Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEpileptische aanval (?) na gebruik O-DSMT en bromazolam.

Epileptische aanval (?) na gebruik O-DSMT en bromazolam.

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
@head_assignment Het zou me weinig verbazen als de Bromazolam een rol heeft gespeeld. Hoe ben je aan de hoge Benzo tolerantie gekomen?
h
head_assignmentLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi, ik heb hier helaas geen informatie over kunnen vinden, dus ik leg het even hier voor.

Enkele maanden geleden was ik bij vrienden, en begon ik een geruime tijd na het gebruik van O-DSMT en een lage dosering bromazolam (~24u na inname) plotseling te schuimen bij de mond. Ook begon ik onbewust tegen mijn vriend 'aan te duwen', en was ik erg verward (vriend verwarren voor ander persoon, etc).

Ik had/heb een hoge tolerantie voor opiaten en benzodiazepinen, en vroeg mij af hoe dit zou kunnen gebeuren aangezien ik lees dat O-DSMT niet de 'seizure threshold' verlaagt zoals b.v. tramadol dat doet.

Ik herinner mij vrijwel niets meer van de aanval, alleen dat een ambulancemedewerker binnen kwam en mij enkele vragen stelde.
Belangrijk: Dit is *niet* aan te raden en een dom, impulsief besluit, maar ik loog tegen de ambulancemedewerker. Ze concludeerden dat de aanval veroorzaakt was door stress en vertrokken.

Heeft iemand toevallig een idee waardoor dit zou kunnen komen? Geen voorgeschiedenis van epilepsie, etc.

Bedankt! :)
h
head_assignmentLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
@head_assignment Het zou me weinig verbazen als de Bromazolam een rol heeft gespeeld. Hoe ben je aan de hoge Benzo tolerantie gekomen?
Klik om te vergroten...
Hey, thanks voor de reactie :) Zal het kort samenvatten.

Ik heb na enkele overdoses, die fataal zouden moeten zijn geweest, een verzoek gekregen van mijn psychiater om een DNA/farmaceutisch paspoort te testen. Dit testen ze door bloed af te nemen, en (in mijn geval) het op te sturen naar het Erasmus MC voor verder onderzoek.

Enzymen spelen een rol in de verwerking van medicatie; bij mij zijn dat onder andere de benzodiazepinen en opiaten klassen. De afwijkingen hoeven echter niet per sé veel uit te maken. Helaas in mijn geval wel.

Voorbeeld: De cytochroom-P450-enzymen (CYP-enzymen) zijn betrokken bij het metabolisme van veel geneesmiddelen. Hier zijn afwijkingen gevonden.

Na een gefaald traject bij een gespecialiseerd slaapcentrum, heb ik op 16 jarige leeftijd verschillende soorten medicatie voorgeschreven gekregen om te helpen met o.a mijn slaapproblematiek. Dit is nu ~3 jaar geleden. Helaas heb ik een extreem lange periode benzodiazepinen gekregen, waardoor nu de meeste weinig tot geen effect op mij hebben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
head_assignment zei:
Hey, thanks voor de reactie :) Zal het kort samenvatten.

Ik heb na enkele overdoses, die fataal zouden moeten zijn geweest, een verzoek gekregen van mijn psychiater om een DNA/farmaceutisch paspoort te testen. Dit testen ze door bloed af te nemen, en (in mijn geval) het op te sturen naar het Erasmus MC voor verder onderzoek.

Enzymen spelen een rol in de verwerking van medicatie; bij mij zijn dat onder andere de benzodiazepinen en opiaten klassen. De afwijkingen hoeven echter niet per sé veel uit te maken. Helaas in mijn geval wel.

Voorbeeld: De cytochroom-P450-enzymen (CYP-enzymen) zijn betrokken bij het metabolisme van veel geneesmiddelen. Hier zijn afwijkingen gevonden.

Na een gefaald traject bij een gespecialiseerd slaapcentrum, heb ik op 16 jarige leeftijd verschillende soorten medicatie voorgeschreven gekregen om te helpen met o.a mijn slaapproblematiek. Dit is nu ~3 jaar geleden. Helaas heb ik een extreem lange periode benzodiazepinen gekregen, waardoor nu de meeste weinig tot geen effect op mij hebben.
Klik om te vergroten...
Ik ben geen dokter dus neem hetniet per sé voor waar aan - je bent waarschijnlijk gekindled door langdurig Benzo gebruik. Hierdoor kun je na korte tijd en lage dosisen al in ontwenning raken.

Had je toevallig grapefruit gegeten die dag?
h
head_assignmentLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Ik ben geen dokter dus neem hetniet per sé voor waar aan - je bent waarschijnlijk gekindled door langdurig Benzo gebruik. Hierdoor kun je na korte tijd en lage dosisen al in ontwenning raken.

Had je toevallig grapefruit gegeten die dag?
Klik om te vergroten...
Geen grapefruit gegeten, maar de term "gekindled" was ik inderdaad nog niet tegen gekomen. Ik zal hier meer onderzoek naar doen, bedankt! 🙏
G
GlutamaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
head_assignment zei:
Hey, thanks voor de reactie :) Zal het kort samenvatten.

Ik heb na enkele overdoses, die fataal zouden moeten zijn geweest, een verzoek gekregen van mijn psychiater om een DNA/farmaceutisch paspoort te testen. Dit testen ze door bloed af te nemen, en (in mijn geval) het op te sturen naar het Erasmus MC voor verder onderzoek.

Enzymen spelen een rol in de verwerking van medicatie; bij mij zijn dat onder andere de benzodiazepinen en opiaten klassen. De afwijkingen hoeven echter niet per sé veel uit te maken. Helaas in mijn geval wel.

Voorbeeld: De cytochroom-P450-enzymen (CYP-enzymen) zijn betrokken bij het metabolisme van veel geneesmiddelen. Hier zijn afwijkingen gevonden.

Na een gefaald traject bij een gespecialiseerd slaapcentrum, heb ik op 16 jarige leeftijd verschillende soorten medicatie voorgeschreven gekregen om te helpen met o.a mijn slaapproblematiek. Dit is nu ~3 jaar geleden. Helaas heb ik een extreem lange periode benzodiazepinen gekregen, waardoor nu de meeste weinig tot geen effect op mij hebben.
Klik om te vergroten...
Weet je precies welke afwijking je hebt in je CYP enzymen? afwijking klinkt trouwens zo naar, vrijwel iedereen heeft anders werkende CYP enzymen.
In mijn geval ben ik een "ultrarapid metaboliser" van CYP2C19 (polymorfisme CYP2C19*17) en dan weer langzaam in CYP2D6.
CYP2D6 breekt antidepressiva, antipsychotica, bètablokkers af, die een te hoge concentratie zullen hebben bij verminderde werking. Maar in het geval van prodrugs zoals pijnstillers, bijvoorbeeld codeine (omgezet in morfine) en tramadol (omgezet in ODSMT), merk ik juist helemaal niets. Wat verklaart waarom ik nauwelijks iets merkte van tramadol omdat dat bij mij erg langzaam ging en dus een lagere piekconcentratie opleverde. ODSMT de RC werkt dan weer wel erg goed bij mij.

CYP2C19 breekt benzodiazepines af . Ik heb zelf nooit iets gemerkt van bijv oxazepam omdat dat erg snel afbreekt bij mij. De langer werkende of hoger gedoseerde benzos hebben wel effect gehad bij mij.
ook voor clopidogrel moet ik dus uitkijken. altijd goed om een farmacogenetische test te doen!
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee, want verdere trauma behandeling konden ze niet voortzetten omdat ik diazepam gebruikte. Tip: zoek ook maar eens op waar Diazepam door ontstaat is.

Heck de arten en psychiaters weten zelf niet eens wat ze aan andere medicatie voorschrijven. Ik ben degene die al jarenlang (tussendoor) op dit forum zit en heb zelfs 3mensen hier via pb en of app ondersteunt ervan af te komen.

Maar slapem na mijn g verslving (meerdere maanden clean gelegen) en ik kon maar niet slapen. Zodoende hier uit gekomen met de baclofen en lyrica. Daarna wel heel veel last van paniekaanvallen.

Ik weet 1-2-3 niet wat CYP enzymen zijn? Zal het eens opnoemen. Eerste diagnose was depressieve storing, verleden met (on)bekende drugs en verslavende persoonlijkheid: gamen, porno En nog 2 nadat ik eerlijk was kreeg ik te horen 'dat ik me niet zo druk moet maken.'

One more question? Why Bromazolam 🙈 geen veroordeling,
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zit in een kliniek en heb mijn hersenen helemaal kapot gemaakt aan bromazolam, doseringen waren 40-50 mg aan het einde en ik ga na het afbouwen een lang traject in. O-dsmt heb ik geen ervaring mee. Maar pas op met bromazolam. Het is te lekker te goedkoop en veel te verslavend. Neem van me aan, voor je het weet ben je maanden bezig de boel weer een beetje op de rails te krijgen.
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#9
head_assignment zei:
Hi, ik heb hier helaas geen informatie over kunnen vinden, dus ik leg het even hier voor.

Enkele maanden geleden was ik bij vrienden, en begon ik een geruime tijd na het gebruik van O-DSMT en een lage dosering bromazolam (~24u na inname) plotseling te schuimen bij de mond. Ook begon ik onbewust tegen mijn vriend 'aan te duwen', en was ik erg verward (vriend verwarren voor ander persoon, etc).

Ik had/heb een hoge tolerantie voor opiaten en benzodiazepinen, en vroeg mij af hoe dit zou kunnen gebeuren aangezien ik lees dat O-DSMT niet de 'seizure threshold' verlaagt zoals b.v. tramadol dat doet.

Ik herinner mij vrijwel niets meer van de aanval, alleen dat een ambulancemedewerker binnen kwam en mij enkele vragen stelde.
Belangrijk: Dit is *niet* aan te raden en een dom, impulsief besluit, maar ik loog tegen de ambulancemedewerker. Ze concludeerden dat de aanval veroorzaakt was door stress en vertrokken.

Heeft iemand toevallig een idee waardoor dit zou kunnen komen? Geen voorgeschiedenis van epilepsie, etc.

Bedankt! :)
Klik om te vergroten...
Nooit meer daar kopen. Of laten testen. Die kids die ook shit mixen zijn misschien 16 jaar. geen biochemici.
h
head_assignmentLid
01-01-2024, 00:00
#10
art zei:
Nooit meer daar kopen. Of laten testen. Die kids die ook shit mixen zijn misschien 16 jaar. geen biochemici.
Klik om te vergroten...
Helaas een bekende en betrouwbare vendor, en alles getest. Wel erg vage en underdosed batches de laatste maanden.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is of kan een uitwerking zijn van Benzo's, heb exact hetzelfde meegemaakt een dik jaar geleden na een zwaar weekend Benzo's te gebruiken en toen opeens cold turkey te stoppen kreeg ik ong 30u daarna een aanval... compleet onverwacht en nuchter in bed. Neuroloog steekt het nu daarop na vele testen...
Ik nam toen denk ik een dag of 5 na elkaar 2 tot 3mg Xanax per dag...
h
head_assignmentLid
01-01-2024, 00:00
#12
verrekijker zei:
Dit is of kan een uitwerking zijn van Benzo's, heb exact hetzelfde meegemaakt een dik jaar geleden na een zwaar weekend Benzo's te gebruiken en toen opeens cold turkey te stoppen kreeg ik ong 30u daarna een aanval... compleet onverwacht en nuchter in bed. Neuroloog steekt het nu daarop na vele testen...
Ik nam toen denk ik een dag of 5 na elkaar 2 tot 3mg Xanax per dag...
Klik om te vergroten...
Heel naar dat dit is gebeurd. Maar bedankt voor het delen van jouw verhaal, zal zeker proberen te taperen i.p.v. cold Turkey deze keer
h
head_assignmentLid
01-01-2024, 00:00
#13
Glutamaat zei:
Weet je precies welke afwijking je hebt in je CYP enzymen? afwijking klinkt trouwens zo naar, vrijwel iedereen heeft anders werkende CYP enzymen.
In mijn geval ben ik een "ultrarapid metaboliser" van CYP2C19 (polymorfisme CYP2C19*17) en dan weer langzaam in CYP2D6.
CYP2D6 breekt antidepressiva, antipsychotica, bètablokkers af, die een te hoge concentratie zullen hebben bij verminderde werking. Maar in het geval van prodrugs zoals pijnstillers, bijvoorbeeld codeine (omgezet in morfine) en tramadol (omgezet in ODSMT), merk ik juist helemaal niets. Wat verklaart waarom ik nauwelijks iets merkte van tramadol omdat dat bij mij erg langzaam ging en dus een lagere piekconcentratie opleverde. ODSMT de RC werkt dan weer wel erg goed bij mij.

CYP2C19 breekt benzodiazepines af . Ik heb zelf nooit iets gemerkt van bijv oxazepam omdat dat erg snel afbreekt bij mij. De langer werkende of hoger gedoseerde benzos hebben wel effect gehad bij mij.
ook voor clopidogrel moet ik dus uitkijken. altijd goed om een farmacogenetische test te doen!
Klik om te vergroten...
Voornamelijk CYP2D6 en CYP2B6 zijn de 'heftigste' in het rijtje, en intermediate voor CYP2C19

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."