje klinkt goed, zullen we zeker doen! Bedankt!!"
In: 6-apb eerste keer (nooit MDMA/MDA etc gebruikt) - threshold of laag dosis vraagje?
1-1-2024