#1
@head_assignment Het zou me weinig verbazen als de Bromazolam een rol heeft gespeeld. Hoe ben je aan de hoge Benzo tolerantie gekomen?
Hey, thanks voor de reactie@head_assignment Het zou me weinig verbazen als de Bromazolam een rol heeft gespeeld. Hoe ben je aan de hoge Benzo tolerantie gekomen?
Ik ben geen dokter dus neem hetniet per sé voor waar aan - je bent waarschijnlijk gekindled door langdurig Benzo gebruik. Hierdoor kun je na korte tijd en lage dosisen al in ontwenning raken.Hey, thanks voor de reactieZal het kort samenvatten.
Ik heb na enkele overdoses, die fataal zouden moeten zijn geweest, een verzoek gekregen van mijn psychiater om een DNA/farmaceutisch paspoort te testen. Dit testen ze door bloed af te nemen, en (in mijn geval) het op te sturen naar het Erasmus MC voor verder onderzoek.
Enzymen spelen een rol in de verwerking van medicatie; bij mij zijn dat onder andere de benzodiazepinen en opiaten klassen. De afwijkingen hoeven echter niet per sé veel uit te maken. Helaas in mijn geval wel.
Voorbeeld: De cytochroom-P450-enzymen (CYP-enzymen) zijn betrokken bij het metabolisme van veel geneesmiddelen. Hier zijn afwijkingen gevonden.
Na een gefaald traject bij een gespecialiseerd slaapcentrum, heb ik op 16 jarige leeftijd verschillende soorten medicatie voorgeschreven gekregen om te helpen met o.a mijn slaapproblematiek. Dit is nu ~3 jaar geleden. Helaas heb ik een extreem lange periode benzodiazepinen gekregen, waardoor nu de meeste weinig tot geen effect op mij hebben.
Geen grapefruit gegeten, maar de term "gekindled" was ik inderdaad nog niet tegen gekomen. Ik zal hier meer onderzoek naar doen, bedankt! 🙏Ik ben geen dokter dus neem hetniet per sé voor waar aan - je bent waarschijnlijk gekindled door langdurig Benzo gebruik. Hierdoor kun je na korte tijd en lage dosisen al in ontwenning raken.
Had je toevallig grapefruit gegeten die dag?
Weet je precies welke afwijking je hebt in je CYP enzymen? afwijking klinkt trouwens zo naar, vrijwel iedereen heeft anders werkende CYP enzymen.Hey, thanks voor de reactieZal het kort samenvatten.
Ik heb na enkele overdoses, die fataal zouden moeten zijn geweest, een verzoek gekregen van mijn psychiater om een DNA/farmaceutisch paspoort te testen. Dit testen ze door bloed af te nemen, en (in mijn geval) het op te sturen naar het Erasmus MC voor verder onderzoek.
Enzymen spelen een rol in de verwerking van medicatie; bij mij zijn dat onder andere de benzodiazepinen en opiaten klassen. De afwijkingen hoeven echter niet per sé veel uit te maken. Helaas in mijn geval wel.
Voorbeeld: De cytochroom-P450-enzymen (CYP-enzymen) zijn betrokken bij het metabolisme van veel geneesmiddelen. Hier zijn afwijkingen gevonden.
Na een gefaald traject bij een gespecialiseerd slaapcentrum, heb ik op 16 jarige leeftijd verschillende soorten medicatie voorgeschreven gekregen om te helpen met o.a mijn slaapproblematiek. Dit is nu ~3 jaar geleden. Helaas heb ik een extreem lange periode benzodiazepinen gekregen, waardoor nu de meeste weinig tot geen effect op mij hebben.
Nooit meer daar kopen. Of laten testen. Die kids die ook shit mixen zijn misschien 16 jaar. geen biochemici.Hi, ik heb hier helaas geen informatie over kunnen vinden, dus ik leg het even hier voor.
Enkele maanden geleden was ik bij vrienden, en begon ik een geruime tijd na het gebruik van O-DSMT en een lage dosering bromazolam (~24u na inname) plotseling te schuimen bij de mond. Ook begon ik onbewust tegen mijn vriend 'aan te duwen', en was ik erg verward (vriend verwarren voor ander persoon, etc).
Ik had/heb een hoge tolerantie voor opiaten en benzodiazepinen, en vroeg mij af hoe dit zou kunnen gebeuren aangezien ik lees dat O-DSMT niet de 'seizure threshold' verlaagt zoals b.v. tramadol dat doet.
Ik herinner mij vrijwel niets meer van de aanval, alleen dat een ambulancemedewerker binnen kwam en mij enkele vragen stelde.
Belangrijk: Dit is *niet* aan te raden en een dom, impulsief besluit, maar ik loog tegen de ambulancemedewerker. Ze concludeerden dat de aanval veroorzaakt was door stress en vertrokken.
Heeft iemand toevallig een idee waardoor dit zou kunnen komen? Geen voorgeschiedenis van epilepsie, etc.
Bedankt!![]()
Helaas een bekende en betrouwbare vendor, en alles getest. Wel erg vage en underdosed batches de laatste maanden.Nooit meer daar kopen. Of laten testen. Die kids die ook shit mixen zijn misschien 16 jaar. geen biochemici.
Heel naar dat dit is gebeurd. Maar bedankt voor het delen van jouw verhaal, zal zeker proberen te taperen i.p.v. cold Turkey deze keerDit is of kan een uitwerking zijn van Benzo's, heb exact hetzelfde meegemaakt een dik jaar geleden na een zwaar weekend Benzo's te gebruiken en toen opeens cold turkey te stoppen kreeg ik ong 30u daarna een aanval... compleet onverwacht en nuchter in bed. Neuroloog steekt het nu daarop na vele testen...
Ik nam toen denk ik een dag of 5 na elkaar 2 tot 3mg Xanax per dag...
Voornamelijk CYP2D6 en CYP2B6 zijn de 'heftigste' in het rijtje, en intermediate voor CYP2C19Weet je precies welke afwijking je hebt in je CYP enzymen? afwijking klinkt trouwens zo naar, vrijwel iedereen heeft anders werkende CYP enzymen.
In mijn geval ben ik een "ultrarapid metaboliser" van CYP2C19 (polymorfisme CYP2C19*17) en dan weer langzaam in CYP2D6.
CYP2D6 breekt antidepressiva, antipsychotica, bètablokkers af, die een te hoge concentratie zullen hebben bij verminderde werking. Maar in het geval van prodrugs zoals pijnstillers, bijvoorbeeld codeine (omgezet in morfine) en tramadol (omgezet in ODSMT), merk ik juist helemaal niets. Wat verklaart waarom ik nauwelijks iets merkte van tramadol omdat dat bij mij erg langzaam ging en dus een lagere piekconcentratie opleverde. ODSMT de RC werkt dan weer wel erg goed bij mij.
CYP2C19 breekt benzodiazepines af . Ik heb zelf nooit iets gemerkt van bijv oxazepam omdat dat erg snel afbreekt bij mij. De langer werkende of hoger gedoseerde benzos hebben wel effect gehad bij mij.
ook voor clopidogrel moet ik dus uitkijken. altijd goed om een farmacogenetische test te doen!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."