Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp zoek naar therapeutische drugs

Op zoek naar therapeutische drugs

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi mensen,

Mijn naam is Marleen en ik ben 28 jaar. Ervaring met xtc, mdma, speed, cocaïne, truffels, en ketamine.

Vorig jaar ben ik helaas opgenomen geweest vanwege een manie en een depressie (niet naar aanleiding van drugs).

Momenteel gaat het een stuk beter met me, alleen maak ik me nog veel zorgen over de toekomst, of ik weer de oude word. Ik ben ingesteld op anti depressiva en ben op zoek naar een drug die mij als het ware therapeutisch kan ondersteunen. In het verleden heeft dit bij mij ook zo met truffels gewerkt. Ik heb dit besproken met mijn psychiater maar truffels werken momenteel niet door de anti depressiva. Kennen jullie nog andere drugs die therapeutisch zouden kunnen werken om het laatste stukje te verwerken? Ik zat te denken aan LSD-1 plotters/ketamine of zijn er ook nog andere middelen die therapeutisch wat zouden kunnen beteken? Het alternatief is de anti depressiva afbouwen en truffels gebruiken. Dit alles in overleg met een hele fijne ruimdenkende psychiater.
Ik hoor graag van jullie!

groetjes Marleen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het wordt ten zeerste afgeraden om zelfmedicatie toe te passen in dit soort gevallen. Omdat er weinig tot geen onderzoek naar is gedaan en al helemaal niet wat RC's betreft, dus dat kan alle kanten opgaan.

Ik zou eerst op normale (drugsloze) wijze proberen alles te verwerken en de AD helemaal afbouwen en zo een jaar (of langer) te kijken wat je geest en je leven je geeft.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Marleen123 zei:
Hoi mensen,

Mijn naam is Marleen en ik ben 28 jaar. Ervaring met xtc, mdma, speed, cocaïne, truffels, en ketamine.

Vorig jaar ben ik helaas opgenomen geweest vanwege een manie en een depressie (niet naar aanleiding van drugs).

Momenteel gaat het een stuk beter met me, alleen maak ik me nog veel zorgen over de toekomst, of ik weer de oude word. Ik ben ingesteld op anti depressiva en ben op zoek naar een drug die mij als het ware therapeutisch kan ondersteunen. In het verleden heeft dit bij mij ook zo met truffels gewerkt. Ik heb dit besproken met mijn psychiater maar truffels werken momenteel niet door de anti depressiva. Kennen jullie nog andere drugs die therapeutisch zouden kunnen werken om het laatste stukje te verwerken? Ik zat te denken aan LSD-1 plotters/ketamine of zijn er ook nog andere middelen die therapeutisch wat zouden kunnen beteken? Het alternatief is de anti depressiva afbouwen en truffels gebruiken. Dit alles in overleg met een hele fijne ruimdenkende psychiater.
Ik hoor graag van jullie!

groetjes Marleen
Klik om te vergroten...
Heb je diagnose bipolair gekregen? Dan is drugsgebruik uit den boze. Beter zoek je een psycholoog bij wie je je fijn voelt.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Grote kans dat geen enkele psychedelica op dit moment werkt door anti depressiva.
Ketamine zou waarschijnlijk wel werken maar weet niet zeker of dat mogelijk is in Nederland op legale wijze.
Gezien de straat ketamine en RCs toch anders zijn dan voor medische gebruik.

Ik zou niet de weg van zelf medicatie toepasssen.
Liefste om het met je psychiater te kijken naar een middel waar ook onderzoek achterstaat.

Gezien Research chemicals weinig onderzoek hebben zou ik het daar niet zoeken.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moest denken aan een schildklier , die manie en schildklier problemen, ik weet niet of dat het ook is, maar vond toen toch ook weer dit

www.drugsinfoteam.nl

Drugs en verwijderde schildklier | drugsinfoteam.nl

Ontvang gedetailleerde antwoorden op veelgestelde vragen over drugsgebruik, verslaving en gezondheid. Vertrouw op onze experts voor betrouwbare informatie
www.drugsinfoteam.nl

Beste vraagsteller,


Wij kunnen alleen een theoretisch antwoord geven. Er is weinig ervaring mee. Een vraagsteller nam xtc naast de medicijnen, wat (in dat geval) goed ging. Wel vaak horen we vragen over de wisselwerkingen tussen thyroxine en drugs. Er zijn geen wisselwerkingen bekend, behalve dat stimulerende middelen de hartslagtoename van schildklierhormoon kunnen versterken. De middelen die jij noemt kunnen dat allemaal doen , maar minder sterk dan de 'uppers' zoals xtc, speed 4-fa etc.


Het effect van het medicijn blijft langer dan een dag aanhouden. Mocht je van plan zijn om eens een dag over te slaan. De bijwerkingen die kunnen optreden: gewichtsafname, trillen, hoofdpijn, rusteloosheid, opwinding, slapeloosheid, versnelde hartslag, hartkloppingen, ritmestoornissen, pijn op de borst, hartinfarct, kortademigheid, toenemende eetlust, misselijkheid, braken, buikpijn of -krampen, diarree, onregelmatige menstruatie, verminderde vruchtbaarheid, spierzwakte en -krampen, verminderde botdichtheid, overmatig blozen, zweten, koorts, en vermoeidheid.
Als je daar allemaal geen last van hebt kan het goed gaan. Dat je zoveel last kreeg van die laatste keer LSD kan meedere oorzaken hebben. De dosis of doseringen waren te hoog, je had angst van jezelf of als bijwerking voorafgaand aan gebruik, andere factoren uit de 'set en setting' die niet gunstig waren. We weten niet of het missen van de schildklier hier een rol in speelt. Het kàn. Maar als je uit dat rijtje aanwijsbare oorzaken vindt, dan kun je daar verder mee.
Er is nog iets van wetenschappelijk belang: uit proefdieronderzoek bleek dat de schildklier nodig is om dopamine te laten stijgen . Dit is één van de stofjes naast serotonine die van belang zijn voor het LSD effect. Als je gaat gebruiken wees dan bedacht op flashbacks. Herbeleven van die LSD trip kan gebeuren. Bij alle genoemde middelen. Dit betekent dat je nog eens extra goed moet letten op de drug, set en setting.


Succes en met vriendelijke groet,


Gerard A


drugsarts


21 september 2018
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
De enige therapieën die werken zijn diegene die je worden aangeboden resident of ambulant. Drugs als zelfmedicatie of als therapie gebruiken gaat meestal mis zeker als je draagkracht niet volledig stabiel is en andere medicatie gebruik worden.
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#7
Therapie kun je niet vervangen met drugs, maar volgens mij verwoord jij het niet helemaal goed, je bent misschien opzoek naar een stukje happiness /ondersteuning voor wanneer je het nodig hebt. Zodat je soms dat extra steuntje in de rug kunt hebben wat de legale apotheek je niet mag voorschrijven.

Ik heb een mentale stoornis waarbij wiet, lsd, paddo's etc ten strengste word afgeraden. Ik kan je zeggen, het microdoseren van (1p) lsd was 1 van de beste experimenten die ik ooit heb gedaan. Het is mijn stukje plezier, fun voor wanneer ik het nodig heb. Wiet is zeker in den boze voor mij, daar ga ik voor 80% altijd hartstikke verkeerd op.

Wees voorzichtig, het is dat ik in het verleden heel veel ervaring heb gehad met drugs en ook trippen. Soms wil ik wel eens teveel microdoseren dan voelt het niet goed, Daarom word het waarschijnlijk vaak afgeraden als mensen er weinig tot geen ervaring mee hebben. Want als je mentaal niet stabiel bent en je neemt per ongeluk teveel of omdat je nieuwsgieruig bent, ja dat kan dan vervelend zijn of misschien je hele genezings proces juist in een afgrond duwen

Er is een heel mooi filmpje van Drugsalab van Dzifa waarbij ze met lsd microdoseert, van dit filmpje heb ik het geleerd, maar in dit filmpje zie je ook dat met hele kleine hoeveelheden het best wel intens kan zijn.

_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Marleen123 zei:
Nee, die diagnose heb ik niet gekregen. Het gaat om een eenmalige manische psychose.
Klik om te vergroten...
Okay, daar heb je dan nog relatief geluk mee. Wat zoek je eigenlijk precies? Ik lees in jouw originele post "het laatste stukje verwerken". Kun of wil je daar iets meer over zeggen? Met psychosegevoeligheid zijn sommige middelen wel echt uitgesloten trouwens.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Heb je diagnose bipolair gekregen? Dan is drugsgebruik uit den boze. Beter zoek je een psycholoog bij wie je je fijn voelt.
Klik om te vergroten...
Nee, die diagnose heb ik niet gekregen. Het gaat om een eenmalige manische psychose.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sorry late reactie, maar ik blijf heel erg in het verleden hangen. Kan het moeilijk accepteren. Eveneens bang voor de toekomst, lukt mij alles wel wat ik graag zou willen.
In overleg met mijn psychiater heb ik al mijn medicatie afgebouwd en ga ik donderdag een begeleide truffeltrip doen. Ik heb er vertrouwen in dat dit goed gaat :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."